Ga naar inhoud

Renault 5 E-Tech


BMWMB

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, Ugeken zei:

Cool ding.

En de Honda E: ik hoorde van dealers dat Honda absurde levertermijnen had, zo kan je ook niet verkopen natuurlijk. 

En absurde prijzen niet vergeten. Die begonnen aan 40k ofzo :lolz: 

En dan had je 220km wltp range 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Kun je ook beschrijven waarom?

150 pk op de voorwielen bij een ICE hothatch like ding zit je met een opbouw vooraleer dat vermogen op die voorwielen zit. Dan weet je wanneer je gaat doorduwen dat je je stuur goed moet vasthouden. Bij een EV FWD met dat soort vermogen moet je continu je focus hebben op dat vermogen op de voorwielen omdat het er instant is. Je voelt constant die nervositeit in dat stuur waar je dat bij een ICE meer moet gaan opzoeken vooraleer je dat voelt.

Dat is hoe ik dat het beste kan omschrijven vanuit mijn ervaring. Wij hebben testgereden met XC40 FWD en hebben nu de wagen in RWD uitgeleverd gekregen. Mijn vrouw heeft geen idee wat voor of achterwielaandrijving is, maar ze vindt deze "rustiger", bij de testrit had ze bang van de pk's.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Ugeken zei:

Cool ding.

En de Honda E: ik hoorde van dealers dat Honda absurde levertermijnen had, zo kan je ook niet verkopen natuurlijk. 

 

37 minuten geleden, Parsifal zei:

En absurde prijzen niet vergeten. Die begonnen aan 40k ofzo :lolz: 

En dan had je 220km wltp range 

Honda heeft dat ding nooit gemaakt om te verkopen lijkt het wel. Zijn ook nooit in Europa gemaakt. Heeft ook technologie, ophanging, afwerking die je niet in het B-segment vindt en dus ook niet nodig hebt om te verkopen. 

Eind 2020 hebben ze alle dealers in BE hun E's laten inschrijven en die hebben die showroom modellen/demo's dan als tweedehands verkocht, sommige jaren later zoals de mijne. Ik denk dat er in BE zeer weinig verkocht zijn aan die prijs van 42k.

Deze 5 heeft veel meer te bieden in mijn ogen voor onze markt. De range uiteraard, maar het is ook een massaproduct aan een "redelijke" prijs. Bovendien valt het ook nog is te personaliseren. Als ik zie hoe enthousiast mensen reageren op mijn E qua looks dan denk ik dat Renault met dit pakket wel een heel grote kans heeft om te scoren, uiteindelijk gaat dit amper duurder zijn dan een Yaris en hij is praktischer dan de 500e met zijn 3 of 4 deuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort nieuwigheden kunnen we alleen maar toejuichen 😎, leuk en betaalbaar, dat is lang geleden... Benieuwd naar de eerste bevindingen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, josenjef zei:

150 pk op de voorwielen bij een ICE hothatch like ding zit je met een opbouw vooraleer dat vermogen op die voorwielen zit. Dan weet je wanneer je gaat doorduwen dat je je stuur goed moet vasthouden. Bij een EV FWD met dat soort vermogen moet je continu je focus hebben op dat vermogen op de voorwielen omdat het er instant is. Je voelt constant die nervositeit in dat stuur waar je dat bij een ICE meer moet gaan opzoeken vooraleer je dat voelt.

Dat is hoe ik dat het beste kan omschrijven vanuit mijn ervaring. Wij hebben testgereden met XC40 FWD en hebben nu de wagen in RWD uitgeleverd gekregen. Mijn vrouw heeft geen idee wat voor of achterwielaandrijving is, maar ze vindt deze "rustiger", bij de testrit had ze bang van de pk's.

 

Da's in mijn ogen kwestie van wat de fabrikant wil, en hoe die t gaspedaal kalibreert. Ge kunt perfect een iets progressiever profiel programmeren bij t indrukken van t gaspedaal.

Maar fabrikanten willen nu ev-gewijs uitpakken met snel optrekken en flistend enzo, maar de gemiddelde autobestuurder zit daar eigenlijk niet eens op te wachten. (just my 2c€)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Joske zei:

 

Da's in mijn ogen kwestie van wat de fabrikant wil, en hoe die t gaspedaal kalibreert. Ge kunt perfect een iets progressiever profiel programmeren bij t indrukken van t gaspedaal.

Maar fabrikanten willen nu ev-gewijs uitpakken met snel optrekken en flistend enzo, maar de gemiddelde autobestuurder zit daar eigenlijk niet eens op te wachten. (just my 2c€)

Ja bij Peugeot e2008 is voor mij Eco de rijmodus om te gebruiken, minder vermogen maar perfect bruikbaar en veel aangenamer. Bij deze R5 zou de 95pk om die reden wel is een topper kunnen zijn als stadsrakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook eindelijk nog eens fan van een nieuwe Renault. Geslaagde Retro look van buiten en van binnen.  Ik denk ook wel dat dit goed gaat verkopen. 

Enigste dat me stoort is dat gigantisch scherm. Waarschijnlijk hier ook weer alles te bedienen via dat scherm. Ik blijf veel liever knoppen hebben om de verwarming te bedinen.  Zorgt voor veel meer afleiding, snap niet dat Europa het blijft toelaten eigenlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet dat er zoveel geprul aan die verwarming moet zijn, eigenlijk...  Dat staat bij mij op 20° graden, en veel kom ik daar niet meer aan.  Soms eens de zetelverwarming, maar dan is dat ook aanzetten, en max. een half uurtje later terug afzetten.

En dat in een BMW die notoir zijn omwille van hun wispelturige klima.   

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Bjorno zei:

Hier ook eindelijk nog eens fan van een nieuwe Renault. Geslaagde Retro look van buiten en van binnen.  Ik denk ook wel dat dit goed gaat verkopen. 

Enigste dat me stoort is dat gigantisch scherm. Waarschijnlijk hier ook weer alles te bedienen via dat scherm. Ik blijf veel liever knoppen hebben om de verwarming te bedinen.  Zorgt voor veel meer afleiding, snap niet dat Europa het blijft toelaten eigenlijk. 

De spraakbediening van dat google automotive systeem werkt wel heel goed voor de bediening van de klimaatregeling, maar hier ook een voorkeur voor knoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, d_s zei:

Op basis van dat filmpje lijkt het dus echt wel een kleine auto (niet dat ik een ruimtewonder verwachtte maar toch)

het moet de Zoê vervangen, en positioneert zich onder de Clio.  Heel groot zal dit dus niet zijn.  Concurrent voor Mini, Fiat 500e,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ex-Mooseman zei:

het moet de Zoê vervangen, en positioneert zich onder de Clio.  Heel groot zal dit dus niet zijn.  Concurrent voor Mini, Fiat 500e,...

Maar de mini bv vind ik vanbinnen toch wel ruim "aanvoelen". 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/2/2024 om 18:56, Redfive zei:

Heel ruim kan dat moeilijk zijn, met een lengte van 3.92m

Maar net dat kan juist goed zijn voor reen heleboel mensen. Mensen die maximum met 2 in de wagen zitten en die wagen hoofzakelijk gebruiken om boodschappen te doen, om familie te bezoeken of om een ijsje te gaan eten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
On 2/27/2024 at 1:06 PM, ex-Mooseman said:

Ik snap niet dat er zoveel geprul aan die verwarming moet zijn, eigenlijk...  Dat staat bij mij op 20° graden, en veel kom ik daar niet meer aan.  Soms eens de zetelverwarming, maar dan is dat ook aanzetten, en max. een half uurtje later terug afzetten.

En dat in een BMW die notoir zijn omwille van hun wispelturige klima.   

Het enige waar ik zou onnozel van worden is moest ik het volume van de radio moeten bedienen via een touch screen. Zou me enorm storen dat ik moet gaan zoeken op dat scherm telkens ik beter wil kunnen kijken 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook even zetten. Ik ben ook enorm gecharmeerd door deze wagen, maar heb het nog een tikje extra retro gegeven. Ze mogen van mijn part alle speciale versies van de 5 van destijds opnieuw uitbrengen eigenlijk 🙂

Originele foto:

Renault5electricblack.thumb.jpg.d084c58e2ebdfc65ee54f266fe2a4c45.jpg

Voorbeeldfoto:

Renault5seventies.jpg.a5de8c4a757af4d271ae3497a4d469a5.jpg

Renault5electricSeventieseditionbyNM.png.369d0f86312fc37e69ae563f3b1059bf.png

 

 

 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Benieuwd of dit enkel zo charmant binnenkomt bij iedereen die nog (actief) de Renault 5 in 't straatbeeld heeft ervaren, toen ... of dat ook de jongere generaties dit ding zo guitig binnenpakken.

Buikgevoel zegt dat dat, mits een aanvaardbare prijs, echt een massieve strike moet worden, verkoopsgewijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid