BMWMB 12.350 Geplaatst: 26 oktober 2024 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2024 Op 18/10/2024 om 00:48, BMWMB zei: Ik ga morgen op circuit Zolder deze eens testrijden. Een verslagje zal volgen. Ik ben vorig weekend dus naar Zolder afgezakt, en heb daar 4 EV's kunnen testrijden: De Mini Aceman, deze R5, de Kia EV9 en de Lotus Eletre. Van de looks van deze R5 ben ik echt verkocht. Heel knap hoe deze gelijkt op de oude R5 van weleer. Op het circuit 2 ronden gereden, meer mocht niet, en het geluk gehad dat ik weinig verkeer voor mij had. Je mocht niet voorbijsteken, en eigenlijk werd de snelheid beperkt tot 120km/u. De jonge dame die naast me zat had vertrouwen toen ik zei dat ik er al dikwijls gereden had, en dus kon ik dit ding even de teugels geven. Net zoals @mrbbs heeft ervaren, vond ik ook deze R5 veel leuker rijden. De Mini was comfortabeler en dus sterieler, hoewel deze krachtiger was, maar had ook veel last van onderstuur. De R5 is iets strakker afgeveerd, en stuurt zoveel plezanter, waardoor hij gewoon sportiever rijdt, ondanks het mindere vermogen. Dit wordt heel zeker een succes! 6 Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 26 oktober 2024 Geplaatst: 26 oktober 2024 45 minuten geleden, BMWMB zei: Ik ben vorig weekend dus naar Zolder afgezakt, en heb daar 4 EV's kunnen testrijden: De Mini Aceman, deze R5, de Kia EV9 en de Lotus Eletre. Van de looks van deze R5 ben ik echt verkocht. Heel knap hoe deze gelijkt op de oude R5 van weleer. Op het circuit 2 ronden gereden, meer mocht niet, en het geluk gehad dat ik weinig verkeer voor mij had. Je mocht niet voorbijsteken, en eigenlijk werd de snelheid beperkt tot 120km/u. De jonge dame die naast me zat had vertrouwen toen ik zei dat ik er al dikwijls gereden had, en dus kon ik dit ding even de teugels geven. Net zoals @mrbbs heeft ervaren, vond ik ook deze R5 veel leuker rijden. De Mini was comfortabeler en dus sterieler, hoewel deze krachtiger was, maar had ook veel last van onderstuur. De R5 is iets strakker afgeveerd, en stuurt zoveel plezanter, waardoor hij gewoon sportiever rijdt, ondanks het mindere vermogen. Dit wordt heel zeker een succes! Denk dat we hetzelfde meisje hadden, die vond het bij mij ook wel leuk denk ik. Die liet mij gewoon begaan en was duidelijk aan het genieten Ik vond de Renault R5 wel leuker dan de Mini maar vond wel dat het chassis wat in elkaar viel wanneer je hem op circuit rijdt. Voor mij niet leuk genoeg.. 1 Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 26 oktober 2024 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2024 Geen enkele EV die je kon testrijden was gemaakt voor het circuit. De R5 is ook wat hoger qua concept, wat ook in z'n nadeel speelt. Sowieso is met EV een groot deel van de sensatie weg, en net daarom vind ik het leuke auto's voor dagelijkse verplaatsingen door het drukke verkeer. Voor de fun kan je nog altijd beter eentje op drakensap hebben. Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 26 oktober 2024 Geplaatst: 26 oktober 2024 Is zoiets dan niets voor de zoon, Bmwmb? Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 26 oktober 2024 Geplaatst: 26 oktober 2024 4 minuten geleden, BMWMB zei: Geen enkele EV die je kon testrijden was gemaakt voor het circuit. De R5 is ook wat hoger qua concept, wat ook in z'n nadeel speelt. Sowieso is met EV een groot deel van de sensatie weg, en net daarom vind ik het leuke auto's voor dagelijkse verplaatsingen door het drukke verkeer. Voor de fun kan je nog altijd beter eentje op drakensap hebben. Met de Cupra Born kan je echt wel wat plezier hebben op Zolder. Aandrijving op de juiste wielen doet al wonderen. 1 Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 26 oktober 2024 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2024 Hij is geen fan van EV's. Zijn droom blijft een i30N in de lichtblauwe kleur. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 27 oktober 2024 Geplaatst: 27 oktober 2024 10 uren geleden, BMWMB zei: Hij is geen fan van EV's. Zijn droom blijft een i30N in de lichtblauwe kleur. Wat heb je verkeerd gedaan in de opvoeding? 1 Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 27 oktober 2024 Geplaatst: 27 oktober 2024 11 uren geleden, mrbbs zei: Denk dat we hetzelfde meisje hadden, die vond het bij mij ook wel leuk denk ik. Die liet mij gewoon begaan en was duidelijk aan het genieten GOUD !!!! Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 27 oktober 2024 Geplaatst: 27 oktober 2024 8 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Wat heb je verkeerd gedaan in de opvoeding? Da's nu al iconisch dus ik begrijp dat. 1 Quote
DuDe 1.211 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 Gisteren een donkerblauwe zien rijden in Zoersel. Een beetje saai in die kleur eigenlijk. 1 Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 Daarstraks een camion vol tegen gekomen. Ziet er leuk uit! Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 On 10/27/2024 at 8:57 AM, ex-Mooseman said: Wat heb je verkeerd gedaan in de opvoeding? Daar is niks mis mee. Quote
d_s 3.477 Geplaatst: 4 november 2024 Geplaatst: 4 november 2024 Op 26/10/2024 om 22:05, BMWMB zei: Ik ben vorig weekend dus naar Zolder afgezakt, en heb daar 4 EV's kunnen testrijden: De Mini Aceman, deze R5, de Kia EV9 en de Lotus Eletre. Van de looks van deze R5 ben ik echt verkocht. Heel knap hoe deze gelijkt op de oude R5 van weleer. Op het circuit 2 ronden gereden, meer mocht niet, en het geluk gehad dat ik weinig verkeer voor mij had. Je mocht niet voorbijsteken, en eigenlijk werd de snelheid beperkt tot 120km/u. De jonge dame die naast me zat had vertrouwen toen ik zei dat ik er al dikwijls gereden had, en dus kon ik dit ding even de teugels geven. Net zoals @mrbbs heeft ervaren, vond ik ook deze R5 veel leuker rijden. De Mini was comfortabeler en dus sterieler, hoewel deze krachtiger was, maar had ook veel last van onderstuur. De R5 is iets strakker afgeveerd, en stuurt zoveel plezanter, waardoor hij gewoon sportiever rijdt, ondanks het mindere vermogen. Dit wordt heel zeker een succes! Hoe was de afwerking en ruimte? Eigenlijk zijn ze nu wel "betaalbaar" als je de 5k premie nog kunt meenemen. En de EV9? Is toch een heel slagschip. Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 4 november 2024 Geplaatst: 4 november 2024 In Durbuy stonden ze (geel en groen) in de toonzaal bij Renault. (stel je voor dat ze bij Peugeot stonden ) Quote
SB-01 4.347 Geplaatst: 4 november 2024 Geplaatst: 4 november 2024 6 uren geleden, tuscani zei: In Durbuy stonden ze (geel en groen) in de toonzaal bij Renault. (stel je voor dat ze bij Peugeot stonden ) Dan zou de Peugeot dealer blij zijn. Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 9 november 2024 Geplaatst: 9 november 2024 De 5 begint in de showrooms te staan, hopelijk kom je hem ook veel in het echt tegen. Het is er boenk op. Ferm ook dat ze dat digitale scherm op de motorkap behouden hebben. Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 9 november 2024 Geplaatst: 9 november 2024 Bedankt fuel, ik wist zelfs niet meer dat er al een topic was. Als er al eentje bestaat, mogen ze idd los van elkaar blijven. Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 9 november 2024 Geplaatst: 9 november 2024 Ik denk dat ik er eentje ga kopen voor de vrouw. 3 Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 9 november 2024 Geplaatst: 9 november 2024 Als je ze bekijkt en vergelijkt. Hadden ze precies de Alpine beter de onderste LED´s ook laten behouden? Dus degene op de motorkap als extra ipv ter vervanging. Want nu komt de standaard versie precies stoerder over op het eerste zicht voor mij. Quote
Fastflupke 163 Geplaatst: 10 november 2024 Geplaatst: 10 november 2024 Benieuwd om zelf eens mee op stap te gaan… voldoende knipogen naar vroeger, retro kleuren en zo te lezen in de eerste revieuws geen slechte rij-eigenschappen! Quote
d_s 3.477 Geplaatst: 14 november 2024 Geplaatst: 14 november 2024 Op 9/11/2024 om 15:49, Riskitalltowin zei: Ik denk dat ik er eentje ga kopen voor de vrouw. Je hebt nog een week om 5k euro korting te krijgen Quote
Populair bericht Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 14 november 2024 Populair bericht Geplaatst: 14 november 2024 9 uren geleden, d_s zei: Je hebt nog een week om 5k euro korting te krijgen Work in progress 14 Quote
d_s 3.477 Geplaatst: 14 november 2024 Geplaatst: 14 november 2024 Ben er ook wel door gecharmeerd. Voor mij speelt die 5k euro niet zozeer aangezien het toch op de firma zou aangekocht worden. Quote
Fastflupke 163 Geplaatst: 14 november 2024 Geplaatst: 14 november 2024 Stijlvol in het blauw maar toch liever een fel kleurtje Quote
SB-01 4.347 Geplaatst: 15 november 2024 Geplaatst: 15 november 2024 Ik zou hem absoluut in het geel willen. Echt de kar van de afgelopen jaren wat mij betreft. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.