jan.van.gent 3,571 Posted July 10 Share Posted July 10 Bij deze mag mijn F11 535D uit 2016 de verkoop in, wegens promotie op het werk, en bedrijfswagen als gevolg. De stevige optielijst (was destijds in 2016 cataloguswaarde van €98k, en dit voor de grote prijstoename's/inflatie de afgelopen 2 jaar) Optielijst: B65Metaalkleur Jatoba 6WBMultifunctionele instrumentencombi 223Adaptieve ophanging 2PAAntidiefstal bouten 2TBSportautomatische versnellingsbak Steptronic 2VBWeergave bandendruk 2W219" lichtmetalen velgen Multispaak style 455 302Alarmsysteem met afstandsbediening 316Automatische bediening van de achterklep 322Comforttoegang 3AGAchteruitrijcamera 3ATDakrails in gesatineerd aluminium 402Panoramisch schuifdak 418Kofferruimtepakket 423Fluwelen tapijten voor- en achteraan 430Spiegelpakket 431Automatisch dimmende binnenspiegel 456Comfortzetels vooraan met elektrische regeling en geheugenfunctie 488Lendensteun voor zetels vooraan 494Verwarmde voorzetels 4CEEdelhoutuitvoering Fineline anthrazit 4U2Driving Experience Control incl. ECO PRO 4URSfeerverlichting 502Hogedrukreiniging van de koplampen 508Park Distance Control (PDC) voor- en achteraan 524Adaptive Headlights 534Elektronisch gestuurde airconditioning 5A1LED-mistlampen 5ACHigh Beam Assist 5DPPark Assist 609Navigatiesysteem Professional 610Head-Up Display 654DAB-tuner 6ACIntelligent emergency call 6AETeleServices 6F2Bang & Olufsen High End Surround Sound System 6NSComforttelefonie met uitgebreide smartphone connectiviteit 710M sportstuur 761Zonnewerend glas achteraan 7S2Luxury line 8THSpeed Limit Info inclusief "No Passing Info" Ik heb hem zelf een 3 tal jaar terug gekocht bij de BMW dealer als premium selection. Toen had hij ongeveer 140.000 km's, die toen op korte tijd bij elkaar gereden werden door de vorige eigenaar, die gewoon zeer veel autostrade deed. Ik zocht ook een specifiek non-Xdrive exemplaar, en die zijn niet ruim gezaaid! Want met X-drive heb je toch wat extra gewicht mee te sleuren, en ik ben geen grote fan van de transferbakken op die X-drive BMW modellen... Die garantie liep tot 5.000 km geleden (de wagen heeft nu 205.000 km's), en er is tijdens die garantie wel veel vervangen, waardoor de pijnpunten die voorkomen bij hogere km-standen bij deze wagens, al aangepakt zijn: -luchtbalgen achteraan links & rechts vervangen (Daeninck) onder garantie, op 168.000, typisch F11 kwaaltje -Het hele EGR systeem is vervangen op 178.000 (Daeninck) wegens terugroepactie -Waterdarm die gescheurd was is vervangen op 185.000 (Daeninck) -De dieseltank, leidingen, opvoerpomp, hogedrukpomp en injectoren zijn allemaal vervangen doordat de hogedrukpomp kapotgelopen was (gekend probleem, waarbij de slechte coating van de as van de pomp de boosdoener is, in de VS is hier een terugroepactie voor. De pomp werd vervangen door een verbeterde versie. Dit was een factuur van >€12k, gelukkig gecovered door Premium Selection garantie De wagen is 100% origineel, buiten de afneembare trekhaak die ik nog laten plaatsen heb bij Guy Declerq. Buiten het reguliere onderhoud (en garantie gevallekes) bij de dealer (Daeninck), heb ik ook nog preventief de automaat olie/filter laten vervangen op 165.000 alsook diff olie bij Guy Declerq. Ik was namelijk van plan met deze wagen makkelijk 300k+ km's op de teller te zetten... Naast de 19" velgen zijn er ook nog de 18" M velgen (OEM BMW) met recente winterbanden (velgen en banden nieuw gekocht bij de dealer toen ik de wagen heb aangekocht). De banden (zowel zomer als winter) zijn allemaal in goede staat, alsook remmen & schijven zijn nog goed voor vele km's. Ik rijdt dagelijks 100 km (Gent-Bornem), waarvan grootste deel autostrade of 90 km/u baan. Aan 140 km/u draait het blok <1900 rpm, aan die snelheid en gebruik verslijt je zo'n blok denk ik echt niet. Verbruikt dan ook 0.0 olie (na 30.000 km's tussen onderhoud staat die nog gewoon mooi op max) De wagen is beschikbaar vanaf 14 augustus. (we gaan er eerst nog mee op vakantie, de aanloopwagen van de firma heeft geen trekhaak) Vraagprijs: €19.500 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan.van.gent 3,571 Posted July 10 Author Share Posted July 10 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan.van.gent 3,571 Posted July 10 Author Share Posted July 10 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan.van.gent 3,571 Posted July 10 Author Share Posted July 10 De foto's van toen ik hem kocht als premium selection: 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexis 5,285 Posted July 10 Share Posted July 10 Euro5 wellicht? Succes met de verkoop alleszins! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan.van.gent 3,571 Posted July 10 Author Share Posted July 10 Nope, Euro6b (en zonder adblue gezever). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjeu 3,609 Posted July 10 Share Posted July 10 2 uren geleden, Alexis zei: Euro5 wellicht? Succes met de verkoop alleszins! Is echt een kar voor jou! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geertt 2,870 Posted July 10 Share Posted July 10 Beter wordt een F11 niet, prachtig. Succes met de verkoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan.van.gent 3,571 Posted July 12 Author Share Posted July 12 Actuele simulatie: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asserti 2,775 Posted August 2 Share Posted August 2 Nog te koop? Foto van het stuur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rabbit 2,612 Posted August 4 Share Posted August 4 Op 2/8/2023 om 13:58, Asserti zei: Nog te koop? Foto van het stuur? Haha teere plek van die generatie? Mijn stuur van mijn 5 zag er niet lief meer uit na 120k kms. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Redfive 97 Posted August 4 Share Posted August 4 4 minuten geleden, Rabbit zei: Haha teere plek van die generatie? Mijn stuur van mijn 5 zag er niet lief meer uit na 120k kms. Elk lederen stuur valt te reinigen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexis 5,285 Posted August 4 Share Posted August 4 Als ik me niet vergis had het stuur inderdaad al wat afgezien en heeft TS dit aangepakt met bruine colourlock om de rest van het bruine interieur te matchen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan.van.gent 3,571 Posted August 4 Author Share Posted August 4 klopt, lichtjes opgeschuurd en behandeld met colourlock. Prima resultaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vicious 3,799 Posted August 4 Share Posted August 4 Op 10/7/2023 om 16:04, Alexis zei: Euro5 wellicht? Succes met de verkoop alleszins! Doe eens! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan.van.gent 3,571 Posted August 4 Author Share Posted August 4 Zo, sinds vandaag zit ons jaarlijkse uitstap met de sleurhut er op (naar Loire streek in Frankrijk dit jaar) en mag hij "echt" de verkoop in. Zijn laatste trip was weer feilloos, kist doet dat echt goed. Combinatie van ruim voldoende koppel, luchtvering achteraan, en een goede automaat. Prima combo imo. Gemiddelde verbruik over de trip was een 10.6 l/100 km, meer dan behoorlijk naar mijn mening, met zo'n getrek erachter. Deze week eens deftig proper maken binnen & buiten en wat foto's schieten. 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan.van.gent 3,571 Posted August 28 Author Share Posted August 28 Prijsdaling naar 17.5k, afgelopen weekend eindelijk eens tijd gevonden om hem na onze reis deftig te wassen binnen/buiten en enkele foto's te nemen. 9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan.van.gent 3,571 Posted September 4 Author Share Posted September 4 Gisteren voorschot ontvangen, dus normaal verkocht, en zal rondrijden rond Kemmel 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
binnenmuisarchitekt 12,836 Posted September 4 Share Posted September 4 Dat wordt een gelukkige nieuwe eigenaar. Prachtige kist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 5,555 Posted September 4 Share Posted September 4 9 uren geleden, jan.van.gent zei: Gisteren voorschot ontvangen, dus normaal verkocht, en zal rondrijden rond Kemmel Je vraagprijs gekregen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan.van.gent 3,571 Posted September 4 Author Share Posted September 4 21 minuten geleden, The Swede zei: Je vraagprijs gekregen? nog 500 ter plekke afgedaan, maar toch een pak meer dan wat al die sjacheraars van 2dehands.be beweerden wat ik er maar voor zou krijgen, of wijverkopenautos 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 5,555 Posted September 4 Share Posted September 4 Goed om hoger. Proficiat. Het interweb zit idd vol sjacheraars en “ik wil uw auto kopen, maar ik kom er zelf niet om. Ik stuur u het geld en gij regelt het transport met firma XYZ…” 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonass 1,175 Posted September 5 Share Posted September 5 9 uren geleden, The Swede zei: Goed om hoger. Proficiat. Het interweb zit idd vol sjacheraars en “ik wil uw auto kopen, maar ik kom er zelf niet om. Ik stuur u het geld en gij regelt het transport met firma XYZ…” Dat zijn geen sjacheraars maar scammers 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan.van.gent 3,571 Posted September 5 Author Share Posted September 5 15 uren geleden, The Swede zei: Goed om hoger. Proficiat. Het interweb zit idd vol sjacheraars en “ik wil uw auto kopen, maar ik kom er zelf niet om. Ik stuur u het geld en gij regelt het transport met firma XYZ…” Nene, 50+ berichtjes gehad van sjacheraars in de vorm van: -laagste prijs? -prijs voor export? -ik biedt (ja met dt) €13k -prijs is veel te hoog voor de km's, ik geef je €12k, ik kan vanavond komen Als ik dan zei dat er voor export €200 af ging (kost keuring en een uur of 2 van mijn tijd) werden ze ofwel stil of woest... Wat boeit mij dat of die kar naar afrique of Knokke gaat ... Dat je voor een brakke kist, waar het kantje boordje wordt of je door de keuring geraakt, een serieus stuk van de prijs doet voor 'zo mee te nemen' prijs akkoord. Maar waarom zou je dat doen voor zo'n type wagens... the usual dus, en waarom ik ook wel het succes van wijkopenauto's begrijp. Hun prijs zat ongeveer €2.5 lager dan wat ik nu zal krijgen, moest het verschil kleiner zijn geweest (max 1k ofzo), dan had ik dat gedaan ipv die 2dehands zever te moeten aanhoren. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kartfreak 1,396 Posted September 5 Share Posted September 5 Waarom denk je dat amper nog iemand zelf zijn wagen te koop aanbiedt... Hoger de kmstand, hoe erger 't wordt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts