Ga naar inhoud

Zomercabrio?


The Swede

Aanbevolen berichten

47 minuten geleden, Lefty zei:

Lang achter een A124 gezocht maar quasi opgegeven, crazy wat die dingen nog gaan qua geld.

Af en toe kom je een volledig mismeesterde tegen en dan denk ik altijd er even aan om hem te redden. Maar die goesting is wel snel weg dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant vraagstuk! Heb je je SL niet meer? Of puur om eens iets nieuws te proberen? 🙂 

Met het mooi weer stijgen de cabrioprijzen natuurlijk wel wat.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Lefty zei:

Lang achter een A124 gezocht maar quasi opgegeven, crazy wat die dingen nog gaan qua geld.

Beter een An-124 kopen motje.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Lefty zei:

Lang achter een A124 gezocht maar quasi opgegeven, crazy wat die dingen nog gaan qua geld.

Die dingen zijn idd bangelijk duur. Een viercilinder kan je soms wel nog aan een redelijke prijs tegenkomen. Maar de zescilinders zijn zeker geen koopjes.

Is wel een prachtig ding.

4 uren geleden, Carlito zei:

Af en toe kom je een volledig mismeesterde tegen en dan denk ik altijd er even aan om hem te redden. Maar die goesting is wel snel weg dan

@Carlito : mogen we ook de reden weten? Moeilijke autos om aan te werken?

1 uur geleden, Alexis zei:

Interessant vraagstuk! Heb je je SL niet meer? Of puur om eens iets nieuws te proberen? 🙂 

Met het mooi weer stijgen de cabrioprijzen natuurlijk wel wat.. 

SL heb ik 2 jaar terug helemaal overgelaten aan mijn maat. 

Een R129 blijft één van mijn absolute klassiekers. Alleen, als je er eentje wil die redelijk te gebruiken is, dan is er aan de goedkopere exemplaren vaak serieus wat werk. En de onderdelen voor R129 zijn duur (of toch vergeleken met bvb een W124). 
Ik had het ook echt gehad met de kak met die kap (lekken). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, The Swede zei:

Of je kan ook je AM kostuum uitdoen en een paar moersleutels in de hand nemen 😉

Ik had het niet over het mechanische aspect (want de motoren zijn best bulletproof) , maar eerder over het cosmetische:  kap te vervangen of kapmechanisme  (motoren zijn een gekend probleem, door een ongelukkige plaatsing), zetels & deurpanelen die uit elkaar vallen, koetswerkschades, vergane plastics en rubbers,...    Als je dat allemaal goed wil zetten, dan mag je een mooi budget opzij zetten.  Een setje deftige banden, is ook al vlug duizend euro.

Je vindt ook behoorlijk wat automaten, en die zijn telkens wel een paar duizend euro goedkoper, maar die wil je niet in een plezierauto.

Ik wou dan nog specifiek een bleek interieur met een donker exterieur, en de M-sportstoelen.    Die zilveren Zwitser hierboven lijkt me wel een OK prijs te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, The Swede zei:

Of je kan ook je AM kostuum uitdoen en een paar moersleutels in de hand nemen 😉

 

Aan die twee niet gedacht. Redelijk goei ideeën. 

Ik kijk uit naar de dag dat jij met je KPMG Porsche eindelijk gaat afkomen. :D 

Om dan als’t volledig verneukt is naar iemand te gaan die het wel kan? Laat maar zitten :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Ik had het niet over het mechanische aspect (want de motoren zijn best bulletproof) , maar eerder over het cosmetische:  kap te vervangen of kapmechanisme  (motoren zijn een gekend probleem, door een ongelukkige plaatsing), zetels & deurpanelen die uit elkaar vallen, koetswerkschades, vergane plastics en rubbers,...    Als je dat allemaal goed wil zetten, dan mag je een mooi budget opzij zetten.  Een setje deftige banden, is ook al vlug duizend euro.

Je vindt ook behoorlijk wat automaten, en die zijn telkens wel een paar duizend euro goedkoper, maar die wil je niet in een plezierauto.

Ik wou dan nog specifiek een bleek interieur met een donker exterieur, en de M-sportstoelen.    Die zilveren Zwitser hierboven lijkt me wel een OK prijs te zijn.

Je neemt hier dan één voorbeeld van wagen. Bij de keuze moet je dat inderdaad meenemen. Je kan je 9500 euro uitgeven omdat je absoluut een Z4 wil met een 3.0 erin, in een bepaalde kleur en van na een bepaald jaar want het entertainment systeem is moderner... of je kan een ouder exemplaar kiezen, in een minder populaire kleur, en misschien met minder opties,... voor een pak minder geld. Wat je dan dat extra budget geeft om enkele esthetische of electrische prullen te vervangen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

9500 euro voor een 3-liter?

Dan gaat dat toch een ‘export only’-exemplaartje zijn. 

En qua entertainment: hoe meer basic, hoe beter in feite:  de navigatie met klapscherm is naar hedendaagse normen toch voorbij gestreefd.  De versie met DSP klinkt goed (zeker voor in een roadster), maar kan je dus niet eenvoudig na uitrusten met Bluetooth-streaming (vorige week zelf ondervonden), terwijl de gewone cd-speler met een tussenstuk van 15 euro kan spotify streamen.

populaire kleuren waren de twee tinten grijs, en gewoonlijk met de alu inleg op de boordplank.  Zwarte interieurs, meestal met de standaardstoelen komen het meest voor.  Rode zetels vind je ook wel (maar veelal smerig). Beige is al iets zeldzamer, en cognac kleur enkel op de M-versies.

Er staat al een hele tijd een met een lelijk blauw/zwart interieur te koop, maar die geraakt blijkbaar niet weg aan 13k.

 

mijn bedoeling is om die toch langer dan een zomer te houden, dus ging ik graag voor de combinatie zoals ik die wou, en met toch ietwat van trackrecord.  

 

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

9500 euro voor een 3-liter?

Dan gaat dat toch een ‘export only’-exemplaartje zijn. 

En qua entertainment: hoe meer basic, hoe beter in feite:  de navigatie met klapscherm is naar hedendaagse normen toch voorbij gestreefd.  De versie met DSP klinkt goed (zeker voor in een roadster), maar kan je dus niet eenvoudig na uitrusten met Bluetooth-streaming (vorige week zelf ondervonden), terwijl de gewone cd-speler met een tussenstuk van 15 euro kan spotify streamen.

populaire kleuren waren de twee tinten grijs, en gewoonlijk met de alu inleg op de boordplank.  Zwarte interieurs, meestal met de standaardstoelen komen het meest voor.  Rode zetels vind je ook wel (maar veelal smerig). Beige is al iets zeldzamer, en cognac kleur enkel op de M-versies.

Er staat al een hele tijd een met een lelijk blauw/zwart interieur te koop, maar die geraakt blijkbaar niet weg aan 13k.

mijn bedoeling is om die toch langer dan een zomer te houden, dus ging ik graag voor de combinatie zoals ik die wou, en met toch ietwat van trackrecord.  

Je zit je nog steeds vast te pinnen op 1 auto. 

De titel heeft een vraagteken erin 😉  Je bent dus vrij wat voor te stellen dat je zelf zou durven kiezen. (En dat het een recente BMW moet zijn, staat nergens in een wet of in de forumregels :D )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een weekend zomercabrio gaat kopen, vermoed ik toch wel dat je een exemplaar gaat kiezen dat je wel mooi vind,  in de kleur die je wilt?

Als je dan een minder populaire kleur, in basisuitvoering met kleinere motor moet nemen, kan je beter nog even doorsparen om degene te kopen die u aanstaat.  De ballon  van gemakkelijk door te verkopen gaat anders ook niet meer opgaan.  

Zo zou ik toch redeneren als weekendwagen.  Ik  zie bv graag een blauwe cayman, dan ga ik niet zeggen " ah maar diene saaie grijze is goedkoper, kzal diene pakken "

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Lefty zei:

Lang achter een A124 gezocht maar quasi opgegeven, crazy wat die dingen nog gaan qua geld.

Jep, zotte prijzen. En in veel gevallen staan er al een pak kilometers op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1st gen Boxster (eventueel ne matige voor dat geld, maar goed, zescilinder) of een MX-5 NB 10th Anniversary (zesbak, sper, 1.8 VVT)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, The Swede zei:

Je zit je nog steeds vast te pinnen op 1 auto. 

De titel heeft een vraagteken erin 😉  Je bent dus vrij wat voor te stellen dat je zelf zou durven kiezen. (En dat het een recente BMW moet zijn, staat nergens in een wet of in de forumregels :D )

 

Als 2005 recent is, ben jij echt wel een oude man😂.

Ik heb de zoektocht ook gedaan, de laatste jaren:  cabriolet, liefst 2 zitter, handgeschakeld, leuk sturen, betrouwbaar

Zijn gepasseerd TT’kes (rijden nogal braaf), Mazda MX5 (pas ik niet in, zonder aanpassingen aan zetelframe, maar dan is de stoel ‘fix’), MG (tof, maar te klein, en stuurt eigen niet zo leuk), Alfa Spider (heel charmant, leuk geluid voor een vier cylinder, maar meestal rot, al dan niet zichtbaar), E30 cabriolet (duur), SLK (nogal krap, rijdt wat meer bompa-achtig en het model is niet zo mooi oud geworden), Z3 (leuke retrolook, maar absoluut te krap, en voelt echt als een goedkope oude auto aan, kap is ook niet veel soeps) Barchetta (FWD + vind ze maar, als ze nog niet gedesintegreerd zijn),… 

Een firstgen Z4 stond niet op mijn radar, tot er hier een paar op het forum kwamen, en die auto plotseling wel alle boxen tickte.

En die Maritime-uitvoering was dan nog eens een heel mooie combinatie.

Toen @Ugeken insinueerde dat de zijne misschien te koop ging komen, heb ik dan ook niet te lang getwijfeld en zijn aanbod tot proefzit en -rit graag aangenomen.

Sindsdien volg ik de markt nog altijd met een half oog, en zie ik de prijzen alleen maar omhoog gaan (when the top goes down, price goes up).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedkoopste op AutoScout24 is 12950 maar je moet maar wat extra onderhandelen dan 🤓 :

Nissan 350z roadster 

IMG_7844.png

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Een RG was toch niet op basis van de GTI, maar op de XS ?

Ook ne CTI was volgens mij op basis van de XS. Voorste subframe is gewoon t zelfde als elke andere 205, dat van ne GTI is anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ex-Mooseman zei:

Dat ik is wel een specialleke 😍

 

1 uur geleden, berengun zei:

Goedkoopste op AutoScout24 is 12950 maar je moet maar wat extra onderhandelen dan 🤓:

Nissan 350z roadster 

IMG_7844.png

Altijd cool gevonden, maar...

 

image.png.5a98b55b96a591bba45b9adc295be649.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid