Ga naar inhoud

Welke nieuwe oldtimer?


The Swede

Aanbevolen berichten

Toen ik deze ochtend deze nog es bekeek in het W123 topic, schoot me de vraag te binnen: 

Stel je kan een nieuwe oldtimer vinden als deze, wat zou je willen vinden? 1 model, geen lijst van 27 wagens. 🙂 

Wel iets dat nog redelijk betaalbaar is, geen Ferrari 250LM van 35 miljoen euro 🤪. Gewoon iets dat de normale (of beter bemiddelde) burger zou kunnen gekocht hebben.

(gezien 97% waarschijnlijk het w123 topic nooit heeft gezien, bij deze de video nog es)

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom 4-matic?  Voor de rest volg ik wel, liefst een donkergroene.

 

Ik ook wel gewonnen voor het cabrio rijden, dus een r107 zou ik ook wel leuk vinden,  een beetje Dallas-chique. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ex-Mooseman zei:

Waarom 4-matic?  Voor de rest volg ik wel, liefst een donkergroene.

 

Ik ook wel gewonnen voor het cabrio rijden, dus een r107 zou ik ook wel leuk vinden,  een beetje Dallas-chique. 

Omdat de 4 matic destijds zo een beetje de ultieme versie ervan was. 

In de Autogids hadden ze hem zo getest.

Hoe iemand aan een auto als die 240D geraakt, blijft me een raadsel

Link naar reactie
Delen op andere sites

De befaamde Datsun Cedric 280C uit mijn jeugd.

cedric.jpg.6a458af69be53359147b0df8db148e4b.jpg

De W124 300D in al zijn varianten is ook een kanshebber inderdaad, maar mag ook een 300E zijn. Ook in het groen, in showroom zo eentje gaan bekijken met mijn vader, leek me toen het ultieme.

De BMW 5 E34 mag ook.

Dus allemaal karren uit mijn tienerjaren. Een 1st gen Celica mag uiteraard ook. Misschien zelfs nog het liefst van al. Ja, doe maar deze.

49198080607_ee59d5bfd5_b.jpg.c6bed82ed5106a91e5859a5d158801e6.jpg

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Waarom 4-matic?  Voor de rest volg ik wel, liefst een donkergroene.

 

Ik ook wel gewonnen voor het cabrio rijden, dus een r107 zou ik ook wel leuk vinden,  een beetje Dallas-chique. 

Gisteren nog eentje gespot, een 280 - blijven zeer elegante karren 🥰.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Carlito zei:

R129

Blijft wel je favoriete Benz, he. 🙂 

Een nieuwe is ook ongeveer de enige waar je niet eindeloos aan moet zitten klussen :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, gTa zei:

BMW E30 325i (of 325ix) touring. Zuiver vanuit nostalgie.

Ik kan je wel volgen hier. 

Wat mij naar Mercedes doet gaan, is dat, wanneer je in die tijd in een showroom ging rondlopen, de Mercedessen nog steeds de wagens waren die er met kop en schouders bovenuit staken op gebied van verzorgde afwerking. Alles was sober maar niets voelde goedkoop aan, en dit op geen enkel model.

Bij BMW en Audi had je in de gewone modellen nog steeds een mengeling van mooiere en goedkoper aandoende materialen (ik zei niet dat die van slechte kwaliteit waren, t was gewoon niet zo af als bij MB).

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, The Swede zei:

Ik kan je wel volgen hier. 

Wat mij naar Mercedes doet gaan, is dat, wanneer je in die tijd in een showroom ging rondlopen, de Mercedessen nog steeds de wagens waren die er met kop en schouders bovenuit staken op gebied van verzorgde afwerking. Alles was sober maar niets voelde goedkoop aan, en dit op geen enkel model.

Bij BMW en Audi had je in de gewone modellen nog steeds een mengeling van mooiere en goedkoper aandoende materialen (ik zei niet dat die van slechte kwaliteit waren, t was gewoon niet zo af als bij MB).

Destijds hielp ik een kameraad met de inbouw van alarmsystemen, caraudio en de allereerste GSM's (8 watters), waarbij we toch een stuk interieur en dashboard moesten demonteren en terug plaatsen:   een 190 zat destijds inderdaad wel wat kloeker in elkaar dan een 3-serie.  Ook een W124 was steviger gebouwd dat een 5 of een Audi 100. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Bjoxx zei:

Voor mij mag het een Volvo P1800 zijn 😍

 

IMG_0384.jpeg

Mijn nonkel heeft die in zijn collectie, nieuwstaat. Ik zit al lang te vragen om hem eens te gebruiken voor een oldtimerrit. 

IMG_20210711_164538.jpg

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel moeilijk topic.😃

Ik kan er een twintigtal op een lijstje zetten...  

Vandaag komt deze in mijn gedachten naar boven, maar morgen is het misschien weer iets anders 😉

 

1974 TRIUMPH STAG for sale by auction in Perth, Western Australia, Australia

Graag in British Racing Green zoals op de foto, maar dan wel zonder die lelijke spatlappen achteraan en met inbegrip van een permanente James als mechanic voor onderhoud, want deze beestjes zijn een mooi voorbeeld van wankele betrouwbaarheid...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid