Ga naar inhoud

benzine 95 vs 98


berengun

Aanbevolen berichten

Net te weten gekomen: de V8 in de RS6 Performance / RSQ8 / Urus / Porsche enzoverder is nominaal naar euro 98 ontwikkeld, met zelfs de mogelijkheid om de ontsteking verder naar voor te schuiven (octaan 100), maar octaan 100 is niet specifiek gemapped. De (klop)sensoren zorgen voor een terugregeling indien de ron 91/95 dreigt tot kloppen of andere nevenwerkingen vertoont.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Bouncing Bullet zei:

Net te weten gekomen: de V8 in de RS6 Performance / RSQ8 / Urus / Porsche enzoverder is nominaal naar euro 98 ontwikkeld, met zelfs de mogelijkheid om de ontsteking verder naar voor te schuiven (octaan 100), maar octaan 100 is niet specifiek gemapped. De (klop)sensoren zorgen voor een terugregeling indien de ron 91/95 dreigt tot kloppen of andere nevenwerkingen vertoont.

Klinkt niet onlogisch. Leuk om dat bevestigd te zien, iig. Thanks!
Zou dat niet bij alle "performante" motoren (hoger specifiek vermogen, hoge compressie, hoge toerentallen) zo zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, gTa zei:

Klinkt niet onlogisch. Leuk om dat bevestigd te zien, iig. Thanks!
Zou dat niet bij alle "performante" motoren (hoger specifiek vermogen, hoge compressie, hoge toerentallen) zo zijn?

Zo is mijn vermoeden, zie post eerder. Ik wou dat toch effe bevestigd krijgen, bij deze gebeurd :)

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Bouncing Bullet zei:

Zo is mijn vermoeden, zie post eerder. Ik wou dat toch effe bevestigd krijgen, bij deze gebeurd :)

Uiteraard is de vraag dan vanaf welke compressie verhouding is dit zo? En wat is de bepalende waarde bij turbo motoren? De turbodruk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Tjeu zei:

Uiteraard is de vraag dan vanaf welke compressie verhouding is dit zo? En wat is de bepalende waarde bij turbo motoren? De turbodruk?

Ik begrijp de vraag niet goed. 

Elke motor moet met octaan 95 functioneren, he. Gelijk welke turbodruk, compressie of toerental. Uitzonderingen zijn waarschijnlijk kleinserieproductiemodellen (hypercars). En zelfs daar zou ik verwachten dat bv een GMA T50 ook met 95 overweg kan, die kisten moeten ook in de uithoeken van Schotland, Italie, Noorwegen, USA kunnen tanken. Uiteindelijk is het een business case vraag: investeer ik meer geld om de motor op 98 te mappen, de applicatie meer naar de grens te leggen, sensorik in te bouwen,... zodat ik meer performance krijg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid