Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

The range of engines available for the new BMW 5 Series Sedan and Touring models will be extended in summer 2024 to include a straight six-cylinder diesel engine. The drive unit of the BMW 540d xDrive Sedan and BMW 540d xDrive Touring from the BMW Group's latest modular generation is combined with 48-volt mild hybrid technology in the form of a crankshaft starter generator. Together, the combustion engine and the electric motor integrated into the 8-speed Steptronic transmission generate a maximum output of 223 kW/303 hp and a maximum torque of 670 Nm (494 lb/ft).

Geplaatst:

Had de vorige geen 340 pk? 

Geplaatst:

320 pk en 680 Nm, maar in de andere huidig leverbare modellen inderdaad 340 pk en 700 Nm...
Edit: de LCI had ook 340 pk en 700 Nm. Misschien is het de motor met enkele turbo plus elektrische ondersteuning?

Geplaatst:
26 minuten geleden, Challazer zei:

Had de vorige geen 340 pk? 

740d heeft dezelfde motor.

Geplaatst:

Eigenlijk de beste motor voor deze kilometervreter.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
13 minuten geleden, Tommie zei:

740d heeft dezelfde motor.

Dat kan zijn, maar heeft deze nu minder pk dan de vorige x40d modellen? :D 

Geplaatst:
43 minuten geleden, Challazer zei:

Dat kan zijn, maar heeft deze nu minder pk dan de vorige x40d modellen? :D 

Absoluut.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Is daar ook een logische verklaring voor :D?

Emissie?

Geplaatst:

Waarschijnlijk... 't Is niet dat daar intern veel over gecommuniceerd wordt. 

Geplaatst:

Vreemde gewaarwording in tijden van altijd meer en beter. 

Nu, het zal nog altijd fantastisch rijden, daar niet van. 

Geplaatst:

300 pk uit ne 3 liter diesel die dan x40d heet, vind ik precies maar povertjes...? 

Geplaatst:
18 minuten geleden, Maxime S zei:

300 pk uit ne 3 liter diesel die dan x40d heet, vind ik precies maar povertjes...? 

De 35d had bijna 20 jaar geleden toen die pas gelanceerd werd al inderdaad 286PK. 

Wat gaat de tijd snel. Ik weet echt nog dat het een bom was toen dat uitkwam en vandaag de dag eigenlijk nog steeds zeer potent.

Geplaatst:
2 uren geleden, JanC zei:

320 pk en 680 Nm, maar in de andere huidig leverbare modellen inderdaad 340 pk en 700 Nm...
Edit: de LCI had ook 340 pk en 700 Nm. Misschien is het de motor met enkele turbo plus elektrische ondersteuning?

Ben eens in de technische fiche van de 740d gaan zoeken, en daar lijkt het inderdaad op:

image.thumb.png.2aaac9b4e7be2c4790a2f331e88b41bb.png

Geplaatst:

Dan brengen ze de 5 nog steeds uit met een potente 3l diesel, is het weer niet goed... Wie gaat die 40pk missen in zijn daily?

Geplaatst:
3 uren geleden, BMWMB zei:

Eigenlijk de beste motor voor deze kilometervreter.

Niet akkoord, een 540i gaat in totaalbeleving aangenamer rijden, de argumenten van 20j terug (koppel, verbruik, gewicht,...) zijn allemaal te verwaarlozen.

Geplaatst:
3 minutes ago, vince522 said:

Niet akkoord, een 540i gaat in totaalbeleving aangenamer rijden, de argumenten van 20j terug (koppel, verbruik, gewicht,...) zijn allemaal te verwaarlozen.

de D zal wel een pak meer range hebben.

Geplaatst:
1 uur terug, ir_fuel zei:

de D zal wel een pak meer range hebben.

Wellicht, maar als het is om lange trajecten af te haspelen dan zakt het gemiddeld verbruik van de 40i ook wel aanzienlijk. Er valt altijd wel iets over te zeggen, maar ik zou geen diesel meer moeten hebben als je een moderne benzine kan kiezen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 minute ago, vince522 said:

Wellicht, maar als het is om lange trajecten af te haspelen dat zakt het gemiddeld verbruik van de 40i ook wel aanzienlijk.

Dat van de diesel uiteindelijk ook he. Zal altijd een paar liter schelen.

Geplaatst:
19 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat van de diesel uiteindelijk ook he. Zal altijd een paar liter schelen.

Volgens Spritmonitor zou het inderdaad tot bijna 150km per tank schelen tussen de 2, zou hem er toch niet voor laten staan.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
22 minuten geleden, vince522 zei:

Wellicht, maar als het is om lange trajecten af te haspelen dan zakt het gemiddeld verbruik van de 40i ook wel aanzienlijk. Er valt altijd wel iets over te zeggen, maar ik zou geen diesel meer moeten hebben als je een moderne benzine kan kiezen.

Hangt van de kist af.

Voor een grote SUV zou ik enkel naft moeten hebben als het met V8 is. 
Zo niet, liever 6 cilinder diesel! 

Geplaatst:

Ik zei dat vroeger ook, maar door dagdagelijkse ervaring (inclusief traileren, nochtans hét argument om nog een diesel te nemen) met een zescilinder benzine in zo'n zware ketel heb ik geleerd dat de benzine toch (met voorsprong) de aangenamere motor is. Voor een petrolhead/autoliefhebber m.i. ook ronduit de beste keuze uit de 2. Er is eigenlijk geen noemenswaardig voordeel meer voor de diesel en zelfs het verschil inzake brandstofkosten is verrassend klein. Alleen al verlost zijn van die stinkende tankbeurten... :inlove: 

Geplaatst:

image.thumb.png.b33bc9113e2a3a9a312c45fe8471268c.pngade4547d-ed36-4781-8f74-16276f5c809c.thumb.jpeg.25b63372f4decb9f431d47616b515a32.jpeg

niet verkeerd in Tanzanit

• Vind ik leuk 8
Geplaatst:
Op 29/5/2024 om 14:51, Maxime S zei:

Hangt van de kist af.

Voor een grote SUV zou ik enkel naft moeten hebben als het met V8 is. 
Zo niet, liever 6 cilinder diesel! 

Hele tijd de X5 in 40i gereden en die motor deed dat daar erg goed in, om eerlijk te zijn. 

Geplaatst:
7 uren geleden, ir_fuel zei:

Mooiere achterkant dan de sedan IMO.

Ik blijft de oplopende hoek van de motorkap heel vreemd vinden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid