Ga naar inhoud

Zomercabrio?


The Swede

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Parsifal zei:

Klopt… dacht dat de crossfire zelfs op de markt kwam als de 1e generatie SLK al niet meer in productie was :lolz: 

Klopt ook dacht ik. Zo heeft Chrysler voor de 300C de schappen van de vorige E leeggegraaid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Bompa zei:

Klopt ook dacht ik. Zo heeft Chrysler voor de 300C de schappen van de vorige E leeggegraaid.

Dat mocht ook, he. Want voor de W210 gaan ze niet lang onderdelen moeten houden itt de W124.

Link naar reactie
Delen op andere sites

#insertalfajoke Die waren zo betrouwbaar dat ze zelfs de showroom niet uit geraakten.

 

Een van mijn vroegere collega’s had er thuis zo eentje.  Kap werkte niet meer, ramen vielen spontaan naar beneden tijdens het rijden,  de sfeerverlichting bestond vooral uit waarschuwingslampjes die al dan niet terecht aan- en uitgingen…. maar zijn vrouw kon niet van die auto scheiden.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ex-Mooseman zei:

#insertalfajoke Die waren zo betrouwbaar dat ze zelfs de showroom niet uit geraakten.

 

Een van mijn vroegere collega’s had er thuis zo eentje.  Kap werkte niet meer, ramen vielen spontaan naar beneden tijdens het rijden,  de sfeerverlichting bestond vooral uit waarschuwingslampjes die al dan niet terecht aan- en uitgingen…. maar zijn vrouw kon niet van die auto scheiden.

Same here.

Als ik mijn raam open wou doen, ging dat van de passagier plots open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ex-Mooseman zei:

#insertalfajoke Die waren zo betrouwbaar dat ze zelfs de showroom niet uit geraakten.

 

Een van mijn vroegere collega’s had er thuis zo eentje.  Kap werkte niet meer, ramen vielen spontaan naar beneden tijdens het rijden,  de sfeerverlichting bestond vooral uit waarschuwingslampjes die al dan niet terecht aan- en uitgingen…. maar zijn vrouw kon niet van die auto scheiden.

Die had dus een redelijke vrouw. Geen tante die hem verbiedt nen SL te kopen.

27 minuten geleden, Tommie zei:

Same here.

Als ik mijn raam open wou doen, ging dat van de passagier plots open.

Al aan een bril gedacht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indeed, bijzonder innamorato op geweest, hoe imperfetto die auto ook was. Typische Alfa, zijnde erg "Italiaans-menselijk": bloedmooi en heel veel karakter, maar niet te denderend in tante cose. Slappe caisse, (deels daardoor?) gevoelig kapmechanisme (twee keer hersteld onder volledige garantie), niet al te denderende tractie (ondanks beperkt koppel), op slechtere wegen een klapperende en paniekerige voorophanging, bijzonder vage versnellingsbak, bloedmooie zetels met 0 steun of comfort, povere zitpositie, "magische" elektronica met eigen wil, rammelend interieur, ...

Maar zéér karaktervolle 2.0 Twin Spark, levendig stuur (met toch best wel wat feedback) en bijzonder speelse achteras, zodoende dus een zich best vinnig gedragend en snedig sturend karretje, zééér sympathiek karakter waar nul nijdige of jaloerse blikken op kwamen, extreem leuke weekendauto waar je (toen) redelijk à fond mee kon vegen en dus heel veel plezier mee hebben zonder echt de hooligan uit te hangen (je moest veel schakelen en 't ding toeren laten zingen), en vooral: che bella! ❤️

Gekocht van een Duitse verhuurfirma, 't was een (stevige) accidenté die wel een full inhouse Alfa Romeo rebuild heeft gehad. Had bij aankoop geen 6.000 km op de klok en was een maand of 15 oud. Minder dan de helft van de nieuwprijs in België voor betaald (bod gedaan van 3/4e vraagprijs en zonder verpinken aanvaard, niet verwacht en wat slikken want ik heb daar véél van mijn horeca-studentenjob-spaarcenten in moeten steken), 3 jaar mee gebold en verkocht voor méér dan ik 'm aangekocht heb.

Later nog getwijfeld om een Busso V6 in huis te halen toen die echt dead cheap waren maar er nog mooie te vinden waren ... maar 't is er nooit van gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Tommie zei:

Same here.

Als ik mijn raam open wou doen, ging dat van de passagier plots open.

Bij mij besloot op een dag de bestuurders-buitenspiegel plots vanzelf naar voor te klappen tijdens een stevig potje remmen. Precies een flapperend oor van een rennende Beagle hond. :lolz:  Was niet terug in de haak te krijgen. En uiteraard: enkele dagen voordat ik ermee naar de dealer wou gaan (afspraak al gemaakt) herstelde zich dat vanzelf.

't Was ook altijd een klein stresske als ge de kap moést toe doen omdat er een bui aan kwam of je wou parkeren waar je 'm niet open kon laten staan ... want best geregeld had dat kuren.

En als 'k me goed herinner sprong bij mij de armsteun (bergvak) omhoog als de kar in de zon geparkeerd stond met de kap open en 't plastic van 't interieur heet werd. :D 

En ik vond 'm best leuk klinken voor een 4-pitter, stock. Zo leuk dat ik dacht: daar een Remuske onder, dat moet helemaal 't einde zijn. Bleek die stiller dan stock :fp:  Maar bleek ook dat de oem uitlaat na 1,5 jaar oud te zijn al een doorgeroeste demper had, vanwaar de leuke sound dus. :lolz: 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/6/2023 om 21:48, Jules_W zei:

B6 A4 3.0 cabrio

Helaas rijdt dat echt niet leuk, vergeleken met een SLK of Z3 of Alfa of MX-5 of wat dan ook.
Dat rijdt zo steriel als kouwe vegan havermoutpap zonder rietsuiker of aardbeitjes.
Objectief alles kits, zeker, plus ook écht een mooie auto (ik heb er meerdere gereden omdat ik er één wou).
Maar als je dat vergelijkt met een E46 cabrio, door er eens grondig mee te gaan rijden, bedoel ik, is de keuze snel gemaakt.
Helaas, want zoals gezegd: echt knappe ketel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/6/2023 om 23:59, The Swede zei:

Ik dacht dat je de eerste TT zou linken, maar 't is de 2e generatie. Vind ik minder yum (de eerste is echt bonkers, nog altijd, altijd geweest eigenlijk). Maar ik vermoed wel dat dat leuk moet rijden. Als die 3.2 een beetje 't karakter heeft van wat dat blok deed in de Golf (ja toch, is toch dezelfde motor?) dan moet dat een leuk dingetje zijn. Maat van me rijdt die generatie TT als coupé met een 4-pitter diesel (facepalm maar ja meneer is zelfstandig consultant zonder autoliefde of -kennis en wou toch een "sportkar" maar zijn boekhouder heeft hem een "fiscaal vriendelijk" exemplaar doen kopen hahah), FWD en met DSG nog erbovenop ook ... en toch: ik was eigenlijk aangenaam verrast van 't rijgedrag van die auto. Helemaal geen straf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/6/2023 om 07:06, berengun zei:

Goedkoopste op AutoScout24 is 12950 maar je moet maar wat extra onderhandelen dan 🤓:

Nissan 350z roadster 

IMG_7844.png

Waauw. ❤️  Nog zo'n evergreen, blijft eeuwig mooi, imo.

Ooit die van @ir_fuel gehoord (had wel geen stock uitlaat, dacht ik) ... da's zowat de mooist klinkende zescilinder die ik ook in m'n leven gehoord heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, gTa zei:

Waauw. ❤️  Nog zo'n evergreen, blijft eeuwig mooi, imo.

Ooit die van @ir_fuel gehoord (had wel geen stock uitlaat, dacht ik) ... da's zowat de mooist klinkende zescilinder die ik ook in m'n leven gehoord heb.

V6. Of bedoel je inclusief H6 en L6 😵‍💫

Ook wel ene bestuurd gehad en klinkt inderdaad prachtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tommie zei:

GTV was de Coupé, Spider de ... spider.

Heb er zelf eentje gehad, heel leuke kist.

Heb in 1987 een GTV gekocht. 

Viel constant stil en heb die dan ingeruild na een paar weken voor een Honda Prelude. 

Kennis van mij heeft een GTV staan die volledig gerestaureerd is...super knap😍

Spider altijd zeer graag gezien maar nooit 1 gevonden in goede staat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ex-Mooseman zei:

#insertalfajoke Die waren zo betrouwbaar dat ze zelfs de showroom niet uit geraakten.

 

Een van mijn vroegere collega’s had er thuis zo eentje.  Kap werkte niet meer, ramen vielen spontaan naar beneden tijdens het rijden,  de sfeerverlichting bestond vooral uit waarschuwingslampjes die al dan niet terecht aan- en uitgingen…. maar zijn vrouw kon niet van die auto scheiden.

Zelfs mijne maat de Alfa handelaar uit Lauwe heeft nooit echt geboft met de Spider. Heeft er nochtans zeer lang 1 gehad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, toere zei:

Zelfs mijne maat de Alfa handelaar uit Lauwe heeft nooit echt geboft met de Spider. Heeft er nochtans zeer lang 1 gehad. 

In de LAR-straat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Lotuzzz zei:

V6. Of bedoel je inclusief H6 en L6 😵‍💫

Ongeacht bouwaard!

Die klonk diep, bronstig, bassig, met een hele melodieuze natte en open soundtrack bij klimmen in toeren. Weinig rasp, helemaal geen schel geluid. Heel eerlijk, machtig mooie sound. ❤️   En luid, ook. Fack dat ding klonk nice.

4 uren geleden, Lotuzzz zei:

Ook wel ene bestuurd gehad en klinkt inderdaad prachtig.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het wel eens met @gTa, die viercilinder TS van Alfa klonk zalig, ondanks het feit dat hij slechts 4 potten had. :inlove:

#vroegerwasallesbeter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid