Ga naar inhoud

Renault 5 E-Tech


BMWMB

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden, gTa zei:

Benieuwd of dit enkel zo charmant binnenkomt bij iedereen die nog (actief) de Renault 5 in 't straatbeeld heeft ervaren, toen ... of dat ook de jongere generaties dit ding zo guitig binnenpakken.

Buikgevoel zegt dat dat, mits een aanvaardbare prijs, echt een massieve strike moet worden, verkoopsgewijs.

Beetje het Mini- en Fiat 500-verhaal, toch?  Maar dan met een shift van 20 jaar.

Die werden en worden omarmd door jonge poppemiekes die de oude versies ook niet actief hebben meegemaakt.

Deze verwijst, qua exterieustyling dan toch, naar de tweede generatie R5, en nog meest naar gespierdere GTturbo. Het Interieur is dan weer meer first gen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ex-Mooseman zei:

Beetje het Mini- en Fiat 500-verhaal, toch?  Maar dan met een shift van 20 jaar.

Die werden en worden omarmd door jonge poppemiekes die de oude versies ook niet actief hebben meegemaakt.

True, zo had ik 't nog niet bekeken.

De MINI is wel een ander verhaal: tot die kwam was de Mini nog (quasi) beschikbaar én een soort van 'cult hit' onder jongeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, hebben die zelfs geen tijdje samengelopen (de oude/kleine als Classic Mini) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, gTa said:

Benieuwd of dit enkel zo charmant binnenkomt bij iedereen die nog (actief) de Renault 5 in 't straatbeeld heeft ervaren, toen ... of dat ook de jongere generaties dit ding zo guitig binnenpakken.

Buikgevoel zegt dat dat, mits een aanvaardbare prijs, echt een massieve strike moet worden, verkoopsgewijs.

Zal toch allemaal af hangen van de eindprijs. Van die "vanaf" "basismodel" prijzen daar kunnen ze marketinggewijs mee goochelen. De vraag is wat het gaat moeten kosten in een correcte spec.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Klopt, hebben die zelfs geen tijdje samengelopen (de oude/kleine als Classic Mini) ?

Dat denk ik niet. Denk dat de laatste oude versie rond 94 is gestopt? En dan de nieuwe gen rond 2000?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Bjorno zei:

Dat denk ik niet. Denk dat de laatste oude versie rond 94 is gestopt? En dan de nieuwe gen rond 2000?

Mijn dikke teen zegt dat het langer was:

 

En de British Mini Club ook: https://britishminiclub.co.uk/1959-2019-60-mini-years/#:~:text=Production of the classic Mini finally ceased once and for,Oxford between 1959 and 1968..  Tot 2000, en in 2001 was de R53 er.  Niet naast elkaar, maar er het scheelt niet veel.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Mijn dikke teen zegt dat het langer was:

 

En de British Mini Club ook: https://britishminiclub.co.uk/1959-2019-60-mini-years/#:~:text=Production of the classic Mini finally ceased once and for,Oxford between 1959 and 1968..  Tot 2000, en in 2001 was de R53 er.  Niet naast elkaar, maar er het scheelt niet veel.

Dat is idd langer dan ik dacht idd. Was toch slim aangepakt van BMW met de R53. Enkel jammer dat de Mini Club Challenge niet zo lang is blijven bestaan. Wij hadden er zo eentje als klant. Ook hier weer de Belgische wetgeving dat het verknalt heeft omdat je er niet mee op de baan mocht rijden. Perfecte 50/50 gewichts verdeling en de pirelli RFT bandjes er op, beenhard maar super fun. Enkel zonde dat ze voor de versnellingsbak gingen schoppen bij de franse. Hoeveel koppelingen en versnellingsbakken ik tussen 2002 en 2008 heb gestoken is zeker niet op 2 handen te tellen. Denk dat er wekelijks wel eentje binnen stond. En dan elke keer in achteruit nog eens even de koppeling induwen omdat deze geen synchromesh ringen hadden. Leg dat maar is uit aan mensen die gewoon waren met BMW te rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid