Ga naar inhoud

EV/PHEV Leasekist


Carlito

Leasebak  

27 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke leasekist

    • Renault Mégane E-tech
      3
    • Alfa Romeo Tonale PHEV
      1
    • Hyundai Ioniq 5
      2
    • Mercedes-Benz EQB 250+
      2
    • Kia EV6
      16
    • Ford Mustang MachE
      3


Aanbevolen berichten

De madam mag een nieuwe leasebak kiezen, dus ben ik eens aan de slag gegaan met haar budget. Hieronder waar ik op uitkom

Renault Megane E-tech

Schermafbeelding2023-10-15om19_38_54.png.75cdb3fcb9a105f7e99ff9f3bd78e7da.png

 

Alfa Romeo Tonale

Schermafbeelding2023-10-15om19_40_16.png.04cdbff05abac4bbb86d84562b281b19.png

 

Hyundai Ioniq 5

Schermafbeelding2023-10-15om19_42_13.png.d3018ba435e893505ff233de80f8490e.png

 

Mercedes-Benz EQB 250+

Schermafbeelding2023-10-15om19_43_42.png.217e6fe6d230e5a69f1241de71695171.png

 

Kia EV6 GT

Schermafbeelding2023-10-15om19_45_24.png.be4e5359911509d1ba52567a578f57b4.png

 

Ford Mustang MachE

Schermafbeelding2023-10-15om19_46_42.png.a363dce64d5de3969e70230d61821723.png

 

Renault en Mercedes zouden bij mij al afvallen, gezien ze daar de mogelijkheid niet heeft om haar paard te trekken (hoewel ze het eigenlijk nooit doet, en er dan nog andere opties zijn ook).

Alfa is de knapste, Kia de snelste en met de Mustang kan je het verst rijden op 1 lading (maar duurt ook wel weer langer voor hij vol is).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vanwaar deze selectie? want cataloguswaarde tussen de ev6 GT en de megane bv verschillen nogal hard.

Of beperking van merken die ze mag kiezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, jan.van.gent zei:

vanwaar deze selectie? want cataloguswaarde tussen de ev6 GT en de megane bv verschillen nogal hard.

Of beperking van merken die ze mag kiezen?

Leasebudget is de beperkende factor.

Megane is inderdaad veruit de goedkoopste, maar qua looks is dat op de Alfa na wel de knapste. Die 2 staan ertussen voor de looks, de EQB omdat dat een Mercedes is (en een EQE boven budget is), en de rest zijn de logische keuzes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de Renault wel een knap ding, maar ben geen hybride-lover, dus zou ik voor de Kia EV6 gaan. Mooi, praktisch, betrouwbaar, snel, je kan een paardentrailer trekken,… 

Ik mis wel de Tesla Model Y in deze lijst. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Polygoon zei:

EQB zou ik meteen kiezen. 

Reden?

Ik ben nogal een MB-idioot, als in: ik heb nog geen van bovenstaande bakken ooit bekeken als mogelijkheid om in te rijden. Mustang heb ik dankzij @Avantus ooit eens op de chauffeursstoel gezeten (geparkeerd), en de Megane heb ik ooit eens in een showroom rondgelopen, maar een EQB (en bij uitbreiding EQA) ken ik door en door, en dat lijkt me nu niet de topwagen die ik "meteen" zou kiezen, niet qua afwerking en niet qua rijden. Vind dat totaal MB onwaardig die kisten

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, BMWMB zei:

Ik vind de Renault wel een knap ding, maar ben geen hybride-lover, dus zou ik voor de Kia EV6 gaan. Mooi, praktisch, betrouwbaar, snel, je kan een paardentrailer trekken,… 

Renault is EV, geen PHEV.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik mis wel de Tesla Model Y in deze lijst. 

Dat is misschien rationeel geen slechte keuze, maar dat komt niet op mijn oprit.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Renault gestemd, echt fan van, headturner als dat voorbijkomt in de juiste spec. Wel geen idee hoe het rijdt etc.

De Kia is uiteraard ook dik ok, maar vind een vrouw daar niet in passen om eoa reden.

Alternatieven: Volvo EX30 (wel klein) of Audi Q4? (net een technische update gekregen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Carlito zei:

Reden?

Ik ben nogal een MB-idioot, als in: ik heb nog geen van bovenstaande bakken ooit bekeken als mogelijkheid om in te rijden. Mustang heb ik dankzij @Avantus ooit eens op de chauffeursstoel gezeten (geparkeerd), en de Megane heb ik ooit eens in een showroom rondgelopen, maar een EQB (en bij uitbreiding EQA) ken ik door en door, en dat lijkt me nu niet de topwagen die ik "meteen" zou kiezen, niet qua afwerking en niet qua rijden. Vind dat totaal MB onwaardig die kisten

Vind je een plugin GLA beter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Phil zei:

Renault gestemd, echt fan van, headturner als dat voorbijkomt in de juiste spec. Wel geen idee hoe het rijdt etc.

200% eens

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Carlito zei:

Reden?

Ik ben nogal een MB-idioot, als in: ik heb nog geen van bovenstaande bakken ooit bekeken als mogelijkheid om in te rijden. Mustang heb ik dankzij @Avantus ooit eens op de chauffeursstoel gezeten (geparkeerd), en de Megane heb ik ooit eens in een showroom rondgelopen, maar een EQB (en bij uitbreiding EQA) ken ik door en door, en dat lijkt me nu niet de topwagen die ik "meteen" zou kiezen, niet qua afwerking en niet qua rijden. Vind dat totaal MB onwaardig die kisten

Geen rationele redenen. Renault valt sowieso af voor me. Alfa voor het exterieur. Kia ook nog oké. 

Maarrrr, ik vind een EQB eigenlijk geen lelijke wagen en het interieur is het copy paste van m’n CLA (denk ik). Tis geen S-Klasse maar slecht afgewerkt is wat extreme, nee? 

Jij komt als aftersales natuurlijk wel enkel met de probleembakken In aanraking? 

De Tesla gaat de beste keuze zijn als je echt rationaliteit wilt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Polygoon zei:

 

Jij komt als aftersales natuurlijk wel enkel met de probleembakken In aanraking? 

 

Die zijn veel betrouwbaarder als EQE/EQS, maar ik vind dat verschrikkelijk qua afwerking. Plastic overal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Polygoon said:

ik vind een EQB eigenlijk geen lelijke wagen

Oei, vind dat echt mottig.

Zou trouwens nooit een FWD EV willen, te veel koppel/power. (al schrijft dat misschien wel de Renault af?)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Carlito zei:

Dat is misschien rationeel geen slechte keuze, maar dat komt niet op mijn oprit.

:D benieuwd naar de reden. Looks? Interieur? Tesla/Wooter-allergisch?

Ik stond paar weken terug voor gelijkaardige keuze (wel enkel EV), al vermoed dat ik wel wat minder leasebudget had, want geloof niet dat de EV6 GT een optie zou geweest zijn, anders was dat ook een grote kanshebber vs Tesla Y.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, jan.van.gent zei:

:D benieuwd naar de reden. Looks? Interieur? Tesla/Wooter-allergisch?

Ik stond paar weken terug voor gelijkaardige keuze (wel enkel EV), al vermoed dat ik wel wat minder leasebudget had, want geloof niet dat de EV6 GT een optie zou geweest zijn, anders was dat ook een grote kanshebber vs Tesla Y.

Enerzijds al die Tesla fanboys waar ik de huiver van krijg, anderzijds werk ik voor het grootste dealerbedrijf van België, en om dan een auto op de oprit te zetten van een merk dat niet met dealers werkt 😬

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Carlito zei:

een auto op de oprit te zetten van een merk dat niet met dealers werkt 😬

kan ik inkomen 😉

In dat geval zou ik niet twijfelen, EV6 GT. Al verschiet ik wel wat van dat verbruikcijfer, niet echt efficiënt te noemen. Maar goed, nog steeds voldoende range, en gezien lease vermoed ik ook laadmogelijkheden op kosten van de firma? dus who cares

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Phil zei:

Oei, vind dat echt mottig.

Zou trouwens nooit een FWD EV willen, te veel koppel/power. (al schrijft dat misschien wel de Renault af?)

180pk op de voorwielen (bij m’n EQA). Ik vind dat meevallen. Je moet niet gaan plakken in een natte bocht ma bon, hoe vaak doet zijn madame dat. 

Die Renault is knap maar blijft wel een Renault. Geen idee naar de betrouwbaarheid van onze zuiderburen maar dat is niet het eerste merk waar ik een auto vol met electronica wil kopen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid