ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 21 februari 2024 Geplaatst: 21 februari 2024 Zojuist, Liquid Li0n zei: dus iedereen moet er maar zelf een wrap op zetten een witte + pakske stiften 1 Quote
Ugeken 11.747 Geplaatst: 21 februari 2024 Geplaatst: 21 februari 2024 29 minuten geleden, ex-Mooseman zei: uit nieuwsgierigheid kijk even op de configurator van VW: amper 4 kleuren verkrijgbaar: blauw, zwart, grijs of wit. Telkens met een zwart dak. We gaan meer en meer terug naar de tijd van de Ford T: alle kleuren zijn verkrijgbaar, zolang het maar zwart is. Net zoals bij de ID4 en 5… heel beperkt. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 21 februari 2024 Geplaatst: 21 februari 2024 3 hours ago, ex-Mooseman said: uit nieuwsgierigheid kijk even op de configurator van VW: amper 4 kleuren verkrijgbaar: blauw, zwart, grijs of wit. Telkens met een zwart dak. We gaan meer en meer terug naar de tijd van de Ford T: alle kleuren zijn verkrijgbaar, zolang het maar zwart is. Als je doelpubliek de zakelijke rijder is heb je niet meer nodig. 3 Quote
JanC 7.872 Geplaatst: 20 maart 2024 Geplaatst: 20 maart 2024 https://www.volkswagen.nl/nieuws/id7-tourer-gtx-dynamisch-topmodel-binnen-de-id-range/ Die kleur staat 'm wel, nu nog knappe velgen met een beetje diepte, en ik zou 'm eventueel zelfs kunnen pruimen... Hij lijkt ook lager doordat alles boven de gordellijn zwart is, helpt wel. Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 29 mei 2024 Auteur Geplaatst: 29 mei 2024 Kheb eens eentje samengesteld zonder zot te doen. ( id7 break) 72k voor een "stomme Passat" , een een i5 touring komt dan op 80k. Keuze is dan toch ook snel gemaakt. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 30 mei 2024 Geplaatst: 30 mei 2024 11 hours ago, tuscani said: Kheb eens eentje samengesteld zonder zot te doen. ( id7 break) 72k voor een "stomme Passat" , een een i5 touring komt dan op 80k. Keuze is dan toch ook snel gemaakt. heb je die i5 touring dan ook samengesteld? 1 Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 30 mei 2024 Auteur Geplaatst: 30 mei 2024 1 uur terug, ir_fuel zei: heb je die i5 touring dan ook samengesteld? Voor alle zekerheid nog eens nagekeken en het is 87K, voor de i5 touring. :lol: domper Maar dan wel volledig uitgerust naar smaak en goesting. Quote
Logic 538 Geplaatst: 30 mei 2024 Geplaatst: 30 mei 2024 12 uren geleden, tuscani zei: Kheb eens eentje samengesteld zonder zot te doen. ( id7 break) 72k voor een "stomme Passat" , een een i5 touring komt dan op 80k. Keuze is dan toch ook snel gemaakt. Prijselasticiteit iets te ver getrokken? Ik wil niet weten voor hoeveel ze diezelfde wagen verkopen in de VS of China, maar 't zal wel weer zo zijn dat hier veruit de meeste zotten zitten. Of zou het nu toch eens beginnen keren? Voor de ID7 valt wel te zeggen dat het een EV platform is, waarbij de ruimte beter benut wordt, maar bon... pro/contra's zijn er altijd. Tegenwoordig vind ik elke recente BMW ook niet de mooiste smoel hebben, het stoort me mateloos, en nochtans is 3/4 BMW eigenlijk heel knap. Quote
Logic 538 Geplaatst: 30 mei 2024 Geplaatst: 30 mei 2024 (aangepast) Beetje ambetant om te zeggen hier, onder het toeziend oog van, maar bij Mercedes proberen ze wel van hun EQ's af te geraken precies. Ik krijg veel reclame te zien met spectaculaire deals op hun stock (en redelijk veel stock ook). Als ik me inleef in de potentiële ID7 koper, is dat misschien wel de grootste concurrent? 30 mei 2024 aangepast door Logic Quote
Parsifal 4.571 Geplaatst: 30 mei 2024 Geplaatst: 30 mei 2024 32 minuten geleden, Logic zei: Beetje ambetant om te zeggen hier, onder het toeziend oog van, maar bij Mercedes proberen ze wel van hun EQ's af te geraken precies. Ik krijg veel reclame te zien met spectaculaire deals op hun stock (en redelijk veel stock ook). Als ik me inleef in de potentiële ID7 koper, is dat misschien wel de grootste concurrent? Ook opgemerkt... Vooral de EQE's en de Pre-facelift EQS moeten blijkbaar buiten. Voor de EQS soms kortingen van 50% 1 Quote
Logic 538 Geplaatst: 30 mei 2024 Geplaatst: 30 mei 2024 26 minuten geleden, Parsifal zei: Ook opgemerkt... Vooral de EQE's en de Pre-facelift EQS moeten blijkbaar buiten. Voor de EQS soms kortingen van 50% En hoeveel EQE's er in stock beschikbaar zijn, ik schrik daar wel van... voor de consument alleszins de moment om te gaan shoppen. Imho brengt het veel wagens terug op het niveau waar ik ze gevoelsmatig ook zou plaatsen. Ik kan een EQS en E echt wel pruimen, 't banaan design ben ik al gewend geraakt, oogt modern, elegant, stijlvol, alles wat een Mercedes moet zijn. Sorry voor zo off-topic te gaan. Om maar te zeggen, het zou me verwonderen dat ze (VW en co) de beoogde catalogusprijzen gaan kunnen blijven handhaven. Quote
JanC 7.872 Geplaatst: 30 mei 2024 Geplaatst: 30 mei 2024 Zoiets zou ik alleen maar overwegen met een flink aantal jaren extra garantie, die schermen alleen al, ik wil niet weten wat het kost als die vervangen moeten worden... Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 30 mei 2024 Geplaatst: 30 mei 2024 10 minuten geleden, JanC zei: Zoiets zou ik alleen maar overwegen met een flink aantal jaren extra garantie, die schermen alleen al, ik wil niet weten wat het kost als die vervangen moeten worden... Wel, zo een gesprek had ik vorige week met een collega. Ik heb nu ook voor het eerst een digitaal dashboard en zei ook dat het allemaal ferm is, maar miserie als het stuk zou gaan. Ik heb dan ook gedaan wat jij aanhaalt en gekozen voor extra garantie. Eigenlijk zou je zulke high-tech dingen enkel in garantie moeten kunnen rijden, en dan verkopen om op veilig te spelen. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 30 mei 2024 Geplaatst: 30 mei 2024 Denk je dat een analoge tellerpartij minder snel kapot gaat dan? Daar zitten veel meer bewegende onderdelen in. Quote
Parsifal 4.571 Geplaatst: 30 mei 2024 Geplaatst: 30 mei 2024 52 minuten geleden, JanC zei: Zoiets zou ik alleen maar overwegen met een flink aantal jaren extra garantie, die schermen alleen al, ik wil niet weten wat het kost als die vervangen moeten worden... Dat is eigenlijk een pak minder storingsgevoelig dan mechanische dashboards/tellers... Bij Tesla kost een volledige vernieuwing van alle schermen, inclusief nieuwe CPU, nieuwe processors en snellere chips 2.000 euro incl.BTW. Dat is niet weinig... Maar ook niet het einde van de wereld. Een nieuwe gespoten bumper kost vandaag de dag al een pak meer. 1 Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 30 mei 2024 Geplaatst: 30 mei 2024 17 minutes ago, Parsifal said: Dat is eigenlijk een pak minder storingsgevoelig dan mechanische dashboards/tellers... Bij Tesla kost een volledige vernieuwing van alle schermen, inclusief nieuwe CPU, nieuwe processors en snellere chips 2.000 euro incl.BTW. Dat is niet weinig... Maar ook niet het einde van de wereld. Een nieuwe gespoten bumper kost vandaag de dag al een pak meer. Of een koplamp bij sommige modellen .... Quote
Parsifal 4.571 Geplaatst: 30 mei 2024 Geplaatst: 30 mei 2024 16 uren geleden, tuscani zei: Kheb eens eentje samengesteld zonder zot te doen. ( id7 break) 72k voor een "stomme Passat" , een een i5 touring komt dan op 80k. Keuze is dan toch ook snel gemaakt. Heb nu wel eens op de site gekeken... en de ID.7 start wel vanaf 62k incl. BTW en met metaalkleur. Is standaard ook wel héél volledig uitgerust. vind ik al wat aanvaardbaarder dan 72k ... Is wel nog altijd aan de dure kant natuurlijk. Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 30 mei 2024 Auteur Geplaatst: 30 mei 2024 1 uur geleden, Parsifal zei: Heb nu wel eens op de site gekeken... en de ID.7 start wel vanaf 62k incl. BTW en met metaalkleur. Is standaard ook wel héél volledig uitgerust. vind ik al wat aanvaardbaarder dan 72k ... Is wel nog altijd aan de dure kant natuurlijk. de variant in pro bussines vanaf 64k, met als opties : iets grotere velg, trekhaak, verwarmde zetels, pano dak en een warmtepomp (niet standaard) kom ik op 70K. Quote
JanC 7.872 Geplaatst: 30 mei 2024 Geplaatst: 30 mei 2024 2 uren geleden, Parsifal zei: Dat is eigenlijk een pak minder storingsgevoelig dan mechanische dashboards/tellers... Bij Tesla kost een volledige vernieuwing van alle schermen, inclusief nieuwe CPU, nieuwe processors en snellere chips 2.000 euro incl.BTW. Dat is niet weinig... Maar ook niet het einde van de wereld. Een nieuwe gespoten bumper kost vandaag de dag al een pak meer. Hmm, ik dacht ergens te hebben gelezen dat ze bij de mijne voor de virtual cockpit alleen al 3.000 euro rekenden om die te vervangen, maar kan mis zijn. Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 30 mei 2024 Auteur Geplaatst: 30 mei 2024 14 minuten geleden, JanC zei: Hmm, ik dacht ergens te hebben gelezen dat ze bij de mijne voor de virtual cockpit alleen al 3.000 euro rekenden om die te vervangen, maar kan mis zijn. je schrijft het zelf "te vervangen", dan moeten ze het volledige dashboard eruit halen. Bij Tesla is dat gewoon 2 vijzen en uitpluggen. 1 Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 30 mei 2024 Geplaatst: 30 mei 2024 55 minuten geleden, tuscani zei: de variant in pro bussines vanaf 64k, met als opties : iets grotere velg, trekhaak, verwarmde zetels, pano dak en een warmtepomp (niet standaard) kom ik op 70K. Business. Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 30 mei 2024 Geplaatst: 30 mei 2024 3 uren geleden, ir_fuel zei: Denk je dat een analoge tellerpartij minder snel kapot gaat dan? Daar zitten veel meer bewegende onderdelen in. Als daar iets stuk gaat kan je mogelijks nog wel gewoon verder als je geen kosten wil doen, afhankelijk van wat stuk is natuurlijk. Maar als de display gewoon niet meer werkt, dan zie je niets meer. In die context was mijn opmerking. Quote
Speedhunter 4.881 Geplaatst: 30 mei 2024 Geplaatst: 30 mei 2024 3 uren geleden, Tommie zei: Business. Is Business. Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 30 mei 2024 Geplaatst: 30 mei 2024 6 uren geleden, ir_fuel zei: Of een koplamp bij sommige modellen .... Ook dit artikel gelezen .. https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/vervangen-van-verlichting-bij-moderne-auto-kan-wel-e14-000-kosten/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.