Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 uren geleden, #166 zei:

Ik zou deze wel 'ns willen zien met zilverkleurige velgen.

En zonder getinte ruiten

Geplaatst:
3 uren geleden, #166 zei:

Ik zou deze wel 'ns willen zien met zilverkleurige velgen.

Heeft BMW zilveren wielen? Ik vrees dat je dan aftermarket zal moeten gaan.

49 minuten geleden, vince522 zei:

En zonder getinte ruiten

Dat zou idd beter geweest zijn. En liefst dan binnen een beige of caramel interieur.

Geplaatst:
1 uur terug, BMWMB zei:

Heeft BMW zilveren wielen? Ik vrees dat je dan aftermarket zal moeten gaan.

Ze hebben nog enkele velgen met knap design (niet voor de '5, of beter: ik weet het niet, want ik vind de '5 an sich lelijk en weet dus ook langs geen kanten met welke velgen je die kan krijgen), maar ze zijn helaas bijna altijd in 't zwart met al dan niet een gefreesd frontje.
Nu ik gezien heb wat voor 'n prachtwerk Flexicoatings levert (op oude én op nieuwe velgen), zou ik zonder twijfel geen acht slaan op de velgkleur bij 't bestellen van een BMW (of een Mercedes, b.v. CLE 53) en nadien met de nieuwe wielen gewoon daar aankloppen. ❤️

Geplaatst:

G6x heeft zelfs een fantastische standaardvelg in zilver, 19".

19 Zoll original BMW 5er i5 G60 G61 5A324D6 Styling 933

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Zeer knappe velg inderdaad, maar in die wielkasten van een G6x is het toch maar een sneu zicht 🥲

Geplaatst:
2 minuten geleden, vince522 zei:

Zeer knappe velg inderdaad, maar in die wielkasten van een G6x is het toch maar een sneu zicht 🥲

Op een non-M Pack G6x vind ik dat absoluut niet hoor. 

Geplaatst:
19 minutes ago, Tommie said:

Die niemand pakt, wschl :D 

Geplaatst:
19 minuten geleden, ir_fuel zei:

Die niemand pakt, wschl :D 

In fleet wel, want letterlijk standaardvelg. Maar eens M-Pack zit je met andere designs inderdaad. Heb hier nochtans eentje klaarstaan in Carbonzwart met deze wielen als winterset, echt knap.

Geplaatst:

t is spijtig dat je in optie nooit nog een gewone zilveren velg ziet, in de lijst. Maar daar zal wel een marketing reden voor zijn zeker.

Geplaatst:
Op 4/9/2024 om 21:24, Luv4DLM zei:

BBS Le Mans in 21 inch, die velg blijft ook tijdloos.

Een subtiele verlaging had wel gemogen.

IMG_3932.jpeg

IMG_3933.jpeg

Miljaar... past totaal niet onder die auto 

• Vind ik leuk 4
  • Thanks Friendly 2
Geplaatst:
42 minuten geleden, ir_fuel zei:

t is spijtig dat je in optie nooit nog een gewone zilveren velg ziet, in de lijst. Maar daar zal wel een marketing reden voor zijn zeker.

Volledig zwarte zitten er ook minder en minder in. De vraag is er nochtans wel naar. 

Geplaatst:

Deze Performance-wielen zilver laten lakken. 

spacer.png

En subtiel verlagen. 😄

spacer.png

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Asserti zei:

Volledig zwarte zitten er ook minder en minder in. De vraag is er nochtans wel naar. 

Dat komt vanuit Nederland hé.  De Roetpieten zijn een compromis.

• Grappig 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Dit is geen BMW meer: geen voorste mistlichten meer om constant mee rond te rijden 😱

Geplaatst:

Ik denk dat er wel genoeg lampjes op zitten om iedereen tevreden te houden.

• Grappig 2
Geplaatst:
Op 9/1/2025 om 10:04, Tommie zei:

Weet er toevallig iemand of je deze velg (of een even mooie aftermarket) voor een BMW i4 M50 hebt, in 19”?

Geplaatst:

Op 20/1/2025 om 09:36, Super95 zei:

Ik denk dat er wel genoeg lampjes op zitten om iedereen tevreden te houden.

Jein. Hier is het al dagen serieus mist en ik zie verdorie de kanten van mijn eigen straat niet want de lichten schijnen enkel vooruit. 

Geplaatst:
Op 20/1/2025 om 09:17, The Swede zei:

Dit is geen BMW meer: geen voorste mistlichten meer om constant mee rond te rijden 😱

M modellen hebben dat al lang niet meer. 

Geplaatst:
9 uren geleden, Lotuzzz zei:

M modellen hebben dat al lang niet meer. 

Méér dan dat, zelfs. Hier ook 2 gewone BMW's (geen M3 oid) met 6-in-lijn benzine, maar 0 voorste mistlichten.

Geplaatst:

Dat vind ik nu eens een must !

Geplaatst:

Eentje met (bj 2005), en nu voor het eerst een BMW zonder mistlampen.   Van die met mistlampen, heb ik ze nog nooit gebruikt.

Bij onze Mercedes 'zetten' de LED-koplampen zich in een mist-stand (je ziet het lichtbeeld zo veranderen) 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
7 uren geleden, Soul zei:

Dat vind ik nu eens een must !

Een must waarvoor? Die dingen dienen hedentendage tot niks meer. Integendeel, zelfs: intelligente LED-koplampen kunnen veel beter het nodige zicht tevoorschijn toveren dan de aloude mistkoplamp.

Geplaatst:
57 minuten geleden, gTa zei:

Een must waarvoor? Die dingen dienen hedentendage tot niks meer. Integendeel, zelfs: intelligente LED-koplampen kunnen veel beter het nodige zicht tevoorschijn toveren dan de aloude mistkoplamp.

Ja… maar dan moet er wel een mist stand zijn. 

Geplaatst:
9 minuten geleden, The Swede zei:

Ja… maar dan moet er wel een mist stand zijn. 

In theorie wel.

Maar in praktijk is dat bullshit, want quasi iedereen gebruikt mistkoplampen verkeerd, namelijk samen met de (gewone) dimlichten.

Mistkoplampen waren oorspronkelijk bedoeld om ZONDER dimlichten te gebruiken, dus standlichtjes op en mistkoplampen aan. Ze dienden sterk naar beneden te schijnen om zo de wegmarkeringen te kunnen zien én om niet te weerkaatsen in de waterdruppels (meteen ook de reden waarom de dimlichten uit moeten: die hun lichtbundel weerkaatst in de waterdruppeltjes en dat maakt een "ondoorzichtbare" barrière). Da's ook de reden waarom mistkoplampen (ongeacht in gebruik met/zonder dimlichten) zo storend zijn voor tegemoetkomend verkeer als er géén mist is maar 't wel nat ligt: de sterk naar beneden schijnende lichtbundel weerkaatst naar boven en verblindt dus sterker dan een dimlicht.
Nu, ik rijd toch ook al een 30 jaar met de auto rond en rijd best frequent ... ik heb nog niet vaak zo'n dichte mist tegengekomen dat je maar een paar 10-tal meter ziet, dus omstandigheden waarin je op bovenstaande manier aan de slag moest; hooguit maar enkele keren. Ik heb dan al veel vaker sneeuwbuien gehad waarin die werkwijze rendeerde: als 't dikke vlokken sneeuwt 's nachts, dan is 't ook aangenamer om (als je tempo laag genoeg ligt om maar een paar 10-tal meter ver te zien, tenminste) om niet die reflectie in de sneeuwvlokken te hebben.

Na verloop van tijd zijn die dingen vooral een styling-item geworden, niks meer, niks minder. Sommige mensen rijden daar graag mee op omdat het "cool" oogt maar vergeten dat hun wagen de mistkoplampen niet laat gebruiken tenzij je ook 't mistachterlicht inschakelt (eigenlijk een logische keuze) en dan rijden die dubbel storend rond. 😠

Met mijn M140i en met onze '6 GT heb ik géén mistlichten en ik weet ook niet of die een "miststand" hebben ... ik vermoed van niet, maar ze hebben allebei wel een "city" stand: bij lage snelheid gaan ze duidelijk breder en lager schijnen. Lijkt me dat dat, als het écht pottoe zit met hooguit een paar tiental meter zicht, ook voldoende moet zijn.

Geplaatst:
51 minuten geleden, gTa zei:

In theorie wel.

Maar in praktijk is dat bullshit, want quasi iedereen gebruikt mistkoplampen verkeerd, namelijk samen met de (gewone) dimlichten.

Mistkoplampen waren oorspronkelijk bedoeld om ZONDER dimlichten te gebruiken, dus standlichtjes op en mistkoplampen aan. Ze dienden sterk naar beneden te schijnen om zo de wegmarkeringen te kunnen zien én om niet te weerkaatsen in de waterdruppels (meteen ook de reden waarom de dimlichten uit moeten: die hun lichtbundel weerkaatst in de waterdruppeltjes en dat maakt een "ondoorzichtbare" barrière). Da's ook de reden waarom mistkoplampen (ongeacht in gebruik met/zonder dimlichten) zo storend zijn voor tegemoetkomend verkeer als er géén mist is maar 't wel nat ligt: de sterk naar beneden schijnende lichtbundel weerkaatst naar boven en verblindt dus sterker dan een dimlicht.
Nu, ik rijd toch ook al een 30 jaar met de auto rond en rijd best frequent ... ik heb nog niet vaak zo'n dichte mist tegengekomen dat je maar een paar 10-tal meter ziet, dus omstandigheden waarin je op bovenstaande manier aan de slag moest; hooguit maar enkele keren. Ik heb dan al veel vaker sneeuwbuien gehad waarin die werkwijze rendeerde: als 't dikke vlokken sneeuwt 's nachts, dan is 't ook aangenamer om (als je tempo laag genoeg ligt om maar een paar 10-tal meter ver te zien, tenminste) om niet die reflectie in de sneeuwvlokken te hebben.

Na verloop van tijd zijn die dingen vooral een styling-item geworden, niks meer, niks minder. Sommige mensen rijden daar graag mee op omdat het "cool" oogt maar vergeten dat hun wagen de mistkoplampen niet laat gebruiken tenzij je ook 't mistachterlicht inschakelt (eigenlijk een logische keuze) en dan rijden die dubbel storend rond. 😠

Met mijn M140i en met onze '6 GT heb ik géén mistlichten en ik weet ook niet of die een "miststand" hebben ... ik vermoed van niet, maar ze hebben allebei wel een "city" stand: bij lage snelheid gaan ze duidelijk breder en lager schijnen. Lijkt me dat dat, als het écht pottoe zit met hooguit een paar tiental meter zicht, ook voldoende moet zijn.

Je gaat dat merken als je je mistachterlicht inschakelt: dan gaan de koplampen ineens breed en laag schijnen (allez, op onze C met ILS is dat toch zo)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid