Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
6 uren geleden, Mich zei:

Wel… op de 991 Carrera T heeft Porsche wel meer “moeite” gedaan om hem apart te maken, ik spreek dan over de manuele variant he. Als ik me goed herinner waren de bakverhoudingen iets korter dan op de pdk (of was het de pont?). Dit maakte de auto sowieso al levendiger dan de pdk. 
Er is lang gedacht dat het T model een one-off zou worden maar dit is niet zo. 

Op de 992 is Porsche voor de T wat lui geweest en geen verschil gemaakt tussen manueel en pdk. 

Voor de facelift weer een heel ander verhaal. Ik vind het fantastisch dat ie enkel manueel wordt aangeboden alsook dat de boite nu maar 6 verhoudingen gaat hebben. 

Ik volg volledig, goed dat-ie er nog is. Ik vind ook de cabrio wijs!

Maar eigenlijk zijn we danig aan het afwijken. Ik zit op dezelfde golflengte als jij, mijn post was dan ook eerder een voorbouw op het antwoord dat Naish gaf op Swede z'n "vraag".

Geplaatst:
22 uren geleden, Fr79 zei:

Denk dat het vooral zal afhangen van gebruik eerder dan conviction. Als ga je er in de P-crowd natuurlijk altijd hebben van 'Kijk eens, ik ben een echte, mijn daily is een manuele!'

Voor daily gebruik in de doorsnee Vlaamse verkeersdrukte overdag moet je al een masochist zijn om manueel te rijden. Allemaal fun&games tot je weer eens stil staat op een of andere ringweg of steeds vaker ook in een provinciegat.

Als 2de/3de/4de plezierwagen uiteraard manueel als de keuze zich stelt.

Als je in Vlaanderen een 911 wil rijden als daily, ben je zowieso masochist.

Geplaatst:

Correctie:

Als je in Vlaanderen wil rijden, ben je zowieso masochist.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
1 uur geleden, The Swede zei:

Correctie:

Als je in Vlaanderen wil rijden, ben je zowieso masochist.

Misschien moet je dan ook op een Zwitsers forum wat gaan leuteren? 

• Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 2
  • Grappig 4
Geplaatst:

Of nog eens een voorbeeld van een opmerking zonder eigenlijke feiten of informatie te hebben. :lolz:

Wanneer heb je hier laatst rondgereden? 

- De snelheidsbeperkingen worden hier zonder twijfel strikt toegepast en er zijn heel wat cameras. Maar er zijn er nog steeds een stuk minder dan in Vlaanderen en de snelheidsbeperkingen liggen hier bij verre niet zo idioot laag als in Vlaanderen met 70km/u algemeen op alle wegen. 

- We hebben nergens trajectcontroles.

- Er is (veel) minder verkeersdrukte en files.

En qua ergelijk rijgedrag, is het in Vlaanderen om de muren op te kruipen: 10km/u onder de snelheidsbegrenzing rijden, bij elke verkeersdrempel tot stilstand komen, ...

Het is daar erger geworden dan in Holland. En dat is echt wel erg.  

Geplaatst: (aangepast)

Geen trajectcontroles? Wist ik niet. Enkel flitscamera’s dus

Is er een reden waarom ni? Ook ni gepland in de toekomst?

Belgie wordt idd erg. 45 rijden waar je 50 mag enzo. Enfin, dat is een ander topic uiteraard 

aangepast door Mich
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Zat net even een 992.2 Carrera S te speccen (daar 4S nog niet kan) ivm 4 GTS, en moet zeggen dat als je 1 op 1 specced (Noselift, PASM -10mm, meesturende achterwielen, sport chrono,...) in identiek dezelfde combinatie, dat het prijsverschil heel klein is ?

Binnenkort rijden met een 4 GTS en kijk er enorm naar uit, al beslis ik niks voor ik ook de nieuwe Turbo gezien heb, al stel ik mij meer en meer de vraag of je die echt nodig hebt, behalve de looks dan. 😉 

Geplaatst:
30 minuten geleden, SpeedExceed zei:

Zat net even een 992.2 Carrera S te speccen (daar 4S nog niet kan) ivm 4 GTS, en moet zeggen dat als je 1 op 1 specced (Noselift, PASM -10mm, meesturende achterwielen, sport chrono,...) in identiek dezelfde combinatie, dat het prijsverschil heel klein is ?

Binnenkort rijden met een 4 GTS en kijk er enorm naar uit, al beslis ik niks voor ik ook de nieuwe Turbo gezien heb, al stel ik mij meer en meer de vraag of je die echt nodig hebt, behalve de looks dan. 😉 

Een 992.2 Carrera S is ook meer dan nodig, maar idd.

Waarom 4?

Geplaatst:

Idd, waarom 4??? 

Voor mij zelfs een groot nadeel aan de turbo dat die 4wd is... Sportclassic to the resque en hopelijk wordt dit een soort van 'standaard' nieuwe toevoeging aan het gamma zoals de touring nu op de GT3.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
37 minuten geleden, SpeedExceed zei:

Wil je zo'n 992 als daily? 

Ik heb voorbije weekend ook de GTS gereden, en dat rijdt fantastisch. Wel had ik een brutaler turbo-karakter verwacht, zoals mijn 992 Carrera S had, en dat was niet het geval. De verkoper zei ook dat ze dat bewust niet gedaan hebben om 'n zoveel als mogelijk een atmosferisch karakter te geven. Het geluid binnen is ook compleet anders, en met vooral een 'vals' geluid via de luidsprekers. toen we vertrokken zei de verkoper om de sportuitlaat uit te schakelen, zodat je dat geluid niet hebt, maar toch is het ook dan aanwezig, maar wel minder. Ik moet zeggen dat ik een hekel heb aan die valse geluiden, maar in deze GTS is het wel heel goed gedaan, waardoor het mij ook niet stoorde, zelfs niet met de sport-uitlaat aan. Zo'n GTS is gewoon het beste compromis van gans het gamma, en toch met z'n specifieke eigenschappen en look and feel, dus dat zou zijn mijn keuze zijn boven een Carrera S.

Een echte Turbo of Turbo S is toch nog andere koek qua power-gevoel. Hoe dat sleurt boven de 4000 toeren is een andere wereld. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst: (aangepast)
5 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik heb voorbije weekend ook de GTS gereden, en dat rijdt fantastisch. Wel had ik een brutaler turbo-karakter verwacht, zoals mijn 992 Carrera S had, en dat was niet het geval. De verkoper zei ook dat ze dat bewust niet gedaan hebben om 'n zoveel als mogelijk een atmosferisch karakter te geven. Het geluid binnen is ook compleet anders, en met vooral een 'vals' geluid via de luidsprekers. toen we vertrokken zei de verkoper om de sportuitlaat uit te schakelen, zodat je dat geluid niet hebt, maar toch is het ook dan aanwezig, maar wel minder. Ik moet zeggen dat ik een hekel heb aan die valse geluiden, maar in deze GTS is het wel heel goed gedaan, waardoor het mij ook niet stoorde, zelfs niet met de sport-uitlaat aan. Zo'n GTS is gewoon het beste compromis van gans het gamma, en toch met z'n specifieke eigenschappen en look and feel, dus dat zou zijn mijn keuze zijn boven een Carrera S.

Een echte Turbo of Turbo S is toch nog andere koek qua power-gevoel. Hoe dat sleurt boven de 4000 toeren is een andere wereld. 

Nja als 'daily', ja en nee. Sowieso gaat die SV geen lang leven meer geschoren hebben, want hoe goed de auto ook is, ik vind hem te opzichtig en daardoor gebruik ik hem zeer weinig, tenzij voor naar de kust of om op verlof te gaan, maar weinig of niet door de week. Al zal een leek het verschil niet zien met een gewone RRS, en zal een 911 vaak meer in your face zijn maar ik ga me dat niet blijven aantrekken. Sowieso bestel ik in mei, wanneer de FL Defender uitkomt, een 90 D350 LV die ook kan dienen als daily, maar ik geef toe dat ik die 911 ook vaak en ook als daily zal gaan gebruiken. Ik zal mijn dagen er wel naar schikken. Een dag binnen op de bureau kan gerust met die 911. Het zal niet voor dit jaar zijn, want de Turbo wil ik zeker eerst IRL zien en voelen en dan beslis ik. Al vrees ik dat een nieuwe Turbo snel richting 300k zal gaan en dat is misschien het verschil niet waard met een GTS, behalve dan voor de looks...

aangepast door SpeedExceed
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
56 minuten geleden, BMWMB zei:

Die verkoper die kent u wel goed als je de puntjes leest die hij aanhaalt 👌

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wat ik nog ben vergeten te zeggen @SpeedExceed van de GTS, is dat het geluid een vreemd geluid is, zo compleet niet 6 cilinder boxer zoals een 911 gewoonlijk klinkt. 

Geplaatst:
22 uren geleden, SpeedExceed zei:

@Alexanderr ben ik juist als opmerk dat een alcantara dakhemel standaard is op een 992.2 (4) GTS ?

Klopt.

IMG_6999.jpeg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 13/2/2025 om 17:12, BMWMB zei:

Wel had ik een brutaler turbo-karakter verwacht, zoals mijn 992 Carrera S had, en dat was niet het geval. De verkoper zei ook dat ze dat bewust niet gedaan hebben om 'n zoveel als mogelijk een atmosferisch karakter te geven.

Opvallend

Geplaatst:
1 uur terug, BMWMB zei:

Klopt.

IMG_6999.jpeg

Dus ook die optie verklaart nog eens het kleinere prijsverschil met een Carrera S...

Geplaatst:
20 minuten geleden, SpeedExceed zei:

Dus ook die optie verklaart nog eens het kleinere prijsverschil met een Carrera S...

Als je de optie nuttig vindt. Anders is het gewoon een verplicht hogere prijs.

Op de S moet je nu achterasbesturing bijkopen voor 2,5 k€ als je PASM kiest.

Geplaatst:

PASM is standaard, maar optioneel kan je de 10mm verlaagde sport-PASM krijgen, en dan moet je nu idd ook de achterasbesturing nemen. Zou geen issue zijn voor mij. 

Een andere mogelijkheid is nadien een HAS van KW laten plaatsen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
19 uren geleden, ICM zei:

Klopt, had ik hier boven ook al aangehaald... eerst eens rijden met een 4 GTS, en dan toch ook wachten op de Turbo. Als ik dan toch koop, koop ik liever hetgeen dat mij het meest koestert.

Geplaatst:

U kennende... dan wordt het een Turbo S. 😀

Geplaatst:
15 minuten geleden, BMWMB zei:

U kennende... dan wordt het een Turbo S. 😀

Ik beloof U nu, dat het geen S zal zijn. 

Geplaatst:
Op 16/2/2025 om 11:03, ICM zei:

Ja viel me ook op.

Aan de andere kant heb ik dat nu op de GT3 ook en dat werkt toch goed... Natuurlijk als je op zoek bent naar een mooie 911 dan zijn zo'n dingen wel een deuk in je budget want die 10mm lager wil je wel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid