BMWMB 10.059 Geplaatst: 8 november 2023 Delen Geplaatst: 8 november 2023 De volgende generatie Porsche Panamera wordt 24 november onthuld, maar we krijgen al het nieuwe interieur te zien. https://www.autogids.be/autonieuws/nieuwe-modellen/porsche-nieuwe-cockpit-voor-de-panamera.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.734 Geplaatst: 8 november 2023 Delen Geplaatst: 8 november 2023 De 2de facelift? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 10.059 Geplaatst: 8 november 2023 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2023 Het wordt de derde generatie. Generatie 1 van 2009 tot 2016 Generatie 2 van 2016 tot 2024 Maar, net als de Cayenne zal het geen grote verandering worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.166 Geplaatst: 9 november 2023 Delen Geplaatst: 9 november 2023 Worden die nog goed verkocht, eigenlijk? Want je ziet in verhouding meer taycan rijden heb ik de indruk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.656 Geplaatst: 9 november 2023 Delen Geplaatst: 9 november 2023 10 uren geleden, BMWMB zei: Het wordt de derde generatie. Generatie 1 van 2009 tot 2016 Generatie 2 van 2016 tot 2024 Maar, net als de Cayenne zal het geen grote verandering worden. De nieuwe Cayenne heeft, voor een facelift (E3 II), eigelijk grote veranderingen ondergaan. Zoals je zegt is dit de Panamera G3 I en is dit eerder een milde update voor een model van een nieuwe generatie. Cupholder design vind ik afschuwelijk en de middentunnel van het huidige model is veel knapper. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.656 Geplaatst: 9 november 2023 Delen Geplaatst: 9 november 2023 5 minuten geleden, tuscani zei: Worden die nog goed verkocht, eigenlijk? Want je ziet in verhouding meer taycan rijden heb ik de indruk. Fiscaliteit.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.166 Geplaatst: 9 november 2023 Delen Geplaatst: 9 november 2023 7 minuten geleden, Audi S8 zei: Fiscaliteit.... Ja dat besef ik. Maar daarmee de vraag of mijn vermoeden klopt en of hij nog een bestaansrecht heeft. Zouden degene die een pana hadden (toch meestal bedrijfsleiders) niet eerder een taycan kiezen nu? Het is een razend knappe wagen in "breakversie", maar hij sterft wat uit vrees ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.818 Geplaatst: 9 november 2023 Delen Geplaatst: 9 november 2023 4 minuten geleden, tuscani zei: Worden die nog goed verkocht, eigenlijk? Want je ziet in verhouding meer taycan rijden heb ik de indruk. Ik vrees dat die met hetzelfde probleem zitten als BMW met de 7 en Mercedes met de S klasse: dit type van wagens is niet echt meer populair sinds de dikke SUV's een redelijk goed comfort bieden en ook heel luxueus kunnen worden uitgerust. Het type klanten van prestigewagens is ook veranderd. Voor de "nieuwe" klanten van prestigewagens is luxe = veel speeltjes en gadgets, niet meer het zijdezacht rijcomfort van een S-klasse. Ik vraag me trouwens af hoeveel GLS of X7 kopers ooit al es met een S-klasse of 7-reeks gingen rijden om dat te beseffen dat hun SUV eigenlijk met beenharde vering rondrijdt. Als de klant dus een ruime Porsche wil als reiswagen, gaat hij dus al een stuk sneller naar een Cayenne of Cayenne Coupé grijpen dan naar een Panamera. De Cayenne is niet echt "trager". Een simpele Cayenne S loopt al meer dan 270km/u, een turbo meer dan 290km/u... 0-100 km/u doe je al makkelijk in 4s. Uit ervaring met deze generatie Panameras, moet ik zeggen dat de Panamera itt de Mercedes S nu niet echt een beter rijcomfort geeft dan een Cayenne. Dus wat is het voordeel een Panamera te kopen? Buiten het feit dat het binnenin en kwa koffer toch een stuk krapper is... 4 minuten geleden, Audi S8 zei: Fiscaliteit.... In België wel. Maar ook in landen waar de fiscaliteit autos niet afstraft, zie je geen Panamera's meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.818 Geplaatst: 9 november 2023 Delen Geplaatst: 9 november 2023 Zojuist, tuscani zei: Ja dat besef ik. Maar daarmee de vraag of mijn vermoeden klopt en of hij nog een bestaansrecht heeft. Zouden degene die een pana hadden (toch meestal bedrijfsleiders) niet eerder een taycan kiezen nu? Het is een razend knappe wagen in "breakversie", maar hij sterft wat uit vrees ik. Jij gaat een Taycan met een Panamera vergelijken?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.166 Geplaatst: 9 november 2023 Delen Geplaatst: 9 november 2023 3 minuten geleden, The Swede zei: Jij gaat een Taycan met een Panamera vergelijken?? Ja. Het is niet hetzelfde model wegens kleiner dat besef ik. Maar als ik daar op let gaat hij wel meestal naar hetzelfde doelpubliek. En dat is meestal een wagen op een vennootschap en zelfs veel een dame (niet altijd natuurlijk) die geen suv wilt. Iets wat ik vroeger met de pana zag. ofwel heeft de soccermom een RRS ofwel een pana. Nu zie ik eerder een taycan op de parking van de sportterreinen staan. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 208 Geplaatst: 9 november 2023 Delen Geplaatst: 9 november 2023 Klopt idd. wat Tuscani zegt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 208 Geplaatst: 9 november 2023 Delen Geplaatst: 9 november 2023 1 uur terug, Audi S8 zei: De nieuwe Cayenne heeft, voor een facelift (E3 II), eigelijk grote veranderingen ondergaan. Zoals je zegt is dit de Panamera G3 I en is dit eerder een milde update voor een model van een nieuwe generatie. Cupholder design vind ik afschuwelijk en de middentunnel van het huidige model is veel knapper. Bwah, grote veranderingen, het is pappen en nathouden tot de EV verises er zijn. Ik zie bij de Cayenne aan de buitenkant eigenlijk alleen de Taycan-style voorlichten die ik niet per se een verbetering vind maar goed dat is smaak. Binnen is ook de schermenwinkel van de Taycan overgenomen want je moet nu eenmaal mee met je tijd en doorlopende schermen zijn nu blijkbaar de way to go. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bouncing Bullet 2.885 Geplaatst: 9 november 2023 Delen Geplaatst: 9 november 2023 1 uur terug, tuscani zei: Ja. Het is niet hetzelfde model wegens kleiner dat besef ik. Maar als ik daar op let gaat hij wel meestal naar hetzelfde doelpubliek. En dat is meestal een wagen op een vennootschap en zelfs veel een dame (niet altijd natuurlijk) die geen suv wilt. Iets wat ik vroeger met de pana zag. ofwel heeft de soccermom een RRS ofwel een pana. Nu zie ik eerder een taycan op de parking van de sportterreinen staan. Bwa, België is de wereld niet hé. In DE worden pro anno 1600-1700 panameras verkauft, tegen 2000 718s en 4500 taycan. 911 8700. 1 tegen 4 is lang niet slecht en de marge op de pan zal wel beter zijn. 2 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.560 Geplaatst: 9 november 2023 Delen Geplaatst: 9 november 2023 Ik mis een allroad versie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luv4DLM 821 Geplaatst: 9 november 2023 Delen Geplaatst: 9 november 2023 40 minuten geleden, flupke73 zei: Ik mis een allroad versie Een Panamera Cross turismo please! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.560 Geplaatst: 9 november 2023 Delen Geplaatst: 9 november 2023 Vooral voor een gezaperige luchtvering zelfs in onze Def, waarin die toch nog redelijk stug is ivm een RR is dat een zaligheid Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Super95 187 Geplaatst: 9 november 2023 Delen Geplaatst: 9 november 2023 Fantastische auto eigenlijk, zo een Panamera. Praktische, ruim, mooi, sportief, comfortabel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.901 Geplaatst: 9 november 2023 Delen Geplaatst: 9 november 2023 Zet maar af. Dat scherm voor de passagier vooraan moet nu niet direct, maar voor de rest vind ik het een heel knappe reis-wagen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.818 Geplaatst: 9 november 2023 Delen Geplaatst: 9 november 2023 3 uren geleden, tuscani zei: Ja. Het is niet hetzelfde model wegens kleiner dat besef ik. Maar als ik daar op let gaat hij wel meestal naar hetzelfde doelpubliek. En dat is meestal een wagen op een vennootschap en zelfs veel een dame (niet altijd natuurlijk) die geen suv wilt. Iets wat ik vroeger met de pana zag. ofwel heeft de soccermom een RRS ofwel een pana. Nu zie ik eerder een taycan op de parking van de sportterreinen staan. Het verschil tussen een Panamera en een Taycan is voor mij niet de grootte, maar wel het feit dat het éne een echte auto is met een motor Porsche waardig erin en het ander een EV met Porsche logo erop. En da's ongeveer het enige wat het van een Porsche heeft. 2 uren geleden, Bouncing Bullet zei: Bwa, België is de wereld niet hé. In DE worden pro anno 1600-1700 panameras verkauft, tegen 2000 718s en 4500 taycan. 911 8700. 1 tegen 4 is lang niet slecht en de marge op de pan zal wel beter zijn. De prijzen van de Panamera in vgl met de Cayenne, zijn echt wel een stuk hoger. Hier is een Cayenne S (nieuw model, met 4.0 V8 Turbo) 130k chf, een Panamera S ("oud" model met 3.0 V6 turbo) is 150k chf. Daarop afgaand zou je verwachten dat de marges goed zijn. Maar het pijnpunt met de Panamera lijkt me dat hij nu niet echt op een populair platform staat. De Cayenne is een Touareg / Q7 onderhuids. De Panamera deelt zijn platform enkel met de Bentley Conti als ik me niet vergis. Da's een pak minder stuks om je investering over af te schrijven. 1 uur terug, Luv4DLM zei: Een Panamera Cross turismo please! Dat heet een Cayenne... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.818 Geplaatst: 9 november 2023 Delen Geplaatst: 9 november 2023 54 minuten geleden, Super95 zei: Fantastische auto eigenlijk, zo een Panamera. Praktische, ruim, mooi, sportief, comfortabel. Met welke Panamera heb jij gereden? Ik kreeg vorige zomer een GTS break mee en heb er een 3000km mee gereden. Sportief? Ja. Mooi ook. Maar practisch en ruim toch echt wel niet. Zeker niet voor zo een grote auto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bouncing Bullet 2.885 Geplaatst: 9 november 2023 Delen Geplaatst: 9 november 2023 3 uren geleden, The Swede zei: Het verschil tussen een Panamera en een Taycan is voor mij niet de grootte, maar wel het feit dat het éne een echte auto is met een motor Porsche waardig erin en het ander een EV met Porsche logo erop. En da's ongeveer het enige wat het van een Porsche heeft. De prijzen van de Panamera in vgl met de Cayenne, zijn echt wel een stuk hoger. Hier is een Cayenne S (nieuw model, met 4.0 V8 Turbo) 130k chf, een Panamera S ("oud" model met 3.0 V6 turbo) is 150k chf. Daarop afgaand zou je verwachten dat de marges goed zijn. Maar het pijnpunt met de Panamera lijkt me dat hij nu niet echt op een populair platform staat. De Cayenne is een Touareg / Q7 onderhuids. De Panamera deelt zijn platform enkel met de Bentley Conti als ik me niet vergis. Da's een pak minder stuks om je investering over af te schrijven. Dat heet een Cayenne... Nu haal je toch wel veel door elkaar. De J1 is eigen ontwikkeling van Porsche, niet enkel badge. Het MSB - platform leent veel van MLB, electronica is zelfs volledig MLBevo. Bovendien betaalt het benuttende merk het ontwikkelende merk. De e-tron GT financiert de J1 van Porsche , de Cayenne de MLB van Audi Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.827 Geplaatst: 9 november 2023 Delen Geplaatst: 9 november 2023 7 hours ago, Audi S8 said: De nieuwe Cayenne heeft, voor een facelift (E3 II), eigelijk grote veranderingen ondergaan. Zoals je zegt is dit de Panamera G3 I en is dit eerder een milde update voor een model van een nieuwe generatie. Cupholder design vind ik afschuwelijk en de middentunnel van het huidige model is veel knapper. Wat is er mis met de bekerhouders? Dat zijn toch maar gewoon, ehm, bekerhouders? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.656 Geplaatst: 9 november 2023 Delen Geplaatst: 9 november 2023 22 minuten geleden, ir_fuel zei: Wat is er mis met de bekerhouders? Dat zijn toch maar gewoon, ehm, bekerhouders? Ik vind de integratie heel cheap gedaan (voornamelijk gedaan voor de Amerikaanse markt). Nu heb je een lelijk gapend gat zonder afsluitklep. De bekerhouders waren beter geïntegreerd in het huidige model. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.827 Geplaatst: 9 november 2023 Delen Geplaatst: 9 november 2023 Er gaat niks boven de bekerhouders van de 997/981 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.656 Geplaatst: 9 november 2023 Delen Geplaatst: 9 november 2023 3 minuten geleden, ir_fuel zei: Er gaat niks boven de bekerhouders van de 997/981 Klopt volkomen! Systeem in de 992 is rommel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.