Ga naar inhoud

Mercedes CLE


TaxWizard

Aanbevolen berichten

Ik vind dat de kont net iets te hoog uitkomt. Maar inderdaad een heel dikke kist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gTa zei:

mercedes-amg-cle53cabrio4.jpg

Heel mooie auto, maar zie ik het goed dat in die diffusor een grijs deel zit? Want dat vind ik dan weer lelijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, JanC zei:

Die velgen hebben wel iets (op een geweldig verdienmodel voor detailers na)!

image.png.ed1af007a5807b4d6da94a2b6625121e.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, BMWMB zei:

Heel mooie auto, maar zie ik het goed dat in die diffusor een grijs deel zit? Want dat vind ik dan weer lelijk.

Zelfde mening, vandaar dat ik zei 'black pack' 🙂  Gelukkig blijft op de cabrio dan nog de glanzende raamomlijsting (als ik me niet vergis), want dat vind ik dan weer wel knap. En ook de chromé uitlaattips zouden mogen blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit een model dat op het platform weer staat van de C? Of van de E?

Ik merk nu ook dat de CLS niet meer bestaat? Komt daar een vervanger voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, The Swede zei:

Is dit een model dat op het platform weer staat van de C? Of van de E?

Auto's hedentendage hebben niet echt een eigen "platform" meer. Veel zaken worden (soms met minimale wijzigingen) overgenomen door de reeksen heen. Zoals b.v. een '5 (en GT) en '6 (coupé/cabrio 2 generaties terug en GT vorige generatie) en '7 in de vorige generaties eigenlijk onderhuids bijzonder gelijkend waren, met soms wel eens een eigen versie van ophangingsarm of bushing, maar eigenlijk grosso modo dezelfde auto, weliswaar met eigen afstelling en dus ook het aangevoeld 'karakter'.

Als ik me niet vergis is alles wat Benz nu brengt van "klassieke" auto's (platform bedoeld voor verbrandingsmotoren) het MRA-2 platform (modular rear architecture) en daar staat zowel de C, de GLC, de E en zelfs de S op, uiteraard elk in hun eigen versie.
Safe to say dat de S nog (ondanks hetzelfde platform) in een klasse op zichzelf zit, maar C en E zijn eigenlijk grotendeels gelijk ... en de CLE zit daar perfect tussenin. Afmetingen van de E, motorisaties van de GLC/E (de GLC krijgt bv wél de 6-in-lijn 400d terwijl de C die niet krijgt), etc.

36 minuten geleden, The Swede zei:

Ik merk nu ook dat de CLS niet meer bestaat? Komt daar een vervanger voor?

I wouldn't know (de Benz-peepz hier zullen dat wel weten) maar dat was een model dat volgens mij echt geen succes meer had. Toch zeker niet in Europa.
Had/heeft ook best wel veel interne concurrentie: de E (die helemaal niet meer zo oubollig oogt als de W212 bv, waarnaast de véél sexier en wulpsere C219/C218 zeker hun bestaansrecht hadden), de AMG GT 4-door, etc.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, gTa zei:

Auto's hedentendage hebben niet echt een eigen "platform" meer. Veel zaken worden (soms met minimale wijzigingen) overgenomen door de reeksen heen. Zoals b.v. een '5 (en GT) en '6 (coupé/cabrio 2 generaties terug en GT vorige generatie) en '7 in de vorige generaties eigenlijk onderhuids bijzonder gelijkend waren, met soms wel eens een eigen versie van ophangingsarm of bushing, maar eigenlijk grosso modo dezelfde auto, weliswaar met eigen afstelling en dus ook het aangevoeld 'karakter'.

Als ik me niet vergis is alles wat Benz nu brengt van "klassieke" auto's (platform bedoeld voor verbrandingsmotoren) het MRA-2 platform (modular rear architecture) en daar staat zowel de C, de GLC, de E en zelfs de S op, uiteraard elk in hun eigen versie.
Safe to say dat de S nog (ondanks hetzelfde platform) in een klasse op zichzelf zit, maar C en E zijn eigenlijk grotendeels gelijk ... en de CLE zit daar perfect tussenin. Afmetingen van de E, motorisaties van de GLC/E (de GLC krijgt bv wél de 6-in-lijn 400d terwijl de C die niet krijgt), etc.

Met dank. En ik snap wel dat platformen nu ook modulair zijn. Al is er qua afmetingen tussen en C en een S wel een flink verschil en hebben we het niet over "autos die onderhuids eigenlijk hetzelfde zijn". 

Dat had / heb je wel bvb bij de eerste CLK, die gewoon een W202 met ander koetswerk was (en als ik me niet vergis was dat ook het geval met jongere CLKs), maar ook de vroegere BMW 6 die gewoon een 5 was met ander koetswerk, de VW Golf/Skoda Octavia/Audi TT/... 

Vandaar dat mijn vraag was of deze CLE weer een C was of een E. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, The Swede zei:

Vandaar dat mijn vraag was of deze CLE weer een C was of een E. 

Awel: allebei, dus.

Maar ik neig eerder om die bij de E te zetten (gelet op afmetingen en vnl. motorenpalet, bv de 450 en de AMG 53 die wel in de CLE en E beschikbaar zijn maar niet in de C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK. Ik kijk doorgaans naar de wielbasis en breedte van de sporen. Die bepalen nl erg het rijgedrag van een wagen. Spijtig genoeg vaak een stuk informatie dat niet meer gedeeld wordt.

Merkte dat we hier geen achterwielaandrijvers meer krijgen in de CLE. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt idd meer en meer zoeken naar de detailspecs; soms zijn die quasi onvindbaar. Precies of dat er allemaal niet meer toe doet? 😞  Vroeger verslónd ik de technische tabellen...

Tip: op de perswebsites van de merken de persdossiers bekijken, daar vind je doorgaans wel veel vlotter de technische details.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, gTa said:

Het wordt idd meer en meer zoeken naar de detailspecs; soms zijn die quasi onvindbaar. Precies of dat er allemaal niet meer toe doet? 😞  Vroeger verslónd ik de technische tabellen...

Tip: op de perswebsites van de merken de persdossiers bekijken, daar vind je doorgaans wel veel vlotter de technische details.

Je moet bij sommige merken/modellen maar eens proberen zoeken naar het gewicht. Dat steken ze ook graag weg precies .... ondertussen moet je 30 marketing webpagina's door eer je toevallig op tech specs stoot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

So true. 

Vooral omdat gewicht met die EV's nogal es deftig kan zijn.

Ik zocht zo onlangs het gewicht van die nieuwe G electrisch. Spel weegt 3100kg ... je moet dus kiezen tussen 5 volwassenen meenemen OF bagage. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, ir_fuel zei:

Je moet bij sommige merken/modellen maar eens proberen zoeken naar het gewicht. Dat steken ze ook graag weg precies .... ondertussen moet je 30 marketing webpagina's door eer je toevallig op tech specs stoot.

Maar je weet ondertussen wel welke games erop zitten en hoe je de kleurkes van de lichtjes in de handgreep onafhankelijk van de lichtjes bij je voeten kan veranderen.

Je weet wel, de belangerijke zaken tegenwoordig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid