Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De nieuwe voelt “stabieler” aan. Solider en minder buggy. Je doet ongeveer 100 km meer met een volle batterij tegenover de J1. 
Kleine nieuwigheid maar wat ik wel super handig vind, is dat je nu permanent ziet wat de maximale laadcapaciteit is van de auto. 
Ik las ergens dat Porsche het budget dat ze normaal spenderen aan een facelift, verdubbeld hebben voor de Taycan. Als je dan ziet hoe weinig er uitwendig veranderd is, kan het niet anders dan dat er technisch enorme stappen vooruit gezet werden. 

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:

Afgelopen weekend kreeg ik een cross turismo mee als testwagen.  Was onder de indruk van comfort, directheid van sturen en gebruiksgemak,  nadeel vond ik de afmeting en de prijs (gelet op de afschrijving die het type wagen heeft). Bij het terugbrengen nog es kort met Macan gereden en het verschil was duidelijk. Nu twijfelen we nog om echt die switch naar elektrische auto te maken.

Geplaatst:
9 uren geleden, 4rings zei:

Bij het terugbrengen nog es kort met Macan gereden en het verschil was duidelijk. 

Duidelijk als in? 

Geplaatst:
2 uren geleden, toere zei:

Duidelijk als in? 

Als we kiezen, dan kiezen we voor de Taycan.  Was voor ons gevoel, de betere auto. 

• 9 maanden later...
Geplaatst:
1 uur geleden, Super95 zei:

Heb dat ook zien passeren. Is dan niet gewoon uw batterij sneller leeg? 🙂

Lijkt me wel heel straf dat Jens en Dieter uit Willebroek een wagen sneller en energiezuiniger kunnen maken, waar ingenieurs in Stuttgart in al die ontwikkeljaren daar niet in geslaagd zouden zijn 🙂

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Die ingenieurs maken ook compromissen waarbij ze met alles proberen rekening te houden. Een tuner die zegt 'ik ben alleen geinteresseerd in piekvermogen en de rest kan mij niet schelen' kan misschien wel wat schuiven ja.

Geplaatst:

Op de E-tron GT is het vermogen een tikkeltje minder dan bij een technisch gelijkaardige Taycan 4s (PB+)… dan is het voor de Audi’s wel interessant om het vermogen gelijk te trekken. Dacht dat zoiets 500 euro zou kosten, whoops!

Geplaatst: (aangepast)
3 uren geleden, ma: zei:

Heb dat ook zien passeren. Is dan niet gewoon uw batterij sneller leeg? 🙂

Lijkt me wel heel straf dat Jens en Dieter uit Willebroek een wagen sneller en energiezuiniger kunnen maken, waar ingenieurs in Stuttgart in al die ontwikkeljaren daar niet in geslaagd zouden zijn 🙂

Je ziet dat de alle AWD tem de turbo hetzelfde vermogen krijgen. Waarschijnlijk hebben die gewoon allemaal dezelfde hardware. En voor een Turbo komt er maar 56PK bij, dat is waarschijnlijk wat marge die ze inrekenen bij Porsche zelf.

Maar, aangezien de Taycan 4 énorm in waarde afschrijft, heb je binnenkort voor pakweg 60k dus een Porsche met 940PK.

aangepast door anders
Geplaatst:
23 uren geleden, ma: zei:

Jens en Dieter uit Willebroek

:lolz: 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid