Ga naar inhoud

Porsche Taycan 2024


D Squaloid

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, BMWMB zei:

Optioneel met Weissach pack, waarbij je dan die achtervleugel krijgt, en ook binnen een 'kaal' interieur zonder achterbank.

 

Benieuwd hoeveel ze er daarvan gaan verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, BMWMB said:

Optioneel met Weissach pack, waarbij je dan die achtervleugel krijgt, en ook binnen een 'kaal' interieur zonder achterbank.

 

Hij staat enkel met Weissach pack op de website, voor 255K.

Uiteindelijk heb je maar 1 optie meer te nemen, en dat is de kleur. 10.5K voor een PTSke, want er zijn amper andere kleuren te kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, Porsche gaat all the way. Vanuit technisch oogpunt interessant om te zien hoe ze de Plaid overtroeft hebben (2 motoren + gearbox setup ipv 3 motoren voor de Plaid, enzo...).
Het nut van die achterbank te verliezen zegt veel over het nut van deze auto in 't algemeen, hoe je een 'echte' tweedeurs Porsche GT voor dit zou laten staan, snap ik voor geen meter. Dat prijst zichzelf -voor mij sowieso- compleet uit de markt, terwijl een Plaid -ook al het randje van onnozel opzoekt-, veel meer 'on point' is als dagdagelijkse sedan.  Maar bon, da's geen verrassing, gezien de prijzen van de Taycan 4S, Turbo, ... ook al dat effect hadden. 

aangepast door Logic
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

#1 comment op de Top Gear video: 

"only outpaced by the depreciation"

😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/porsche-taycan-turbo-gt-grensverleggend-sterk-en-snel/

Dit vind ik wel straf: "Kern ging in de Turbo GT met Weissach-pakket in 7:07.55 over het dik 20 km lange circuit. Dat was maar liefst 26 seconden sneller dan met de Turbo S. Daarmee legt de Porsche Taycan Turbo GT slechts iets meer dan twee seconden toe op de Rimac Nevera."

Terwijl dat ding, hoe absurd het ook lijkt, in een nóg hogere liga speelt qua acceleratie:
Taycan Turbo GT: 0-200 in 6.4s
Rimac Nevera: 0-200 in 4.4s

Zou wel interessant zijn om die vergelijking eens in detail te zien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen rekening houden dat die 6.4 van de porsche zeker gehaald wordt en mogelijks zelfs sneller is.

Die van de rimac zal zoiets zijn in perfecte omstandigheden en onder bepaalde condities, dus in gebruik zal het verschil veel kleiner zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kameraad vertelde afgelopen weekend dat hij een lichte vracht overweegt, al heeft hij veel goesting in een Taycan maar durft hij niet wegens reacties van klanten - ik stuurde hem gisteren deze door 😁.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/3/2024 om 10:55, Naish zei:

Alleen rekening houden dat die 6.4 van de porsche zeker gehaald wordt en mogelijks zelfs sneller is.

Die van de rimac zal zoiets zijn in perfecte omstandigheden en onder bepaalde condities, dus in gebruik zal het verschil veel kleiner zijn.

Die laatste laadt misschien consistenter 😛 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Was het ook niet zo dat die Rimac alles tegenhad op dat moment? Ik meen zoiets gelezen te hebben.

Kan me niet inbeelden dat Bugatti investeert in een bedrijf dat easy peasy door Porsche overklast wordt met een sedan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Rabbit zei:

 

Kan me niet inbeelden dat Bugatti investeert in een bedrijf dat easy peasy door Porsche overklast wordt met een sedan.

Het is toch andersom? Rimac heeft Bugatti overgenomen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, tussen haakjes, Porsche zit al sinds 2018 in Rimac 🙂

"In November 2021, Porsche and Rimac successfully finalised the formation of a joint venture between Rimac’s hypercar division – Rimac Automobili – and Bugatti Automobiles.

https://newsroom.porsche.com/en/2022/company/porsche-rimac-automobili-investment-28555.html#:~:text=In November 2021%2C Porsche and,as independent brands and manufacturers.

Die synergie ga je -in de mate dat die er nog niet was- ongetwijfeld meer en meer zien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Logic said:

Ja, tussen haakjes, Porsche zit al sinds 2018 in Rimac 🙂

"In November 2021, Porsche and Rimac successfully finalised the formation of a joint venture between Rimac’s hypercar division – Rimac Automobili – and Bugatti Automobiles.

https://newsroom.porsche.com/en/2022/company/porsche-rimac-automobili-investment-28555.html#:~:text=In November 2021%2C Porsche and,as independent brands and manufacturers.

Die synergie ga je -in de mate dat die er nog niet was- ongetwijfeld meer en meer zien. 

Bij mijn weten komt die 2-versnellingsbak in de Taycan ook van Rimac.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Afgelopen week het nieuwe model es gaan bekijken in de showroom.  Op de koplampen na is er visueel weinig gewijzigd.  Grootste veranderingen zijn onderhuids.  Betere batterij, software, luchtvering standaard,  de noodzaak voor de performance batterij (optie van 6000€) is er niet meer (zou slechts extra 50 km genereren)… Prijs is stevig maar lag in lijn van verwachting.  EV’s hebben stevige waardevermindering dus renten of leasen…

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, 4rings said:

EV’s hebben stevige waardevermindering dus renten of leasen…

Dat maakt het er niet goedkoper op hoor.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid