Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
56 minuten geleden, saabi zei:

Super objectieve reporter 🤣. na 1 minuut heb ik het opgegeven

Hier ontbreekt idd iedere objectiviteit. WTF is dat. Kan je idd niet lang naar kijken. 

Geplaatst:

Het is maar te hopen dat ze voor 2x/3x de prijs beter rijden. 🤷‍♂️

Geplaatst:
1 uur terug, BMWMB zei:

Ik zeg het al jaren dat de Chinese EV’s eraan komen, en dat ze een gevaar gaan worden voor alle Europese merken. Hier in Europa zullen ze het nog wel goed blijven doen, uit chauvinisme, maar in andere werelddelen gaat het veel moeilijker worden. Hier in Europa blijven ze mateloos achter wat multimedia betreft (ik merk het iedere dag in mijn Audi, komende van een Tesla), en qua prijszetting is het al helemaal een drama. 
De Chinezen zijn nog maar net begonnen met het maken van auto’s, dus merken zoals BMW en Mercedes doen het nog redelijk goed, maar ben benieuwd hoe de verkoopscijfers gaan evolueren in de toekomst.

Ik snap echt niet wat het probleem is van de Multimedia in een BMW bijvoorbeeld, ik heb daar alles wat ik nodig heb en dat werkt vlot? Ik zie vooral gimmicks die ontbreken, maar als ik aan het rijden boeit mij dat nu eens echt niets. 

Geplaatst:
45 minuten geleden, BMWMB zei:

Het is maar te hopen dat ze voor 2x/3x de prijs beter rijden. 🤷‍♂️

Chinese prijs is niet te vergelijken met een EU prijs. Dat weet je gelukkig zelf ook wel, niet?

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb de video uitgekeken en kan het alleen maar aanraden, ondanks het zeer vervelend assertieve toontje van de automatische vertaling.
Het toont aan waartegen de traditionele autofabrikanten moeten opboksen daar (en straks hier). 

Vergeet ook niet dat Xiaomi nog maar een paar jaartjes actief is in de autoindustrie, dan is dit in mijn ogen sowieso een waanzinnige prestatie. Dit is ook niet zomaar een Chinees probeersel, hier werd heel wat internationale know-how voor ingekocht, een niet te onderschatten auto.

In de video wordt trouwens hier en daar nog wel iets positiefs gezegd over de Porsche, maar het is niet veel inderdaad.
Eerlijk... al zou je de video op MUTE bekijken, kan je de verschillen zelfs al op beeld zien, ook zonder een gekleurde bril.  

Wat @BMWMB ook zegt, toch duidelijk dat er de komende jaren veel gaat veranderen.
Enkel ene protectionistische stok in de wielen kan de boot nog heel eventjes afhouden. 

aangepast door Logic
Geplaatst:
1 hour ago, Monterey Jack said:

Ik snap echt niet wat het probleem is van de Multimedia in een BMW bijvoorbeeld

Happy Dying Laughing GIF

• Grappig 3
Geplaatst:
10 minuten geleden, ir_fuel zei:

Happy Dying Laughing GIF

Van alle problemen dat jij al gehad hebt @ir_fuel, heb ik nog geen enkele zien voorbij komen. Heb die i4 nu toch al 9 maand, en 22k km, dus ik had toch al iets moeten merken? 

Geplaatst:

Het probleem dat @ir_fuel ervaart is dat BMW te weinig support geeft aan 'oudere' OS'en en OS8 is betrekkelijk kort in dienst geweest. Ik herken de problemen die hij ervaart, ik heb ze - wel in mindere mate - ook ervaren.

Maar op OS8.5 kom je dat niet meer tegen, dat systeem is gewoon goed doorontwikkeld. En daar heeft @Monterey Jack alle voordeel aan, @ir_fuel is daar juist niks mee.

• Whut?! 1
  • Verdrietig 1
Geplaatst:
3 uren geleden, BMWMB zei:

Ik zeg het al jaren dat de Chinese EV’s eraan komen, en dat ze een gevaar gaan worden voor alle Europese merken. Hier in Europa zullen ze het nog wel goed blijven doen, uit chauvinisme, maar in andere werelddelen gaat het veel moeilijker worden. Hier in Europa blijven ze mateloos achter wat multimedia betreft (ik merk het iedere dag in mijn Audi, komende van een Tesla), en qua prijszetting is het al helemaal een drama. 
De Chinezen zijn nog maar net begonnen met het maken van auto’s, dus merken zoals BMW en Mercedes doen het nog redelijk goed, maar ben benieuwd hoe de verkoopscijfers gaan evolueren in de toekomst.

@Maverick en ik zijn net een paar uur terug van daar. Die gasten zijn daar hele, hele, hele grote stappen aan het maken. Hebben daar bvb met een wagen gereden die alleen rijdt, niet normaal hoe goed die dat doet. Veel beter dan de madam die aan het stuur zat bvb.
In een stad met 25 miljoen inwoners is 90% van de wagens daar nu EV.
Als je een ICE wil inschrijven en daarmee de stad in wil, dan kost dat 80k voor de plaat (ook voor moto's trouwens).
Afwerking en uitrusting is next level.

En idd een prijsstelling die niet te begrijpen valt. Chines Maybach: 100k.
Maar idd zal die prijs hier wel naar analogie met bvb een US pickup een pak schelen.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
13 minuten geleden, DDke zei:

Als je een ICE wil inschrijven en daarmee de stad in wil, dan kost dat 80k voor de plaat (ook voor moto's trouwens).

Hoe ervaar je dat als niet-bestuurder? Als je wandelt of ergens op een terras/rooftop zit e.d. ?

Geplaatst:
11 minuten geleden, Polygoon zei:

Hoe ervaar je dat als niet-bestuurder? Als je wandelt of ergens op een terras/rooftop zit e.d. ?

Denk dat je het vooral ervaart in de luchtkwaliteit:

image.png.f39742f81866158030f038e0aa5373f4.png

image.thumb.png.d1113ad38d8df6358f8c3451c730fc1b.png

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
37 minuten geleden, DDke zei:

@Maverick en ik zijn net een paar uur terug van daar. Die gasten zijn daar hele, hele, hele grote stappen aan het maken. Hebben daar bvb met een wagen gereden die alleen rijdt, niet normaal hoe goed die dat doet. Veel beter dan de madam die aan het stuur zat bvb.
In een stad met 25 miljoen inwoners is 90% van de wagens daar nu EV.
Afwerking en uitrusting is next level.

En idd een prijsstelling die niet te begrijpen valt. Chines Maybach: 100k.
Maar idd zal die prijs hier wel naar analogie met bvb een US pickup een pak schelen.

Kan ook iets zeggen over die madam aan het stuur natuurlijk.

Geplaatst:
29 minuten geleden, Polygoon zei:

Ongelooflijk.
Die steden zijn druk, maar zonder geluid. Valt ook echt op dat je op het voetpad gewoon normaal met elkaar kan praten.
Zit 'm ook in de kleine dingetjes.
Als je bvb te lang stilstaat om iemand op te halen, dan krijg je door de vele camera's direct automatisch een boete van 400 USD.
Maar de rust qua geluid in zo'n stad is echt opvallend.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
16 minuten geleden, Parsifal zei:

Waarschijnlijk. Nu het was mijn eerste keer, dus ik kan niet vergelijken.

Geplaatst:
7 minuten geleden, gewoon ik zei:

Kan ook iets zeggen over die madam aan het stuur natuurlijk.

Ook. Maar die wagen was zeeeer smooth. Reden weg, volautomatisch. En moesten naar rechts afslaan. Stonden op een zebrapad aan de rechterkant 3 kegeltjes, en na het afslaan een mobiele werkplaats. Geen issue. Nul.
Wij hebben een kilometer of 5 gereden, en dat ging op een normale snelheid, met 0 fouten. Ik vond zelfs dat die wagen nogal zelfzeker was, zeker bij het inparkeren. Die reed eerst naar voor, tot op 30 à 50 cm van de bus die ervoor stond, ik dacht dat het fout ging, maar ging perfect.

Over uitrusing: Je kan in al die karren bvb je zijramen dimmen zoals in een vliegtuig. 
Voorin/achterin gekoelde stoelen, koelkast, in die Maybach-cloon groot scherm achter de voorzetels met film erop, in de armsteun tabletjes om alles te regelen, deuren die automatisch open en dicht gaan, enz. Echt wacko.
Zullen hier op het forum wel wat foto's plaatsen, maar zijn allebei onze mails aan het inhalen momenteel. 
En ik weet mijn voornaam zelf nimeer.. Zal morgen wel beter gaan 😉

Geplaatst:
23 minuten geleden, Parsifal zei:

Dat is iets wat ik niet snel ga vergeten, landen in Peking in 2016. Je ziet de terminals zelfs niet door alle bruine smog :lolz: 

• Whut?! 1
Geplaatst:
8 minuten geleden, DDke zei:

Maar de rust qua geluid in zo'n stad is echt opvallend.

Ik ben niet per se voor een LEZ in Antwerpen. Maar die rust in een stadscentrum moet zalig zijn. 

Geplaatst:

Ik vond dat in Wenen opvallend, tot dat ik begon na te denken aan wat het lag, er rijdt daar zo goed als geen een brommertje meer op benzine, allemaal elektrisch. Is een serieus verschil! 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 minuut geleden, Challazer zei:

Ik vond dat in Wenen opvallend, tot dat ik begon na te denken aan wat het lag, er rijdt daar zo goed als geen een brommertje meer op benzine, allemaal elektrisch. Is een serieus verschil! 

idd. in Shenzhen/Shanghai hopen scooters. Maar allemaal elektrisch.

Geplaatst:
8 minuten geleden, DDke zei:

idd. in Shenzhen/Shanghai hopen scooters. Maar allemaal elektrisch.

de scooters zijn dus nog niet weg, maar de walm en het geluid wel.

Geplaatst:
21 minuten geleden, DDke zei:

Ook. Maar die wagen was zeeeer smooth. Reden weg, volautomatisch. En moesten naar rechts afslaan. Stonden op een zebrapad aan de rechterkant 3 kegeltjes, en na het afslaan een mobiele werkplaats. Geen issue. Nul.
Wij hebben een kilometer of 5 gereden, en dat ging op een normale snelheid, met 0 fouten. Ik vond zelfs dat die wagen nogal zelfzeker was, zeker bij het inparkeren. Die reed eerst naar voor, tot op 30 à 50 cm van de bus die ervoor stond, ik dacht dat het fout ging, maar ging perfect.

Over uitrusing: Je kan in al die karren bvb je zijramen dimmen zoals in een vliegtuig. 
Voorin/achterin gekoelde stoelen, koelkast, in die Maybach-cloon groot scherm achter de voorzetels met film erop, in de armsteun tabletjes om alles te regelen, deuren die automatisch open en dicht gaan, enz. Echt wacko.
Zullen hier op het forum wel wat foto's plaatsen, maar zijn allebei onze mails aan het inhalen momenteel. 
En ik weet mijn voornaam zelf nimeer.. Zal morgen wel beter gaan 😉

Aan je zinnen te lezen, heb je daar veel gedaan behalve geslapen

• Grappig 1
Geplaatst:
2 minuten geleden, gewoon ik zei:

Aan je zinnen te lezen, heb je daar veel gedaan behalve geslapen

Ik heb dat speciaal voor u herlezen, maar kan niks verkeerd vinden 😆
Nu, nogmaals. Ik zie er vandaag zelfs als een chinees uit denk ik. Ik loop verloren in mijn eigen huis 😆

Maar je hebt gelijk. Slapen stond idd niet op de planning 😅

Geplaatst:
24 minutes ago, Challazer said:

Dat + hoeveel lawaai maakt de gemiddelde ICE bus. Je moet maar eens in Brussel centrum rondlopen.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Zoals ik al zoveel heb gezegd, moest de politiek er geen stokje voor stoppen is het over en uit in met de Europese automerken, en dit met alle gevolgen van dien. (En niet enkel met de automerken, ze teleporteren ons gewoon terug naar de middeleeuwen op veel vlakken.) 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid