Ga naar inhoud

daktent voor op auto


gTa

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, josenjef zei:

Heb je de volledige hoogte in je laadruimte nodig?

Affirmatief. Idealiter tegen de 3 meter laadlengte, minimaal 2m60, en dat op volle hoogte. Iets vast inbouwen is geen optie, 't moet leeg kunnen (niks in), er moet een custom alu rek in kunnen (bevestigd in de rails van de zetels), er moeten zetels in kunnen. Dus een std camionette is ook out of scope.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

er staan daar nog extra dakdragers bovenop de daktentconstructie ?

 Boards bovenop de tent, @gTa 👍  

Nooooonono :D   Materiaal (surf, mtb, moto, ...) IN de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoogte kan niet gecompenseerd worden met extra breedte? Anders zou je 'boven' je lading kunnen slapen, maar ik zie ook niet direct in hoe je dat snel zou kunnen ombouwen als je géén lading meeneemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 weken rondgebold met een Hilux en daktent. We waren wel maar met 2. Ik vond dat best wel chill (wij zijn geen kampeerders), comfortabel genoeg en heel praktisch. Stond slaapklaar in 3 minuten. Opruimen in 10min. Kussens en dekbed erin laten, toeklappen, moeilijkste was de rits en dan gewoon verderbollen. Was een stoffige omgeving en die bash hielt al het zand perfect buiten. Je moet natuurlijk wel nog een hoop ander kampeerterrein meepakken, maar dat kon in de laadbak bij ons (maar dat werd echt belachelijk zanderig)

was van het merk “Howling moon” precies


7443074804_8ea4bfaa69_k.thumb.jpg.168b01fa7974b5b41b1ac2ae966b1394.jpg
 

7442977720_7e79708210_k.thumb.jpg.f6c09900afc2414b781acb5a57678322.jpg

  • Vind ik leuk 4
  • Thanks Friendly 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/12/2023 om 13:35, gTa zei:

Had er naar zitten zien voor de V-klasse extralang, dat hadden ze niet, dacht ik. Caravelle kan dan weer wel, blijkt nu; merci! Ook wijze dingen, ik ben echt zot van de 6 (.1 zeker maar .0 ook).

Edit: jawel! https://www.reimo.com/nl/camperbouw/slaaphefdak-hoogdak-pop-up-dak/mercedes-vito-slaaphefdak-hoogdak/3906/mercedes-vito-pop-up-dak-bj.-04-14-extra-lange-versie-voorzijde-hoog?c=1042

Hou er rekening mee dat dat een hoop geloop met zich meebrengt. Voor de keuring mag je niet zomaar een hefdak steken, noch andere zijruiten in bv. een camionette.

Alles moet via de constructeur gaan, die zijn goedkeuring moet geven. Mercedes is daar vrij soepel in naar ik begrepen heb, maar VW al wat minder bv.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou in één keer voor het volgende gaan:

 

image.thumb.png.8129d151c433d1b1acb566575be087e9.png

 

Zo'n daktent is allemaal cool en hip en iedereen wil dat tegenwoordig, maar als je een paar uur in en op het water heb gezeten in wat minder weer. Want dat is het meestal als je wat wind wil hebben 😉 Dan ben je blij dat je gewoon die planken er vanachter in kan smijten en warm binnen kan zitten ipv te bibberen in je tentje. Idem met omkleden etc.

Verdere pro's:

Hier kan een moto in

4 zitplaatsen dus de kleine kadees hebben er ook nog iets aan.

Neem je eentje met hefdak, dan kunnen ze ook nog mee als je het hele gezin meeneemt op die trips of andere reizen. Kan ook zijn dat er een versie is met dubbel stapelbed, waarvan het onderste verwijderbaar, zoals wij hebben thuis, en waarvan je het bovenste bed in hoogte kan regelen zoals op de foto (kan de onze niet).

En ga in één keer voor de 6m40 versie. De onze is 6m en dat gaat, maar die extra 40cm had mooi geweest.

Onze heeft met de ZF 9-speed automaat een verbruik van 8-9l, dat ga je niet halen met zo'n daktent bovenop een gewone kist.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens een gezien die een murphybed (wel dwars ipv in de lengte) had in zijn camionette. Kan ook handig zijn eventueel 

Zijruiten kunnen en mogen dacht ik, maar er zijn wel beperkte afmeting, maar heeft er gestoken en bij de keuring naar mobilhome was er geen probleem.

Vergeet zeker geen ventilatie in je camionette. Los of je er nu in slaapt of niet. Je wil dat het droogt, niet dat het roest.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid