Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
3 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Je gaat dat merken als je je mistachterlicht inschakelt: dan gaan de koplampen ineens breed en laag schijnen (allez, op onze C met ILS is dat toch zo)

Aha, dus in die city stand, eigenlijk. I can imagine.

Mistachterlicht ... ik gebruik dat zga nooit. Wettelijk maar verplicht te gebruiken vanaf minder dan 100m zicht en in praktijk ook maar écht nodig vanaf dergelijk slecht zicht en dat is toch zeeer zelden.

Geplaatst:
1 minuut geleden, gTa zei:

Aha, dus in die city stand, eigenlijk. I can imagine.

Mistachterlicht ... ik gebruik dat zga nooit. Wettelijk maar verplicht te gebruiken vanaf minder dan 100m zicht en in praktijk ook maar écht nodig vanaf dergelijk slecht zicht en dat is toch zeeer zelden.

Ik erger me vooral aan andermans mistlampen.  Vanavond weer: donker, massa’s water op de baan, super dens accordeonverkeer op de E17, en die mistlampen aan… Grrrrr

Geplaatst:
2 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Ik erger me vooral aan andermans mistlampen.  Vanavond weer: donker, massa’s water op de baan, super dens accordeonverkeer op de E17, en die mistlampen aan… Grrrrr

Ik snap het, maar met ouder worden pas ik (al langer dan vandaag trouwens) de meest beproefde techniek toe: negeren en me er bewust niet meer door laten opnaaien.
Ja het stoort écht, het verblindt, zorgt voor minder veilige omstandigheden. En ik zal nog altijd even ervoor gaan rijden en met mijn mistachterlicht wat aan/uit/aan/uit gaan signaleren dat ze hunne rooie phare best uitzetten, maar me ergeren? Niet meer, eigenlijk.

Geplaatst:
Zojuist, ex-Mooseman zei:

Komt door de rijopleiding.

België: bij zware regenval te gebruiken 

NL: enkel toegelaten bij <50m zicht

Kijk maar om je heen, die gele platen doen veel mis maar op dit vlak een verademing 

• Vind ik leuk 1
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Die theorie rond LED en mist, werkte precies alleen in theorie.

Ik zag geen kloten en die auto had niet door dat het mist was.

Kijk, dat ze dat anders oplossen door de stand in de bestaande lichten in te bouwen ipv extra lampen te hangen, helemaal akkoord.

Maar zet er dan toch een knop in om die stand te activeren.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Mijn ervaringen:

- Software top, geen bugs, geen vreemde manoeuvres meegemaakt op de baan op heden 

- Bowers&Wilkins vind ik zijn geld niet waard. Duidelijk niet op het niveau zoals bij de vorige generaties. Besparingen?

- Panoramadak geen meerwaarde voor de bestuurder en passagier vooraan. Geen extra lichtopbrengst merkbaar vooraan. Vorige generatie ko, je het tenminste nog open doen en vond ik wél een meerwaarde om te hebben. Ik zou het wel speccen omdat het eenmaal op een 5 hoort imo

- Nog altijd het probleem dat de deuren niet altijd in het slot vallen. Precies alsof de sloten niet goed afgeregeld zijn. Enkel tegengekomen op diverse M60’s.

Geplaatst:

Toen ik nog 5 reeks mocht rijden had ik ook altijd het probleem met de deuren. Dat waren eDrive40 varianten. Zeer ambetant.

En de krassen van nagels in handgrepen van het deurpaneel. 

En de idrive knop die je nu niet meer moet kantelen, maar eerder duwen in de richting waar je naartoe wilt.

Ben nog steeds meer fan van de G30

Geplaatst:
1 uur geleden, Simoni zei:

Maar toch liever 530/550e dan een i5, neen?

Dat weet ik niet, waarom? De souplesse van de elektromotor, de power (relatief), het rijgedrag van een i5 vind ik toch wel top. Voor de oogkleppen van de range, ja dan koop je een hybride.

Geplaatst:
2 uren geleden, Simoni zei:

Maar toch liever 530/550e dan een i5, neen?

Oei, 530e boven een i5? Nooit…

550e is andere koek.

Geplaatst:

Het is dat ik wil veranderen maar men hier nog al anti elektrisch is en ik door goede ervaring met de vorige 530e dit wel zou overwegen. Of zou je dan naar een klassieke ICE gaan? 

Een 550e komt me jammer genoeg te duur uit.

Geplaatst:

Nieuwe 530e is volgens mij een hele stap vooruit tov vorig model. Elektrische range van 100km en een tank van 60l, is een stuk bruikbaarder dan voorheen het geval was. Als je de range van nieuwe generatie ev's bekijkt, dan is zo'n i5 40e weer hopeloos achterhaald...

Geplaatst:

Hopeloos is nu toch ook weer met de haren getrokken. Met welke vergelijk je dan?

Geplaatst:

Ik reed vorige week mee te een i5 40e en zag tot mijn verbazing een range van 320 km met 80% geladen. Heb er niets van gezegd, maar ik vond dat toch weinig.  Over de kostenbesparingen tegenover de vorige generatie ga ik niet beginnen 😮

Geplaatst: (aangepast)
26 minuten geleden, Cyrano.ak zei:

Hopeloos is nu toch ook weer met de haren getrokken. Met welke vergelijk je dan?

• Als je de nieuwe cla van mb bekijkt, dan zal de rest van het gamma ook wel volgen met +700km.
  • Audi doet het volgens mij ook beter met de nieuwe A6, al moeten de eerste tests dat ook nog uitwijzen
  • Over de chinezen ga ik niet uitwijken, andere klasse imo

Je kan nu opnieuw de hele discussie opnieuw starten dat wie thuis kan laden geen boodschap heeft aan een range van +400 km, maar je kan niet ontkennen dat het gebruiksgemak toch toeneemt met meer range. De meeste die hier een ev thuis hebben, hebben ernaast ook nog een ice voor de grotere trips. Met +700 km range heb je die tweede wagen in sommige gevallen niet meer nodig.

aangepast door -Fred-
Geplaatst:
23 minuten geleden, Cyrano.ak zei:

Ik heb de indruk dat met de nieuwe batterij technologieen die Audi (Q6 en A6 etron) en volgens mij ook enkele andere merken (bv Mercedes CLA), BMW nu idd achterhaald is. Is natuurlijk maar tijdelijk tot de neue klasse er zal zijn. 

Heb de indruk dat er nu technologisch grote veranderingen in het EV landschap gaande zijn.

Geplaatst:
22 uren geleden, saabi zei:

Ik reed vorige week mee te een i5 40e en zag tot mijn verbazing een range van 320 km met 80% geladen. Heb er niets van gezegd, maar ik vond dat toch weinig.  Over de kostenbesparingen tegenover de vorige generatie ga ik niet beginnen 😮

maw, 400km met 100% batterij. Dat is wat ik ook meegeef als realistisch haalbaar.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

In koude omstandigheden.

Allee bon, we hebben al genoeg gepraat over rijbereiken. Ieder moet voor zichzelf kiezen, meer dan logisch. Gelukkig mogen we nog kiezen met wat we rijden!

Geplaatst:

Ik rij zowat het hele land door, en heb nu voor al mijn werk- en privéverplaatsingen binnen Benelux na 14k op de teller km nog maar twee keer minder dan 10 minuten moeten snelladen. Reizen was iets anders. Wou ik op dat moment dat ik een auto met een tank van 60 liter had? Twee keer. Alle andere pauzes kwamen gelegen op momenten waar ik sowieso ging stoppen of ‘s nachts een powernap van 20 minuten. ja het is aanpassen, maar mijn 330e met een tank van 40 liter was irritanter dan dit 

Geplaatst:
2 uren geleden, Asserti zei:

maw, 400km met 100% batterij. Dat is wat ik ook meegeef als realistisch haalbaar.

Is dat dagelijks diezelfde discussie bij prospecten? 

Geplaatst:

Is toch geen discussie. Logisch toch dat de vraag naar een realistisch rijbereik wordt gesteld, zoals vroeger het realistisch verbruik werd gevraagd….ik had hier nu echt geen enkele bijbedoeling en blijf al enige tijd uit de EV afdeling op het forum gezien bepaalde fanboys alles als een EV aanval zien.

reden van mijn post was gewoon het feit dat ik dacht dat onze is Ix 1 e30 aanzienlijk minder rijbereik zou hebben dan de i5 e40, wat niet meteen het geval was. Tweede reden, en misschien belangrijker was de kwaliteitsindruk en kostenbesparingen op dit nieuwe model. Jammer dat je minder krijgt voor meer geld…

1 uur geleden, Polygoon zei:

Is dat dagelijks diezelfde discussie bij prospecten? 

• Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
13 uren geleden, saabi zei:

Is toch geen discussie. Logisch toch dat de vraag naar een realistisch rijbereik wordt gesteld, zoals vroeger het realistisch verbruik werd gevraagd….ik had hier nu echt geen enkele bijbedoeling en blijf al enige tijd uit de EV afdeling op het forum gezien bepaalde fanboys alles als een EV aanval zien.

reden van mijn post was gewoon het feit dat ik dacht dat onze is Ix 1 e30 aanzienlijk minder rijbereik zou hebben dan de i5 e40, wat niet meteen het geval was. Tweede reden, en misschien belangrijker was de kwaliteitsindruk en kostenbesparingen op dit nieuwe model. Jammer dat je minder krijgt voor meer geld…

Ik volg daar volledig in als "EV fanboy". Het verschil tussen een EV van 40k en 80k is te klein. En dat pleit vooral voor de "goedkope" EV. Zo een X1 met 3-cilinder staat veel verder van een 5-reeks.

Geplaatst:
15 uren geleden, saabi zei:

Wat haal je uit die iX1 30? Verschil in rijbereik zal wel een 100km zijn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid