Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zat es naar de twee tests van carwow te kijken: de huidige M5 en de vorige M5 Competition. 

De oude gaat rapper van 0 naar 100 😂

Geplaatst:

Ben genen Bmw fan maar is gene lelijke auto. In break vind ik em mooi eigenlijk. 

Rijden zal dat wel goed doen daar twijfel ik ni aan. En gewicht moet je erbij pakken zoals bij elke hybrid. Ni aan te doen. 👍

Geplaatst:
5 uren geleden, ICM zei:

Ziet het ook zo? Vandaar dat het gunstregime werd beperkt?

De bedoeling van de wetgever is net dat ze niet wil dat de particulier misbruik maakt van een regelgeving waar ze niet is voor bedoeld. Dan wordt het toch duidelijk wat ze wel als het doel, de bedoeling, beschouwen?

Professioneel gebruik. Voorlopig mag je die camionette wel als LV inschrijven, mits hogere BA, maar ik zie dat ook nog veranderen.

Niets staat die twee broers in je bovenstaand voorbeeld in de weg een KBO nummer aan te vragen.

Beperkt ja, enkel voor pick-ups, al de rest kan nog wel.

En die pick-up maatregel is er ook enkel maar gekomen omdat dat type voertuig de politiek correcte goegemeente de ogen uitstak en sociaal niet (meer) wordt geaccepteerd. Is ook één hypocriete boel want een RS6 Avant op LV is dan weer geen enkel probleem.

Eén van die twee broers ben ikzelf en de wagen is een euro 5 diesel met 253g/co2 uitstoot en 22 fiskale pk. Daar mag je bij normale inschrijving jaarlijks 4490 euro voor aftikken en in LV 170 euro. Die wagen wordt niet gebruikt om te posen maar als werkpaard. Er zijn overigens ook nadelen want als er vrouwen/kinderen mee gaan dan moeten die apart rijden. Dat wisten we uiteraard vooraf maar het is dus niet dat er geen nadelen zijn aan de (bewuste) LV keuze. 

Kunnen die verbouwingen dan niet met een Kangoo of Partner of een andere soepkar? Jazeker in theorie wel maar de tijd dat ik in eender welk hok kroop om lange afstanden af te leggen, ligt intussen wel achter ons. En het net is zich aan het sluiten om een V8 te rijden zonder daarvoor een nier te moeten verkopen. Na de werken (12-18 maanden) zal die wellicht weer verkocht worden.

Geplaatst:
23 uren geleden, Redfive zei:

Why not??

Je stelt de verkeerde vraag. Waarom wel?

Geplaatst:
18 uren geleden, ICM zei:

Ja.

De reden dat zelfstandigen die korting en andere belastingsaftrek krijgen, is omdat ze belast worden op de inkomsten die ze daarmee genereren.

Zorgt dat ding niet voor belastbare inkomsten, dan is er geen aftrek, geen korting op inschrijving.

toch ook niet gans correct.  Een zelfstandige kan zijn M3 Touring als lichte vracht inschrijven zonder enig bewijs dat deze wagen ervoor zorgt dat ze inkomsten genereren : klantenbezoeken kunnen evengoed met een 330e Touring lichte vracht gedaan worden toch ? Toch, die zie je niet zo dikwijls rijden

Voor mij is er geen discussie of LV mag voor particulieren of niet of enkel voor zelfstandigen.  Wat het statuut is van de bestuurder is voor mij niet relevant voor deze autos.  Ik zie niet in waarom omgebouwde personenwagens tout court een belastingvoordeel zouden moeten krijgen als lichte vracht..... in 99% van de gevallen is dat puur voor het plezier... wat uiteraard mag.... maar waarom zou een particulier dit dan niet mogen ?  Die hebben hun auto ook vaak echt nodig om een inkomen te genereren toch ?

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
39 minuten geleden, berengun zei:

toch ook niet gans correct.  Een zelfstandige kan zijn M3 Touring als lichte vracht inschrijven zonder enig bewijs dat deze wagen ervoor zorgt dat ze inkomsten genereren : klantenbezoeken kunnen evengoed met een 330e Touring lichte vracht gedaan worden toch ? Toch, die zie je niet zo dikwijls rijden

Neen, dat gaat niet voor alle sectoren.

Geplaatst:
2 uren geleden, berengun zei:

Voor mij is er geen discussie of LV mag voor particulieren of niet of enkel voor zelfstandigen.  Wat het statuut is van de bestuurder is voor mij niet relevant voor deze autos.  Ik zie niet in waarom omgebouwde personenwagens tout court een belastingvoordeel zouden moeten krijgen als lichte vracht..... in 99% van de gevallen is dat puur voor het plezier... wat uiteraard mag.... maar waarom zou een particulier dit dan niet mogen ?  Die hebben hun auto ook vaak echt nodig om een inkomen te genereren toch ?

Men vraagt naar de achterliggende argumentatie voor de regelgeving. Ik gaf mijn visie.

Dat de uitvoering afwijkt van het bedoelde, verandert de insteek van de wetgever niet:

Je kan met een dikke personenauto rijden als LV. Dat is niet de bedoeling.

Je kan als zelfstandige kosten maken, geen winst en dus geen belastbaar inkomen genereren. Dat is niet de bedoeling.

Je kan als particulier bijklussen met je camionette, en geen belastbaar inkomen genereren, want zwartwerk. Dat is niet de bedoeling.

Je kan als bedrijfsleider een 911 in kosten steken, verklarend dat je dat "nodig hebt" voor je werk. Dat is niet de bedoeling.

Maar het kan allemaal.

Op dezelfde manier kan iemand met een LV rijden, terwijl dat niet de bedoeling is. Dat neemt de bedoeling niet weg. Je ziet de regels dan ook verscherpen.

• Vind ik leuk 5
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
2 uren geleden, berengun zei:

Je hebt ook zelfstandigen die hun M3 Touring niet als LV inschrijven...

• Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Geplaatst:
15 uren geleden, berengun zei:

Als lichte vracht inschrijven en taksen vermijden net als een particulier ja. Maar die aan 100% in kosten hebben en geen VAA betalen dat kan niet zomaar. Dat mag je niet op 1 hoop gooien.

Geplaatst:

Misschien kan er een mod deze LV discussie afsplitsen?

Dan kan het hier weer over deze fiscaal vriendelijke sportwagen van 2,6 ton gaan.

Geplaatst:
40 minuten geleden, Fr79 zei:

Dan kan het hier weer over deze fiscaal vriendelijke sportwagen van 2,6 ton gaan.

:lolz:

Dat is een groter probleem idd.

Geplaatst:

Fiscaal gezever kan in een ander topic

Geplaatst:
2 uren geleden, Fr79 zei:

Misschien kan er een mod deze LV discussie afsplitsen?

Ik kan dit bezwaarlijk een sportwagen noemen

Geplaatst:
3 uren geleden, The Swede zei:

sarcasm.jpg

Geplaatst:
6 uren geleden, The Swede zei:

Tuuttuut. Als marketing zegt dat een M-badge = sportwagen is dat waar. 🤡

• Grappig 1
Geplaatst:

Een vraagsje aan de kenners @Tommie @Asserti of gelijk wie...

Die verlichte roosterrand vooraan, is dat specifiek M5 of hebben andere i5 of 5'en dat ook?

Geplaatst:
23 minuten geleden, Tommie zei:

Alle 5 Reeksen hebben dat. 

Niet alle 5-reeksen hebben dat 😛 Enkel standaard op M5 en i5 M60, bij de rest allen optie.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ah ok...

Dacht al dat ik er al aan het spotten was, maar zullen dus gewone i5 geweest zijn of een 512i met de optie :lolz:

Geplaatst:
3 minuten geleden, Stancke zei:

Niet alle 5-reeksen hebben dat 😛 Enkel standaard op M5 en i5 M60, bij de rest allen optie.

de rest moet dus nog langs auto5

• Grappig 5
Geplaatst:
30 minuten geleden, Naish zei:

Een vraagsje aan de kenners @Tommie @Asserti of gelijk wie...

Die verlichte roosterrand vooraan, is dat specifiek M5 of hebben andere i5 of 5'en dat ook?

zelfs dokter Krulle heeft dat op zijn KBC-blauwe i5

• Grappig 2
Geplaatst:
6 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

de rest moet dus nog langs auto5

Doe mij maar eentje in de M-kleuren.

• Grappig 1
Geplaatst:
27 minuten geleden, Stancke zei:

Alle 5 Reeksen die die optie hebben uiteraard, ik had inderdaad beter moeten uitleggen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid