Ga naar inhoud

2024 Porsche Panamera


BMWMB

Aanbevolen berichten

41 minutes ago, Super95 said:

Als je het gamma van Porsche vandaag bekijkt is dit eigenlijk serieus gedateerd, opmerkelijk voor dit soort merk.

De Panamera is geintroduceerd in 2016, Cayenne in 2017, Boxster in 2012, Macan in 2014.. En het ziet er niet uit alsof ze allemaal snel vervangen worden.

Je noemt daar dan ook de "juiste" lijst op.

Allemaal modellen die vroeg of laat EV gaan worden, alleen hebben ze jaren vertraging opgelopen dankzij VW. De Macan EV moest er al lang zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/11/2023 om 16:57, Audi S8 zei:

Klopt volkomen! Systeem in de 992 is rommel.

Met de manuele in de GT3 is het onmogelijk om een blikje in die bekerhouder te zetten... Enige dat je dat misschien kan gebruiken is op lange snelwegritten waarbij je bereid bent de paar schakelbewegingen als een kromme aap te doen.

Ik zet het gewoon bij de passagier :D 

Op 10/11/2023 om 08:22, The Swede zei:

Wat het platform van de Taycan is, kan me echt geen zier schelen. Da’s geen Porsche. Een Porsche heeft een motor die anders is dan andere automerken en brengt emotie en rijplezier. Da’s geen iPad met electrische aandrijving. 

Oude venten hebben hun idee en wijken daar niet van af... Trouwens denk dat de motor van een cayenne turbo ook niet uniek voor Porsche is ontwikkeld :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/11/2023 om 14:10, William Blake zei:

telkens grondige facelifts idd

 

Op 25/11/2023 om 13:56, Super95 zei:

Als je het gamma van Porsche vandaag bekijkt is dit eigenlijk serieus gedateerd, opmerkelijk voor dit soort merk.

De Panamera is geintroduceerd in 2016, Cayenne in 2017, Boxster in 2012, Macan in 2014.. En het ziet er niet uit alsof ze allemaal snel vervangen worden.

Dit is geen facelift he. Een nieuwe wagen met een zeer conservatief de design. Chassis, carrosserie, electronica heeft alles nieuwe ontwikkelingen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wel.  Het is maar in Europa dat men breaks en consorten nog kan smaken, en zelfs hier worden die door SUV’s voorbij gestoken in populariteit.

Spijtig.  Ik vind het de knapste variant. Idem voor de Taycan.

Maar, het gaat toch nog lang duren tegen dat ik budget hiervoor heb, dus #porschedoesntcare

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, tuscani zei:

Hebben jullie geen "gewone "?  

Ja wij hebben een gewone...

Ik zou een ST gekocht hebben, maar de taycan is nog altijd madam haar auto hé. Ik kan wel wat sturen, maar bepaalde dingen zijn pertinent NJET en dan komt dat er niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Naish zei:

Ja wij hebben een gewone...

Ik zou een ST gekocht hebben, maar de taycan is nog altijd madam haar auto hé. Ik kan wel wat sturen, maar bepaalde dingen zijn pertinent NJET en dan komt dat er niet.

Dacht er net aan, en ze heeft gelijk. Tis haar wagen dus haar beslissing.  😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Vraagje voor de Porsche experten hier op het forum ( @Naish, @BMWMB@ir_fuel ) : vroeger lag er in de Panamera Turbo een 4.8V8 van Porsche die weinig of niets gemeen had met de krachtige motoren in de Audi A8 of VW Phaeton.

De 4.0V8 van tegenwoordig lijkt me echter verdacht sterk op wat er in de Audi’s ligt (S8, etc). Rijden die met dezelfde motor rond tegenwoordig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/11/2023 om 16:28, Naish zei:

Ja wij hebben een gewone...

Ik zou een ST gekocht hebben, maar de taycan is nog altijd madam haar auto hé. Ik kan wel wat sturen, maar bepaalde dingen zijn pertinent NJET en dan komt dat er niet.

Sloef. :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Vraagje voor de Porsche experten hier op het forum ( @Naish, @BMWMB@ir_fuel ) : vroeger lag er in de Panamera Turbo een 4.8V8 van Porsche die weinig of niets gemeen had met de krachtige motoren in de Audi A8 of VW Phaeton.

De 4.0V8 van tegenwoordig lijkt me echter verdacht sterk op wat er in de Audi’s ligt (S8, etc). Rijden die met dezelfde motor rond tegenwoordig?

Klopt. Eerst de M48.40/70 van Porsche. Nu is dat gewoon een VW product: https://de.wikipedia.org/wiki/VW_EA825

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Scherm%C2%ADafbeelding-2024-02-13-om-16.

panamera2.jpg?w=1320&ssl=1

panamera4.jpg?w=1320&ssl=1

De nieuwe Panamera is een sportwagen en luxe sedan in één. Moet een sportieve limousine er eigenlijk wel uitzien als een limousine? De Panamera beantwoordt deze vraag opnieuw met een overduidelijk ‘nee’.

https://www.audiblog.nl/2024/02/choose-boldly-de-exclusieve-details-van-de-nieuw-porsche-panamera/

panamera5.jpg?w=1320&ssl=1

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid