Ga naar inhoud

2023 VW ID.7


tuscani

Aanbevolen berichten

Op 29/11/2023 om 11:57, BMWMB zei:

Niet normaal hoe Musk de andere merken heeft geïnspireerd. 

Maar is dat een vooruitgang?

Ik rij nu een maand met een ID.5 en die hele bedieningshandel is gewoon een drama, daar zit gene logica in, ge moet voor alles minstens 3x klikken en/of scrollen, en tussendoor nog es 3-5sec wachten omdat t systeem zegt dat ge op de weg moet letten. 🙄🤪

En dan zwijg ik nog van de "rijhulpsystemen". 😬😬😬

Als ik dan nog es in mijn RCZ (bj 2011) stap mis ik eigenlijk niks van al die toeters en bellen van da nieuw geval. Die heeft misschien wat meer knopkes, maar dat is toch tig keer gebruiksvriendelijker, en een wijzerke om aan te geven hoe snel ik rij... Mijn analoog hoofd begrijpt dat beter dan een simpel cijfer. 🫣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind alle ID's eigenlijk even lelijk, tot nu toe. De 7 is iets beter, maar als je dan kijkt naar een Arteon weet je dat VW veel beter kan...
Ik vraag me alleen af waarom die dingen niet alleen zwaar zijn, maar er ook zo uitzien. ID.5 op kop, man, dat ding klopt toch langs geen kanten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ID-Buzz is nog ok.

De GT van Audi is nog de mooiste EV in het VAG concern, al de rest is niet om aan te zien. 
Dringend tijd dat ze hun software up to date hebben, zelfs in mijn Formentor is dat een ramp en alles behalve logisch om bepaalde aansturingen te doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Joske zei:

Maar is dat een vooruitgang?

Ik rij nu een maand met een ID.5 en die hele bedieningshandel is gewoon een drama, daar zit gene logica in, ge moet voor alles minstens 3x klikken en/of scrollen, en tussendoor nog es 3-5sec wachten omdat t systeem zegt dat ge op de weg moet letten. 🙄🤪

En dan zwijg ik nog van de "rijhulpsystemen". 😬😬😬

Als ik dan nog es in mijn RCZ (bj 2011) stap mis ik eigenlijk niks van al die toeters en bellen van da nieuw geval. Die heeft misschien wat meer knopkes, maar dat is toch tig keer gebruiksvriendelijker, en een wijzerke om aan te geven hoe snel ik rij... Mijn analoog hoofd begrijpt dat beter dan een simpel cijfer. 🫣

Heeft niets met Musk te maken, is gewoon slechte UI van VW.

Ik heb net de overstap gemaakt van CLA180D naar EQA250 en het interieur + in car entertainment is copy/paste 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Een flop?

Quote

Volkswagen ID.7 Vizzion was launched on December 15 in China, starting at 237,700 yuan (30,600 EUR). Despite the price being almost half what the electric sedan costs in Europe, it received only 300 orders, according to the CarFans report.

 https://carnewschina.com/2023/12/19/volkswagen-id-7-received-300-orders-in-72-hours-following-the-launch-in-china/

En tussen de haakjes, die prijsverschillen kunnen zo toch niet blijven? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Naish zei:

Natuurlijk wel al lastiger om eentje daar te bestellen en er mee naar BE te rijden erna :D

Omdat Google Maps geen route kan berekenen.., anders een eitje. 🤪

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

https://www.autoblog.nl/nieuws/de-volkswagen-id-7-tourer-is-hier-met-meer-ruimte-dan-de-i5-touring-6845775

Eindelijk wat keuze qua elektrische breaks, maar de cijfers laten wel z'n tekortkomingen zien.
En ook, waar ik vroeger nog wat hebberig zou worden van een mooi geconfigureerde Passat (vorig model), heb ik dat bij deze voorlopig allerminst...

Link naar reactie
Delen op andere sites

die test dat de Noorse Automobiel Federatie heeft gedaan onlangs, voorspelt niet veel goed voor de ID7

image.png.f487f2099bf0c5ac60fc4f8808bb740b.png

 

Collega was hiervoor aan het kijken, maar die weeg 2.6 T dus kan hij geen caravan trekken of hij heeft een rijbewijs B-E nodig

https://ev-database.org/car/1839/Volkswagen-ID7-Pro

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

er zitten er daar toch tussen met een gigantisch verschil in theoretisch en praktisch rijbereik 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren waren ze daar ook over bezig op de radio... Man wat krijg ik het schijt van de domme media...

Ja zo'n id.7 verliest tot 200km range in de winter en dat terwijl er zijn die maar 30km verliezen...

Van 600 naar 400 is identiek hetzelfde als van 90 naar 60.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeker als ze dan zeggen dat je best tussen de 20% en 80% blijft met je batterij. Dan heb je van die exacte 400 km (die wordt berekend van 0% tot 100%) maar 60% om best te gebruiken als je je batterij wat goed wil houden. Op de duur heb je dan maar 200 km om mee te spelen.

Zo is het altijd wel iets. Net zoals men zou meten hoever je geraakt met een brandstof wagen, want die rijd je ook nooit leeg tot die sputtert en stilvalt, en je daarna ook nog eens een benzine of diesel filter kan vervangen door al het zaksel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

zeker als ze dan zeggen dat je best tussen de 20% en 80% blijft met je batterij.

Hou ik me niet mee bezig iig.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

uit nieuwsgierigheid kijk even op de configurator van VW:  amper 4 kleuren verkrijgbaar: blauw, zwart, grijs of wit.  Telkens met een zwart dak.   We gaan meer en meer terug naar de tijd van de Ford T:  alle kleuren zijn verkrijgbaar, zolang het maar zwart is.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ex-Mooseman zei:

uit nieuwsgierigheid kijk even op de configurator van VW:  amper 4 kleuren verkrijgbaar: blauw, zwart, grijs of wit.  Telkens met een zwart dak.   We gaan meer en meer terug naar de tijd van de Ford T:  alle kleuren zijn verkrijgbaar, zolang het maar zwart is.

 

personalisatie is beetje zoals bij een gms toch? Gepersonaliseerd hoesje erover en verder wat leuke apps en kleurtjes voor je schermpjes en klaar.

Zelfs je geluid kan je kiezen zoals een ringtone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En welgeteld 2 velgdesigns, die dan nog eens heel hard op elkaar lijken.
In dat opzicht gaan ze Tesla duidelijk achterna, die hebben weliswaar geen vijfdeurs/break, maar ik vermoed dat het praktijkverbruik van een Model Y vergelijkbaar is met zo'n ID.7.
Dat ding is nog ruimer, én het heeft een koffer vooraan.
Als ik alles aanvink kom ik op 76k, da's toch wel pittig. En een warmtepomp is nog altijd optioneel, dat snap ik ook niet goed van VW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is wel héél magertjes bij de ID7.  Ik keek bij de business pro versie, en daar het pano-dak één van de weinige opties die je kunt kiezen, en daar staat dan een disclaimer die er op neer komt dat je het beter niet bestelt, want slecht leverbaar.

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid