Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
37 minuten geleden, Asserti zei:

Wat haal je uit die iX1 30? Verschil in rijbereik zal wel een 100km zijn

Volgeladen normaal ongeveer tussen de 300 en 370 kilometer....al naargelang de omstandigheden.  Hangt enorm af van weer en welke wegen. We gingen in november met deze eens richting Parijs. Ik had hem volgeladen en hij gaf 315 km aan. Geen probleem nu Parijs 270km ver is. Wanneer ik het adres ingaf bleek ik er plots niet meer te kunnen geraken zonder bij te laden. 

Deze wordt gebruikt als dagelijkse wagen door mijn vrouw, en daarvoor doet hij uitstekend dienst.

Geplaatst:
2 uren geleden, josenjef zei:

Ik volg daar volledig in als "EV fanboy". Het verschil tussen een EV van 40k en 80k is te klein. En dat pleit vooral voor de "goedkope" EV. Zo een X1 met 3-cilinder staat veel verder van een 5-reeks.

Het verschil in prijs is wel wat kleiner vrees ik. Catalogusprijs van de IX3 met opties was ongeveer 65k. Een I5 zal anderzijds ook wel wat duurder zijn dan 80k. 

ik vind de look & feel van het interieur van een Ix1 niet zo heel ver verwijderd dan van een I5...in vergelijking met mijn g31 daarentegen vind ik het verschil groter. Maar dat is uiteraard persoonlijk en mijn g31 is niet gelijkaardig uitgerust als oze Ix1

Geplaatst:
2 uren geleden, saabi zei:

Het verschil in prijs is wel wat kleiner vrees ik. Catalogusprijs van de IX3 met opties was ongeveer 65k. Een I5 zal anderzijds ook wel wat duurder zijn dan 80k. 

ik vind de look & feel van het interieur van een Ix1 niet zo heel ver verwijderd dan van een I5...in vergelijking met mijn g31 daarentegen vind ik het verschil groter. Maar dat is uiteraard persoonlijk en mijn g31 is niet gelijkaardig uitgerust als oze Ix1

Zeker waar. Cost cutting is hier en daar in interieur voelbaar. Bv te zien in de zijdeuren. “Gewoon” plastic zoals vroeger bij 1 tot 4 reeks, terwijl een oude 5 hoogwaardige lining had 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Is een trekhaak na te plaatsen op een G61 met m-pack? 

Geplaatst:
1 uur terug, Simoni zei:

Zeker. Maar niet goedkoop... Moet origineel wegklapbaar zijn om niet met software-problemen (die je wagen gewoon stilleggen met pech) in aanraking te komen.

Tel 3-4k.

Geplaatst:
Op 29/3/2025 om 14:12, Asserti zei:

maw, 400km met 100% batterij. Dat is wat ik ook meegeef als realistisch haalbaar.

Op 30/3/2025 om 11:08, Asserti zei:

Wat haal je uit die iX1 30? Verschil in rijbereik zal wel een 100km zijn

Op 30/3/2025 om 11:52, saabi zei:

Volgeladen normaal ongeveer tussen de 300 en 370 kilometer....al naargelang de omstandigheden.  Hangt enorm af van weer en welke wegen. We gingen in november met deze eens richting Parijs. Ik had hem volgeladen en hij gaf 315 km aan. Geen probleem nu Parijs 270km ver is. Wanneer ik het adres ingaf bleek ik er plots niet meer te kunnen geraken zonder bij te laden. 

Mja je mag niet afgaan op de GOM voor de realistische range, zit verschil op met werkelijke kilometers. 

Geplaatst:
16 uren geleden, Simoni zei:

Ik zou toch een RS4 kiezen

• 8 maanden later...
  • 1 maand later...
Geplaatst:

From 2027, new emissions and exhaust regulations will come into force in the EU. These will require comprehensive technical upgrades, especially for high-performance vehicles like the BMW M5 and BMW XM. BMW M is responding to these requirements at an early stage, introducing optimised drive technology for the BMW M5 from March 2026 and for the BMW XM Label from April 2026. This applies to all EU countries as well as countries outside the EU that follow EU directives on emissions compliance.

The technical advances are focused on the M Hybrid system’s internal combustion engine. Key elements include optimised engine control, improved exhaust re-treatment and introduction of the Miller combustion process, which makes for increased efficiency and reduces emissions. The output of the V8 engine in the BMW M5 is adjusted from the previous 430 kW/585 hp to 400 kW/544 hp. The electric drive remains unchanged, but now comes with optimised software. The perfect interplay of the two powertrain elements ensures that the system output of the BMW M5 remains unchanged at 535 kW/727 hp

• 3 weken later...
Geplaatst:

Moeilijk om iets af te leiden, maar enkele renders in Duitse magazines tonen toch hoopvolle zaken! Zou wel eens kunnen dat de '5 een pak knapper wordt. ❤️ 

Geplaatst:
Op 16/2/2026 om 17:23, gTa zei:

Moeilijk om iets af te leiden, maar enkele renders in Duitse magazines tonen toch hoopvolle zaken! Zou wel eens kunnen dat de '5 een pak knapper wordt. ❤️ 

Ook wel benieuwd naar.

En misschien het interieur hier en daar ook wel wat opgelapt. BMW beloofde immers dat de toekomstige modellen weer een meer upmarket interieur zouden krijgen, wegens aanhoudende kritiek. En laat een 5 net in dat bedje wel stevig ziek zijn.

Geplaatst:

Agreed, 't is niet hun beste werk (en dan ben ik vriendelijk/voorzichtig met m'n woorden). Ook b.v. het feit dat je de betere versies ervan niet kan aankleden met een uitgebreid of full lederen interieur... Dat was b.v. één van de typische eigenschappen van de M5: die kon je binnenin volledig in leder krijgen, méér dan enige andere motorisatie.

Geplaatst:

Krijgen nu echt alle modellen hetzelfde lelijke interieur met dat afgrijselijk stuur? 

• Omhelzing 1
Geplaatst:
15 uren geleden, krikke zei:

Krijgen nu echt alle modellen hetzelfde lelijke interieur met dat afgrijselijk stuur? 

Kort: Ja. Alle modellen gaan over naar de "neue klasse" interface dus zal veel veranderen tussen nu in eind '27 qua modellen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Zo'n G61 520i.... vind ik als particulier nog wel iets oké, misschien iets te log. Ook wat underpowered misschien, maar om in ons landje wat te cruisen in de zones 30, 50 en 70, ideaal lijkt me. En de prijzen voor die jonge tweedehands dingen vallen best mee, zeker in DE. 

Zo eentje als dit, dik aangekleed en in 't wit, mooi: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=437959180

Vraag is alleen, welke toekomst heeft zo'n mild hybride ding nog? 

Geplaatst:
26 minuten geleden, Jantes zei:

Zo'n G61 520i.... vind ik als particulier nog wel iets oké, misschien iets te log. Ook wat underpowered misschien, maar om in ons landje wat te cruisen in de zones 30, 50 en 70, ideaal lijkt me. En de prijzen voor die jonge tweedehands dingen vallen best mee, zeker in DE. 

Zo eentje als dit, dik aangekleed en in 't wit, mooi: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=437959180

Vraag is alleen, welke toekomst heeft zo'n mild hybride ding nog? 

Dat type auto's had tot voor kort last van een stevig waardeverlies. Dat heeft deze duidelijk al gehad. Zakelijk worden ze niet meer gekozen waardoor het aanbod op de tweedehands markt stevig afgenomen is. Die gaan gewild zijn de komende jaren. Eens rond de 30K zakt het niet veel verder, zolang je er niet teveel kilometers op zet tenminste.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Veel kilometers doe ik niet meer. Afgestudeerde kinderen, en zowel m'n vrouw als ikzelf doen onze woon-werkverplaatsingen altijd met de fiets. Kom nog maar aan zo'n 6.000 km/jaar, die gaan dan nog vooral aan reizen. 

Daarom dat ik zo'n 'gewone' benzine nog wel zie zitten. Jaarlijkse taks is momenteel 456 euro voor zo'n 520i. Valt ook nog mee, alhoewel dat in de toekomst ook snel de hoogte in kan. 

Geplaatst:
1 uur geleden, Jantes zei:

Veel kilometers doe ik niet meer. Afgestudeerde kinderen, en zowel m'n vrouw als ikzelf doen onze woon-werkverplaatsingen altijd met de fiets. Kom nog maar aan zo'n 6.000 km/jaar, die gaan dan nog vooral aan reizen. 

Daarom dat ik zo'n 'gewone' benzine nog wel zie zitten. Jaarlijkse taks is momenteel 456 euro voor zo'n 520i. Valt ook nog mee, alhoewel dat in de toekomst ook snel de hoogte in kan. 

België heeft een verleden van verworven rechten op dat vlak. Nieuwe verhogingen worden doorgaans pas van tel bij nieuwe inschrijvingen.

Geplaatst:
2 uren geleden, msxx zei:

België heeft een verleden van verworven rechten op dat vlak. Nieuwe verhogingen worden doorgaans pas van tel bij nieuwe inschrijvingen.

Bij diesel is dat toch niet zo. De jaarlijkse verkeersbelasting voor diesels is de laatste pakweg 10 jaar toch een pak meer gestegen dan die voor de benzines. 

Geplaatst:
Zojuist, Jantes zei:

Bij diesel is dat toch niet zo. De jaarlijkse verkeersbelasting voor diesels is de laatste pakweg 10 jaar toch een pak meer gestegen dan die voor de benzines. 

Ook als je al ingeschreven was? Die malus t.a.v. de euronorm heeft zeker zijn effect ja... 

Geplaatst:

Ik heb nog een Euro 5 diesel. 

Geplaatst:
18 uren geleden, msxx zei:

Zoals met de zonnepanelen en digitale teller zeker? :D

• Grappig 2
Geplaatst:
5 uren geleden, tuscani zei:

Zoals met de zonnepanelen en digitale teller zeker? :D

Daar heb ik toch compensatie voor gekregen 😁

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid