Ga naar inhoud

daktent voor op auto


gTa

Aanbevolen berichten

25 minutes ago, gTa said:

Echt gortig, dat. :D   Als ge nieuwe banden gaat halen ergens om dan naar huis te vervoeren oid, zo voor een kwartiertje ... dan gaat dat nog.

Een volle dag (en met zo'n terreinvet vermoedelijk 2 opeenvolgende dagen):

nope.gif.4dde44fe51ea35cda5978af651c8dd02.gif

Dat ding zo een ganse nacht laten staan, en dan instappen. Fucking hell :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kennis van mij heeft een defender met daktent en van die fluoplanken op als dagelijkse wagen. Trekken maandelijks de bossen in om te wandelen en blijven dan slapen.  Gaat perfect met 2 personen. Heeft geen last van al dat materiaal op zijn dak en ligt blijkbaar goed, want er ligt een matras en dergelijke in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook al naar gekeken maar twee redenen die mij tegen houden

1 : ken jezelf, ik drink al eens iets graag 's avonds op vakantie, en ik kan me wel enkele keren herinneren dat die ladder mogelijk moeilijk zou geweest zijn 🙂

2 : de meeste wagens hebben toch ook een maximale dakbelasting (bvb 80kg) Zelfs met 1 persoon en het gewicht van de constructie zit je daar waarschijnlijk toch al snel boven ?  Of mag ik het zo niet tellen omdat gewicht verdeeld wordt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@berengun de maximum daklast van een auto is berekend voor die last te verdragen in combinatie met 120 kmh rijden... er komen wel een pak extra krachten zowel naar beneden als naar boven op je dakdragers 😉

Denk dat 150kg a 200kg statisch niet zo'n probleem is...

En ja, 150kg van die massa kan ook nog bewegen, maar dat zal wel meevallen :ninja: 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, die 75kg heeft meestal wel wat marge ook hoor... 

Ik heb zo met mijn A7 met naar schatting 150kg erop naar zuid spanje gereden... De lading was bovendien nog redelijk omvangrijk (dus niet een klein zwaar ding) met de nodige windvang dus en ik heb toch ook tot 160 kmh daarmee gegaan.

En dat is 1650km gelukt zonder problemen, dus toptip om de 1500km de bevestiging van je dakdragers aan je auto controleren :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Naish zei:

 

En dat is 1650km gelukt zonder problemen, dus toptip om de 1500km de bevestiging van je dakdragers aan je auto controleren :D

Waarom 😎 ?

 

(ik doe dat bij elke stop, BTW:).

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Naish zei:

Trouwens, die 75kg heeft meestal wel wat marge ook hoor... 

 

ik denk direct aan de foto van die pickup met die tegels en zakken op zijn dak. :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Waarom 😎 ?

 

(ik doe dat bij elke stop, BTW:).

Omdat toen plots heel de boel met dragers en al op de snelweg lag :fp:

Ja ik trek daar wel eens aan, maar dat was nog zo'n systeem met rubber dingen op het dak waar je steunen op stonden en dan zo'n beugel over de deurrand en die zijn gewoon gelost...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet dat toch her en der te huur staan? Ik zou dat precies eerst eens willen uittesten en dan niet zozeer naar slapen toe maar naar het comfort onderweg. Dat is voor iedereen anders die beleving, maar dat is eigenlijk waar ik het meeste bang voor zou zijn.

Heb je de volledige hoogte in je laadruimte nodig? Want je zou ook een soort van hoogslaper kunnen maken wanneer je je passagierszetel plat legt met een eenpersoons matras over. Verlies je weinig laadruimte en heb je de volledige lengte tot een zeker hoogte.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Naish zei:

Omdat toen plots heel de boel met dragers en al op de snelweg lag :fp:

Ja ik trek daar wel eens aan, maar dat was nog zo'n systeem met rubber dingen op het dak waar je steunen op stonden en dan zo'n beugel over de deurrand en die zijn gewoon gelost...

Je had het verhaal al eens gedaan, in één of ander windsurf-verhaal, vandaar mijn plagerige vraag 

Sinds een kameraad eens een BIC 250 verloren heeft (en die tegen/in een achterliggende vrachtwagen terecht kwam), ben ik daar nogal schijterig over.   Voor vertrek checken, dubbelchecken, en op langere ritten bij elke stop ook nog een keertje,  of de baren nog mooi vast staan, en of de spanbanden nog strak staan.    Zeker als iemand anders de planken op het dak gebonden heeft, ga ik nog eens goed mijn toer doen.

En tijdens het rijden hou ik dat in 't oog door het pano-dak.

56 minuten geleden, josenjef zei:

Je ziet dat toch her en der te huur staan? Ik zou dat precies eerst eens willen uittesten en dan niet zozeer naar slapen toe maar naar het comfort onderweg. Dat is voor iedereen anders die beleving, maar dat is eigenlijk waar ik het meeste bang voor zou zijn.

Heb je de volledige hoogte in je laadruimte nodig? Want je zou ook een soort van hoogslaper kunnen maken wanneer je je passagierszetel plat legt met een eenpersoons matras over. Verlies je weinig laadruimte en heb je de volledige lengte tot een zeker hoogte.

Als hij een plank binnenin de auto wil bewaren, dan zal hij vermoedelijk de hele lengte nodig hebben.  Een windsurfplank is gemakkelijk 270 cm lang, vaak zelfs (veel) langer.  Mijn raceslalom is ongeveer 295 in lengte, en in mijn Volvo schoof die net binnen:  achteraan rechts de rugleuning plat (had ik geen last van de hoodsteun), en vooraan van de passagierszetel de rugleuning vooruit geklapt, en met de hoofdsteun onder het dashboard geschoven.  De plank rustte op de cassette van de bagagerollo achter, en vooraan op de zetel.  Ik maakte die toen nog vast tegen het schuiven met een snelbinder aan de handgreep van de voordeur en aan een oog in de bagageruimte.

Een vito gaat wat meer laadlengte hebben, maar, of hij dan nog genoeg slaapplaats zal hebben...    (en (nat) surfmateriaal kan ook een geurtje hebben, niets vergeleken met autobanden, maar toch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Je had het verhaal al eens gedaan, in één of ander windsurf-verhaal, vandaar mijn plagerige vraag 

Sinds een kameraad eens een BIC 250 verloren heeft (en die tegen/in een achterliggende vrachtwagen terecht kwam), ben ik daar nogal schijterig over.   Voor vertrek checken, dubbelchecken, en op langere ritten bij elke stop ook nog een keertje,  of de baren nog mooi vast staan, en of de spanbanden nog strak staan.    Zeker als iemand anders de planken op het dak gebonden heeft, ga ik nog eens goed mijn toer doen.

En tijdens het rijden hou ik dat in 't oog door het pano-dak.

Ik ben in dat incident mijn BIC veloce 288 verloren... Nog altijd spijt dat ik hem daar meteen in de container heb gedropt en niet gehouden om te herstellen. 

Ik hield dat ook in het oog hoor, direct gezien dat hij eraf vloog :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze daktent gehuurd via https://www.rooftoptravel.be/ .

Zeer positieve ervaring in ieder geval. Zeer comfortabele matras ook. Wel veel windgeruis, maar goed.

Heel gemakkelijk op te zetten en in te klappen. Zou het zo opnieuw doen! 

Verbruik was wel vrij hoog. :D 

 

IMG_9609.thumb.JPEG.a533358600e46ba509e76dcc5f4c1d34.JPEG9c291907-7e4e-434b-a972-a804f91b0eb6.jpg.021c6dc863e60cacf9e07d98a8e9dfb7.jpg

Afbeelding van WhatsApp op 2023-12-20 om 11.14.09_8b8bd751.jpg

Afbeelding van WhatsApp op 2023-12-20 om 11.14.09_bd2a43ec.jpg

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Matthi zei:

Ik heb deze daktent gehuurd via https://www.rooftoptravel.be/ .

Zeer positieve ervaring in ieder geval. Zeer comfortabele matras ook. Wel veel windgeruis, maar goed.

Heel gemakkelijk op te zetten en in te klappen. Zou het zo opnieuw doen! 

Verbruik was wel vrij hoog. :D 

 

IMG_9609.thumb.JPEG.a533358600e46ba509e76dcc5f4c1d34.JPEG9c291907-7e4e-434b-a972-a804f91b0eb6.jpg.021c6dc863e60cacf9e07d98a8e9dfb7.jpg

Afbeelding van WhatsApp op 2023-12-20 om 11.14.09_8b8bd751.jpg

Afbeelding van WhatsApp op 2023-12-20 om 11.14.09_bd2a43ec.jpg

er staan daar nog extra dakdragers bovenop de daktentconstructie ?

 Boards bovenop de tent, @gTa 👍  

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ex-Mooseman zei:

er staan daar nog extra dakdragers bovenop de daktentconstructie ?

 Boards bovenop de tent, @gTa 👍  

Ik dacht net hetzelfde...

Ik had dat trouwens vroeger ook op mijn surfbox, bak met dragers erop voor je boards.

Ik had deze: https://surfbox.de/nl/DAKKOFFERS-shop/dakkoffer/dakkoffer-voor-surfers/slb-660-dakkoffer-met-surfplankhouder/ 

Ook in de container gestoken in Spanje :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

er staan daar nog extra dakdragers bovenop de daktentconstructie ?

 Boards bovenop de tent, @gTa 👍  

Stimmt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zorgen natuurlijk ook voor extra lawaai en het gehuurde model is nu ook geen wonder in aerodynamica... Dat is verdomme gewoon een matras op je dak :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, PJH zei:

Je moet dat dichtplooien om te rijden é

GMTA

 

5 minuten geleden, Naish zei:

Ik dacht net hetzelfde...

Ik had dat trouwens vroeger ook op mijn surfbox, bak met dragers erop voor je boards.

Ik had deze: https://surfbox.de/nl/DAKKOFFERS-shop/dakkoffer/dakkoffer-voor-surfers/slb-660-dakkoffer-met-surfplankhouder/ 

Ook in de container gestoken in Spanje :fp:

Dat is wel interessant.  Mijn dakkoffer is in feite net te breed om mijn allround-plank naast te leggen.  En smallere dakkoffers zijn gewoonlijk ook korter, waardoor je er geen grotere zeilzakken of mastdelen meer in krijgt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bakken zijn speciaal daarvoor gemaakt...

In die van mij kreeg ik alle mijn zeilen, masten en gieken en 2 of 3 planken erop. Erin had je over voor gedeelde mast van 5m40 en ik kreeg er mijn 11.8 net ook in op de lengte.

Als je maar zeilen hebt tot 8 of zo kan je kleiner model kiezen ook hé...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid