Jump to content

Porsche Taycan 2024


D Squaloid

Recommended Posts

1 minuut geleden, BMWMB zei:

Optioneel met Weissach pack, waarbij je dan die achtervleugel krijgt, en ook binnen een 'kaal' interieur zonder achterbank.

 

Benieuwd hoeveel ze er daarvan gaan verkopen.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, BMWMB said:

Optioneel met Weissach pack, waarbij je dan die achtervleugel krijgt, en ook binnen een 'kaal' interieur zonder achterbank.

 

Hij staat enkel met Weissach pack op de website, voor 255K.

Uiteindelijk heb je maar 1 optie meer te nemen, en dat is de kleur. 10.5K voor een PTSke, want er zijn amper andere kleuren te kiezen.

Link to comment
Share on other sites

Haha, Porsche gaat all the way. Vanuit technisch oogpunt interessant om te zien hoe ze de Plaid overtroeft hebben (2 motoren + gearbox setup ipv 3 motoren voor de Plaid, enzo...).
Het nut van die achterbank te verliezen zegt veel over het nut van deze auto in 't algemeen, hoe je een 'echte' tweedeurs Porsche GT voor dit zou laten staan, snap ik voor geen meter. Dat prijst zichzelf -voor mij sowieso- compleet uit de markt, terwijl een Plaid -ook al het randje van onnozel opzoekt-, veel meer 'on point' is als dagdagelijkse sedan.  Maar bon, da's geen verrassing, gezien de prijzen van de Taycan 4S, Turbo, ... ook al dat effect hadden. 

Edited by Logic
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

26 minuten geleden, davy zei:

Raar dat deze nog de oude bumpers krijgt?

Zijn die van de FL toch?

Link to comment
Share on other sites

#1 comment op de Top Gear video: 

"only outpaced by the depreciation"

😂

Link to comment
Share on other sites

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/porsche-taycan-turbo-gt-grensverleggend-sterk-en-snel/

Dit vind ik wel straf: "Kern ging in de Turbo GT met Weissach-pakket in 7:07.55 over het dik 20 km lange circuit. Dat was maar liefst 26 seconden sneller dan met de Turbo S. Daarmee legt de Porsche Taycan Turbo GT slechts iets meer dan twee seconden toe op de Rimac Nevera."

Terwijl dat ding, hoe absurd het ook lijkt, in een nóg hogere liga speelt qua acceleratie:
Taycan Turbo GT: 0-200 in 6.4s
Rimac Nevera: 0-200 in 4.4s

Zou wel interessant zijn om die vergelijking eens in detail te zien...

Link to comment
Share on other sites

Alleen rekening houden dat die 6.4 van de porsche zeker gehaald wordt en mogelijks zelfs sneller is.

Die van de rimac zal zoiets zijn in perfecte omstandigheden en onder bepaalde condities, dus in gebruik zal het verschil veel kleiner zijn.

Link to comment
Share on other sites

Kameraad vertelde afgelopen weekend dat hij een lichte vracht overweegt, al heeft hij veel goesting in een Taycan maar durft hij niet wegens reacties van klanten - ik stuurde hem gisteren deze door 😁.

  • Funny 1
Link to comment
Share on other sites

Op 12/3/2024 om 10:55, Naish zei:

Alleen rekening houden dat die 6.4 van de porsche zeker gehaald wordt en mogelijks zelfs sneller is.

Die van de rimac zal zoiets zijn in perfecte omstandigheden en onder bepaalde condities, dus in gebruik zal het verschil veel kleiner zijn.

Die laatste laadt misschien consistenter 😛 

  • Funny 1
Link to comment
Share on other sites

Was het ook niet zo dat die Rimac alles tegenhad op dat moment? Ik meen zoiets gelezen te hebben.

Kan me niet inbeelden dat Bugatti investeert in een bedrijf dat easy peasy door Porsche overklast wordt met een sedan.

Link to comment
Share on other sites

32 minuten geleden, Rabbit zei:

 

Kan me niet inbeelden dat Bugatti investeert in een bedrijf dat easy peasy door Porsche overklast wordt met een sedan.

Het is toch andersom? Rimac heeft Bugatti overgenomen.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja, tussen haakjes, Porsche zit al sinds 2018 in Rimac 🙂

"In November 2021, Porsche and Rimac successfully finalised the formation of a joint venture between Rimac’s hypercar division – Rimac Automobili – and Bugatti Automobiles.

https://newsroom.porsche.com/en/2022/company/porsche-rimac-automobili-investment-28555.html#:~:text=In November 2021%2C Porsche and,as independent brands and manufacturers.

Die synergie ga je -in de mate dat die er nog niet was- ongetwijfeld meer en meer zien. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Logic said:

Ja, tussen haakjes, Porsche zit al sinds 2018 in Rimac 🙂

"In November 2021, Porsche and Rimac successfully finalised the formation of a joint venture between Rimac’s hypercar division – Rimac Automobili – and Bugatti Automobiles.

https://newsroom.porsche.com/en/2022/company/porsche-rimac-automobili-investment-28555.html#:~:text=In November 2021%2C Porsche and,as independent brands and manufacturers.

Die synergie ga je -in de mate dat die er nog niet was- ongetwijfeld meer en meer zien. 

Bij mijn weten komt die 2-versnellingsbak in de Taycan ook van Rimac.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Afgelopen week het nieuwe model es gaan bekijken in de showroom.  Op de koplampen na is er visueel weinig gewijzigd.  Grootste veranderingen zijn onderhuids.  Betere batterij, software, luchtvering standaard,  de noodzaak voor de performance batterij (optie van 6000€) is er niet meer (zou slechts extra 50 km genereren)… Prijs is stevig maar lag in lijn van verwachting.  EV’s hebben stevige waardevermindering dus renten of leasen…

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, 4rings said:

EV’s hebben stevige waardevermindering dus renten of leasen…

Dat maakt het er niet goedkoper op hoor.

  • Thanks Friendly 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions