Ga naar inhoud

MINI Lovers


Fred

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Stancke zei:

Zou je nog een vorig model kopen? Vind ik op vlak van bouwkwaliteit erg belabberd. 

Ik vond mijn R56 LCI aangenamer dan mijn F56, zeker qua rijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze R56 Cooper is best een leutig bakje.

Kosten tot nu toe: een nieuwe batterij (vorige winter), temperatuursensor, handgreep achterklep.  En dan de gewone slijtage: recent een nieuwe set zomerbanden voorzien, en de achterste remblokjes vervangen.  De auto is nu zes jaar oud (denk ik), en heeft een kleine 50.000 km.

Plus:

- stijlvol en sympathiek karreke

- leuk weggedrag (sinds de bridgestone's vervangen zijn door yokohama's rijdt die ook een pak comfortabeler en stiller)

- één van de weinige kleine autootjes die vertrouwensvol aanvoelen op de snelweg

Min:

- bouwkwaliteit: plastiek en sierlijsten binnenin krassen bij het minste.  Ook aan de buitenkant is het zwarte plastiek van de A-dakstijlen niet krasvrij te houden

- gemiddeld verbruik van boven de 7 liter

- praktisch kan je een Mini moeilijk noemen.  Al kan er verrassend veel in, met het achterbankje plat.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ex-Mooseman said:

Min:

- bouwkwaliteit: plastiek en sierlijsten binnenin krassen bij het minste.  Ook aan de buitenkant is het zwarte plastiek van de A-dakstijlen niet krasvrij te houden

- gemiddeld verbruik van boven de 7 liter

- praktisch kan je een Mini moeilijk noemen.  Al kan er verrassend veel in, met het achterbankje plat.

1 is materialen ipv bouwkwaliteit.

2 lijkt mij een perfect normaal verbruik voor een benzine die rond de kerk rijdt?

3 een MINI (hatch) en praktisch in 1 zin? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, DDke said:

Daarjuist toch effe met mijn vrouw besproken. Die wil maximum een Cooper. Van een Cooper S is ze bang :lolz:

Zou jij niet beter bang zijn van je vrouw in een Cooper S?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, ir_fuel said:

Zou jij niet beter bang zijn van je vrouw in een Cooper S?

Je hebt gelijk. Maar als het een cabrio zou worden, dan zou ik er ook wel eens mee willen rijden. En dan zou ik toch liever een S hebben.
Maar die is daar dus oprecht bang van he. Heeft er nooit mee gereden, maar is bang van de controle te verliezen... :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk. Maar als het een cabrio zou worden, dan zou ik er ook wel eens mee willen rijden. En dan zou ik toch liever een S hebben.
Maar die is daar dus oprecht bang van he. Heeft er nooit mee gereden, maar is bang van de controle te verliezen... :blink:
Je kan die S verwijderen he[emoji16]
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, ir_fuel said:

DDke in ne Mini Cooper Cabrio :bb:

:sirkevin:

26 minutes ago, toere said:

Je kan die S verwijderen heemoji16.png

:lolz: 

Da's een kei-goed idee!

"Rap? Valt toch mee?"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent een pak beter af in vlaanderen voor een Cooper S, zelf de F56 heeft een BIV van €3xx en BV van €3xx. :P

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/05/2018 at 12:59 PM, DDke said:

Je hebt gelijk. Maar als het een cabrio zou worden, dan zou ik er ook wel eens mee willen rijden. En dan zou ik toch liever een S hebben.
Maar die is daar dus oprecht bang van he. Heeft er nooit mee gereden, maar is bang van de controle te verliezen... :blink:

Bij die reeks kies je met de sport knop tussen 2 verschillende mappen voor de gaspedaal. Je kan die perfect laten herprogrammeren dat je in de gewone stand maar 50% kan geven.

Nadeel is natuurlijk dat ze dat ook zien als chiptuning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou een optie zijn ja... :roll:

't Is echt een kieken.
Vorige week komt ze af met het idee van een mini. Wel graag een Cabrio. 2 dagne later: "Geen Cooper S".
Nog een dag later: "Moet wel een blauwe zijn".

Ga maar een goeie okkazie zoeken met zoveel voorwaarden :roll:.

Ondertussen is ze alweer van gedacht veranderd, ik ga sebiet naar een F31 zien :lol:

Vrouwen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij twijfelde ook tussen vanalles tot ik haar in een oranje F56 cooper S heb laten rijden, het moest en het zou zo een worden in ORANJE! :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Same here.
Ze wou een kleinere auto (de e46 was te groot in de parkeergarage), maar
- met een goede wegligging
- die niet weggeblazen werd door de camions op de snelweg
- met genoeg poer zodat ze vlot voorbij kan steken
- met parkeersensoren
- automatische airco
- cruisecontrol
- moest er leuk uitzien
- tweedehands, want kon op dat moment goed zijn dat er binnen het jaar een cafetariawagen kwam (is er uiteindelijk nu pas doorgekomen), zodat we er bij een snelle verkoop er niet te veel aan toe staken

Gezien
Bleef niet zoveel meer over...
- 1reeks > allemaal diesel (toen toch)
- Golf: benzines waren allemaal zo kaal als iets, diesels waren al beter uitgerust, maar ook veel duurder of veel kilometers
- Beetle: te retro
- fiat 500: te klein, en niet zo’n veilig gevoel op de snelweg
- Astra: rijdt bagger en compleet emotieloos
- Focus: moest er toch leuk uit zien?
- Renault: je bedoelt toch geen zo’n Captur?
- A-klasse kon wel op haar goedkeuring rekenen, zeker met AMG-pakje, maar die was pas uit, en nog niet goed vertegenwoordigd op de 2handsmarkt. Nieuw was dat serieus boven budget.

Een Mini’tje van 2 jaar oud, met amper kilometers, en een mooie uitrusting, stijlvolle kleurencombinatie. Ze was nieuwsgierig genoeg om eens proef te gaan rijden. En dan, rapper dan verwacht, was de E46 verkocht, en stond er een Cooperke in de plaats.

Gevloekt dat ze gedaan heeft in het begin, op het totale gebrek aan opbergruimte, op de harde vering...

Maar ze wil die toch niet direct kwijt (al een paar keer iets anders voorgesteld, en telkens op een ‘ik ben content met mijn Mini’tje’ gestoten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 5 maanden later...

Ik zie dat All4 op de Clubman en Countryman Cooper S niet meer beschikbaar is op de website van MINI. Is er geweten of dit in de nabije toekomst terugkomt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat All4 op de Clubman en Countryman Cooper S niet meer beschikbaar is op de website van MINI. Is er geweten of dit in de nabije toekomst terugkomt?


Komt terug, na de zomer dacht ik
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎5‎/‎12‎/‎2018 om 22:49, Stancke zei:

 

 


Komt terug, na de zomer dacht ik

 

Is 't niet vanaf productie 05/2019? Samen met de F48/39 xDrive2xi die terug komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid