Ambi 1.758 Geplaatst: 11 september 2025 Geplaatst: 11 september 2025 Hoe heb je die kilometerteller van de E30 gefixt? Die van mij heeft ook kuren. Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 11 september 2025 Auteur Geplaatst: 11 september 2025 5 uren geleden, Ambi zei: Hoe heb je die kilometerteller van de E30 gefixt? Die van mij heeft ook kuren. Voorzien van nieuwe tandwieltjes. Je hebt wel 2 verschillende sets (VDO en Motometer). Meestal is het het kleine tandwieltje dat stuk is maar dat is ook de moeilijkste om te vervangen. Zit redelijk vast op het staafje en dus goed oppasen dat je niets stuk doet met demonteren-monteren. Nog eens de M's vooraan gezet: 2 Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 19 september 2025 Auteur Geplaatst: 19 september 2025 We denken een makkelijk tussendoortje: Onderhoud van deze BMW M2 met nog geen 40.000km op. Een half uurtje later....hoe de carterstop er uit kwam. Ik vond al bij losdraaien, amaai die staat niet vast. De rechtse carterbout zat er in. Deze zijn de typische carter bouten voor zo goed als alle BMW's. De linkse is die er in zou moeten zitten. Auto is origineel Belgisch en dealer onderhoudenn maar iemand hiervoor heeft er weer een mooie knoeiboel van gemaakt. Bon om geknoei op te lossen heb ik geen zin in dus in mijn ogen wordt dit een nieuwe carter. Klant heeft wagen nu 6 maand en nog garantie (niet bij BMW dealer gekocht). Maar uiteraard zit dit niet in de garantie die de 2de hands verkoper erbij heeft gegeven. Dusja weer dikke miserie. Ondertussen zijn ook de Retro City Workshop plaat houders binnen gekomen: 1 2 1 Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 23 september 2025 Auteur Geplaatst: 23 september 2025 Waarom ik dus minder en minder graag aan Engelse wagens werk, MGA olie filter vervangen: Zit haast tegen het chassis, die bout is 20cm lang en tussen blok en filterhuis zit ook nog eens een tussenstuk voor de oliekoeler. Altijd gokje wagen bij starten dat er geen olie uitkomt. Oldie vw newbie'ish Motor eruit: Office view: 5 Quote
Populair bericht Bjorno 2.274 Geplaatst: 26 september 2025 Auteur Populair bericht Geplaatst: 26 september 2025 De BMW M2 is terug in orde, De Porsche 914 en Mercedes 380SL zijn gekeurd geraakt en zo goed als klaar voor levering. Ideaal moment om naar huis te rijden dacht ik: En dat was het ook. Ineens ook testrit met Porsche 944S2. Dit exemplaar heeft 259.000km nu. Je voelt het wel aan de schakelbak en je hoort het wel aan het diff maar op zich rijd die nog zeer goed. Wat me enkel ook hier weer stoort is dat ze er toch nog zijn in geslaagd het stuur niet mooi voor de bestuurder te zetten. 10 Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 1 oktober 2025 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2025 Nog wat leuks binnen gekomen @ Retro City Workshop: E30 320i met B25 nu in, schrick nokkenas en Miller chip en MAF. Maar auto schokt bij 3000 tr/min. En deze ochtend nog een "barnfind" gaan ophalen: Nuja de wagen staat al jaren stil en klant wil de wagen terug op de baan. Origineel 1986 325i met M-tech 1 pakket (bijgeplaatst denk ik). BMW Recaro zetels en dashboard belkeed in Alcantara (komt wel wat los precies). En zit een M52B28 in. 7 1 Quote
Populair bericht Bjorno 2.274 Geplaatst: 3 oktober 2025 Auteur Populair bericht Geplaatst: 3 oktober 2025 Paar dagen working holiday aan het doen. Porsche 914 die ik verkocht heb moest geleverd worden in Lapalud, 60km onder Avignon ergens. Ik was eerst aan het twijfelen te rijden met de auto maar de ingewikkeld met de Belgische transitplaten en te duur met de Oostenrijkse. Dus toch maar geopteerd om met de remork te gaan. Afstand: 970km en dat vind ik net wat te ver om in 1 keer te doen dus donderdagavond 20u vertrokken op het werk en tot de champagne streek geraakt. Volgende ochtend de overige 560 km gedaan. µ Even stoppen in de middag voor een lunchke en koffietje Rond 16.45u dan aangekomen bij de klant. Auto inspectie uitgevoerd en goedgekeurd dus hij mocht de garage in: Bij die mens nog wat blijven plakken, had zoals je ziet ook nog een kever staan en dit ook nog: Ik mocht ook nog blijven voor het avondeten dus lekker gegeten met een lekker wijntje en dan Cmapanilla hotelleke geboekt wat verder op. Sebiet nog richting Dijon en daar afgesproken met vrienden die een tour met de wagens zijn aan het doen en morgen nog even stoppen in de champagne streek om wat inkopen te doen. 12 Quote
Ugeken 11.752 Geplaatst: 3 oktober 2025 Geplaatst: 3 oktober 2025 Op 26/9/2025 om 09:18, Bjorno zei: De BMW M2 is terug in orde, De Porsche 914 en Mercedes 380SL zijn gekeurd geraakt en zo goed als klaar voor levering. Ideaal moment om naar huis te rijden dacht ik: En dat was het ook. Ineens ook testrit met Porsche 944S2. Dit exemplaar heeft 259.000km nu. Je voelt het wel aan de schakelbak en je hoort het wel aan het diff maar op zich rijd die nog zeer goed. Wat me enkel ook hier weer stoort is dat ze er toch nog zijn in geslaagd het stuur niet mooi voor de bestuurder te zetten. Familie van de mijne , foto’s van? Ik zit op 246k kms. Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 5 oktober 2025 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2025 Op 3/10/2025 om 11:55, Ugeken zei: Familie van de mijne , foto’s van? Ik zit op 246k kms. Ik zal er morgen nog een paar nemen. Op de camping van de Rammelbak mannen dus afgesproken en daar ook mee gekampeerd. De helft van de deelnemers waren blijkbaar al ineens naar huis gereden. Genoeg plek dus op de camping en ook genoeg ontbij voor mij om mee aan te schuiven in de morgen. Mooi plekje gevonden aan het water: Naast de 2 mensen die ik ken: Even de rammelbakken gaan bekijken: In de ochtend nog even fietstochtje gedaan: Kwam deze oude garage nog tegen die niet meer gebruikt werd voor proffesionele doeleinden: En dan nog even een omweg gedaan naar de Champagne streek en even goeie dag gaan zeggen (+ tasting) naar mijn Champagne boer waar ik 10 jaar lang de druivenpluk ben gaan doen. Zeer goede champagne trouwens! En dan door geredene en om 23u thuis aangekomen. En zo is de VW camionette na zijn motor herstelling ineens goed getest en goedgekeurd. 6 Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 7 oktober 2025 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2025 Op 3/10/2025 om 11:55, Ugeken zei: Familie van de mijne , foto’s van? Ik zit op 246k kms. Voila bij deze: 3 Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 7 oktober 2025 Geplaatst: 7 oktober 2025 Wat een auto's Ik blijf er bij, voor het geld dat die gaan zijn die (ondanks de prijstoename de afgelopen jaren) nog steeds underpriced, als je kijkt wat je daarvoor kunt kopen bij BMW/Merc/... 1 Quote
Ugeken 11.752 Geplaatst: 7 oktober 2025 Geplaatst: 7 oktober 2025 Ah met een ‘open’ kofferspoiler, ben er niet uit wat ik het leukste vind. 1 Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 7 oktober 2025 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2025 3 uren geleden, jan.van.gent zei: Wat een auto's Ik blijf er bij, voor het geld dat die gaan zijn die (ondanks de prijstoename de afgelopen jaren) nog steeds underpriced, als je kijkt wat je daarvoor kunt kopen bij BMW/Merc/... Je krijgt idd wel wat en rijd ook zalig. Enkel kwa onderdelen wel duurder denk ik. Gelukkig zijn ze zeer betrouwbaar. Betere plek voor oliefilter had wel leuk geweest. Enigste waar ik me aan stoor is stuur dat niet mooi centraal voor me staat. Quote
ex-Mooseman 14.588 Geplaatst: 1 november 2025 Geplaatst: 1 november 2025 The second life of Kermit 1 Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 7 november 2025 Auteur Geplaatst: 7 november 2025 En het werk beestje is van mat zwart terug naar blinkend zwart gegaan en ook voorzien van de nodige stickers. Moet enkel de plastiek nog eens wat zwart maken. Toch een verschil als je ziet hoe die ervoor er uit zag: 3 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 7 november 2025 Geplaatst: 7 november 2025 Proper. Een nette camionette is goeie reclame voor iets in uwen business imo 2 Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 7 november 2025 Auteur Geplaatst: 7 november 2025 16 minuten geleden, PJH zei: Proper. Een nette camionette is goeie reclame voor iets in uwen business imo Ja idd, nu heb ik er het beste van gemaakt met het budget dat ik voor handen heb. Geen goesting om nog is een lening of leasing aan te gaan voor een nieuwe camionette. En die nieuwe zijn er ook niet beter op geworden. Deze dient nu ook vol voor onze verbouwingen dus als er dan eens iets mee mis loopt dan is het niet zo erg. Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 7 november 2025 Geplaatst: 7 november 2025 Af en toe kom ik wat bijlezen, was nu precies al even geleden. Maar zeker één van mijn favoriete topics, keep up the good work! 1 Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 13 november 2025 Auteur Geplaatst: 13 november 2025 Wat hebben we hier weeral binnen staan? - 1968 Porsche 911: Nieuwe banden, onderhoud, ramm mechniek,... - BMW M635csi: start niet mee, ik denk ECU want was na het wassen van de wagen. - BMW E30 320ic (Roos) : Restauratie project - BMW E30 325E (Wit): Met M52B28 in, 8 jaar stil gestaan. Start al terug maar nog getik in injector of komstoter en remmerij nog in orde brengen en KW1. - BMW E28 525E: Laatst ingeschreven in 2009. Al nieuwe tank en pomp en leidingen voorzien (roest) maar starte nog niet, bleek dat alle injectoren pot dicht zaten. 4 kunnen redden, 2 moeten vervangen. Start nu al en rijd maar moet nog nieuwe radiator in, en remmerij moet nog gedaan worden. Morgan: Laatste van de remmen in orde brengen achteraan. (Nieuwe wiellagers achteraan in gegaan in nieuwe wielbouten. - Rest van de BMW's zijn mijn wagens. Wat nog in storage staat: - BMW E92 320i: Rem upgrade, KW3, Carbon airbox, Remus uitlaat,... - 1960 Corvette C1: Start soms niet, en draait maar op 7 cilinders. - ..... Met de werken in het huis is tijd beperkt, vandaar ook dat het een rommeltje is in de zaak.... 6 cilinder MPOWER 4 Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 24 november 2025 Auteur Geplaatst: 24 november 2025 Deze week staat er nog wat leuks op de planning: Vrijdag me in het zonnetje ook nog wat geamuseerd: Wil het front gebruiken voor projectje: Nog een beetje in wording gevonden ook: 3 Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 27 november 2025 Auteur Geplaatst: 27 november 2025 Bezig met de E30 B28: Oude ophanging eronder uit: Old vs New: Maar dan kwamen we ook dit tegen: Draagarm voor de vuilbak dus. Gelukkig nog paar in reserve liggen dus die voorzien van nieuwe rubbers, wiellagers en hitteschild. Iets wat tegenwoordig ook veel voorkomt, hitteschild volledig weg geroest om de handrem schoenen vast te houden: LV is al wel klaar: 9 Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 7 december 2025 Auteur Geplaatst: 7 december 2025 Deze week even stevig gevloekt op de Morgan. De week ervoor de remmen willen ontluchten en zag dat er een remleiding lekte, dus de stalen remleiding van rechtsachter naar links achter ook nog kunnen vervangen. De carter pakking moest ook worden vervangen en deze hadden zo hard dicht gekit dat het vechten was om ze er af te krijgen. En dan als laatste nog even de wielbouten natrekken. Je weet wel die nieuwe die ik er in heb moeten plaatsen achteraan. Bij 85 NM voelde ik al dat er iets niet klopte bij 1 moer. De rest wel geen probleem. Nu 85nm voor een wielbout is toch weinig, zouden toch 100NM moeten aankunnen. Maar nee hoor: Bon rommel dus dat we van de UK hebben gekregen. En alles mag er dus terug af. Auto maar even terug op zijn plek gezet in de storage en op de planning in 2026 gezet. De Mercedes 350SL is ook aangekomen, zo ziet dat er dus uit als je dat 12 jaar laat staan: De eigenares was al is begonnen met die proberen proper te krijgen...gene goeie moeve. Het meeste stof met de hogedruk reiniger er af gedaan, de rest is voor een detailer: Ondertussen zitten er al 12 nieuwe bougies in, nieuwe olie, filter, luchtfilters.= De oude brandstof er uit gehaald en nieuwe brandstof filter gemonteerd. Ideaal jobke voor de stagair die ik nu heb: Motor draait manueel rond en ook zonder ontsteking gestart en so far so good. Verlichting werkt ook en meeste in dahsboard ook. Maar wat er niet werkt: - Centrale vergrendeling (pinkers werken wel maar deuren gaan niet open of op slot. - Vraag is of die gaat starten, want er zit nog iets van een Via sat alarm op. - Cabrio dak werkt niet. - En er zit geen koelwater meer in het systeem en dat komt hierdoor: Zowel de radiator als condensor van de airco hebben de zwaartkracht van de laatste 12 jaar niet doorstaan: En zo ziet de radiator er langs motor zijde uit: beetje kerst sfeer. Wat er dus nog op de planning staat: - Nieuwe radiator - Nieuwe condensor - Nieuwe remblokken en remschijven en remolie. 2 Quote
ex-Mooseman 14.588 Geplaatst: 8 december 2025 Geplaatst: 8 december 2025 Werkt die centrale vergrendeling niet op vacuüm? Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 8 december 2025 Auteur Geplaatst: 8 december 2025 2 uren geleden, ex-Mooseman zei: Werkt die centrale vergrendeling niet op vacuüm? Oh zou me verbazen moesten ze nog vacuum gebruiken in die tijd. Staat nog wel een pijlstok op om de automatische boite olie niveau na te kijken, verschoot ik ook wel van. De buis om de olie te meten is er ook nog maar de stok zelf ontbreekt.....zit gewoon een stopje op. Raar mannen bij Mercedes. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.