Ga naar inhoud

2016 BMW F11 535D


jan.van.gent

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Jules_W zei:

Ik zou er in ieder geval geen goesting meer in hebben. 

Leuk is het niet, maar goed, wat 2dehands.be berichten negeren is nu ook niet zo'n ramp. Uiteraard mijn gsm nummer niet publiek gezet.
Voor paar honderd euro zou ik de moeite niet doen en naar wijkopenauto's of whatever stappen. Maar voor €2.5k verschil in dit geval wil ik nog wel wat moeite doen. Daar moet ik anders toch even voor werken ook :D
 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Leuk is het niet, maar goed, wat 2dehands.be berichten negeren is nu ook niet zo'n ramp. Uiteraard mijn gsm nummer niet publiek gezet.
Voor paar honderd euro zou ik de moeite niet doen en naar wijkopenauto's of whatever stappen. Maar voor €2.5k verschil in dit geval wil ik nog wel wat moeite doen. Daar moet ik anders toch even voor werken ook :D
 

Probleem is dat je niet weet wat je krijgt als je hem particulier te koop zet, je kan verder gaan op anderen hun prijzen, maar je weet niet wat die uiteindelijk krijgen, WKA gaf bij mijn C klasse een mooi bedrag (meer dan ik eraan gegeven heb en na 2j ermee gereden te hebben) en had ook niet veel zin om hem zelf te verkopen. Misschien minder vraag naar een dikke diesel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, jan.van.gent zei:

Nene, 50+ berichtjes gehad van sjacheraars in de vorm van:

-laagste prijs?
-prijs voor export?
-ik biedt (ja met dt) €13k
-prijs is veel te hoog voor de km's, ik geef je €12k, ik kan vanavond komen

Als ik dan zei dat er voor export €200 af ging (kost keuring en een uur of 2 van mijn tijd) werden ze ofwel stil of woest... Wat boeit mij dat of die kar naar afrique of Knokke gaat ... Dat je voor een brakke kist, waar het kantje boordje wordt of je door de keuring geraakt, een serieus stuk van de prijs doet voor 'zo mee te nemen' prijs akkoord. Maar waarom zou je dat doen voor zo'n type wagens...

 

the usual dus, en waarom ik ook wel het succes van wijkopenauto's begrijp. Hun prijs zat ongeveer €2.5 lager dan wat ik nu zal krijgen, moest het verschil kleiner zijn geweest (max 1k ofzo), dan had ik dat gedaan ipv die 2dehands zever te moeten aanhoren.

Probleem is dat je als koper niet altijd kan oordelen of je een goeie kocht of een opgewarmd lijk, zoals @RRD dat noemt. En dus ga je laag bieden.

Was ik in de markt voor dergelijke auto, dan bood ik bij 200k km ook max 11-12k, ervanuitgaand dat ik een hoop kosten ga hebben om hem weer goed fris te krijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was toch zeer content dat ik mijn M4 via wijkopenauto's heb verkocht. Mooie prijs voor gekregen wat ik via particulier "nooit" ging gekregen hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, toere zei:

Ik was toch zeer content dat ik mijn M4 via wijkopenauto's heb verkocht. Mooie prijs voor gekregen wat ik via particulier "nooit" ging gekregen hebben. 

Uwe cabrio zullen ze ook graag hebben bij wijk openauto's

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, The Swede zei:

Probleem is dat je als koper niet altijd kan oordelen of je een goeie kocht of een opgewarmd lijk, zoals @RRD dat noemt. En dus ga je laag bieden.

Was ik in de markt voor dergelijke auto, dan bood ik bij 200k km ook max 11-12k, ervanuitgaand dat ik een hoop kosten ga hebben om hem weer goed fris te krijgen. 

Dit was geen wagen van een sjaloekie die al 5 jaar op onderhoud (als er al onderhoud werd gedaan) naar Auto5 ging en waar schijven/blokken/banden/... allemaal aan vervanging toe waren.

Mijne was bovengemiddeld onderhouden. Daar heb je geen "hoop kosten" aan om weer fris te krijgen. Zou niet weten wat jij zou liggen vervangen. Ophanging had nergens speling, nergens geen zweet te bespeuren (heb wagen ook op mijn brug gezet voor kandidaat koper).


Koop je eentje zonder historiek is dat iets anders, want dan mag je idd een zak geld opzij zetten voor the usual (luchtbalgen,automaat flush, egr, hoge druk diesel pomp,...). Hier was dat (aantoonbaar) allemaal al uitgevoerd.

Maar dat zijn allemaal zaken waar ze bij wijkopenautos niet naar kijken, enige wat hun boeit is (grote) schade en km stand heb ik de indruk, dus wou ik een mooie prijs was het wachten op een liefhebber die door de km stand heen kon kijken.  De nieuwe eigenaar had een E61 535d die hij tot 425.000 km gereden had, dus hij zag daar geen problemen in, mits juiste onderhoud

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Uwe cabrio zullen ze ook graag hebben bij wijk openauto's

Die blijft😃

 

Voorlopig😁

 

En waarom zouden ze die ook graag hebben? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, jan.van.gent zei:

Dit was geen wagen van een sjaloekie die al 5 jaar op onderhoud (als er al onderhoud werd gedaan) naar Auto5 ging en waar schijven/blokken/banden/... allemaal aan vervanging toe waren.

Mijne was bovengemiddeld onderhouden. Daar heb je geen "hoop kosten" aan om weer fris te krijgen. Zou niet weten wat jij zou liggen vervangen. Ophanging had nergens speling, nergens geen zweet te bespeuren (heb wagen ook op mijn brug gezet voor kandidaat koper).


Koop je eentje zonder historiek is dat iets anders, want dan mag je idd een zak geld opzij zetten voor the usual (luchtbalgen,automaat flush, egr, hoge druk diesel pomp,...). Hier was dat (aantoonbaar) allemaal al uitgevoerd.

Maar dat zijn allemaal zaken waar ze bij wijkopenautos niet naar kijken, enige wat hun boeit is (grote) schade en km stand heb ik de indruk, dus wou ik een mooie prijs was het wachten op een liefhebber die door de km stand heen kon kijken.  De nieuwe eigenaar had een E61 535d die hij tot 425.000 km gereden had, dus hij zag daar geen problemen in, mits juiste onderhoud

@jan.van.gent, dat weet ik. En ik onderhoud mijn wagens ook goed.

Alleen weet je als koper nooit of die “historiek” wel klopt. En dus ga je al snel de veilige instelling nemen dat bepaalde dingen gaan moeten vervangen worden…

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, The Swede zei:

@jan.van.gent, dat weet ik. En ik onderhoud mijn wagens ook goed.

Alleen weet je als koper nooit of die “historiek” wel klopt. En dus ga je al snel de veilige instelling nemen dat bepaalde dingen gaan moeten vervangen worden…

Hoe kan je dat nu niet zeker zijn? Ik heb een volledige print-out van het BMW AIR systeem (hier onder een klein stukje er van).
Kan je ook gewoon zo gaan opvragen bij eender welke BMW dealer, als je de printout van de verkoper niet vertrouwd.

Buiten de historiek bij BMW zijn er maar 2 zaken gebeurd buiten BMW om, en dat was trekhaak plaatsing en automaat/diff onderhoud (omdat BMW dat niet doet in hun onderhoud), en daar had ik factuur van (met vermelding wagen/chassis nr etc.), dus opnieuw vrij hard bewijs imo.

image.png.431f6e51128ad51762a6f9616428cdf6.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Kartfreak zei:

Waarom denk je dat amper nog iemand zelf zijn wagen te koop aanbiedt...

Hoger de kmstand, hoe erger 't wordt...

Tgohja.. Al die zeverberichten gewoon negeren. 

18 uren geleden, jan.van.gent zei:

Leuk is het niet, maar goed, wat 2dehands.be berichten negeren is nu ook niet zo'n ramp. Uiteraard mijn gsm nummer niet publiek gezet.
Voor paar honderd euro zou ik de moeite niet doen en naar wijkopenauto's of whatever stappen. Maar voor €2.5k verschil in dit geval wil ik nog wel wat moeite doen. Daar moet ik anders toch even voor werken ook :D

Dit dus. Alle zever waarvan je toch weet dat het niks wordt negeren of verwijderen. 
Enkel reageren op iet of wat serieuze berichten. 

18 uren geleden, Krikkie zei:

Probleem is dat je niet weet wat je krijgt als je hem particulier te koop zet, je kan verder gaan op anderen hun prijzen, maar je weet niet wat die uiteindelijk krijgen, WKA gaf bij mijn C klasse een mooi bedrag (meer dan ik eraan gegeven heb en na 2j ermee gereden te hebben) en had ook niet veel zin om hem zelf te verkopen. Misschien minder vraag naar een dikke diesel?

Denk in jouw geval dat de hogere prijs vooral te wijten is aan feit dat de prijzen sinds 2j terug ook serieus gestegen zijn (en de erg nette staat natuurlijk!). 

 

Proficiat met de verkoop alleszins Jan! Nieuwe eigenaar mag zich in de handjes wrijven 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, bt. zei:

Sterke prijs toch!

Wij verkochten in 2020 onze 2011 535d xDrive met evenveel km’s voor 13,5k dacht ik 😉

In 2020 lagen de prijzen nog lager dan nu. 
2011 is ook lagere euronorm (al werd dan toen wellicht nog wat minder naar gekeken dan nu..). 
XDrive zou ik een nadeel vinden, maar dat is persoonlijk en zal wellicht geen effect hebben op de prijs :D 

13 uren geleden, The Swede zei:

Probleem is dat je als koper niet altijd kan oordelen of je een goeie kocht of een opgewarmd lijk, zoals @RRD dat noemt. En dus ga je laag bieden.

Was ik in de markt voor dergelijke auto, dan bood ik bij 200k km ook max 11-12k, ervanuitgaand dat ik een hoop kosten ga hebben om hem weer goed fris te krijgen. 

Als potentieel geïnteresseerde zou bij een dergelijke advertentie als die van Jan meteen mijn interesse gewekt zijn. Meeste anderen delen vrijwel niks of 'altijd correct onderhouden' zonder details. Omdat ze niet weten wat de pijnpunten zijn, of ze nog niet aangepakt zijn.. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Al bij al nog redelijk vlot verkocht dus. Je hebt gelukkig maar één koper nodig. Ik heb in mijn Autoscout favorieten een paar diesels als favoriet staan en deze blijven er raar maar waar al maanden staan. Wel G21 20d versies ... Nuja, de 20i's doen het niet zoveel beter.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Alexis zei:

In 2020 lagen de prijzen nog lager dan nu. 
2011 is ook lagere euronorm (al werd dan toen wellicht nog wat minder naar gekeken dan nu..). 
XDrive zou ik een nadeel vinden, maar dat is persoonlijk en zal wellicht geen effect hebben op de prijs :D 

Als potentieel geïnteresseerde zou bij een dergelijke advertentie als die van Jan meteen mijn interesse gewekt zijn. Meeste anderen delen vrijwel niks of 'altijd correct onderhouden' zonder details. Omdat ze niet weten wat de pijnpunten zijn, of ze nog niet aangepakt zijn.. 

Ik denk dat men in 2020 daar net nog meer wakker van lag van die euronorm dan nu.
Ik heb deze 535d gekocht, in volle "diesel" crisis, toen niemand nog diesel wou aankopen want de LEZ in Gent is bv in 2020 gelanceerd.
Heb de indruk dat veel mensen toen dachten dat binnen paar jaar geen enkele diesel de steden nog zou binnen mogen, maar zo'n vaart heeft het dus allemaal niet gelopen.
(er was sprake om de normen sneller te verstrengen, de LEZ zones uit te breiden,...)

Xdrive heb ik ook altijd aanzien als nadeel. Ik wou dat niet, net omdat ik van plan was deze auto naar >300k km's te rijden. Mijn ervaring beperkt zich tot de transferbak bij eerste generatie X3, maar die ervaring was toch verrevan rooskleurig, wat een rommel en fragiel gedoe. Koper van mijn 535d wou dat ook niet (zijn E61 535d die hij tot >400k km gereden heeft was ook bewust geen xdrive).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Alexis zei:

Als potentieel geïnteresseerde zou bij een dergelijke advertentie als die van Jan meteen mijn interesse gewekt zijn. Meeste anderen delen vrijwel niks of 'altijd correct onderhouden' zonder details. Omdat ze niet weten wat de pijnpunten zijn, of ze nog niet aangepakt zijn.. 

Klopt idd. 

OHB en stempeltjes zeggen ook vrij weinig, dan weet je dat de olie en de filtertjes correct vervangen zijn (hopelijk...) maar niet of er slijtage-onderdelen werden vervangen. Zelfs in het duurdere segment, waar je toch zou verwachten dat men als verkoper iets meer moeite doet, zijn povere advertenties eerder uitzondering dan regel.

Algemeen gesproken (ik koop en verkoop ook al eens iets...) is het momenteel extreem kalm. September is voor velen een dure maand.  

WKA zijn idd. afzetters,  het is ook hun business model natuurlijk en je weet als verkoper vooraf waar je aan begint. Met afgeragde krellen met hoge km stand die je toch nergens kwijt raakt kun je nog wel eens een 'zaak' doen (tegenover bod van de exportmannen dan) maar in het duurdere segment word je meestal wel giga geript. Die M4 van toere is dan blijkbaar de spreekwoordelijke uitzondering.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Krikkie zei:

Geschiedenis van een auto kan je toch opvragen? Inclusief de onderdelen die vervangen zijn, terugroepactie's,...

Maar het is aan de verkoper om die info allemaal mee te geven toch?

Als koper kun je dat op basis van een brakke advertentie nooit zelf achterhalen.

Als je naar het chassisnr. vraagt dan weet de helft al niet waar ze het kunnen vinden...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Krikkie zei:

Geschiedenis van een auto kan je toch opvragen? Inclusief de onderdelen die vervangen zijn, terugroepactie's,...

Ja, maar wat je niet kan opvragen is de geschiedenis van de eigenaar. 

De ene laat een auto rustig opwarmen, doet snelwegkms, etc terwijl de andere het ding direct aftrapt en steeds kleine ritten doet. Zelfs met regelmatig filterkes en olie, weet je dus niet aan dewelke grote kosten gaan komen.

Vandaar mijn statement dat je als koper dan steeds de voorzichtige optie neemt en die kosten in rekening brengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, The Swede zei:

Ja, maar wat je niet kan opvragen is de geschiedenis van de eigenaar. 

De ene laat een auto rustig opwarmen, doet snelwegkms, etc terwijl de andere het ding direct aftrapt en steeds kleine ritten doet. Zelfs met regelmatig filterkes en olie, weet je dus niet aan dewelke grote kosten gaan komen.

Vandaar mijn statement dat je als koper dan steeds de voorzichtige optie neemt en die kosten in rekening brengt.

Laat hem/haar eerst rijden tijdens de testrit en vraag na 1 minuut om eens goed gas te geven, doen ze het weet je genoeg, zeggen ze "de motor is nog niet warm" dan weet je ook genoeg :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid