Ga naar inhoud

Zomercabrio?


The Swede

Aanbevolen berichten

16 uren geleden, tuscani zei:

Als je een weekend zomercabrio gaat kopen, vermoed ik toch wel dat je een exemplaar gaat kiezen dat je wel mooi vind,  in de kleur die je wilt?

Als je dan een minder populaire kleur, in basisuitvoering met kleinere motor moet nemen, kan je beter nog even doorsparen om degene te kopen die u aanstaat.  De ballon  van gemakkelijk door te verkopen gaat anders ook niet meer opgaan.  

Zo zou ik toch redeneren als weekendwagen.  Ik  zie bv graag een blauwe cayman, dan ga ik niet zeggen " ah maar diene saaie grijze is goedkoper, kzal diene pakken "

:fp:  

Jawel, dat is het idee. De klant die een auto wil hebben die plezierig is om rijden (dat kan ook nog met een auto gedaan worden, je moet het es proberen. Is een beetje als telefoons. Je kan daar ook nog mee bellen... 😉 ) , die gaat tot in November "doorsparen" voor een zomerauto ... (de insteek van het budget van 10k, is dat het net iets is dat je gewoon in de schuif hebt liggen, voor de zomer kan uitgeven en evt nadien zelfs kan recupereren). 

 

15 uren geleden, bt. zei:

Hierzo:

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/peugeot-205-roland-garros-cti-benzine-groen-dd4df657-5bed-4ee2-8e07-4341355c389d

Pingel er nog wat af of kom al liftend van CH naar hier om je budget te rekken en koop eens een hok in de plaats van erover te lullen. :biggrin:

@bt. krijgt hier de prijs voor de originaliteit.

Zoiets zie ik ook wel als lollig om rijden, zelfs in viercilinder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, berengun zei:

Goedkoopste op AutoScout24 is 12950 maar je moet maar wat extra onderhandelen dan 🤓:

Nissan 350z roadster 

IMG_7844.png

Eigenlijke wel een erg goeie. Staan een paar goedkopere nog, maar 11-12k is idd het minimum.

Al moet ik wel zeggen, dit is een beestje waar ik wat extra centen zou voor neerleggen. Heb ooit met de 370Z gereden en was een lollig ding.

Is wel een koopje en Nissan => betrouwbaar = niet te duur om te runnen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

:fp:  

Jawel, dat is het idee. De klant die een auto wil hebben die plezierig is om rijden (dat kan ook nog met een auto gedaan worden, je moet het es proberen. Is een beetje als telefoons. Je kan daar ook nog mee bellen... 😉 ) , die gaat tot in November "doorsparen" voor een zomerauto ... (de insteek van het budget van 10k, is dat het net iets is dat je gewoon in de schuif hebt liggen, voor de zomer kan uitgeven en evt nadien zelfs kan recupereren). 

 

@bt. krijgt hier de prijs voor de originaliteit.

Zoiets zie ik ook wel als lollig om rijden, zelfs in viercilinder. 

Als het is zoals je andere topics staat er geen jaar bij, welke zomer je hem gaat kopen.  Je hebt dus nog tijd om 1000euro meer te sparen.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Eigenlijke wel een erg goeie. Staan een paar goedkopere nog, maar 11-12k is idd het minimum.

Al moet ik wel zeggen, dit is een beestje waar ik wat extra centen zou voor neerleggen. Heb ooit met de 370Z gereden en was een lollig ding.

Is wel een koopje en Nissan => betrouwbaar = niet te duur om te runnen. 

Renault blok, kuch :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/alfa-romeo-spider-2-0-twin-spark-16v-lusso-benzine-zwart-f858f9bc-0200-487d-b0eb-e2be8bb36e74?utm_source=android-share

 

Kilometerstand: 183.000 km

Bouwjaar: 04/2001

Verkoopprijs: € 9.950,-

 

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/fiat-barchetta-1-7i-16v-benzine-zwart-188e7cec-f786-4848-bbbb-d26c1b044322?utm_source=android-share

 

Kilometerstand: 133.261 km

Bouwjaar: 01/2000

Verkoopprijs: € 4.500,-

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, tuscani zei:

Als het is zoals je andere topics staat er geen jaar bij, welke zomer je hem gaat kopen.  Je hebt dus nog tijd om 1000euro meer te sparen.

Als je voor 1000 euro moet sparen, zit je op het verkeerde forum, jongeman. 

Maar gezien je meer bezig bent met hoe een auto eruitziet dan hoe het rijdt, zou je ondertussen moeten weten dat je tegen de verkeerde aan het moraalridderen bent. 😉 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Krikkie zei:

Renault blok, kuch :D

 

Ik dacht dat die 3.5 etc VQ motoren van Nissan waren en dat ze net door Renault werden hergebruikt de laatste jaren. Niet omgekeerd. 

1 uur geleden, Krikkie zei:

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/alfa-romeo-spider-2-0-twin-spark-16v-lusso-benzine-zwart-f858f9bc-0200-487d-b0eb-e2be8bb36e74?utm_source=android-share

 

Kilometerstand: 183.000 km

Bouwjaar: 04/2001

Verkoopprijs: € 9.950,-

 

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/fiat-barchetta-1-7i-16v-benzine-zwart-188e7cec-f786-4848-bbbb-d26c1b044322?utm_source=android-share

 

Kilometerstand: 133.261 km

Bouwjaar: 01/2000

Verkoopprijs: € 4.500,-

 

Als ik voor dat budget zou kiezen, dan komt de Barchetta toch wat licht uit.

De Alfa Spider is dan wel weer iets, alleen al voor het geluid. Dan misschien wel een V6 nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Krikkie zei:

Was ervan overtuigd, Jeremy Clarkson zijn fout, onlangs nog die aflevering gezien en hij zei dat het een Renault blok was.

Op minuut 4.25 ongeveer

https://www.youtube.com/watch?v=rnq33xTNeVU

Ik vrees dat Clarkson ernaast zat. Als ik me niet vergis, was de laatste V6 benzine die de Fransen ontwikkelden de ES/L V6 24v die de oude PRV verving. En dat ding dateert al van 1997 of 1998 of zo. Dus ook al 25 jaar oud als motor.

Waarom zouden ze zich bij Renault ook bezig houden V6'en etc te gaan ontwikkelen als Nissan er meerdere op het schap liggen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dezelfde trend van "iets groter", Volvo C70 Cabrio T5? Rijdynamisch minder dan een roadster, maar je kan wel genieten van een zalige klank en erg dikke motor.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=367209199&  

Eigenlijk ideale bak voor @Bompa aan deze prijs :ninja:

9bd5fc3f-ffd8-4004-8b80-7323af5b6db7?rule=mo-1024.jpg

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

ervaring met die Volvo cabriolet is dat die echt voelt torsen van zodra de weg er minder goed bij ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Toen las ik nog Ottogieds etc en Tony Verhelle >>> Jeremy Clarkson. Mij maak je niks wijs!

Zou me verbazen dat ik u niet wijzer kan maken :D Of ben je alwetend? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, The Swede zei:

Ik vrees dat Clarkson ernaast zat. Als ik me niet vergis, was de laatste V6 benzine die de Fransen ontwikkelden de ES/L V6 24v die de oude PRV verving. En dat ding dateert al van 1997 of 1998 of zo. Dus ook al 25 jaar oud als motor.

Waarom zouden ze zich bij Renault ook bezig houden V6'en etc te gaan ontwikkelen als Nissan er meerdere op het schap liggen heeft.

V6 van de Clio is deels Renault makelij 🙂

In 2000, Renault dared to launch the Clio V6 with a mid-engine. It was developed together with Tom Walkinshaw Racing

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Krikkie zei:

V6 van de Clio is deels Renault makelij 🙂

In 2000, Renault dared to launch the Clio V6 with a mid-engine. It was developed together with Tom Walkinshaw Racing

De basis was dezelfde V6 als hoger beschreven. Die heeft de PRV vervangen in de Peugeots 607, de Renault Avantime, Safrane, etc. Die werd door TWR inderdaad onder handen genomen maar is nog altijd die ES/L. 

26 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

ervaring met die Volvo cabriolet is dat die echt voelt torsen van zodra de weg er minder goed bij ligt.

Twijfel ik niet aan. Het is maar een suggestie als je meer plaats wil, en je gaat hier je pleizier meer halen uit het geluid, optrekken etc dan uit preciese wegligging. Wel een koopje anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is inderdaad eentje naar mijn zin.

Maar ik heb de breakversie daarvan gehad, in het zwart. En dat rijdt idd niet zoals de cabrio laat uitschijnen, maar is wel een salon. Als je daarmee kan leven: topkeuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/6/2023 om 11:38, The Swede zei:

 

@Carlito : mogen we ook de reden weten? Moeilijke autos om aan te werken?

Moeilijk niet, maar onderdelen worden duurder en duurder, en vaak zijn die serieus mismeesterd en vallen vaak lijken uit de kast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/6/2023 om 14:36, The Swede zei:

In dezelfde trend van "iets groter", Volvo C70 Cabrio T5? Rijdynamisch minder dan een roadster, maar je kan wel genieten van een zalige klank en erg dikke motor.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=367209199&  

Eigenlijk ideale bak voor @Bompa aan deze prijs :ninja:

9bd5fc3f-ffd8-4004-8b80-7323af5b6db7?rule=mo-1024.jpg

 

Super knap :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Lotuzzz zei:

En dat is onderhuids gewoon een SLK 320.

Ooit mee gereden en zelfs het dashboard etc ziet eruit als de SLK. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Lotuzzz zei:

En dat is onderhuids gewoon een SLK 320.

Klopt… dacht dat de crossfire zelfs op de markt kwam als de 1e generatie SLK al niet meer in productie was :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude stock opgestuurd naar de VS.

 

edit: mijn euro viel net dat Karmann die dingen in elkaar schroefde (met oude stock van Mercedes).  Een beetje Ssangyong, zowaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid