Ga naar inhoud

Mercedes CLE


TaxWizard

Aanbevolen berichten

Ja nogal wiedes dat het dat is. Maar het lijkt er dus steeds meer op dat dat toch nog zal worden teruggedraaid.

De nieuwe emissienormen bieden trouwens niet meer zo'n groot voordeel aan downsized motoren zoals de oude normen dat wel sterk deden: die oude maten enkel uiterst voorzichtig gebruik waarbij zo'n mini-motortje dan in lean mode en met whatnot uitgeschakeld rijdt, dan is dat (op papier) zuinig en dus zuiver. De nieuwe normen meten al iets realistischer en dan blijkt het basisprincipe terug boven te komen drijven (power needs juice) en blijken grotere motoren helemaal niet zo veel gulziger.
Vraag zal vooral zijn of een grotere motor (in this case de V8, vermits de lange R6 waarschijnlijk niet in de C past tenzij ze weer de truc uithalen met de verlengde neus zoals bij de 203 C55AMG) in combinatie met de electro-winkel in de C past...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe C63 heeft al een aanpassing in de wielbasis tegenover de gewone C, maar er terug een V8 of de R6 er in plooien zie ik niet meteen gebeuren. Beetje zoals met de neus van 4-reeks, iedereen weet dat het beter kan, maar het is wachten op de volgende generatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, vince522 said:

Beetje zoals met de neus van 4-reeks, iedereen weet dat het beter kan, maar het is wachten op de volgende generatie.

ahaha

Ja dan krijg je dezelfde neus

MAAR MET VERLICHTING!

 

:noparty:

  • Grappig 3
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, BMWMB zei:

Dat is inderdaad wat Fred bedoelt, de huidige C-klasse, na een dikke V8 een 4-cilinder. Dat is idd hun laatste fuckup, waar heel veel kritiek op komt, en waar hopelijk AMG naar luistert.

er komen nog 4-cil modellen, in de GT en ook in de CLE 63 SE

4 uren geleden, Speedhunter zei:

Ik denk dat ze vooral luisteren naar uitstoot en emissie regels omdat ze niet anders kunnen en dat het daardoor een 4 pitter geworden was 🙂 

Moesten ze kunnen hadden ze het niet gedaan denk ik. 

deels, maar de 4-cil is bewuste keuze geweest

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/12/2023 om 17:06, BMWMB zei:

Dus de minst krachtige CLE AMG, de 53, krijgt een zescilinder, en de krachtigste versie, de 63 SE, krijgt een viercilinder + elektro?

Het loont om dus niet de krachtigste te kopen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Even wat fotoshops gemaakt van de CLE 53 Cabrio (die nog niet bestaat), op basis van de coupé, met daarop de bovenkant van een gewone CLE cab geplakt.

"Mijn" CLE 53 AMG cabrio (gegeven het extreem beperkte kleurgamma waarin de CLE 53 coupé nu beschikbaar is): liefst met de AMG kuipstoelen ofwel in de combo rood/zwart (op een zwarte met rode kap), ofwel in zwart met rode stikking en gordels (op een blauwe met zwarte kap). Eerste foto toont dat, de rest van de blauwe toont een licht interieur.

Ah ja, heb ook de velgen (normaal matzwart met gepolierde velgrand) een tint lichter gestoken.

cle_53_cab2.thumb.jpg.dea8fea54290a05970adbf4dbcce5b86.jpg

cle_53_cab1.thumb.jpg.9e8d83b78597263a8751df052079c0b6.jpg

cle_53_cab3.jpg.076fdda6ca4f29b47d6e08b9d2f7323d.jpg

 

Of zwart met rode kap en rood interieur.

cle_53_cab5.thumb.jpg.d2dfb0fc3a978d071c21febd278581b9.jpg

cle_53_cab4.thumb.jpg.e65c5c4032dfec26648de402a7d4f223.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Ugeken zei:

De zwarte is voor de Sleepstraat 😁!

Alle AMG's, in Gent. En ook alle M's. En RS'kes.

Ik moet me daar over zetten, anders rijd ik niet meer met leuk gerief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gTa zei:

Even wat fotoshops gemaakt van de CLE 53 Cabrio (die nog niet bestaat), op basis van de coupé, met daarop de bovenkant van een gewone CLE cab geplakt.

"Mijn" CLE 53 AMG cabrio (gegeven het extreem beperkte kleurgamma waarin de CLE 53 coupé nu beschikbaar is): liefst met de AMG kuipstoelen ofwel in de combo rood/zwart (op een zwarte met rode kap), ofwel in zwart met rode stikking en gordels (op een blauwe met zwarte kap). Eerste foto toont dat, de rest van de blauwe toont een licht interieur.

Ah ja, heb ook de velgen (normaal matzwart met gepolierde velgrand) een tint lichter gestoken.

cle_53_cab2.thumb.jpg.dea8fea54290a05970adbf4dbcce5b86.jpg

cle_53_cab1.thumb.jpg.9e8d83b78597263a8751df052079c0b6.jpg

cle_53_cab3.jpg.076fdda6ca4f29b47d6e08b9d2f7323d.jpg

 

Of zwart met rode kap en rood interieur.

cle_53_cab5.thumb.jpg.d2dfb0fc3a978d071c21febd278581b9.jpg

cle_53_cab4.thumb.jpg.e65c5c4032dfec26648de402a7d4f223.jpg

Doe die velgen nog een paar tinten lichter, tot het pijn doet aan je ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
4 uren geleden, stradge zei:

Sappig roddeltje, dat aan de hand van het laatst gespotte prototype nog wel eens zou kunnen kloppen ook https://mbpassion.de/2024/04/strategiewechsel-amg-streicht-cle-63-s-e-performance-mit-4-zylinder/

De verkopen slaan precies wat tegen! Geeft eventueel wel hoop voor de C63 en E63 ook dan :D

 

geen roddel, de 4-cil E-Perf CLE AMG is last minute geschrapt terwijl de auto 100% afgewerkt is

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid