gewoon ik 8.376 Geplaatst: 5 april 2013 Geplaatst: 5 april 2013 True, maar je rijdt wel rond met een O-plaat en alle bijhorende beperkingen.Als ik een OAL-plaat wil, dan zou ik gewoon zorgen dat hij in Ost-Allgäu ingeschreven raakt. niet voor lang meer Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 5 april 2013 Geplaatst: 5 april 2013 http://suchen.mobile.de/auto-inserat/alpina-b3-s-biturbo-coupe-switch-tronic-w%C3%BCrzburg/177056683.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=19&scopeId=C&sortOption.sortBy=creationTime&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=1100&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT Giggity! Bij voorkeur wel Touring of Cabrio, en interieur is verre van mijn ding! Quote
Lefty 19.536 Geplaatst: 6 april 2013 Geplaatst: 6 april 2013 Was ik ook denk ik....even speuren Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 6 april 2013 Geplaatst: 6 april 2013 Ik dien nog altijd eens dat Ebay-boekje bij je te komen halen! Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 6 april 2013 Geplaatst: 6 april 2013 Vandaag een B7 gespot in Asse. Zeer subtiel apparaat, enkel de voorbumper was gemarkeerd met Alpina en geen OEM Alpina velgen. Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 8 april 2013 Geplaatst: 8 april 2013 Ik vind het op niets trekken. Kutkleur, lelijke velgen en chroom past niet Moh? Vind je Alpina Classics lelijk? Quote
gewoon ik 8.376 Geplaatst: 8 april 2013 Geplaatst: 8 april 2013 Enlighten mee oh gewijze ik! pardon, even over het hoofd gezien. Ouder dan 25jaar op O-plaat. keuring blijft (die eenmalige niets voorstellende oldtimerkeuring) geen woon-werk verkeer en geen schoolverkeer geen commerciële bedoelingen 25km testrit en enkel naar meetings : valt weg. 's nachts rijden wordt toegestaan. Eigenlijk de voordelen zonder de nadelen van voorheen. Taksen en zo blijven gelijk. Leeftijd van auto ook : 25jaar of ouder. 1 Quote
Wouterr 883 Geplaatst: 8 april 2013 Geplaatst: 8 april 2013 Dus plezierritjes kunnen nu altijd? Leuke verbetering dan! Quote
gewoon ik 8.376 Geplaatst: 8 april 2013 Geplaatst: 8 april 2013 bron : http://www.bfov-fbva.be/index.php/dossiers-news/81-dossiers/220-visie-oldtimerstatuut het is er wel nog niet door, maar het ziet er goed uit. Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 8 april 2013 Geplaatst: 8 april 2013 Dus, als ik geluk heb, dan regel ik vanaf volgend jaar dat mijn auto opnieuw ingeschreven raakt op O-plaat (natuurlijk bij voorkeur OAL-plaat, al heeft het niet het cachet van een Duitse OAL-plaat), betaal ik lage taksen, kan je op elk moment rijden (tenzij school- of woon-werk-verkeer), en moet 'ie maar 1x gekeurd worden? Bounce! Biedt wel wat mogelijkheden, ook voor aanpassingen aan je oldtimer! Maar waar is het addertje? Quote
gewoon ik 8.376 Geplaatst: 8 april 2013 Geplaatst: 8 april 2013 is nog niet goedgekeurd. Het klinkt bizar, maar ik ben wel voorstander van bijvoorbeeld een 3-jaarlijkse keuring, met als keuringseisen, diegene die geldig waren in het tijdperk van je auto (bijvoorbeeld CO-normen, lichten, ...) Want er zijn een hoop oldtimers met ontzettend slechte remmen (de auto's rijden heel weinig, en dan vaak nog rustig, dus die remmen komen vast te zitten), maar ze merken het niet, tot het te laat is (voor de auto en bestuurder) Ik vrees dat de OAL al te laat is, zitten ze niet al aan 1-OBx? Quote
ICM 24.974 Geplaatst: 8 april 2013 Geplaatst: 8 april 2013 Dus plezierritjes kunnen nu altijd? Leuke verbetering dan! Wat is het verschil? Wie keek daar naar? Quote
gewoon ik 8.376 Geplaatst: 8 april 2013 Geplaatst: 8 april 2013 Wat is het verschil? Wie keek daar naar? op AF zit er iemand waarvan ze zijn O-plaat in beslag genomen hebben. En ik ken een flik, die er al een paar in Oostende ook heeft duidelijk gemaakt, dat ze hun auto beter niet meer gebruiken om naar de Delhaize boodschappen te doen. Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 8 april 2013 Geplaatst: 8 april 2013 is nog niet goedgekeurd. Het klinkt bizar, maar ik ben wel voorstander van bijvoorbeeld een 3-jaarlijkse keuring, met als keuringseisen, diegene die geldig waren in het tijdperk van je auto (bijvoorbeeld CO-normen, lichten, ...) Want er zijn een hoop oldtimers met ontzettend slechte remmen (de auto's rijden heel weinig, en dan vaak nog rustig, dus die remmen komen vast te zitten), maar ze merken het niet, tot het te laat is (voor de auto en bestuurder) Ik vrees dat de OAL al te laat is, zitten ze niet al aan 1-OBx? Volledig mee akkoord, keuring vind ik ook absurd dat ze dat nooit toegelaten hebben. Ik zou mijn kar wel fris houden, alleen al voor mijn eigen gemoed. Niettemin, als je hem niet meer moet laten keuren heb je wel een pàk mogelijkheden en een pak minder moeilijkheden. Wat is het verschil? Wie keek daar naar? Ik vermoed weinig controles, maar ik denk dat als ik elke keer met toegeknepen billen zat vanwege het risico op betrapping als ik naar pakweg de kust reed, dat ik nu ook wel een pak geruster zou zijn! Quote
ICM 24.974 Geplaatst: 8 april 2013 Geplaatst: 8 april 2013 op AF zit er iemand waarvan ze zijn O-plaat in beslag genomen hebben. En ik ken een flik, die er al een paar in Oostende ook heeft duidelijk gemaakt, dat ze hun auto beter niet meer gebruiken om naar de Delhaize boodschappen te doen. fuck'em Er is wel nog een verschil tussen effectief iedere dag rijden met een goedkope-belastings-kar die niet is gekeurd, en je oldtimer voor meer gebruiken dan testritjes, meetings en garagebezoeken. Dat eerste hoort niet, dat tweede is ten onrechte verboden. Quote
ICM 24.974 Geplaatst: 8 april 2013 Geplaatst: 8 april 2013 Ik vermoed weinig controles, maar ik denk dat als ik elke keer met toegeknepen billen zat vanwege het risico op betrapping als ik naar pakweg de kust reed, dat ik nu ook wel een pak geruster zou zijn! Meen je dat? Quote
Wouterr 883 Geplaatst: 8 april 2013 Geplaatst: 8 april 2013 Wat is het verschil? Wie keek daar naar? Ik vermoed weinig controles, maar ik denk dat als ik elke keer met toegeknepen billen zat vanwege het risico op betrapping als ik naar pakweg de kust reed, dat ik nu ook wel een pak geruster zou zijn! Dit. Quote
Wouterr 883 Geplaatst: 8 april 2013 Geplaatst: 8 april 2013 Meen je dat? Veel controles zullen er wel niet zijn, maar ik ben toch liever volledig op mijn gemak. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.