Bjorno 2.317 Geplaatst: 9 maart 2025 Auteur Geplaatst: 9 maart 2025 (aangepast) De 68 Porsche 911 is terug binnen gekomen met een tikkend geluid. Bougies afgekoppeld en even gestart en geluid kwam duidelijk van rechste distributie zijde...niet goed dus. Rechter Distributie deksel verwijderd en ja antwoord snel gevonden van het tikkend geluid: Kettingspanner gebroken, ziet er trouwens ook maar een cheap Ali expres ding uit. En wat me ook opvalt is een dat er een precies wel een nieuwe ketting op zit maar de tandwielen volledig versleten zijn. Duidelijk slecht motor restoratie op gebeurd, daar is dus het geld op bespaart. Jammer genoeg is ook distributie huis gebarsten. Akkoord van klant gekregen om motor te demonteren en binnen te doen bij Duxe Engine works voor volledige check up. Dit is wel de makkelijkste motor om uit te bouwen van allemaal, zeker omdat deze er al is een keer is uit geweest: Ook zeer goedkope starter gemonteerd: Auto daverde ook hard in 1 ste versnelling bij koppelen: Drukgroep is Sachs, maar koppeling zelf is iets goedkoops, en vliegwiel blinkt gelijk een spiegel, Ook allemaal aan vervanging toe: En we hebben ook nog 2 Mercs 107 staan. nu de grijze is te slecht en is een donor geworden om de Bruine 380SL wat te opwaarderen. Amerikaanse bumpers en koplampen de vuilbak in en de europese van de andere komen hierop: 9 maart 2025 aangepast door Bjorno 4 Quote
Bjorno 2.317 Geplaatst: 30 maart 2025 Auteur Geplaatst: 30 maart 2025 De laatste 2 weken nog wat moois binnen gekregen: Nog een groene Z1 binnen gekomen voor onderhoud en check up. Ook even naast de Touring gezet en mijn Z1: De Corvette C1 had nog eens een check up nodig en dus ook een testrit: En ook de Morgan is terug binnen gekomen voor een groot onderhoud en een check up en dus ook een testrit: De 66 Mustang zijn diff is volledig gereviseerd door Mustang garage en terug ingebouwd en testrit mee gedaan: Ik hoop ook dat ik de benen niet ga krijgen van ons pa... De Mercedes W124 was even binnen om nog iets na te kijken en deze 280SL was afgekeurd op vloeistof lekken en de staat van zijn softtop! Nog nooit geweten dat daar een auto op afgekeurd is. Soft top wordt vernieuwd door mijn buur Antwerp Cabrio Center. Ik heb alles onderaan al eens proper gemaakt want lekte zowel olie, als vernsellingsbak als diff olie. Dus even mee laten rijden om te zien wat er juist hard lekt. Wel al pakking kleppen deksel vervangen: 6 1 Quote
Bjorno 2.317 Geplaatst: 5 april 2025 Auteur Geplaatst: 5 april 2025 Elke week wordt het wel wat meer BMW @ Retro City Workshop: BMW M635csi en gewone 635csi: De 635csi is afgekeurd op een veel te hoge Co en de M635csi heeft lampje ABS dat blijft branden: De Ford Mustang Mach 1 van 73 had een onderhoud nodig, nieuwe schokdempers vooraan en nieuwe bladveren achteraan: En mocht daarna weer naar zijn ouder broertje: Mijn BMW Z1 had ook nog een nieuwe modderkuip klinksvoor nodig: Old VS New: de oude vallen gewoon uit elkaar. Nieuwe gemonteerd: En er is nog een oudere familie van BMW binnen gekomen met een motor die open mag: 3 Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 6 april 2025 Geplaatst: 6 april 2025 Waauw die 635 Wat een zalige kleur en vooral: adembenemend mooie TRX-velgen 1 Quote
Bjorno 2.317 Geplaatst: 6 april 2025 Auteur Geplaatst: 6 april 2025 1 uur geleden, gTa zei: Waauw die 635 Wat een zalige kleur en vooral: adembenemend mooie TRX-velgen Staan ook maar 80.000 kms op. Oorspronkelijk Zwitser Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 6 april 2025 Geplaatst: 6 april 2025 Ik blijf een grote fan van de Z1. 1 Quote
Bjorno 2.317 Geplaatst: 8 april 2025 Auteur Geplaatst: 8 april 2025 Nog een speciale BMW binnen gekomen: BMW E21 323i Cabrio. Deze is omgebouwd door FA Peters in Duitsland. Niet helemaal mijn ding, is wel veilig om op een brug te zetten want stevig verstevigd! 1 Quote
abtler 4.525 Geplaatst: 8 april 2025 Geplaatst: 8 april 2025 Op 6/4/2025 om 00:15, Bjorno zei: Retro City Workshop: Zoiets blijft me toch aantrekken Quote
Bjorno 2.317 Geplaatst: 8 april 2025 Auteur Geplaatst: 8 april 2025 3 minuten geleden, abtler zei: Zoiets blijft me toch aantrekken Klant heeft iemand gevonden dat deze door de keuring zou krijgen. Als die er door is dan is die verkocht. Quote
abtler 4.525 Geplaatst: 8 april 2025 Geplaatst: 8 april 2025 6 minuten geleden, Bjorno zei: Klant heeft iemand gevonden dat deze door de keuring zou krijgen. Als die er door is dan is die verkocht. Altijd eens willen komen kijken of ik met mijn 1.98 überhaupt in zoiets zou passen. Goed als hij verkocht zou geraken, want dan kan ik dat ook schrappen van "het lijstje". (.... en anders laat maar weten mocht hij niet weg geraken ) 1 Quote
Bjorno 2.317 Geplaatst: 8 april 2025 Auteur Geplaatst: 8 april 2025 26 minuten geleden, abtler zei: Altijd eens willen komen kijken of ik met mijn 1.98 überhaupt in zoiets zou passen. Goed als hij verkocht zou geraken, want dan kan ik dat ook schrappen van "het lijstje". (.... en anders laat maar weten mocht hij niet weg geraken ) Ik denk niet dat je er in gaat passen. Breed mag je allesinds ook niet zijn want je zit met je schouder/arm snel tegen de deur. Quote
Bjorno 2.317 Geplaatst: 14 april 2025 Auteur Geplaatst: 14 april 2025 De E9 heeft trouwens wat gewaagde info achterop de koffer: Vrijdag ook nog eens de Jaguar MK4 van stal gehaald. Wordt nooit mee gereden dus ik start hem soms eens op, klein ritje en dan even alles nakijken. Zou eigenlijk dringend eens een goede rit mee gedaan moeten worden en al de brandstof oprijden zodat er verse in kan. 6 in lijn Jaguar MK4 vs V12 Jaguar XJS. En voor de Audi S8 eindelijk een ander setje Kermamische remmen gevonden: Quote
Bjorno 2.317 Geplaatst: 19 april 2025 Auteur Geplaatst: 19 april 2025 BMW @ Retro City: 2* E36 325i...en nee vraag me niet naar de striping van de rode. De rode heeft nieuwe remmen rondom gekregen, nieuwe draagarmen vooraan en stabi's en een powersprint uitlaat: En de motor van de Porsche 911 is terug gekomen van Duxe: 1 Quote
Bjorno 2.317 Geplaatst: 26 april 2025 Auteur Geplaatst: 26 april 2025 Vandaag was er een taxatie dag op mijn werk via RDO (Red De Oldtimer). Zo komen er toch wel eens wat andere wagens binnen. Gisteren nog tot laat zitten opkuisen maar deze morgen was de Atelier er redelijk klaar voor (Op de rommel links na en het oud ijzer) Ford Capri met The A-team wheels 4 Quote
BelgianRally 106 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 super om ons te laten meegenieten waar je mee bezig bent! 1 Quote
Bjorno 2.317 Geplaatst: 6 mei 2025 Auteur Geplaatst: 6 mei 2025 Drukke tijden geweest de laatste 2 weken. Na de taxatie dag dus de rondrit van Autominded. Maandag terug alles wat terug zetten. Woensdag gaan rijden met de E30 S50 op Zolder, donderdag was het de elite reclame rally in Schilde en zaterdag naar het ACCE weekend gegaan op de kaai in Antwerpen. Tussendoor nog wel de Porsche motor van de 911 terug gemonteerd en voorzien van nieuwe koppeling. Klant heeft er de Elite Reclame rally mee gedaan en is super content dat die terug rijd en ook veel beter rijd en schakeld. Staat nu terug binnen om nog eens de olie te spoelen . En gisteren moest ik de Murcielago brengen naar de eigenaar. Zijn Diablo E30 Edition is verkocht en nu wilde hij deze in zijn mancave plaatsen. Deze heeft bijna dubbel zoveel kms tegenover de Diablo, de volle 3400 kms. Best een leuke rit van 12km. 5 Quote
Bjorno 2.317 Geplaatst: 11 mei 2025 Auteur Geplaatst: 11 mei 2025 Wat hebben we nog binnen staan: - BMW 635csi - BMW E21 323i Cabrio (Alles van Jetronic is binnen voor revisie). - BMW E30 323i Baur met start problemen - BMW E9 3.0 met kapotter motor. - Porsche 911 is terug binnen waar ik de motor van heb laten herstellen voor terug een check up en nog eens een olie wissel. - En mijn 2 wagens Lees ook vooral wat er op de koffer van de E9 staat....ik heb er niets mee te maken trouwens. De E9: Lek test was bijna onmogelijk om druk op het systeem te zetten, zegt dus niets goed. Olie zit ook vol water. Kopje er af: En cilinderkop die percies al wel wat heeft mee gemaakt. En op cilinder 5 was de ring van de pakking ook weg gebrand (je ziet dit nog net op de foto). Nog even een shot genomen van de W109 ook in de storage. Wel vet zo als die zijn luchdruk verliest: 1 Quote
Bjorno 2.317 Geplaatst: 13 mei 2025 Auteur Geplaatst: 13 mei 2025 Deze week de eerste boete van de FOD gekregen. 2 maand geleden stonden ineens 2 vrouwen in mijn garage....gebeurd ni vaak dat er 2 vrouwen komen....beloofd dus niet veel goed. En idd het was ter controle van het BTW boek. Eerst controle of dat alles dat binnen staat in het boek staat. Ze vragen eerst de Z1, hmm ja dat is mijn wagen. Papieren laten zien: ok. Dan vragen ze de 320is...uhm ja dat is ook mijn wagen, papieren laten zien: ok. 3 de wagen was van klant en stond er in. Maar bij nakijken van facturen had ik de voorschot facturen niet in het boek genoteerd, enkel de eind factuur. Ik liet alle facturen zien dat het ook klopt en ze waren ook onder de indruk van de duidelijke facturen. Uiteindelijk dus opmerking op de voorschot facturen, dat ik dan beide facturen in het boek bij dezelfde wagen moet plaatsen. 2 maanden later ineens bericht in My fin van FOD: BINNEN DE 48u moet er 100€ boete worden gestort!! Geen idee waarom ma bon snel betaald. Nu aangetekend brief gekregen waar de uitleg in staat. 2 keer 50€ boete omdat de voorschotten dus niet in het boek stonden. Kei hard zijn ze bij de FOD dus, geen compassie met nieuwe zelfstandige, waarschuwingen zijn niet nodig, ineens cashen. En ook op het moment van controle niets zeggen over de boete, lekker achterbaks. Bij Dussolier Classic cars kwamen ook beide vrouwen elk jaar langs te controle en was ook altijd op dezelfde manier dat ze werken. Maar bij de buren zijn ze nog nooit geweest. Dan denk je dat je alles juist doet... 1 Quote
Krikkie 9.877 Geplaatst: 13 mei 2025 Geplaatst: 13 mei 2025 8 minuten geleden, Bjorno zei: Deze week de eerste boete van de FOD gekregen. Hopelijk ook de laatste! Gelukkig valt ze nog mee. 1 Quote
Bjorno 2.317 Geplaatst: 13 mei 2025 Auteur Geplaatst: 13 mei 2025 1 minuut geleden, Krikkie zei: Hopelijk ook de laatste! Gelukkig valt ze nog mee. Ja boete valt idd nog wel mee. Ik hoop alleen dat ze nu niet om de 6 maanden gaan komen ofzo. Ik verwacht ze zowiezo nog wel na een jaar terug. Ik probeer altijd direct de wagen in het BTW boek in te schrijven maar niet altijd makkelijk als het druk is en ineens klanten binnen springen. Quote
Bjorno 2.317 Geplaatst: 23 mei 2025 Auteur Geplaatst: 23 mei 2025 Druk drukker drukst: En dan staan er buiten ook nog paar V12'en: En een hoop E30'ers: 4 Quote
Bjorno 2.317 Geplaatst: 12 juni 2025 Auteur Geplaatst: 12 juni 2025 Het lukt aardig om BMW only te gaan: The 70's/80's striping: Nog een Z1 binnen: Linkse raam werkte niet meer. Gelukkig alleen maar de stopblok die was los gekomen en de mechaniek blokkeerde: De E21 Cabrio is eindelijk buiten: Toch nog een Porsche binnen gehad voor onderhoud en geluid overbrenging. Jammer genoeg heeft versnellingsbak/diff revisie nodig en eigenlijk de motor ook: En nog iets wat je niet dagelijks ziet: 7 Quote
Bjorno 2.317 Geplaatst: 6 juli 2025 Auteur Geplaatst: 6 juli 2025 Het blijft hard gaan @ Retro City Workshop en vooral ook met de BMW's, dus goed nieuws! Mits ze regen werd verwacht toch alles binnen gepropt: - 2* BMW 318i Cabrio - Die van mij 320is en tracktoy S50 - E9 - E21 320i - Golf 1 Cabrio - E30 M50B20 Castrol - E30 318is M44 Even de non originals (allemaal motor van E36) deze week ook nog op een rijtje gezet: En als ik bij mijn ouders kom lees ik altijd overal de mooie sprookjes over de dingerns des leven. @ Work: 1 Quote
Bjorno 2.317 Geplaatst: 15 juli 2025 Auteur Geplaatst: 15 juli 2025 Nog wat moois binnen gekomen: BMW E34 M5 sonderlack: En nog een Rolls: En 56 Buick, Mondial,.... we blijven bezig. En vandaag ook een M4 voor onderhoud en remmen en wat zagen we: Spel stond nog op transportblokken..... 2 4 Quote
Krikkie 9.877 Geplaatst: 15 juli 2025 Geplaatst: 15 juli 2025 5 minuten geleden, Bjorno zei: En vandaag ook een 2024 M4 CS voor onderhoud en remmen en wat zagen we: Spel stond nog op transportblokken Waarom gaat die niet naar de dealer zodat zijn boekje mooi ingevuld is? Zie je wel meer die transportblokken op BMW's, paar dagen geleden op FB nog één gezien bij een garage die ik volg, weet niet meer welke Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.