Ga naar inhoud

2024 Porsche Panamera


BMWMB

Aanbevolen berichten

Het wordt de derde generatie.

Generatie 1 van 2009 tot 2016

Generatie 2 van 2016 tot 2024

Maar, net als de Cayenne zal het geen grote verandering worden.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, BMWMB zei:

Het wordt de derde generatie.

Generatie 1 van 2009 tot 2016

Generatie 2 van 2016 tot 2024

Maar, net als de Cayenne zal het geen grote verandering worden.

 

De nieuwe Cayenne heeft, voor een facelift (E3 II), eigelijk grote veranderingen ondergaan. Zoals je zegt is dit de Panamera G3 I en is dit eerder een milde update voor een model van een nieuwe generatie.

Cupholder design vind ik afschuwelijk en de middentunnel van het huidige model is veel knapper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Audi S8 zei:

Fiscaliteit....

Ja dat besef ik. Maar daarmee de vraag of mijn vermoeden klopt en of hij nog een bestaansrecht heeft. Zouden degene die een pana hadden (toch meestal bedrijfsleiders) niet eerder een taycan kiezen nu?  Het is een razend knappe wagen in "breakversie", maar hij sterft wat uit vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, tuscani zei:

Worden die nog goed verkocht, eigenlijk? Want je ziet in verhouding meer taycan rijden heb ik de indruk.

Ik vrees dat die met hetzelfde probleem zitten als BMW met de 7 en Mercedes met de S klasse: dit type van wagens is niet echt meer populair sinds de dikke SUV's een redelijk goed comfort bieden en ook heel luxueus kunnen worden uitgerust. 

Het type klanten van prestigewagens is ook veranderd. Voor de "nieuwe" klanten van prestigewagens is luxe = veel speeltjes en gadgets, niet meer het zijdezacht rijcomfort van een S-klasse. 
Ik vraag me trouwens af hoeveel GLS of X7 kopers ooit al es met een S-klasse of 7-reeks gingen rijden om dat te beseffen dat hun SUV eigenlijk met beenharde vering rondrijdt. 
Als de klant dus een ruime Porsche wil als reiswagen, gaat hij dus al een stuk sneller naar een Cayenne of Cayenne Coupé grijpen dan naar een Panamera. De Cayenne is niet echt "trager". Een simpele Cayenne S loopt al meer dan 270km/u, een turbo meer dan 290km/u... 0-100 km/u doe je al makkelijk in 4s.
Uit ervaring met deze generatie Panameras, moet ik zeggen dat de Panamera itt de Mercedes S nu niet echt een beter rijcomfort geeft dan een Cayenne. 

Dus wat is het voordeel een Panamera te kopen? Buiten het feit dat het binnenin en kwa koffer toch een stuk krapper is...

4 minuten geleden, Audi S8 zei:

Fiscaliteit....

 In België wel. Maar ook in landen waar de fiscaliteit autos niet afstraft, zie je geen Panamera's meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, tuscani zei:

Ja dat besef ik. Maar daarmee de vraag of mijn vermoeden klopt en of hij nog een bestaansrecht heeft. Zouden degene die een pana hadden (toch meestal bedrijfsleiders) niet eerder een taycan kiezen nu?  Het is een razend knappe wagen in "breakversie", maar hij sterft wat uit vrees ik.

Jij gaat een Taycan met een Panamera vergelijken??

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, The Swede zei:

Jij gaat een Taycan met een Panamera vergelijken??

Ja. Het is niet hetzelfde model wegens kleiner dat besef ik. Maar als ik daar op let gaat hij wel meestal naar hetzelfde doelpubliek. En dat is meestal een wagen op een vennootschap en zelfs veel een dame (niet altijd natuurlijk) die geen suv wilt. Iets wat ik vroeger met de pana zag. ofwel heeft de soccermom een RRS ofwel een pana. Nu zie ik eerder een taycan op de parking van de sportterreinen staan.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Audi S8 zei:

De nieuwe Cayenne heeft, voor een facelift (E3 II), eigelijk grote veranderingen ondergaan. Zoals je zegt is dit de Panamera G3 I en is dit eerder een milde update voor een model van een nieuwe generatie.

Cupholder design vind ik afschuwelijk en de middentunnel van het huidige model is veel knapper.

Bwah, grote veranderingen, het is pappen en nathouden tot de EV verises er zijn. Ik zie bij de Cayenne aan de buitenkant eigenlijk alleen de Taycan-style voorlichten die ik niet per se een verbetering vind maar goed dat is smaak.

Binnen is ook de schermenwinkel van de Taycan overgenomen want je moet nu eenmaal mee met je tijd en doorlopende schermen zijn nu blijkbaar de way to go.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, tuscani zei:

Ja. Het is niet hetzelfde model wegens kleiner dat besef ik. Maar als ik daar op let gaat hij wel meestal naar hetzelfde doelpubliek. En dat is meestal een wagen op een vennootschap en zelfs veel een dame (niet altijd natuurlijk) die geen suv wilt. Iets wat ik vroeger met de pana zag. ofwel heeft de soccermom een RRS ofwel een pana. Nu zie ik eerder een taycan op de parking van de sportterreinen staan.

Bwa, België is de wereld niet hé. In DE worden pro anno 1600-1700 panameras verkauft, tegen 2000 718s en 4500 taycan. 911 8700.

1 tegen 4 is lang niet slecht en de marge op de pan zal wel beter zijn. 

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet maar af.  Dat scherm voor de passagier vooraan moet nu niet direct, maar voor de rest vind ik het een heel knappe reis-wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, tuscani zei:

Ja. Het is niet hetzelfde model wegens kleiner dat besef ik. Maar als ik daar op let gaat hij wel meestal naar hetzelfde doelpubliek. En dat is meestal een wagen op een vennootschap en zelfs veel een dame (niet altijd natuurlijk) die geen suv wilt. Iets wat ik vroeger met de pana zag. ofwel heeft de soccermom een RRS ofwel een pana. Nu zie ik eerder een taycan op de parking van de sportterreinen staan.

Het verschil tussen een Panamera en een Taycan is voor mij niet de grootte, maar wel het feit dat het éne een echte auto is met een motor Porsche waardig erin en het ander een EV met Porsche logo erop. En da's ongeveer het enige wat het van een Porsche heeft. 

2 uren geleden, Bouncing Bullet zei:

Bwa, België is de wereld niet hé. In DE worden pro anno 1600-1700 panameras verkauft, tegen 2000 718s en 4500 taycan. 911 8700.

1 tegen 4 is lang niet slecht en de marge op de pan zal wel beter zijn. 

De prijzen van de Panamera in vgl met de Cayenne, zijn echt wel een stuk hoger. Hier is een Cayenne S (nieuw model, met 4.0 V8 Turbo) 130k chf, een Panamera S ("oud" model met 3.0 V6 turbo) is 150k chf. Daarop afgaand zou je verwachten dat de marges goed zijn. Maar het pijnpunt met de Panamera lijkt me dat hij nu niet echt op een populair platform staat. De Cayenne is een Touareg / Q7 onderhuids. De Panamera deelt zijn platform enkel met de Bentley Conti als ik me niet vergis. Da's een pak minder stuks om je investering over af te schrijven.
 

1 uur terug, Luv4DLM zei:

Een Panamera Cross turismo please!

Dat heet een Cayenne...

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Super95 zei:

Fantastische auto eigenlijk, zo een Panamera. Praktische, ruim, mooi, sportief, comfortabel. 

Met welke Panamera heb jij gereden?

Ik kreeg vorige zomer een GTS break mee en heb er een 3000km mee gereden. Sportief? Ja. Mooi ook. Maar practisch en ruim toch echt wel niet. Zeker niet voor zo een grote auto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

Het verschil tussen een Panamera en een Taycan is voor mij niet de grootte, maar wel het feit dat het éne een echte auto is met een motor Porsche waardig erin en het ander een EV met Porsche logo erop. En da's ongeveer het enige wat het van een Porsche heeft. 

De prijzen van de Panamera in vgl met de Cayenne, zijn echt wel een stuk hoger. Hier is een Cayenne S (nieuw model, met 4.0 V8 Turbo) 130k chf, een Panamera S ("oud" model met 3.0 V6 turbo) is 150k chf. Daarop afgaand zou je verwachten dat de marges goed zijn. Maar het pijnpunt met de Panamera lijkt me dat hij nu niet echt op een populair platform staat. De Cayenne is een Touareg / Q7 onderhuids. De Panamera deelt zijn platform enkel met de Bentley Conti als ik me niet vergis. Da's een pak minder stuks om je investering over af te schrijven.
 

Dat heet een Cayenne...

Nu haal je toch wel veel door elkaar. De J1 is eigen ontwikkeling van Porsche, niet enkel badge. Het MSB - platform leent veel van MLB, electronica is zelfs volledig MLBevo. 

Bovendien betaalt het benuttende merk het ontwikkelende merk. De e-tron GT financiert de J1 van Porsche , de Cayenne de MLB van Audi 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Audi S8 said:

De nieuwe Cayenne heeft, voor een facelift (E3 II), eigelijk grote veranderingen ondergaan. Zoals je zegt is dit de Panamera G3 I en is dit eerder een milde update voor een model van een nieuwe generatie.

Cupholder design vind ik afschuwelijk en de middentunnel van het huidige model is veel knapper.

Wat is er mis met de bekerhouders? Dat zijn toch maar gewoon, ehm, bekerhouders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat is er mis met de bekerhouders? Dat zijn toch maar gewoon, ehm, bekerhouders?

Ik vind de integratie heel cheap gedaan (voornamelijk gedaan voor de Amerikaanse markt). Nu heb je een lelijk gapend gat zonder afsluitklep.

De bekerhouders waren beter geïntegreerd in het huidige model.

maxresdefault.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid