Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
29 minuten geleden, BWS zei:

Was zo voorspelbaar dit 

Inderdaad, maar zelfs op dit forum zijn we een stelletje nerds geworden.

Paar dagen geleden hier nog een reprimande gekregen omdat ik opriep tot meer verdraagzaamheid voor lekker luide uitlaten.

Geplaatst:
2 uren geleden, ICM zei:

Dus de sociale druk werkt.

Affirmatief.

Alsook:

2 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Oud worden ook.

Je kan het zo verwoorden, maar de ouderdom an sich is geen primaire factor, wel het feit dat wensen soms wat milder worden door het ouder worden.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 uren geleden, gTa zei:

Je zegt het. Het kan/mag niet meer. Er is ook steeds minder maatschappelijke tolerantie voor. (En niet geheel onterecht.)
Jij hebt jouw auto('s) terug stiller gemaakt, ik de mijne ook en ik overweeg het ook voor m'n moto('s).

How how how, niet allemaal. Ik zal het anders stellen. De fakers heb ik stiller gemaakt, maar the real stuff is real gebleven 😉 

Mijn DBS bv..... 😍 Dat stiller maken is gewoon verkrachting en verdient de brandstapel. 

• Vind ik leuk 5
  • Thanks Friendly 2
Geplaatst:

Nu in Vlaanderen de meeste mensen stilaan allemaal verplicht letterlijk op en boven elkaar moeten gaan wonen is het eigenlijk niet meer dan normaal dat men daar strenger op wordt. Altijd met open uitlaten gereden op m'n moto's, ik doe het nu ook niet meer. 

• Thanks Friendly 2
Geplaatst:
16 uren geleden, Ambi zei:

Paar dagen geleden hier nog een reprimande gekregen omdat ik opriep tot meer verdraagzaamheid voor lekker luide uitlaten.

Er zit een verschil tussen een auto die van zijn eigen luid is door de motor ( genre DBS/911 of oldtimers) of die prottende Golfs. De Mini Cooper S’en van vroeger lieten ook al eens een scheetje, die Golfkes verbranden meer benzine in de uitlaat dan dat ze gebruiken om vooruit te gaan. 

• Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 5
Geplaatst:
17 uren geleden, Jokke_vlo zei:

How how how, niet allemaal. Ik zal het anders stellen. De fakers heb ik stiller gemaakt, maar the real stuff is real gebleven 😉 

Mijn DBS bv..... 😍 Dat stiller maken is gewoon verkrachting en verdient de brandstapel. 

Ik heb geen fakers, maar toch heb ik er al ene stiller gemaakt (M140i). De (niet gehomologeerde) midpipe zit er niet meer onder.
Machtig geluid, ik vind eigenlijk absoluut niet asociaal luid, maar wel (veel) luider dan veel mensen aanvaardbaar vinden.
Het is mijn daily, waarmee ik erg vaak in/rond Gent rijd, en dan vind ik de optie om hem standaard te zetten (M Performance einddemper wel nog) de betere keuze.

Mijn flat six (tweewieler wel, geen 4-wieler) zit met non-EU uitlaten, dus per definitie illegaal. Risicootje als ik ermee door Duitsland rijd, bv.
Maar hij is niet onnoemelijk luid. Die houd ik zo ... ook al is de sound an sich minder mooi (melodieus/zoetgevooisd) dan met de stock uitlaten.
Stock klinkt die veel meer "af", mooi conform de absolute topkwaliteit die Honda levert op élk vlak (technisch, afwerking, etc). Met de Cobra's is het wat rauwer.
Maar 't past beter bij het feit dat die moto als mijn "midlife crisis" bike moet zijn, dus het blijft zo. :D 

De Guzzi kwam met een (EU-spec) Agostini einddemper (incl. katalysator) en is dus (op 't randje) legaal (in België toch, in Duitsland/Frankrijk loop ik daarmee tegen de lamp).
Voor de Moesel-rit met msxx deze zomer heb ik eens de OEM einddemper gestoken, die veel logger oogt maar wel héél typisch Guzzi is. Eigenlijk mooier.
De sound is veel stiller maar eigenlijk mooier met de OEM uitlaat, minder boos, minder hees, een pak dieper ook. Daar twijfel ik nog.
Vooral ook omdat ik daar graag daily verplaatsingen mee doe. Zelfde bedenkingen dan als met m'n M140i.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
18 uren geleden, Ambi zei:

Van een beetje kunnen nuanceren is nog nooit iemand dood gegaan.

Geplaatst:

Ik heb al opmerkingen gekregen dat mijn Z4 te luid is...  stock-uitlaat op een zoetgevooisde oldskool zes-in-lijn.  

Geplaatst:
10 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Ik heb al opmerkingen gekregen dat mijn Z4 te luid is...  stock-uitlaat op een zoetgevooisde oldskool zes-in-lijn.  

Dat is absurd, die zijn helemaal niet luid, laat staan té luid.

Voor sommige mensen is een auto met verbrandingsmotor per definitie "te luid".
De vraag is of je met dergelijke extreme (vaak door andere argumenten gevoede) meningen rekening moet houden...

Geplaatst:

Wel het ligt eraan, als dat de mening is van de een of andere GAS-ambtenaar niveau D die je voor zijn subjectieve vaststelling ook mag beboeten, dan kun je niet anders dan er rekening mee houden. Het is te zeggen, je portemonnee.

Persoonlijk erger ik me vrijwel nooit aan te luid uitlaatgeluid, misschien ook omdat ik zelf lang heb rondgereden met Termi's zonder db-killer.😇 Aan de stank van oude(re) diesels en vooral 2-takt brommers kan ik me des te meer ergeren. Verbrande olie rechtstreeks uit de uitlaat...dat die dingen niet al niet lang verboden zijn is echt beyond me.

Geplaatst:
33 minuten geleden, Fr79 zei:

Wel het ligt eraan, als dat de mening is van de een of andere GAS-ambtenaar niveau D die je voor zijn subjectieve vaststelling ook mag beboeten, dan kun je niet anders dan er rekening mee houden. Het is te zeggen, je portemonnee.

Als je voertuig conform de technische voorschriften is (dus als je in eer en geweten kan zeggen dat je voertuig "origineel" is): verweer indienen. Het is aan hen om aan te tonen dat het normaal rondrijden met een technisch conform voertuig alsnog "overlast" inhoudt. Dat houdt nooit stand.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
5 uren geleden, Challazer zei:

Er zit een verschil tussen een auto die van zijn eigen luid is door de motor ( genre DBS/911 of oldtimers) of die prottende Golfs. De Mini Cooper S’en van vroeger lieten ook al eens een scheetje, die Golfkes verbranden meer benzine in de uitlaat dan dat ze gebruiken om vooruit te gaan. 

Voor wij liefhebbers misschien. De mensen die over uitlaatlawaai klagen horen echt het verschil niet tussen een heerlijke Busso V6/luchtgekoelde boxer en een protten-GTI, die vinden dat allemaal marginaal. 

Geplaatst:

Neem nu een E60 M5 of  W204 C63 AMG. Wij heren vinden hier bijna unaniem dat die karren een prachtig geluid voortbrengen, maar trek daar mee door in een woonwijk of stadscentrum en je krijgt even kwade blikken als met uw marginale Remus uitlaat onder een Golf IV. 

Geplaatst:
17 minuten geleden, Ambi zei:

woonwijk of stadscentrum

Zit daar ook niet het probleem? Ik ben de laatste om te gaan zagen over snelheid, maar dit zijn niet de plekken om eens lekker door te trekken. Eens je kinderen hebt kijk je daar anders naar. 

• Vind ik leuk 7
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
12 minuten geleden, Challazer zei:

Zit daar ook niet het probleem? Ik ben de laatste om te gaan zagen over snelheid, maar dit zijn niet de plekken om eens lekker door te trekken. Eens je kinderen hebt kijk je daar anders naar. 

Dat is zo een eeuwige discussie die je ook kan voeren over te snel rijden, velen hebben daar geen groot probleem mee tot dat het in hun eigen straat gebeurt.

Ik ben daarin consequent en zal niet klagen als er iemand bij mij in de straat doortrekt.

In een stadscentrum moet je in mijn ogen ook wel wat omgevingsgeluid waaronder uitlaatgeluid kunnen verdragen, want ja zelfs aan legale snelheden kunnen bepaalde auto's behoorlijk luid zijn.

Er heerst hierover toch enige hyppcrisie op het forum. Als Maverick of Lefty een van hun heerlijke karren van straight pipes voorziet kan het applaus niet op, maar als Brahim de dealer met zijn GTI'tje kabaal maakt is dat ineens extreem marginaal. Misschien is Brahim nochtans ook een liefhebber. Twee maten en twee gewichten.

Geplaatst:
3 uren geleden, gTa zei:

normaal rondrijden

Daar zeg je iets 🙂 

Met een gehomologeerde uitlaat kan je ook de debiel uithangen en daarmee een GAS boete oppikken, lijkt me.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
22 minuten geleden, Ambi zei:

Dat is zo een eeuwige discussie die je ook kan voeren over te snel rijden, velen hebben daar geen groot probleem mee tot dat het in hun eigen straat gebeurt.

Ik ben daarin consequent en zal niet klagen als er iemand bij mij in de straat doortrekt.

In een stadscentrum moet je in mijn ogen ook wel wat omgevingsgeluid waaronder uitlaatgeluid kunnen verdragen, want ja zelfs aan legale snelheden kunnen bepaalde auto's behoorlijk luid zijn.

Er heerst hierover toch enige hyppcrisie op het forum. Als Maverick of Lefty een van hun heerlijke karren van straight pipes voorziet kan het applaus niet op, maar als Brahim de dealer met zijn GTI'tje kabaal maakt is dat ineens extreem marginaal. Misschien is Brahim nochtans ook een liefhebber. Twee maten en twee gewichten.

Je eerste punt: wacht tot je kinders hebt. 

Gewoon revven om te revven in het stadscentrum om indruk te maken is nu niet iets wat ik met liefhebberij associeer. Tenzij je liefhebber bent van marginaliteit. 

Maar bon, let's agree to disagree. 

• Thanks Friendly 4
Geplaatst:

Fake pops and bangs zijn dan ook marginaal :D

Bij mij is het heel eenvoudig.

In een dorpskern/ stad/ drukke straat houd je je in, heel simpel. Maakt voor mij niet uit als je met een AMG rijdt of een Polo 1.0 met open uitlaat.

Hetzelfde principe geldt voor mij: als ik op een rustige baan rijd en ik zie voetgangers e.d. voor me, dan gaat mijn voet ook meteen van het gas en passeer ik rustig de mensen.

Op de boerenbaantjes, boswegjes en andere rustige wegen vlam ik wel door. Daar heeft bijna niemand last van, heb er ook totaal geen probleem mee als ik het iemand zie doen.

En ja, dan is er nog volk dat uit hun krammen schiet als ze je van ver horen afkomen, maar verzuurd volk zal er altijd zijn.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
9 minuten geleden, Dimitri zei:

Fake pops and bangs zijn dan ook marginaal :D

Bij mij is het heel eenvoudig.

In een dorpskern/ stad/ drukke straat houd je je in, heel simpel. Maakt voor mij niet uit als je met een AMG rijdt of een Polo 1.0 met open uitlaat.

Hetzelfde principe geldt voor mij: als ik op een rustige baan rijd en ik zie voetgangers e.d. voor me, dan gaat mijn voet ook meteen van het gas en passeer ik rustig de mensen.

Op de boerenbaantjes, boswegjes en andere rustige wegen vlam ik wel door. Daar heeft bijna niemand last van, heb er ook totaal geen probleem mee als ik het iemand zie doen.

En ja, dan is er nog volk dat uit hun krammen schiet als ze je van ver horen afkomen, maar verzuurd volk zal er altijd zijn.

Dat denk jij maar, ga je al speciaal op de buiten wonen om rustig in je tuin te zitten, hoor je nog een zot door de velden crossen. Enzo blijven we bezig :D 

Hoe je het draait of keert, voel je toch aan dat er enige hypcrosie inzit. Op een bepaald moment bepaal jij voor jezelf dat het op die plaats wel ok en veilig is om door te knallen, maar is dat ook effectief zo? Voor de wandelaar en fietsers in de buurt is dat alvast niet minder marginaal.

Geplaatst:
39 minuten geleden, Polygoon zei:

Daar zeg je iets 🙂 

Met een gehomologeerde uitlaat kan je ook de debiel uithangen en daarmee een GAS boete oppikken, lijkt me.

Maar als dat niet zeer grondig / gedetailleerd omschreven is in de vaststellingen, dan geloof ik niet dat dat stand houdt.

Bijkomend: voor de lokale overheden zijn die GAS een significante inkomstenbron. Ik zou durven denken dat zij liever het gros van die inkomsten "bestendigen", door het risico op een procedure voor de RvS te ontwijken. Kans bestaat dan immers dat hun reglement en alle daarop gebaseerde vaststellingen teruggefloten wordt, wat een pak méér kost dan hier en daar een dossiertje waarop verweer wordt ingediend, te droppen.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik was eens aan de overkant van de vallei bij de Jaufenpass aan het fietsen; de herrie die een GT2 aan het maken was op de pas was voor iedere inwonen/passant in de vallei te horen alsof je op de tribune van Spa zat: gezellig en die mensen moeten dat dan een heel seizoen aanhoren...

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Exact, en dat staat haaks op wat de meesten daar gaan zoeken, rust.

Geplaatst:
6 uren geleden, gTa zei:

Voor sommige mensen is een auto met verbrandingsmotor per definitie "te luid".

Rode of gele auto's met verbrandingsmotor zijn ook altijd veel te luid.

Zelfs als je max 55 km/uur rijdt in een zone waar je 50 km/ uur mag durven ze al eens teken doen bv tikkend tegen hun hoofd of een traag wave gevoel met hand zo op en neer😅

Geplaatst:
26 minuten geleden, flupke73 zei:

Ik was eens aan de overkant van de vallei bij de Jaufenpass aan het fietsen; de herrie die een GT2 aan het maken was op de pas was voor iedere inwonen/passant in de vallei te horen alsof je op de tribune van Spa zat: gezellig en die mensen moeten dat dan een heel seizoen aanhoren...

Het hoort erbij imo en je weet dat het zo is als je er gaat wonen. We hebben gewoon allemaal ons favoriete tijdverdrijf en daar hoort soms hinder bij voor anderen. De buren van ons vliegveld haten zweefvliegtuigen want we "kijken in hun tuin als we cirkelen", ik haat het voetbalveld hier een eind verder omdat ze soms roepen, skiërs verpesten alles in het seizoen volgens de locals, in Zolder zijn kwaad op het circuit, mijn buurman haat wielrenners, ... we kunnen ons best doen om rekening te houden met elkaar maar dat moet van twee kanten komen. 

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid