Ga naar inhoud

Hyundai i30 ervaringen


TomN

Aanbevolen berichten

Goedeavond dit is mijn eerste posting op het forum ik hoop wat advies te krijgen  

Ik heb recent mijn ontslag gegeven bij mijn huidige werkgever en heb een nieuwe job, na de paasvakantie begin ik eraan. Ik zal geen salariswagen meer hebben van mijn nieuwe werkgever maar het veel hogere nettoloon,  en afstand woon/werk is 20 minuten h/t met de fiets dan is de keuze snel gemaakt.

Hyundai biedt zeer mooie kortingen aan en mijn vrouw en ik denken aan een Hyundai i30 Hatchback 1.5 T-GDI (manueel). Wij zijn bewust kinderloos, dus ideaal voor 2. De garage krijgt goede beoordelingen, de auto zelf is mooi afgewerkt en rijdt zeer aangenaam. Is het merk aan te raden qua betrouwbaarheid?

Ik heb gereden met een Golf, Passat, A4 en nu rijd ik met een Audi Q3. Desondanks de goede motorisaties, het comfortabel rijgedrag heb ik met alle 4 die wagens redelijk wat problemen gehad gaande elektronicaproblemen, hoog olieverbruik, 3x immobilisatie, roetfilterproblemen, onderdelen die al snel moesten vervangen worden en met de Q3 een AdBlue probleem. Gelukkig kwam het niet uit mijn 'zak'. De wagens uit dit concern kosten veel en zijn mi toch niet zo betrouwbaar. 
 

Alle ervaringen van Hyundai/KIA rijders zijn welkom.  
 

Bedankt alvast.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op dit forum, TomN! Hyundai is gekend als betrouwbaar, en persoonlijk durf ik dat wel aanraden. Een collega van me reed met een 15j oude Hyundai, nooit kosten aan gehad buiten de reguliere onderhoudskosten, en nu vervanging door een Hyundai, i20. Opnieuw zeer tevreden van. De motor zelf ken ik niet goed, maar zoals je heuse Toyota- of Mazda-families hebt waar meer dan de helft met hetzelfde merk rijdt, heb je zelfs Hyundai-families.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoon heeft een 12 jaar oude Hyundai I30 met 240 000 km, naast nl onderhoud nog nooit kosten aan gehad.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn moeder rijdt met een recente i30 wagon met dezelfde motorisatie. 
Qua prijs kwaliteit is (was?) dat echt bang for buck. Ze werken met optiepakketten dus je zit al snel met een heel goed uitgeruste wagen. 
Afwerking vind ik van een erg goed niveau voor deze prijsklasse. Infotainment werkt intuitief en goed, apple carplay werkt foutloos. 
Motor gekoppeld aan automaat kwijt zich goed van zijn taak, voldoende vlot. Enkel aan +120kmh bij hernemingen wat astmatisch. 
Zetels zitten goed en zijn voldoende instelbaar. Verwarmd en geventileerd, zaligheid in de zomer! Ook verwarmd stuur, zat allemaal in dat hoogste pakket. Enkel een schuifdak kon je nog optioneel speccen. 

Nu 3-4 jaar en ik geloof 60.000km ver. Tot op heden over betrouwbaarheid niets op aan te merken. 
Ik vind de hatchback nog een stukje knapper dan de wagon. En zou zoiets sterk overwegen in deze categorie! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouw heeft een i30 met dezelfde motorisatie. Maar dan een wagon met automaat & N-Line pakket. Wagen heeft nu 35k km en is qua betrouwbaarheid goed. Op 6k km is de katalysator onder garantie wel vervangen, voor de rest geen opmerkingen. Ik zou wel opletten met die N-Line. Ik vind de zetels net wat te nauw aansluiten naar mijn gevoel en met de 18"-velgen eronder is 't comfort ook niet geweldig. Daarnaast vind ik de wagen niet écht snel lijken, zeker niet voor 160PK.

Op de zaak verkopen we massa's Hyundai's, eigenlijk constant wel iets in stock staan gaande van i10 tot Tucson en alles daartussen. Qua betrouwbaarheid kan daar weinig tegenop, zeker in vergelijking met de Europese merken. Prijs/kwaliteit veel auto voor je geld!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren hebben we de knoop doorgehakt en 't is de i30 1.5 manuele T-GDI hatchback geworden.

Gekozen voor een manuele versie, omdat ik jaren met DSG heb gereden absoluut héél goed én zuinig, maar ik ben nog in het bezit van een BMW E30 M3 oldtimer en niets kan toch tippen aan een manuele handbak. En aangezien mijn kilometers flink gereduceerd worden en ik binnenkort te voet of met de fiets naar het werk ga => als je regelmatig in file staat heeft een automaat wel een groter comfort. 

Het is de Sky editie geworden, nog een extra pakket bijgekregen + de kleur bovenop de salonkorting  

Uiteindelijk de wagen kunnen kopen voor €29850 (BIV, jaarlijkse verkeersbelasting + volledige omnium heb ik hierin verrekend). Onder de €30 000 blijven voor de wagen, taksen en verzekering was het doel 🙂  

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me idd een goeie optie de I30. 

Al ben ik veel meer benieuwd naar de BMW E30 M3 die je ook nog in je bezit hebt. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid