Bjorno 2.274 Geplaatst: 16 oktober 2024 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2024 50 minuten geleden, CharlesV zei: Hoedje af, je ziet dat je met vakmanschap niet te veel reclame nodig hebt. Teken dat je het goed doet. Geniet van je verlof! Merci 28 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Goed bezig, man. Leuk dat de commerce draait, zo zie je maar dat mond-aan-mondreclame nog altijd de beste is. Je trip in de VS ziet er ook wel epic uit. Pak anders Jeroom & Bockie mee, dan kun je er een TV-programma over maken . Idd mond aan mond reclame is het beste, zeker in deze sector waar ik zeker niet iedereen via sociale media kan bereiken (leeftijd). Die reeks met Jeroom en Bockie heb ik ook gezien ja. Maar met die zijn gesnurk, laat den Bockie maar thuis. We kijken er wel naar uit allesinds. Het is wel geen nieuwe camper maar een 90's Ford Airtsream...dus kan zijn dat het een werk vakantie wordt . Nu eigenaar heeft er mechanisch al een 5000 euro ingestoken en interieur is ook al veel aan vernieuwd dus normaal komt dat wel goed. Verslag onderweg zal wel komen. 6 Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 4 december 2024 Auteur Geplaatst: 4 december 2024 Het is winter dus het zal wel rustig zijn in de garage voor classic cars.... - Cadillac Coupe De Ville: Is verkocht maar moeten nog een paar dingen aan gebeuren - 66 Ford mustang; nieuwe brandstof tank nodig en nog wat elektrische problemen en gekraak ophanging vooraan. - BMW 318is E30: is klaar - Riley RMA (Links): Rem systeem is hydrolisch vooraan en mechanisch achteraan, nog verder af te stellen. - BMW Z1: Alles van ontsteking te vervangen (draait slecht) en is door zijn koppeling gegaan (pompje). - 66 Ford Mustang (Blauw): Bute ratelt soms en schakelt slecht, nieuwe carburator nodig, elektrische gremlings - Porsche 964: Motor terug inbouwen - Mercedes 409: In orde maken voor keuring. Dit jaar dus nog wel werk genoeg. Deze week toch even alles kunnen buiten zetten om de vloer nog eens te ontdoen van olie en koelwater van lekkende oldtimers. Porsche en Z1'tjes mochten binnen blijven. 7 Quote
Populair bericht Bjorno 2.274 Geplaatst: 20 december 2024 Auteur Populair bericht Geplaatst: 20 december 2024 Nog eens een Retro City Workshop update: De Porsche 964 motor zit terug op zijn plek en draait terug als nieuw. Dan is dit pracht exemplaar ook binnen gekomen: BMW E28 M535i: Heeft een krakend diff geluid, dus diff gedemonteerd en idd 1 lager is al zeker aan vervanging toe: Heeft ook nog: - Nieuwe Alternator en batterij nodig. - En nu de diff er onderuit is ook ineens volledige revisie van achteras. En het wordt ook een Mustang eindjaar/nieuwjaar: 67 Mustang: - Remmen achter vervangen - Zetel bestuurder herstellen - Claxon herstellen - Nieuwe banden vooraan - In orde maken voor technische keuring 66 Mustang blauw: - Nieuwe bladveren - Nieuwe Koppeling - Nieuwe Carburator - Electriciteit nakijken - ... 66 Mustang rood: - Aluminium velgen monteren - Nieuwe brandstof tank - Nieuwe bovenste draagarmen vooraan - Electriciteit nakijken - .... 10 Quote
ex-Mooseman 14.583 Geplaatst: 20 december 2024 Geplaatst: 20 december 2024 mijn collega kocht onlangs een lang gekoesterde droom: een '66 Mustang Fastback. De auto komt uit de US, en is via Mustanggarage tot bij hem geraakt. Gezien hij van het Antwerpse is, heb ik hem uiteraard jouw skills aangeraden. Ik ga die Mustang-foto's eens naar hem doorsturen. 1 Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 20 december 2024 Auteur Geplaatst: 20 december 2024 13 uren geleden, ex-Mooseman zei: mijn collega kocht onlangs een lang gekoesterde droom: een '66 Mustang Fastback. De auto komt uit de US, en is via Mustanggarage tot bij hem geraakt. Gezien hij van het Antwerpse is, heb ik hem uiteraard jouw skills aangeraden. Ik ga die Mustang-foto's eens naar hem doorsturen. Als die via Adelbert van de Mustang garage is binnen gekomen dan zal het wel in orde zijn. Ik heb er hier al andere zien paseren die "perfect" gerestaureerd komen van Amerika en waar ik dan nog eens 10.000 euro mag in steken. Om dan een jaar later barsten in de lak te zien van de plamuur dat er onder zit. Meeste onderdelen bestel ik ook via Mustang garage, toffe kerel en serieus gepassioneerd. Zoekt trouwens een overnemer. Merci voor de reclame! Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 7 januari 2025 Auteur Geplaatst: 7 januari 2025 Ook in 2025 staat het nog goed vol @ Retro City (moet hier wel toegeven dat de helft mijn eigen wagens zijn . Maar toch mooi zo vooral BMW's binnen: Vooral bezig geweest aan de E28 M535i: Revisie van cardans: Voor: Klaar voor montage: Old vs New: Ook de achteras gaat volledig opnieuw gedaan worden: Maar ook hier, net zoals de E24 635csi dat ik binnen had is er heel wat roest boven de achterasrubbers: Voorbereiding: En nog een 911 binnen gekomen ook voor wat dingen: 7 Quote
Populair bericht Bjorno 2.274 Geplaatst: 16 januari 2025 Auteur Populair bericht Geplaatst: 16 januari 2025 Het is officieel, ik ben 1 jaar zelfstandig nu! BTW nummer op 16 Januari 2024 gekregen. En we gaan er zeker nog wel wat jaren bij doen. De mechaniek was allemaal geen probleem, maar al de rest dat er bij kwam was wel wat zoekwerk om er richtlijnen in te krijgen. Veel geleerd dus het eerste jaar. Planning blijft moeilijk met oldtimers, in de winter ok omdat er geen druk is dat de wagens dringend moeten klaar zijn maar in de zomer waren er momenten dat het te druk was en ik het niet allemaal kon bolwerken waardoor ik dan ook teveel probeerde te doen en dan is het moeilijk om dezelfde kwaliteit te leveren, hopelijk krijg ik het deze zomer beter gepland. Maar voor de rest vind ik het wel interessant en voel ik me veel beter dan dat ik voor een baas werkte. Ook de mond reclame verloopt matig maar op een goed tempo en zo komen er toch meer en meer BMW oldtimers binnen. Via deze weg heb ik ook de betere klanten binnen gekregen. En dan werk ik ook nog samen met een ander bedrijf die ook wel eens een auto binnen doen bij mij dus kwa werk zekerheid zit ik goed. Moeilijkste blijft de atelier proper houden. Nadeel van die oldtimers is dat die meestal wel ergens olie of koelwater lekken. Paar sfeer beelden: September 2021: Toen ben ik begonnen bij Dussolier Classic Cars: Februari 2024: Mei 2024: De laatste dagen dat de showroom nog open was: Lege showroom: photoshoot time: Ladies in red: BMW Family: Buick Family: $ JAG vs BMW 13 Quote
ex-Mooseman 14.583 Geplaatst: 16 januari 2025 Geplaatst: 16 januari 2025 Tof dat het draait, en het je draai is. 1 Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 25 januari 2025 Auteur Geplaatst: 25 januari 2025 Zoals je ziet wordt het meer en meer Porsche VS BMW @ Retro City Workshop: En nog een nieuwe binnen gekomen: Op de blauwe Porsche SC moest er 1 olie leiding van thermostaat naar reservoir vervangen worden. Eigenlijk kan je best ineens alles vervangen want de leidingen krijg je gewoon niet meer los. Uiteindelijk beide moeren moeten doorslijpen. Maar met al het wringen is de terugvoer leiding van thermostaat naar olie koeler vooraan gescheurd geraakt...Dus deze ook moeten vervangen. Oude er af gekregen: En nieuwe er op: 5 Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 25 januari 2025 Auteur Geplaatst: 25 januari 2025 53 minuten geleden, thiva zei: Die mosterdgele/oranje. Knap he, zou matching numbers zijn. Hij heeft de kleur gezegd maar ben de naam vergeten. Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 2 februari 2025 Auteur Geplaatst: 2 februari 2025 Deze week @ Retro City: Deze Mondial moest naar de keuring, jammer genoeg was de dag van de afspraak geen ideale dag, staan 7500km op: De E28 M535i staat terug op zijn poten: Eerste testrit gedaan gisteren. Je voelt wel direct dat alles terug nieuw is achteraan, voelt lekker strak aan. Op een ander topic ook al gezegd maar ik heb echt genoten van de rit met deze wagen...wat een prachtig leuk ding. Goeie elektrische stoffen sport zetels, zalige motor met genoeg koppel....en het ziet er mooi uit ook! Ook nog eens alles gekuist buiten...: En binnen: 6 Quote
gTa 28.026 Geplaatst: 3 februari 2025 Geplaatst: 3 februari 2025 Jammer van de velgen op de M535i, wel. Wat zijn dat, Rials oid? Ik snap dat TRX'en absoluut geen (goeie) optie meer zijn hedentendage (brol qua wegligging en de reruns zijn zondig duur), maar er is beter gevelgte te vinden voor een edele E28, imo. Maar ik ben aan 't neuten. Ik wenste dat ik zelf een originele E28 met sixpack (en liefst M30 of ) had staan... Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 3 februari 2025 Auteur Geplaatst: 3 februari 2025 5 uren geleden, gTa zei: Jammer van de velgen op de M535i, wel. Wat zijn dat, Rials oid? Ik snap dat TRX'en absoluut geen (goeie) optie meer zijn hedentendage (brol qua wegligging en de reruns zijn zondig duur), maar er is beter gevelgte te vinden voor een edele E28, imo. Maar ik ben aan 't neuten. Ik wenste dat ik zelf een originele E28 met sixpack (en liefst M30 of ) had staan... Ik denk dat het idd om Rials gaat. Ik vind ze persoonlijk er wel heel vet onder staan dus mij stoort het niet. Vorig jaar nog 2 TRX banden op een 635csi gelegd, bija 400€ stuk...dan toch liever de Rials idd. Een oud collega van me bij Jorssen had begin 2000 nog een E28 525TD met M-pak en Ronal Turbo velgen....stond er toch ook wel vet onder. Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 9 februari 2025 Auteur Geplaatst: 9 februari 2025 Deze week @ Retro City Workshop: De 1968 Porsche 911: - Is voorzien van de duurste 20W50 olie die je in de wereld kan vinden: - Nieuwe bougies - Trimpaster geplaatst - Carburators wat bij geregeld - Remolie ververst - Volledig nagekeken en is echt wel een pracht exemplaar. Heeft een 2014 een volledige restauratie ondergaan. Enkel jammer dat die sindsdien maar 1000 km heeft gereden en zo toch wat sporen van stilstaan heeft achter gelaten. En dan was het Mustang time: De rode 66 Mustang cabrio is eindelijk zo goed als klaar: - Nieuwe brandstof tank - Nieuwe bovenste draagarmen vooraan - Nieuwe wiellagers achteraan - Carburator uitgekuist (roest van oude tank) - Nieuwe alu velgen. - Uitlijning De Blauwe mustang is ook zo goed als klaar: - Nieuwe bladveren - Nieuwe koppeling - Nieuwe olie in boite en nieuwe pakkingen en keerring uitgaande as - Nieuwe Edelbrock Carburator - Nieuwe kleppen deksels - Bedrading nakijken en verbeteren - .... En de 67 Mustang is ook klaar: - Nieuwe remtrommels achteraan - Zetel frame bestuurder hersteld - Pinker/stoplichten gremlins hersteld - Nieuwe bougies - 2 Nieuwe banden - Uitlijning 6 Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 18 februari 2025 Auteur Geplaatst: 18 februari 2025 Customer states: car has failed the front brake test: 3 1 Quote
Krikkie 9.832 Geplaatst: 18 februari 2025 Geplaatst: 18 februari 2025 31 minuten geleden, Bjorno zei: Customer states: car has failed the front brake test: Schokdempers steken er ook al meer dan 20j onder Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 18 februari 2025 Auteur Geplaatst: 18 februari 2025 9 minuten geleden, Krikkie zei: Schokdempers steken er ook al meer dan 20j onder Het is idd een stevige roestbak onderaan. Duidelijk wat winters gezien deze Quatro Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 18 februari 2025 Geplaatst: 18 februari 2025 Leuk om volgen, hier en op Instagram!! Keep up the good work, Bjorno! 1 Quote
Populair bericht Bjorno 2.274 Geplaatst: 26 februari 2025 Auteur Populair bericht Geplaatst: 26 februari 2025 De Audi Coupe heeft nieuwe klauwen en 4 remblokken gekregen vooraan en kan terug veilig de baan op. Als je dan denkt dat je alles gezien hebt brengt die een andere Audi binnen. Audi S8 V10: Knappe bak wel tot ik mij ook hier weer over de remmen moest ontfermen: Wat mij al opviel is dat de wagen gewone remschijven vooraan heeft en Karbon-keramische remschijven vooraan. Achteraan is er 1 remschijf gebarsten: En als de remschijf niet explodeerd dan grote kans dat de remleidingen springen: Maar vooraan is het zeker niet veiliger: Verkeerde remschijf dus: En daar hebben ze links een zelfgemaakte flexibel tussen gestoken. Een hoop brik en brak dus onder deze S8, zonde wel en onbegrijpelijk dat er iemand dit allemaal durft doen. Nu eens zien of we deze terug origineel een veilig kunnen maken. 2 1 8 Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 28 februari 2025 Auteur Geplaatst: 28 februari 2025 Deze week ook gedaan: Mercedes W124 Cabrio: - Batterij versleten - Alternator geeft niet genoeg bij volle belasting - Groot onderhoud - Nieuwe Radio, becker die er in zit heeft van die Fiat knoppen (zwarte vingers en er aan plakken). - .... Nieuwe Alternator en riem gemonteerd en nieuwe Varta Batterij en dan ook ineens stroom verlies gemeten en ook daar was de schuldige de Becker radio. Voor de klant maakte het niet uit wat voor radio er in kwam dus een basis Pioneer in gemonteerd. Bij demonteren bougies opgemerkt dat deze vol olie zaten en dus ook maar ineens pakking kleppen deksel gemonteerd: Maar met de olie filter te vervangen viel mijn oog ineens op deze kabel: De paars/witte is aansturing van starter, door de hitte en tijd is de geen volledig vergaan, toch gevaarlijk mits ook de andere draden al op plekken bloot lagen. Dus geopteerd om nieuw stuk kabel te maken: Oorspronkelijke pinnetjes gehouden: En nieuwe bedrading in gesoldeerd (jammer genoeg geen paars/witte draad hier ter beschikking in zelfde dikte dus rood/gele gebruikt). Alles mooi weg gestoken en beschermende geen (was oorspronkelijk ook zo maar daar bleef ook niet veel meer van over. 2 Quote
josenjef 436 Geplaatst: 28 februari 2025 Geplaatst: 28 februari 2025 23 minuten geleden, Bjorno zei: Deze week ook gedaan: Mercedes W124 Cabrio: - Batterij versleten - Alternator geeft niet genoeg bij volle belasting - Groot onderhoud - Nieuwe Radio, becker die er in zit heeft van die Fiat knoppen (zwarte vingers en er aan plakken). - .... Nieuwe Alternator en riem gemonteerd en nieuwe Varta Batterij en dan ook ineens stroom verlies gemeten en ook daar was de schuldige de Becker radio. Voor de klant maakte het niet uit wat voor radio er in kwam dus een basis Pioneer in gemonteerd. Bij demonteren bougies opgemerkt dat deze vol olie zaten en dus ook maar ineens pakking kleppen deksel gemonteerd: Maar met de olie filter te vervangen viel mijn oog ineens op deze kabel: De paars/witte is aansturing van starter, door de hitte en tijd is de geen volledig vergaan, toch gevaarlijk mits ook de andere draden al op plekken bloot lagen. Dus geopteerd om nieuw stuk kabel te maken: Oorspronkelijke pinnetjes gehouden: En nieuwe bedrading in gesoldeerd (jammer genoeg geen paars/witte draad hier ter beschikking in zelfde dikte dus rood/gele gebruikt). Alles mooi weg gestoken en beschermende geen (was oorspronkelijk ook zo maar daar bleef ook niet veel meer van over. Is dit niet het type Mercedes met kabels die na verloop van tijd allemaal er zo uitzien? Dacht hierdoor ook veel kabelboom problemen. Quote
W201 416 Geplaatst: 28 februari 2025 Geplaatst: 28 februari 2025 2 minuten geleden, josenjef zei: Is dit niet het type Mercedes met kabels die na verloop van tijd allemaal er zo uitzien? Dacht hierdoor ook veel kabelboom problemen. Ja, dat klopt. 1 Quote
Krikkie 9.832 Geplaatst: 28 februari 2025 Geplaatst: 28 februari 2025 2 minuten geleden, josenjef zei: Is dit niet het type Mercedes met kabels die na verloop van tijd allemaal er zo uitzien? Dacht hierdoor ook veel kabelboom problemen. Tot '96 toch bij de SL, bij de W124 waarschijnlijk ook??? 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.