Bouncing Bullet 2.876 Geplaatst: 6 december 2022 Delen Geplaatst: 6 december 2022 Net te weten gekomen: de V8 in de RS6 Performance / RSQ8 / Urus / Porsche enzoverder is nominaal naar euro 98 ontwikkeld, met zelfs de mogelijkheid om de ontsteking verder naar voor te schuiven (octaan 100), maar octaan 100 is niet specifiek gemapped. De (klop)sensoren zorgen voor een terugregeling indien de ron 91/95 dreigt tot kloppen of andere nevenwerkingen vertoont. 1 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.159 Geplaatst: 6 december 2022 Delen Geplaatst: 6 december 2022 1 uur geleden, Bouncing Bullet zei: Net te weten gekomen: de V8 in de RS6 Performance / RSQ8 / Urus / Porsche enzoverder is nominaal naar euro 98 ontwikkeld, met zelfs de mogelijkheid om de ontsteking verder naar voor te schuiven (octaan 100), maar octaan 100 is niet specifiek gemapped. De (klop)sensoren zorgen voor een terugregeling indien de ron 91/95 dreigt tot kloppen of andere nevenwerkingen vertoont. Klinkt niet onlogisch. Leuk om dat bevestigd te zien, iig. Thanks! Zou dat niet bij alle "performante" motoren (hoger specifiek vermogen, hoge compressie, hoge toerentallen) zo zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bouncing Bullet 2.876 Geplaatst: 6 december 2022 Delen Geplaatst: 6 december 2022 16 minuten geleden, gTa zei: Klinkt niet onlogisch. Leuk om dat bevestigd te zien, iig. Thanks! Zou dat niet bij alle "performante" motoren (hoger specifiek vermogen, hoge compressie, hoge toerentallen) zo zijn? Zo is mijn vermoeden, zie post eerder. Ik wou dat toch effe bevestigd krijgen, bij deze gebeurd :) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 6 december 2022 Delen Geplaatst: 6 december 2022 1 uur terug, Bouncing Bullet zei: Zo is mijn vermoeden, zie post eerder. Ik wou dat toch effe bevestigd krijgen, bij deze gebeurd :) Uiteraard is de vraag dan vanaf welke compressie verhouding is dit zo? En wat is de bepalende waarde bij turbo motoren? De turbodruk? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bouncing Bullet 2.876 Geplaatst: 7 december 2022 Delen Geplaatst: 7 december 2022 13 uren geleden, Tjeu zei: Uiteraard is de vraag dan vanaf welke compressie verhouding is dit zo? En wat is de bepalende waarde bij turbo motoren? De turbodruk? Ik begrijp de vraag niet goed. Elke motor moet met octaan 95 functioneren, he. Gelijk welke turbodruk, compressie of toerental. Uitzonderingen zijn waarschijnlijk kleinserieproductiemodellen (hypercars). En zelfs daar zou ik verwachten dat bv een GMA T50 ook met 95 overweg kan, die kisten moeten ook in de uithoeken van Schotland, Italie, Noorwegen, USA kunnen tanken. Uiteindelijk is het een business case vraag: investeer ik meer geld om de motor op 98 te mappen, de applicatie meer naar de grens te leggen, sensorik in te bouwen,... zodat ik meer performance krijg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.159 Geplaatst: 7 december 2022 Delen Geplaatst: 7 december 2022 Sensorik 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dimitri 570 Geplaatst: 11 februari 2023 Delen Geplaatst: 11 februari 2023 Dit is al een meer onderbouwde test, interessante resultaten ook! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.