Ga naar inhoud

EV/PHEV Leasekist


Carlito

Leasebak  

27 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke leasekist

    • Renault Mégane E-tech
      3
    • Alfa Romeo Tonale PHEV
      1
    • Hyundai Ioniq 5
      2
    • Mercedes-Benz EQB 250+
      2
    • Kia EV6
      16
    • Ford Mustang MachE
      3


Aanbevolen berichten

Na redelijk wat Volvo XC40 single motor en P8 twin gereden te hebben was de 99kwh in een Mach-E AWD waar ik 4-tal maanden mee gereden heb een verademing. Nu goed, hangt af van trajecten die je doet. Die autos met +- 60kwh batterijen rij je op 200km leeg in de winter zonder zot te doen. AWD variant is sneller, maar de 294pk RWD zou mss toch mijn voorkeur krijgen wegens nogmaals tik extra rijbereik, en ook al vlot genoeg.

Snellaad-tijd zou ik nooit teveel naar kijken, dat ga je in de praktijk wss toch niet vaak doen? 11kw laden is zowat het voornaamste. 

Als het een EV moet zijn is een EV6 opzich mss ook het overwegen waard? 

Allemaal weinig ervaring mee buiten Mach-E, wat voor een EV op zich "goed" rijdt, en ook in AWD een stuur/tail happy karakter. Ik ben geen fan van al die halve flatscreens in  interieurs, maar goed werken doet het opzich wel. 

Ohja en Tonale vind ik echt een mislukt spel qua proporties/overhangen en hoe die wielen in de kassen liggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij nu met een EQE SUV 350+ dus ook RWD, en op zich inderdaad wel vlot genoeg met zijn 292pk, maar meer is altijd beter 😬
 

Snelladen wordt wel degelijk gebruikt op lange afstanden, maar idd, het meeste laden doe ik via de AC, die bij mij wel tot 22kW gaat, wat met een 100kW accu wel wenselijk is. Vanochtend nog aan een 7.4 laadpaaltje gehangen toen ik daar moest parkeren, het enige dat daar goed aan is is dat ik daar een hele dag kan blijven staan zonder hem te gaan moeten verzetten omdat het zo belachelijk lang duurt vooraleer hij vol is 😅

EV is geen verplichting, zelfs PHEV op zich niet, maar binnen budget is er ook weinig leuks benzine en/of diesel te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Want?

Zelf nog 0.0 last gehad van de 11 kW limiet op de mijne (al heb ik nog maar beperkte EV ervaring). Destination charging mag voor mij toch steeds 6+ uur duren (op het werk, hotelovernachting, thuis laden,...). Voor het half uurtje bij de lokale supermarkt op zaterdag ga ik die echt niet zitten inpluggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, jan.van.gent said:

Zelf nog 0.0 last gehad van de 11 kW limiet op de mijne (al heb ik nog maar beperkte EV ervaring). Destination charging mag voor mij toch steeds 6+ uur duren (op het werk, hotelovernachting, thuis laden,...). Voor het half uurtje bij de lokale supermarkt op zaterdag ga ik die echt niet zitten inpluggen.

Ik laad thuis zelfs aan 7kW.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan thuis laden aan 10kw, maar ik beperk die zelfs tot 5kw... Dat is voor gewoon gebruik genoeg en indien eens dringender dan zet ik hem eens op 10 kw.

Aan de andere kant vind ik het wel cruciaal dat snelladen echt snel gaat... Dat is pas op lange verplaatsingen waar je effectief gaat stoppen en stilstaan enkel puur tijdens het laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Je hebt dat nooit nodig.

Is misschien wel het verschil tussen onderweg moeten snelladen of gewoon doorrijden. 

Ik heb vaak toch ritten waar ik thuis even binnen spring om dan door te rijden naar ergens anders. 

Is zoals PK’s. 500pk heb je niet nodig, toch is het comfortabel om te hebben 🙂 . Het is een luxe, geen necessity. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Polygoon said:

Is misschien wel het verschil tussen onderweg moeten snelladen of gewoon doorrijden. 

Dat is dan net het scenario waarbij je je auto gans hebt leeg gereden, thuis komt, en die net lang genoeg kan laten laden om de volgende rit te doen, wat je niet zou halen met 11kW?

Je bent hier echt wel zeer specifieke scenario's aan het verzinnen hoor :D . Tenzij je je auto niet altijd aan de stekker hangt, 's morgens thuis vertrekt met 30%, en 's avonds nog ergens ver naartoe moet en gedurende de dag nergens kunnen laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Je bent hier echt wel zeer specifieke scenario's aan het verzinnen hoor

 

4 minuten geleden, Polygoon zei:

Het is een luxe, geen necessity. 

Klopt 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Naish zei:

EV van Renault...

Eerste waar ik dan aan denk zijn de achterlichten van een gemiddelde 8 jaar oude Renault/Peugeot... Hmmm

zo van die lampen die (in het beste geval) half branden, en waar het achterlicht links mee knippert met de pinker rechts ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Naish zei:

Ik kan thuis laden aan 10kw, maar ik beperk die zelfs tot 5kw... Dat is voor gewoon gebruik genoeg en indien eens dringender dan zet ik hem eens op 10 kw.

Zo doe ik het ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Naish zei:

 

Aan de andere kant vind ik het wel cruciaal dat snelladen echt snel gaat... Dat is pas op lange verplaatsingen waar je effectief gaat stoppen en stilstaan enkel puur tijdens het laden.

EV6 is daar het sterkste in in dit lijstje. Wel een "mannelijk" model denk ik, zal misschien door een vrouw niet zo snel gekozen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Geertt zei:

Uit dit lijstje de EV6, zonder veel twijfel.

Wel zien dat je hem ooit krijgt. Tomski wacht al 1.5j denk ik op de zijne... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, ex-Mooseman said:

zo van die lampen die (in het beste geval) half branden, en waar het achterlicht links mee knippert met de pinker rechts ?

Dan heb je het toch over een Renault van 18 jaar ondertussen? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, tuscani zei:

Wel zien dat je hem ooit krijgt. Tomski wacht al 1.5j denk ik op de zijne... 

... besteld in de tijd dat de levertermijnen op 2 jaar zaten.  Inmiddels is dat 6 maanden. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Jef zei:

... besteld in de tijd dat de levertermijnen op 2 jaar zaten.  Inmiddels is dat 6 maanden. 😉

Ja, maar dat is toch een vreemde manier van werken? Iemand die later bestelde heeft hem sneller nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, tuscani zei:

Ja, maar dat is toch een vreemde manier van werken? Iemand die later bestelde heeft hem sneller nu.

Weet ik, niet logisch.  Soms schuift dat wel op, soms niet.  Heeft te maken met gekozen opties, kleur enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid