Ga naar inhoud

Nieuwe leasebak in Scandinavië


Wutputt

Welke leasebak?  

19 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke leasebak?

    • Mercedes C220d Break business
      9
    • Polestar 2 Long Range Single Motor
      2
    • BMW i4 35 M Sport
      5
    • Skoda Enyaq Coupe 85 Premium
      0
    • Kia EV6 Performance AWD
      3
    • Mustang Mach-E Premium RWD
      0


Aanbevolen berichten

Ik zou altijd de rapste pakken als het over de KIA gaat :D

Dat verschil in range ... ga je daar echt van wakker liggen voor de paar keer dat je dat nodig hebt? Het extra vermogen daar heb je elke dag mogelijk geniet van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was hier bij mijn BMW identiek hetzelfde verhaal. "Allez waarom niet de eDrive40? Die is toch 'rap genoeg' en heeft meer range". Precies of ik rijd elke week een rit van 400km :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien noordelijkere klimaten vaker sneeuw zien is AWD misschien geen slecht iets om te willen?

Hoe zijn de driving roads daar trouwens? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker dieselen. Easy.

Grote tank (66L) is standaard voor de Belgische markt, metaalkleur ook trouwens.

Ik zou gewoon de 200d nemen, tot pakweg 75% gaspedaal voelt dat identiek maar je hebt mogelijks meer ruimte voor opties.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik zou altijd de rapste pakken als het over de KIA gaat :D

Dat verschil in range ... ga je daar echt van wakker liggen voor de paar keer dat je dat nodig hebt? Het extra vermogen daar heb je elke dag mogelijk geniet van.

waarschijnlijk ni. Gaat er een beetje af van hangen hoe groot het verschil in vermogen is :D 

 

45 minuten geleden, PJH zei:

Gezien noordelijkere klimaten vaker sneeuw zien is AWD misschien geen slecht iets om te willen?

Hoe zijn de driving roads daar trouwens? :D

Waar ik zit val er ni veel sneeuw. Dan is RWD toch veel beter @PJH :D 

Op weg naar het werk is het mogelijk een kort stukje driving roads mee te nemen. Maar hoorde net van een collega dat ze daar ook wel ns durven flitsen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, William Blake zei:

Lekker dieselen. Easy.

Grote tank (66L) is standaard voor de Belgische markt, metaalkleur ook trouwens.

Ik zou gewoon de 200d nemen, tot pakweg 75% gaspedaal voelt dat identiek maar je hebt mogelijks meer ruimte voor opties.

 

 

Op de Deense markt enkel 220d beschikbaar en zonder metaalkleur 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Wutputt zei:

Waar ik zit val er ni veel sneeuw. Dan is RWD toch veel beter @PJH :D 

Op weg naar het werk is het mogelijk een kort stukje driving roads mee te nemen.

De Exige dan maar

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Wutputt zei:

Op de Deense markt enkel 220d beschikbaar en zonder metaalkleur 😉 

Ah ge zit in denemarken? Lijkt mij niet direct een automotief land.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, gewoon ik said:

Ah ge zit in denemarken? Lijkt mij niet direct een automotief land.

Dat is ook maar semi-Scandinavië 

:D 

Dat zijn gewoon de Vlaamse polders, maar dan kouder.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gewoon ik zei:

Ah ge zit in denemarken? Lijkt mij niet direct een automotief land.

Helemaal niet autovriendelijk. Ook zwaar getaxeerd

 

1 uur terug, Balleke zei:

Gaat die mee @Wutputt?

die blijft in België. Die hier inschrijven zou me bijna een Elise aan inschrijvingstaksen kosten. Dat was me wat te veel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb enkele weken terug de i4 eDrive 35 besteld, maar kan helaas geen tips geven… ik heb met niks gereden vooraf en zelfs de dealer niet bezocht ☺️.

Naast de i4 stonden oa ook de Polestar, ID4/5, EV6 (redelijk basic versie in mijn geval), EQA/ EQB, Enyaq in de lijst. Ik heb me oa laten leiden door de ‘zithoogte’ (geen suv-fan) en het feit dat de i4 goed lijkt te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb enkel ervaring met de Polestar 2. Ik vond dat wel fijn rijden, al is de positie van de zetel zeer laag bij de vloer. Niet het meest comfortabele op lange afstanden met mijn lengte (1m93).

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, William Blake zei:

Lekker dieselen. Easy.

Grote tank (66L) is standaard voor de Belgische markt, metaalkleur ook trouwens.

Ik zou gewoon de 200d nemen, tot pakweg 75% gaspedaal voelt dat identiek maar je hebt mogelijks meer ruimte voor opties.

 

 

Ik heb ook MB gestemd. Enige met echt deftige koffer (Enyaq coupé zijnde). 
Geen gedoe met range. Ook als je eens in 1 trok naar België wil rijden kan dat wellicht zelfs met 1 tank.. 

Qua fietsvervoer: seasucker al eens bekeken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Alexis zei:

Ik heb ook MB gestemd. Enige met echt deftige koffer (Enyaq coupé zijnde). 
Geen gedoe met range. Ook als je eens in 1 trok naar België wil rijden kan dat wellicht zelfs met 1 tank.. 

Qua fietsvervoer: seasucker al eens bekeken? 

1400 km op één tank is easy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

verbruikt die dan zoveel minder dan de s205 220d of heeft die een grotere tank ?  Ik geraakte daarmee net boven de 1.000 km (met nog een zuchtje gemoedsrust op overschot).  Sinds mijn vrouw ermee rijdt, is het gemiddeld verbruik met een kleine liter omhoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle testritten zitten erop. De 2 die op de shortlist staan: C220d break en i4 35. Ben aan het neigen naar de i4. Ik vrees dat ICE's hier nog meer afgestraft gaan worden in de toekomst. Afwerkingskwaliteit bij de geteste exemplaren lag bij de i4 hoger en toch meer fan van echte knoppen op het stuurwiel ipv die haptic dingen. Da's een detail, maar tzijn de klein zaken die de beslissing kunnen swingen. De kleinere range van de i4 zal ik maar een paar keer per jaar last van hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid