Ga naar inhoud

Welke nieuwe oldtimer?


The Swede

Aanbevolen berichten

Op 30/8/2023 om 22:38, The Swede zei:

Banden vinden voor autos uit die tijd is idd kak.

 

Daar zeg je zoiets... ik zal binnenkort 500 € per band moeten spenderen aan Michelin TRX... 🤨

aangepast door Jef
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/9/2023 om 12:06, Jef zei:

Daar zeg je zoiets... ik zal binnenkort 500 € per band moeten spenderen aan Michelin TRX... 🤨

Just. Metric size. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een TRX GT is mogelijks wel iets goedkoper indien beschikbaar in jouw maat maar de originele Michelins met origineel patroon, pijnlijk duur...

Ik heb die kelk aan mij laten voorbij gaan hoewel ik soms wel hoor dat een versie productie TRX band best nog fijn rijdt maar is me toch wat te veel van 't goede voor banden als je voor 1000€ 4 nieuwe PS4's kan steken (weliswaar op niet metrische velgen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

c2968602-3b3a-4c44-b384-e99d24f876a5.thumb.jpeg.7b317a90701fad435636844efdc0365f.jpegIk ben via via in contact met een privé eigenaar die 3 Austin Healey's verkoopt  . Zowel de 4 cyl als 6 cyl (ik wacht nog op specifieke detail). 

MIJN bedoeling is niet beleggen op zich (mag er deel van uit maken) maar er ook zelf mee te rijden. Ik vind het hele mooie auto's maar ken er weinig van.

Alle info is zeer welkom ! 

Thanks ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden ook een tijdje 2 Austin Healey's staan van iemand die enkel deze restaureerde. Speciale oude kerel. 

Had ook zo een blauwe/witte 3000 en een groene. Met de groene zijn we toen naar ACC gegaan in Brasschaat. Zelfs ik met een 1m75 zat boven de raam te kijken. 
De 3000 had de Toyota boite er onder wat het toch een pak aangenamer maakt om mee te rijden. Top gerestaureerd maar hierdoor ook heel duur en iets te hoog tegenover de prijs van de concurentie. 

Op ACC is hij heel de dag blijven zitten tussen zijn wagens in de hoop dat er interesse was in zijn wagens. Kwa belegging...er zijn er toch nog veel van...de vraag is of er genoeg mensen geïntereseerd in blijven. 

 

IMG_1798.jpeg

IMG_1789.jpeg

IMG_1797.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/3/2024 om 15:59, Jokke_vlo zei:

c2968602-3b3a-4c44-b384-e99d24f876a5.thumb.jpeg.7b317a90701fad435636844efdc0365f.jpegIk ben via via in contact met een privé eigenaar die 3 Austin Healey's verkoopt  . Zowel de 4 cyl als 6 cyl (ik wacht nog op specifieke detail). 

MIJN bedoeling is niet beleggen op zich (mag er deel van uit maken) maar er ook zelf mee te rijden. Ik vind het hele mooie auto's maar ken er weinig van.

Alle info is zeer welkom ! 

Thanks ! 

Tot over een paar jaar vond ik er niets aan, of was het alleszins onbekend is onbemind voor mij. Ben dan bevriend geraakt met iemand, met een erg mooie oldtimercollectie die altijd vol lof vertelde over zijn Healeys, hoewel daar toch nog serieus ander geweld tussen zat, waaronder Ferrari 328, 412, Pagode, etc...

Ben me er dan ook wat meer in gaan verdiepen, en zowat iedereen die ik ken met een Healey is daar lyrisch over. De 4-cilinders zouden echt geweldig rijden. Kon dat moeilijk geloven dat zoiets oud met zo een 'kleine' motor zoveel rijplezier zou geven. Tot ik het zelfs eens mocht aanvoelen. Die 4 cilinders hebben godverdomme pit voor een auto uit de jaren '50 en nog een mooie sound eigenlijk! Dat rijdt echt enorm vinnig en haalt echt het beste in u naar boven om een of andere reden. Het is ook zo een leuk pakket omdat je zo laag en open zit. De zescilinders zijn dan weer meer cruisers tenzij je voor een 3000 gaat. En het zijn ook gewoon heel mooie auto's die een bepaalde sympathie opwekken om een of andere reden. Blijkt ook relatief eenvoudig om aan te sleutelen.

Hoewel ze zeker niet goedkoop zijn, worden er mijn inziens ook geen exuberante prijzen voor gevraagd, waardoor je niet altijd met een hoop kapitaal in uw achterhoofd zit als je ze eens goed wilt gebruiken. Kortom ik zou het er op durven wagen, lijkt me een leuke toevoeging in uw wagenpark.

  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid