Ga naar inhoud

Welke nieuwe oldtimer?


The Swede

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, gewoon ik zei:

De mijnen :ninja: maar dan met een 6-cilinder in.

Nen 280te of een 300tdt.

Al mag een 500E ook.

Begrijpelijk. Als kind zat ik me op de camping steeds te vergapen aan de 300TD Turbodiesel van de Duitser naast ons. Wij hadden zo een pauper (W123) 300D berline zonder metaalkleur of aluvelgen, hij stond daar in mooi champagne metaal met kroonkurken eronder, electrisch schuifdak, etc. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, The Swede zei:

Begrijpelijk. Als kind zat ik me op de camping steeds te vergapen aan de 300TD Turbodiesel van de Duitser naast ons. Wij hadden zo een pauper (W123) 300D berline zonder metaalkleur of aluvelgen, hij stond daar in mooi champagne metaal met kroonkurken eronder, electrisch schuifdak, etc. :inlove: 

Hij staat nu al even op doppen. Ik moet dringend de 15inch kroonkurken eens opknappen en er banden op steken. 

Is precies een andere kar als je dat ziet.

Beiden zijn knap, maar op een totaal andere manier.

Onlangs moeten uithalen, en ermee rondgereden terug en zaligheid. Helamaal verliefd op terug.

Daar een 280 in en ik ben helemaal content. Al is die 230E zeker geen slechte motor. 

 

Maar dat bordeaux rood (orientrot), met dat chroom en dattel kleurig interieur blijft voor mij een zalige combo. Al regelmatig eens een andere gaan bekijken (toevallig 280TE's of 300TDT's) maar mijn kleurencombo blijft toch zalig.

Eigen kind schoon kind natuurlijk. 

Zondag Fandag: Mercedes-Benz W123 230TE | Autofans

Ziet dat af!

 

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Polygoon zei:

Doe mij maar een leuke compacte cabrio zoals ze die nu niet meer maken. Iets simpels zoals:

  • Lancia Flavia 1800
  • Triumph TR6
  • MB 230SL
  • Citroën Mehari (als ik met @binnenmuisarchitekt ga petanquen in het Zuiden)
  • ...

Perfect :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Luv4DLM zei:

Ik zit al lang te vragen om hem eens te gebruiken voor een oldtimerrit. 

 

Ik heb binnenkort cadeaubonnen als ik eens de tijd vind om het te implementeren. Je geeft hem dan eentje cadeau en speelt zelf co, om halfweg te wisselen :D 

Strategische zetten zijn zo belangrijk in het leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, PJH zei:

Ik heb binnenkort cadeaubonnen als ik eens de tijd vind om het te implementeren. Je geeft hem dan eentje cadeau en speelt zelf co, om halfweg te wisselen :D 

Strategische zetten zijn zo belangrijk in het leven.

Das geen slecht gedacht, het probleem is dat ik altijd met zijn Triumph's mag rijden.  Maar zo betrouwbaar zijn die niet echt.  😅

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, The Swede zei:

Ik kan je wel volgen hier. 

Wat mij naar Mercedes doet gaan, is dat, wanneer je in die tijd in een showroom ging rondlopen, de Mercedessen nog steeds de wagens waren die er met kop en schouders bovenuit staken op gebied van verzorgde afwerking. Alles was sober maar niets voelde goedkoop aan, en dit op geen enkel model.

Bij BMW en Audi had je in de gewone modellen nog steeds een mengeling van mooiere en goedkoper aandoende materialen (ik zei niet dat die van slechte kwaliteit waren, t was gewoon niet zo af als bij MB).

De nostalgie vanuit eigenhandige ervaring (ik heb een 6-tal jaar met die auto gereden, was m'n allereerste auto) doet me kiezen voor dat specifieke model, maar eigenlijk zou ik net zo graag een Benz S123 of S124 kiezen ... eigenlijk vond ik die toen en nu nog, veel dikker.

Idealiter een S123 280TE, op Fuchs-velgjes, met beige interieur (exterieurkleur maakt me niet zo heel veel uit, graag een kleur (dus geen zwart/wit/zilver) die mooi samen gaat met 't beige binnenin en met 't chroom van 't exterieur.

vehicle_ad_standard_image_0a54fd1fa62967300d138499ba077b4b.jpg

vehicle_ad_standard_image_ae577673167ca75d5c487a146fe7afdc.jpg

vehicle_ad_standard_image_1300eb6593cf7af4da5fbb30c35b0bad.jpg

Maar die auto is van net vóór mijn jeugdjaren met de autopassie. De S124 is van exact die periode en die zou ook erg graag mogen.

 

Evident dat speciallekes van AMG (300 TE-24 3.4 of E 36) of het toenmalige Brabus zéér yum zijn, maar voor mij mag het een 101% OEM "gewone" versie zijn. Uiteraard met 6-cilinder benzine. Een 300 TE-24 maakt -denk ik- 't meeste kans (met de 5-gang automatic graag), al deel ik jouw adoratie voor 4-matic van die era en dan kom ik bij een 300 TE 4-matic uit. Moeilijke... maar ik denk dat ik toch voor de 300 TE-24 ga. (Tot ik dan foto's zie uit de catalogie van een 300 TE 4-matic in sneeuwlandschap... daaaamn.)

Liever de pre-mopf dan de mopf (al ga ik niet moeilijk doen), en liever de 300 TE-24 dan de 320 TE ... gewoon omdat dat monogram zo fokkin damn sexy is. ❤️ 

Dat moet van mij geen Sportline zijn, ik zou liever een uitzonderlijke kleurencombo hebben, b.v. donkerblauw metallic icm dat donkerbruine interieur (brasil?). Maar beige of dadel of zelfs het wat saaiere maar zéér Benzy lichtgrijze leder is me ook allemaal goed.

Als velg uiteraard Gulli's op de pre-mopf ... maar er was toen AMG-gerief te krijgen waar ik ook wel van watertand ❤️ maar past eigenlijk vooral goed op de AMG 3.4 dan.
Stel dat ik toch 't zot in mijn kop krijg en ik wil een aftermarket velgje hebben (voor erbij) om op te leggen op de dagen dat mijn midlife crisis speelt ... dan wordt het denk ik een set 3-delige gesmede BBS kruisspaakjes. Ook dat is nostalgie: de uitbater van het tankstation waar we in Duitsland (op weg naar Zwitserland) stopten tijdens skivakanties, reed enkele jaren lang met een 300 E-24 Sportline (zwart/zwart), fully loaded, en daarop lagen in de toenmalige Duitse stijl brede BBS'jes op, 3-delige. Ik was als jonge snotter helemaal gek op die specifieke auto.

Als opties: alles. :D  Fully fokkin loaded. Tot Standheizung toe. Behalve de uitklapzetels in de koffer, dat heb ik nooit nodig en dan pas ik daar wel voor.

 

Zie dat af ❤️ :

498696.jpg

(de surfplank is wel van het "verkeerde merk" voor mij maar bon, ik doe niet moeilijk)

Dat blauw met het bruine interieur:

csm_W124_-_400E_rookzilver_145dkm_-_02_1_3e13b855e8.jpg

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

3 uren geleden, gTa zei:

 

 

Zie dat af ❤️ :

498696.jpg

(de surfplank is wel van het "verkeerde merk" voor mij maar bon, ik doe niet moeilijk)

 

ik had nog niet ver genoeg doorgelezen, maar had wel al de foto met surfplank gezien.  En ik vond het al vreemd dat je een Fun & Function  postte :D (ik was wel fan van de Sputnik 285 WCR, maar kon die als tiener niet betalen, en ik heb dan maar een TopClass-versie ervan laten maken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Fr79 zei:

Audi 200 Turbo

 

Ook een top keuze.  Van welk jaar?  

Mijn voorkeur gaat naar deze types (1980 - 1982) ipv de latere gestroomlijnde modellen:

170pk, fantastische klank

Test Audi 200 5T: Ein Audi für große Sprünge - AUTO BILD Klassik

Test Audi 200 5T: Ein Audi für große Sprünge - AUTO BILD Klassik

 

aangepast door Jef
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Jef zei:

Ook een top keuze.  Van welk jaar?  

Mijn voorkeur gaat naar deze types (1980 - 1982) ipv de latere gestroomlijnde modellen:

170pk, fantastische klank

Test Audi 200 5T: Ein Audi für große Sprünge - AUTO BILD Klassik

Test Audi 200 5T: Ein Audi für große Sprünge - AUTO BILD Klassik

 

Sowieso een pre 1986 zonder kat, die hebben 182pk

 

edit: zo ene dus https://www.autoweek.nl/auto/1082/audi-200-quattro/

 

aangepast door Fr79
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, msxx zei:

Een Clio Williams en een Toyota MR2 (2e gen)

Hmm, een MR2 first gen mag anders ook wel. Ik weet nu niet of ik fier moet zijn dat ik daar nog in gezeten heb toen dat nieuw in de showroom stond, want dat wil alleen maar zeggen dat de jaren gevlogen zijn :D 

Zalige zithouding in die karren :inlove:

2 uren geleden, Jef zei:

Ook een top keuze.  Van welk jaar?  

Mijn voorkeur gaat naar deze types (1980 - 1982) ipv de latere gestroomlijnde modellen:

170pk, fantastische klank

Test Audi 200 5T: Ein Audi für große Sprünge - AUTO BILD Klassik

Test Audi 200 5T: Ein Audi für große Sprünge - AUTO BILD Klassik

 

 

Dat was idd een fantastische klank. Je hebt vijfcilinder, en dan heb je nog deze. Het hamerde en gromde tegelijk, ik zou er geld voor geven om dat nog eens live te horen. Dat was zo één van de klanken waarvoor je je hoofd niet eens moest omdraaien, je wist gewoon dat het een Audi 5E in één of andere vorm was.

Als je op youtube zoekt, moet je er de filmpjes uithalen van de 5cil zonder turbo en waarmee gewoon gereden wordt, de meeste zijn helaas fly by, of enorm revven, of met allerlei tuning, maar dat is niet representatief.

Hier is een goede referentie: (best met koptelefoon), en deze manier van rijden zou je eens van buiten gefilmd moeten beluisteren, dan heb je de sound volledig. In sé klinkt dat heel gelijkaardig als onze 5cil S60, maar toch, het is nog iets vetter bij de 5E.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ex-Mooseman zei:

 

ik had nog niet ver genoeg doorgelezen, maar had wel al de foto met surfplank gezien.  En ik vond het al vreemd dat je een Fun & Function  postte :D (ik was wel fan van de Sputnik 285 WCR, maar kon die als tiener niet betalen, en ik heb dan maar een TopClass-versie ervan laten maken)

Ik ben eigenlijk ook sterke F2 fan hoor. Zou de hele reeks mid 90's Thommen zó in huis halen. Een 260, 265, 270, 280, ...   Yum.
Maar 't zal al gaan. :D   

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jef zei:

Ook een top keuze.  Van welk jaar?  

Mijn voorkeur gaat naar deze types (1980 - 1982) ipv de latere gestroomlijnde modellen:

170pk, fantastische klank

Test Audi 200 5T: Ein Audi für große Sprünge - AUTO BILD Klassik

Test Audi 200 5T: Ein Audi für große Sprünge - AUTO BILD Klassik

 

Kwam je, toen ik jong was, heel af en toe tegen onderweg op skivakantie, zelfs als Avant (wat toen eigenlijk een hatchback was, meer). Zeeer dik. En idd, klank is magnifiek.
Blij dat je 'm post, was ik eigenlijk vergeten!

De 80's en 90's, wat een tijden. ❤️ 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, gTa zei:

Kwam je, toen ik jong was, heel af en toe tegen onderweg op skivakantie, zelfs als Avant (wat toen eigenlijk een hatchback was, meer). Zeeer dik. En idd, klank is magnifiek.
Blij dat je 'm post, was ik eigenlijk vergeten!

De 80's en 90's, wat een tijden. ❤️ 

Ik heb af en toe meegereden als jonge snaak (naar of van school) met een Audi 100 CD Avant 5E van de vader van kennissen (eind jaren '70, begin '80).  Buiten de sublieme klank herinner ik mij vooral ook de voor die tijd luxe velours zetelbekleding.  Qua zitcomfort niet te vergelijken met die van de CX van mijn vader, maar voor een Duitse achterbank zat die best wel goed. 😄

De belles places arrière dans l'Audi 100 C2. Notez l'agréable coussin, revêtu du même velours que les sièges.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik denk dat ik me vergis ... van dat type 200 was er geen Avant, dat was van het model erop (de C3), die met de geknikte D-zuil/daklijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, gTa zei:

En ik denk dat ik me vergis ... van dat type 200 was er geen Avant, dat was van het model erop (de C3), die met de geknikte D-zuil/daklijn.

Klopt.  Top motorisatie bij C2 Avant was die 5E en dat was inderdaad een type 100.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jef zei:

Ik heb af en toe meegereden als jonge snaak (naar of van school) met een Audi 100 CD Avant 5E van de vader van kennissen (eind jaren '70, begin '80).  Buiten de sublieme klank herinner ik mij vooral ook de voor die tijd luxe velours zetelbekleding.  Qua zitcomfort niet te vergelijken met die van de CX van mijn vader, maar voor een Duitse achterbank zat die best wel goed. 😄

De belles places arrière dans l'Audi 100 C2. Notez l'agréable coussin, revêtu du même velours que les sièges.

Ziet dat af :inlove:

De CD was idd de topversie toen. Mijn vader stond ooit op het punt zo eentje te kopen (Audi 100 CD, maar wel diesel), maar het werd dan de Datsun van hierboven. Die zat nog beter, had nog meer uitrusting en toch nog een veel dikkere motor dus ik kloeg niet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn opa heeft zo jaren met een C2 100 CD gereden. Jammer genoeg voor mijn tijd maar mijn vader kan er heel wat leuke verhalen over vertellen.

 

Onderstaande maar in het lichtblauw.

 

46458-96c08e9c07b1461c141efe2430995800adfdb912.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid