Ga naar inhoud

Porsche Taycan 2024


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Hopelijk blijven hierdoor de tweedehands Taycans en etron GT’s een beetje deftig in prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, 2dehands prijzen zijn een ramp. Hier een 2022 Taycan GTS Sports Turismo met onder de 2000km op de teller met catalogusprijs van zeker boven de 170.000 EUR te koop onder 100.000 EUR. Toch al een serieus waardeverlies: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=375666901&c=EstateCar&dam=0&isSearchRequest=true&ms=20100%3B30%3B%3BGTS&pageNumber=2&ref=srp&refId=fc030f37-9d55-73ab-f74a-8bbb66ab8c38&s=Car&sb=rel&searchId=fc030f37-9d55-73ab-f74a-8bbb66ab8c38&vc=Car

Langs de andere kant, als je zoiets kan kopen 💗

Ik vind die premium elektrische wagens ideaal om (jong) 2dehands te kopen. Initieel waardeverlies is te groot om te negeren...

aangepast door ma:
Link naar reactie
Delen op andere sites

T is al iets beter maar nog steeds geen fan van de voorkant. Ik zou nog steeds anytime een E-tron GT verkiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ma: zei:

Ja, 2dehands prijzen zijn een ramp. Hier een 2022 Taycan GTS Sports Turismo met onder de 2000km op de teller met catalogusprijs van zeker boven de 170.000 EUR te koop onder 100.000 EUR. Toch al een serieus waardeverlies: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=375666901&c=EstateCar&dam=0&isSearchRequest=true&ms=20100%3B30%3B%3BGTS&pageNumber=2&ref=srp&refId=fc030f37-9d55-73ab-f74a-8bbb66ab8c38&s=Car&sb=rel&searchId=fc030f37-9d55-73ab-f74a-8bbb66ab8c38&vc=Car

Langs de andere kant, als je zoiets kan kopen 💗

Ik vind die premium elektrische wagens ideaal om (jong) 2dehands te kopen. Initieel waardeverlies is te groot om te negeren...

Klopt idd. , moet eens zien naar de laatste aflevering van Harry's Garage. Die heeft zich weer een diesel aangeschaft als daily (RRS 3.0). EV leaseprijzen zijn totaal van de pot gerukt omdat ze in hun maag zitten met de kelderende restwaarde. Veel 2de hands dealers daar willen zelfs geen EV meer overnemen. Is nu wel in de UK maar denk dat het hier niet anders is (of zo zal worden). Ik zie hier ook al vrij regelmatig extreme prijsdalingen passeren voor EV's die al langer te koop staan.  (vb. https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/tesla-model-s-p100d-ludicrous-performance-fsd-775pk-elektrisch-rood-76397105-49c5-4c57-acf1-7a25ebb45846?source=dealerpage_stock-list )

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ma: zei:

Een 911 toch minder 🙃

Want je vergelijkt een Taycan met een 911?

een 7 serie of 5 serie, zal even snel een eerste duik maken.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, BMWMB zei:

Ik heb mij eens een Taycan 4S samengesteld, met vergelijkbare opties als mijn etron GT. Het zijn dan nog geen PTS-kleuren, zoals ik wel Exclusive-kleuren heb op mijn etron GT, maar deze Taycan kost 172k euro... Dat is 40k euro duurder dan mijn etron GT! 😂 Die prijzen zijn toch echt niet meer normaal. 

Ik heb altijd al het idee gehad dat het verschil alleen maar groter werd zodra je nog meer in de optielijst duikt. Eerlijk gezegd heb ik de oefening indertijd niet meer gemaakt, maar onze GT's zijn redelijk rijkelijk uitgerust, echt 1 op 1 vergelijken kon naar mijn gevoel toen ook al gemakkelijk een 30K verschil geweest zijn, toch? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, BMWMB said:

Het zijn dan nog geen PTS-kleuren, zoals ik wel Exclusive-kleuren heb op mijn etron GT, maar deze Taycan kost 172k euro... Dat is 40k euro duurder dan mijn etron GT! 😂 Die prijzen zijn toch echt niet meer normaal. 

Als de jouwe aangepast wordt zal daar ook wel weer een schel bij komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een GT koop je best tweedehands, hebben er al redelijk wat zien passeren (met relatief lage km stand) met aanzienlijk verschil vergeleken met de aankoopprijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, ir_fuel zei:

Als de jouwe aangepast wordt zal daar ook wel weer een schel bij komen.

Net eens opnieuw geconfigureerd, met dezelfde exclusive kleuren, en kom nu aan 151k euro. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi en zal hopelijk merkelijk beter zijn dan eerste generatie.  Persoonlijk vind ik de prijs te hoog, maar dat gevoel heb ik bij de meeste EV’s. Verkopen zal ie wel want het is een Porsche

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, BMWMB said:

Net eens opnieuw geconfigureerd, met dezelfde exclusive kleuren, en kom nu aan 151k euro. 

Maar daar is nog geen facelift van 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, 4rings said:

Persoonlijk vind ik de prijs te hoog, maar dat gevoel heb ik bij de meeste EV’s. 

Gezien dat allemaal zo een restwaardekanonnen zijn, gewoon tweedehands eens loeren :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Gezien dat allemaal zo een restwaardekanonnen zijn, gewoon tweedehands eens loeren :ninja:

Dan moet je nog wat geduld hebben voor het nieuwe model.  Vorig model heeft toch wat issues.

Als je het rationeel bekijkt is de zakelijke rijder dan niet beter af met een tesla?  Enigszins betaalbaar,  no nonsense en betrouwbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ècht rationeel wil zijn, dan heb je een oude(re) auto privé staan en laat je vennootschap 0,4259€ per afgelegde km betalen.

Maar dan kun je natuurlijk geen Taycan, Ludicrous Plaid o.i.d. rijden😀

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, 4rings said:

Als je het rationeel bekijkt is de zakelijke rijder dan niet beter af met een tesla?  Enigszins betaalbaar,  no nonsense en betrouwbaar?

100+K aan een auto hangen en het dan hebben over "rationeel bekijken"? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, ir_fuel zei:

100+K aan een auto hangen en het dan hebben over "rationeel bekijken"? :D 

Tesla 3 bijvoorbeeld kost toch geen 100k? 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minutes ago, 4rings said:

Tesla 3 bijvoorbeeld kost toch geen 100k? 😉

Model 3.

We zitten hier in het Porsche Taycan topic. Lijkt me redelijk nutteloos dan te gaan zeveren over dat een Dacia privé kopen en kilometervergoeding aan je zaak rekenen rationeler is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh ja,  het ging er eigenlijk over dat de Taycan toch duur is voor wat het is.  Is technisch toch niet beter dan bijvoorbeeld Audi…. Porsche promoot hem zelf als elektrische 911 🙄 terwijl ze dat toch met voorgaand model toch nooit hebben kunnen waarmaken.  Maar goed elk zijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Om te antwoorden op de Tesla Model S Plaid, heeft Porsche vandaag de Turbo GT voorgesteld.

Enkele cijfers: 1.108pk, 1.340Nm koppel, 0-100 in 2,2sec, en een prijs vanaf €255.299,99...

spacer.png

spacer.png

Optioneel met Weissach pack, waarbij je dan die achtervleugel krijgt, en ook binnen een 'kaal' interieur zonder achterbank.

spacer.png

spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid