Ga naar inhoud

EV/PHEV Leasekist


Carlito

Leasebak  

27 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke leasekist

    • Renault Mégane E-tech
      3
    • Alfa Romeo Tonale PHEV
      1
    • Hyundai Ioniq 5
      2
    • Mercedes-Benz EQB 250+
      2
    • Kia EV6
      16
    • Ford Mustang MachE
      3


Aanbevolen berichten

Als de EV6 in het vizier zit, dan zou ik toch ook een full option GT Line AWD van 325 pk overwegen i.p.v. de GT: die is nog altijd de snelste uit dit pak (in 5,2 sec tot 100), is comfortabeler, verbruikt minder en heeft een grotere autonomie.

Ik spreek uit ervaring.  Mag hier tgo. andere kandidaat modellen niet te hard pushen, want mijn mening is te gekleurd.

Maar vergelijk zeker ook eens de GT Line met de GT in een testrit.  Met de GT ben je sowieso de snelste bij elk stoplichtsprintje, maar dat is zoooo verslavend dat het niet lang duurt vooraleer je je rijbewijs kwijt speelt en van de beloofde autonomie schiet er met die sprintjes ook niet veel meer over 😉

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat is redelijk overdreven wat je daar zegt.

Bij manier van spreken, natuurlijk, vandaar de knipoog. 😉

Maar doe gerust zelf de test. De EV6 GT rijdt fantastisch, maar als je zijn potentieel gebruikt, dan weet je ook dat je geen WLTP cijfertjes moet nastreven. Net zoals bij andere sportieve modellen, natuurlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Jef said:

Bij manier van spreken, natuurlijk, vandaar de knipoog. 😉

Maar doe gerust zelf de test. De EV6 GT rijdt fantastisch, maar als je zijn potentieel gebruikt, dan weet je ook dat je geen WLTP cijfertjes moet nastreven. Net zoals bij andere sportieve modellen, natuurlijk. 

Uiteindelijk scheelt dat toch geen hopen? Om te beginnen, hoe lang trek je full pull op? Dat is 1-2 seconden? En hoe vaak doe je dat? Je moet al om te beginnen de plaats ervoor hebben, dus niet in 't stad, en op den buiten heb je toch niet elke 100 meter een rood licht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/10/2023 om 18:10, ir_fuel zei:

Uiteindelijk scheelt dat toch geen hopen? Om te beginnen, hoe lang trek je full pull op? Dat is 1-2 seconden? En hoe vaak doe je dat? Je moet al om te beginnen de plaats ervoor hebben, dus niet in 't stad, en op den buiten heb je toch niet elke 100 meter een rood licht?

Oei, wacht... ik wist niet dat ik hier heel letterlijk moest neerschrijven wat ik eigenlijk wou zeggen, mijn excuses.

Ik zal proberen het anders te formuleren.  Ziehier mijn poging:

Mijn ervaring leert mij dat de EV6 GT een ongelooflijk toffe machine is om mee te rijden.  Het blijft natuurlijk een crossover van meer dan 2 ton, maar met een zeer goed uitgebalanceerd chassis en de verschillende instellingen qua drive modes kan je er in verschillende omstandigheden heel sportief mee rijden. De rijhouding is ook sportiever dan in de andere EV6 modellen omdat de manuele goed steunende kuipzetels lager staan opgesteld dan de elektrisch verstelbare versies op de andere modellen. 

Het leuke is dat de drive modes echt wel een heel duidelijk verschil maken in de rijbeleving: in Eco-mode werkt enkel de achterste elektromotor, dus je kan er ook perfect rustig mee naar de bakker rijden om 's zondags de pistolekes te gaan kopen.  In Sport en GT mode komt ook de voorste motor mee in actie en wordt het onderstel straffer afgesteld met naar wens een serieuze krachtexplosie. 

Door die leuke instellingen heb ik er met plezier veelvuldig gebruik van gemaakt (ik heb het dan natuurlijk nog niet over de drift mode) en daardoor steeg mijn verbruik pijlsnel.  Na een weekje proefrijden kwam ik neer op een rijbereik van ongeveer 55% van de WLTP cijfers. Shame on me, kan veel beter.

Als ik dat vergelijk met de GT Line AWD, dan kom ik daar uit op ong. 85% van de WLTP met mijn rijgedrag.  Die laat toe om heel snel uit de hoek te komen, maar zet minder aan tot snel rijden en is wat mij betreft de betere all-rounder als elektrische crossover. 

 

Deze uitleg dus om je te vragen mijn 'stoplichtsprintjes' iets breder te interpreteren.  😉

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrik er echt van hoeveel mensen voor KIA stemmen. Hoe kan een merk in zo weinig tijd, zo van imago veranderen 😲. Puur qua looks zou ik dat zelfs nooit overwegen, ik vind het een afschuwelijk ding om te zien. Die megane daarentegen en tonale zijn twee mooie wagens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

KIA is imo al een tijd lang goed bezig, EV zelfs buiten beschouwing gelaten.
Het is niet meer de KIA van 10+ jaar terug imo, not even close.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, -Fred- zei:

Ik schrik er echt van hoeveel mensen voor KIA stemmen. Hoe kan een merk in zo weinig tijd, zo van imago veranderen 😲

Ze hebben daar ne goeie marketing director 😜😊

  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, -Fred- zei:

Ik schrik er echt van hoeveel mensen voor KIA stemmen. Hoe kan een merk in zo weinig tijd, zo van imago veranderen 😲. Puur qua looks zou ik dat zelfs nooit overwegen, ik vind het een afschuwelijk ding om te zien. Die megane daarentegen en tonale zijn twee mooie wagens.

Ik denk dat veel mensen daar op stemmen als soort van underdog die er nog niet verkeerd uitziet.
Moest dat écht de wagen to have zijn, zou er hier op het forum al wel eentje rondrijden 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schat de KIA zelfs hoger in dan de Renault.  

En hoe sterk ik ook van Italiaanse auto's hou, en Alfa weinig verkeerd kan doen: aan de Tonale zijn er toch kosten:  de verhoudingen van die auto kloppen niet, en met de wielkasten is iets vreemd aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik denk dat veel mensen daar op stemmen als soort van underdog die er nog niet verkeerd uitziet.
Moest dat écht de wagen to have zijn, zou er hier op het forum al wel eentje rondrijden 🙂 

Nu, het is niet dat er andere wagens uit het lijstje waaruit we konden kiezen hier in grote getale op AM vertegenwoordigd zijn.
Enige EV's die hier wat meer beginnen op te duiken zijn BMW i4's, Tesla Y's, S en 3,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ge puur naar technologie kijkt staat die KIA gewoon t hoogste. Die heeft als enige in dat lijstje volgens mij een 800V systeem. (samen met Hyundai die onderhuids gelijk is aan de Kia) De ioniq 5 verbaast mij eerder dat die nog geen stemmen heeft.

Beste vriendin van mijn vriendin heeft een EV6 in bestelling, maar nog geen zicht op wanneer die geleverd zou gaan worden. Denk dat ze al een jaar wacht ondertussen.

aangepast door Joske
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, -Fred- zei:

Ik schrik er echt van hoeveel mensen voor KIA stemmen. Hoe kan een merk in zo weinig tijd, zo van imago veranderen 😲. Puur qua looks zou ik dat zelfs nooit overwegen, ik vind het een afschuwelijk ding om te zien. Die megane daarentegen en tonale zijn twee mooie wagens.

Die Megane is ook een id3 concurrent, sowieso al een andere klasse, raar dat die in dit lijstje staat.

De eqb is geen dedicated EV en bij de instappers van het merk.

Terwijl de Kia EV6 de top EV is van het merk en technologisch top is.

De Mustang is Amerikaans styling, dus niet iedereen zijn smaak. En qua technologie geen uitzondering.

Zet hier een i4 of Tesla bij en je hebt een ander resultaat 😉

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid