Ga naar inhoud

BMW F32 4 Reeks Coupé


kefkie

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Iemand maakt tegen mij de opmerking dat ik de (F32) 4 Reeks Coupé niet mag vergelijken met de (E90) 3 Reeks Coupé omdat beide wagens tot een andere klasse behoren. Maar de 4 Reeks Coupé is in mijn ogen de vervanger van de 3 Reeks Coupé maar dan onder een andere naam. Wat denken jullie? Is de persoon z'n opmerking terecht? Of vinden jullie het ook een beetje flauw dat dat geen vergelijking zou mogen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die persoon is een idioot.

Amen! Dit is dus ook wat ik dacht. Natuurlijk zal ik dat niet letterlijk zeggen maar nu heb ik een beetje bevestiging om mijn tegenargument(en) te kunnen formuleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De E92 (3 reeks) en de 4-reeks liggen nu dicht bij elkaar qua looks, en ook zo in de perceptie van de mensen.

 

Mettertijd (volgende generatie ten laatste) zullen die in looks en perceptie (en pricing) wat meer uit elkaar drijven. Net zoals een 6 nu een klasse hoger wordt ontwikkeld en ingeschat dan een 5, hoewel initieel opgezet als de 5 serie coupé.

 

De waarheid is zelden zwart-wit. Ik zie niet wie de idioot is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De E92 (3 reeks) en de 4-reeks liggen nu dicht bij elkaar qua looks, en ook zo in de perceptie van de mensen.

 

Mettertijd (volgende generatie ten laatste) zullen die in looks en perceptie (en pricing) wat meer uit elkaar drijven. Net zoals een 6 nu een klasse hoger wordt ontwikkeld en ingeschat dan een 5, hoewel initieel opgezet als de 5 serie coupé.

 

De waarheid is zelden zwart-wit. Ik zie niet wie de idioot is.

Ik begrijp dat er waarschijnlijk een hele marketingstrategie achter zit. En wat je zegt over de looks, perceptie, pricing, e.d. zou wel eens heel goed kunnen. Maar ik vind het op dit moment een beetje gek om te gaan verkondigen dat de 4 Reeks Coupé absoluut niet mag vergeleken worden met de 3 Reeks Coupé. Op termijn kan het goed zijn dat die klasse, zeg maar, autonomer wordt (of losgekoppeld van de 3 Reeks in de mensen hun gedachten) maar dat lijkt me nu absoluut nog niet het geval. Dit lijkt me meer een beginbeweging richting de toekomstplannen maar nog geen finaal eindresultaat. Als je wat mee bent? Het klinkt nu misschien wat ingewikkeld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat er waarschijnlijk een hele marketingstrategie achter zit. En wat je zegt over de looks, perceptie, pricing, e.d. zou wel eens heel goed kunnen. Maar ik vind het op dit moment een beetje gek om te gaan verkondigen dat de 4 Reeks Coupé absoluut niet mag vergeleken worden met de 3 Reeks Coupé. Op termijn kan het goed zijn dat die klasse, zeg maar, autonomer wordt (of losgekoppeld van de 3 Reeks in de mensen hun gedachten) maar dat lijkt me nu absoluut nog niet het geval. Dit lijkt me meer een beginbeweging richting de toekomstplannen maar nog geen finaal eindresultaat. Als je wat mee bent? Het klinkt nu misschien wat ingewikkeld. 

 

Ik ben mee, ik ben mee.

 

Ze hernoemen het model bewust om het los te koppelen van de 3 sedan & touring. Daar zullen ze wel in slagen.

 

De E92 was ook al een beetje anders dan de E90/E91. Xenon was bijvoorbeeld standaard. Volgens mij was dat onderscheiden dus al aan de gang. Die lijn naar een 'hoger segment' trekken ze nu door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben mee, ik ben mee.

 

Ze hernoemen het model bewust om het los te koppelen van de 3 sedan & touring. Daar zullen ze wel in slagen.

 

De E92 was ook al een beetje anders dan de E90/E91. Xenon was bijvoorbeeld standaard. Volgens mij was dat onderscheiden dus al aan de gang. Die lijn naar een 'hoger segment' trekken ze nu door.

Jij probeert je gewoon te vergoelijken dat je straks met een chiquere bak dan een gewone 3-reeks rondrijdt.

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij probeert je gewoon te vergoelijken dat je straks met een chiquere bak dan een gewone 3-reeks rondrijdt.

:D

 

:D

 

Ik denk niet dat ik een 4 reeks ga kopen. Veel geld voor wat uiteindelijk een 3 coupé is zoals ik al had!

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D

 

Ik denk niet dat ik een 4 reeks ga kopen. Veel geld voor wat uiteindelijk een 3 coupé is zoals ik al had!

Hoe is het met je ramen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het met je ramen?

 

Een vierde is al gefinancierd.

 

De komende weken beginnen we met muren zetten.

 

Er zal toch iets moeten gebeuren in afwachting. Wat denk je van een E92 M3?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vierde is al gefinancierd.

 

De komende weken beginnen we met muren zetten.

 

Er zal toch iets moeten gebeuren in afwachting. Wat denk je van een E92 M3?

Ik zou eerder voor een F430 opteren, maar ik laat me mijn kop niet meer zo rap zot maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerder voor een F430 opteren, maar ik laat me mijn kop niet meer zo rap zot maken.

 

Als ik iets koop, dan moet ik er zonder omkijken 30k km per jaar kunnen mee doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De E92 (3 reeks) en de 4-reeks liggen nu dicht bij elkaar qua looks, en ook zo in de perceptie van de mensen.

 

Mettertijd (volgende generatie ten laatste) zullen die in looks en perceptie (en pricing) wat meer uit elkaar drijven. Net zoals een 6 nu een klasse hoger wordt ontwikkeld en ingeschat dan een 5, hoewel initieel opgezet als de 5 serie coupé.

 

De waarheid is zelden zwart-wit. Ik zie niet wie de idioot is.

 

Hoe verhoudt de 6 GC zich ten opzichte van een CLS of A7?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe verhoudt de 6 GC zich ten opzichte van een CLS of A7?

 

Mij gaat ge niet hebben, manneke! :D

 

Mijn CSL staat terug top!

 

Nee, ik bedoel dus: iets waar je zonder verpinken 30k per jaar bijzet, zonder in te zitten met het collector's item gevoel. Dus geen CSL of Alpina of Vipdriver's S500 Lorinson die hij te koop aanbiedt op autoforum.be.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij gaat ge niet hebben, manneke! :D

 

 

Nee, ik bedoel dus: iets waar je zonder verpinken 30k per jaar bijzet, zonder in te zitten met het collector's item gevoel. Dus geen CSL of Alpina of Vipdriver's S500 Lorinson die hij te koop aanbiedt op autoforum.be.

Een 997 heeft mijn inziens reeds zijn grootste waardeverlies geleden maar dat geldt evenzeer voor een E9x.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid