Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou het altijd nemen. Heel knap die verlichte nieren.

Geplaatst:

Ik zou het zelfs afbestellen op modellen die de optie standaard hebben en daar graag een meerprijs voor betalen.
En als dat niet kan trek ik de zekering uit.
En als dat niet kan, dan knip ik het kabeltje ervan door.
En als dat niet kan, schilder ik het toe met glanzend zwarte modelbouwverf.
...

Heel die nieuwe '5 is niet aan mij besteed, op geen enkel vlak. :sick: Dus 't zal nooit gebeuren. :D 

• Vind ik leuk 7
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Nu met heel dat hybride gegeven, dat na dit jaar, door de nieuwe testen, de meeste hybrides geen echte hybrides meer zullen zijn, en dus hun fiscaal voordeel volledig gaan verliezen, ben ik ook eens gaan kijken wat ik een leuke hybride zou vinden om mijn etron GT te vervangen. Dan kom ik ook op deze M5, of een E53 AMG, en dus gisteren wat POV Youtube-filmpkes gekeken, en wat is me opgevallen... die vreselijk valse sound via de luidsprekers, bij de AMG nog erger dan bij de M. Dat stoort mij veel meer dan een verlichte nier.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
53 minuten geleden, BMWMB zei:

Nu met heel dat hybride gegeven, dat na dit jaar, door de nieuwe testen, de meeste hybrides geen echte hybrides meer zullen zijn, en dus hun fiscaal voordeel volledig gaan verliezen, ben ik ook eens gaan kijken wat ik een leuke hybride zou vinden om mijn etron GT te vervangen. Dan kom ik ook op deze M5, of een E53 AMG, en dus gisteren wat POV Youtube-filmpkes gekeken, en wat is me opgevallen... die vreselijk valse sound via de luidsprekers, bij de AMG nog erger dan bij de M. Dat stoort mij veel meer dan een verlichte nier.

In jouw geval zou ik het dan gewoon houden op elektrisch rijden, daar jij dit professioneel wel juist toepast (zeker als ik uw laadkosten zie) en wetende dat je daarbuiten een schitterend weekend-wagenpark hebt!

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Idd, je stoort je duidelijk niet aan het EV rijden, dus met de rest van je garage is dat een goeie combo imo.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

En twijfelen tussen een E53 en een M5 is ook niet nodig. Pak maar die laatste gewoon omwille van V8.

Trouwens, het probleem van je geluid komt vooral door feit dat die karren veel te goed geluidsgedempt zijn. Merk ik met de M3 ook, dat ding is binnenin echt heel stil maar buitenaf helemaal niet...

Als je dat ding onzinnig luid wil binnenin, dan kan je daar nergens meer mee komen.

Geplaatst:
4 uren geleden, gTa zei:

Ik zou het zelfs afbestellen op modellen die de optie standaard hebben en daar graag een meerprijs voor betalen.
En als dat niet kan trek ik de zekering uit.
En als dat niet kan, dan knip ik het kabeltje ervan door.
En als dat niet kan, schilder ik het toe met glanzend zwarte modelbouwverf.
...

Heel die nieuwe '5 is niet aan mij besteed, op geen enkel vlak. :sick: Dus 't zal nooit gebeuren. :D 

Ik vind de verlichte nieren heerlijk :inlove: Hij zegt altijd dag tegen mij door ze te verlichten. 

En eerlijk, los van het laadgedoe, is de i5 een sublieme commuter ( voor file en stadsverkeer is elektrisch  rijden voor mij onklopbaar) en een sublieme cruiser.

Binnen is het de mooiste auto die ik ooit al gehad heb.

Buiten groeit dat ding. De driehoeken achter vind ik niks, maar voor de rest is dat nog  een echte klassieke sedan. Een triljoen keer knapper dan de zoveelste SUV. 

Na 20.000km en een nieuwe modelreeks nog geen enkel probleem gehad. Los van een klein en vanzelf voorbijgaand elektronisch probleem. 

Voila, elk zijn mening eh gTa :biggrin:

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:

Oh, ik ben misschien 1 van de weinigen, maar ik vind de nieuwe M5 heerlijk.

Het valt mij op hoe hard mensen bashen op iets. Idem voor jaguar. Smaak en goesting, begrijp ik. Hoeveel van die bashers zouden ooit een M5 of zelfs een bmw gehad hebben. Hoeveel van hen zouden rond rijden met een grote lompe SUV?  Iedereen mag van mij zeggen en schrijven wat hij/zij/het wil, maar tis soms zeer gratuit. Triest.

Mercedes en Audi moeten het graag zien gebeuren hoe de M5 massaal wordt afgeknald.

Terwijl ik denk dat een M5 touring misschien wel eens de beste allrounder is die er vanaf 2025 op de markt is. Waar een bedrijft dient te voldoen aan regel -en wetgeving. Mercedes brengt een 4 cilinder AMG die wordt neergesabeld. De tijd van een lichte E28 met 3.5 liter zonder 10 potten onderaan komt niet meer. Er zullen nog uitzonderingen zijn zoals een Alpine A110, dat wel. Maar ook dat gaat er nog uitgaan.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik begrijp je entusiasme voor je auto, muis. En de tijd van de E28 komt niet meer terug. 

Maar we moeten deze evolutie nu toch ook niet toejuichen. De vorige M5 was een prachtding. Dit... tja. Als ik morgen moet kiezen, koop ik direct een ouwe, zelfs voor hetzelfde geld. 

• Grappig 1
Geplaatst:

Ik juich het niet toe. Maar ik probeer het te begrijpen, Dat Europa zijn eigen auto economie in het graf heeft geduwd bijvoorbeeld en ons het elektrische verhaal in ons strot heeft geduwd. 

En uiteindelijk heeft elke mens een keuze om bijvoorbeeld een fun-kist (MX5, 986,987, oldtimer,…) aan te schaffen. Als het financieel mogelijk is natuurlijk.

Autorijden gaat trouwens niet meer in Vlaanderen. Das gedaan. 400-500 pk op wegen van 30 of 50 km in combi met trajectcontroles. Dan zwijg ik nog over het verkeer rond en in de steden. Maar das weer een andere discussie. 

Nu ik er over nadenk, ik juich de sedan-vorm wel toe, neh! :biggrin:

Geplaatst:

In deze designstijl vind ik de 7 redelijk, ook de nieuwe 3, maar niet de 5. Te zwaar design met lompe overhangen terwijl het geheel er “opgestompt” uitziet. 

Sommige auto wen je na een tijd aan. Deze zie je ondertussen regelmatig rijden… en nope, still doesn’t work.

Smaken verschillen gelukkig.

Geplaatst:
51 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Oh, ik ben misschien 1 van de weinigen, maar ik vind de nieuwe M5 heerlijk.

Het valt mij op hoe hard mensen bashen op iets. Idem voor jaguar. Smaak en goesting, begrijp ik. Hoeveel van die bashers zouden ooit een M5 of zelfs een bmw gehad hebben. Hoeveel van hen zouden rond rijden met een grote lompe SUV?  Iedereen mag van mij zeggen en schrijven wat hij/zij/het wil, maar tis soms zeer gratuit. Triest.

Mercedes en Audi moeten het graag zien gebeuren hoe de M5 massaal wordt afgeknald.

Terwijl ik denk dat een M5 touring misschien wel eens de beste allrounder is die er vanaf 2025 op de markt is. Waar een bedrijft dient te voldoen aan regel -en wetgeving. Mercedes brengt een 4 cilinder AMG die wordt neergesabeld. De tijd van een lichte E28 met 3.5 liter zonder 10 potten onderaan komt niet meer. Er zullen nog uitzonderingen zijn zoals een Alpine A110, dat wel. Maar ook dat gaat er nog uitgaan.

Ik vind de M5 niet zo verkeerd hoor. Ik stelde me alleen de vraag of dat lampje enkel voor speciale modellen is, maar dat is het niet en dat vind ik persoonlijk dan wel weer spijtig.

Zoals gezegd heeft de M5 enige tijd het enige alternatief geweest die stand hield tegen onze M3. Combinatie van feit dat Tal hem te groot vindt en we allebei in design de M3 prefereren heeft onze keuze beslist. Maar voor mij toch ook voor een groot stuk het rijplezier dat iets hoger is blijkbaar (wat ik hoor en zie) want zelf nog niet de kans gehad de M5 te rijden.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Zojuist, Naish zei:

Ik vind de M5 niet zo verkeerd hoor. Ik stelde me alleen de vraag of dat lampje enkel voor speciale modellen is, maar dat is het niet en dat vind ik persoonlijk dan wel weer spijtig.

Zoals gezegd heeft de M5 enige tijd het enige alternatief geweest die stand hield tegen onze M3. Combinatie van feit dat Tal hem te groot vindt en we allebei in design de M3 prefereren heeft onze keuze beslist. Maar voor mij toch ook voor een groot stuk het rijplezier dat iets hoger is blijkbaar (wat ik hoor en zie) want zelf nog niet de kans gehad de M5 te rijden.

Meer zelfs, ik zou zeggen dat het op heden zowat de beste keuze is in zijn segment. Mijlenver boven de E53 wat voor mij een ouder design is en opnieuw foute keuze voor krachtbron. Maar ik zou hem nu ook waarschijnlijk preferen op een RS6 want dat is ook een zwaar ding die rijdt op rails... En dan zou voor mij het fiscale plaatje zeker de doorslag geven in het voordeel van de M5.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
1 uur geleden, Naish zei:

Als je dat ding onzinnig luid wil binnenin, dan kan je daar nergens meer mee komen.

Her en der tactisch wat isolatie wegnemen, zou dat niet helpen?
Heb je wel andere nadelen natuurlijk.

Geplaatst:
3 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Ik vind de verlichte nieren heerlijk :inlove: Hij zegt altijd dag tegen mij door ze te verlichten. 

En eerlijk, los van het laadgedoe, is de i5 een sublieme commuter ( voor file en stadsverkeer is elektrisch  rijden voor mij onklopbaar) en een sublieme cruiser.

Binnen is het de mooiste auto die ik ooit al gehad heb.

Buiten groeit dat ding. De driehoeken achter vind ik niks, maar voor de rest is dat nog  een echte klassieke sedan. Een triljoen keer knapper dan de zoveelste SUV. 

Na 20.000km en een nieuwe modelreeks nog geen enkel probleem gehad. Los van een klein en vanzelf voorbijgaand elektronisch probleem. 

Voila, elk zijn mening eh gTa :biggrin:

Natuurlijk, dat mag, ik beweer toch niks anders? Ik zei ook effectief dat die niet aan mij besteed is, niks anders/meer.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
10 uren geleden, Polygoon zei:

Her en der tactisch wat isolatie wegnemen, zou dat niet helpen?
Heb je wel andere nadelen natuurlijk.

degene die het koopt wil de auto luider en de mens in de straat net niet, want dan is het weer van: hier ze, weer ene met een luide johnnybak die passeert. Maar het is nu net andersom. Heel goed geisoleerd binnenin, en geluid over de speakers, maar buiten dan echt luid, of toch zeker met aangepaste uitlaat zodat het binnen luider wordt.

Geplaatst:
8 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

degene die het koopt wil de auto luider en de mens in de straat net niet, want dan is het weer van: hier ze, weer ene met een luide johnnybak die passeert. Maar het is nu net andersom. Heel goed geisoleerd binnenin, en geluid over de speakers, maar buiten dan echt luid, of toch zeker met aangepaste uitlaat zodat het binnen luider wordt.

Bij mijn G81 met standaard uitlaat deden de mensen al soms gebaren van dat ik zot ben of te snel reed, terwijl ik mij aan de snelheid aan het houden was...

Geplaatst:

1 van deze 2 zou mijn keuze zijn.

Het is natuurlijk wel photoshop...

Petrol micaimage.thumb.jpeg.2176f9334f41bf00f3712b1e315a7392.jpeg

Stratus grau

image.thumb.jpeg.a313dfd20143900fc0974a4dbd376c27.jpeg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur terug, davy zei:

Bij mijn G81 met standaard uitlaat deden de mensen al soms gebaren van dat ik zot ben of te snel reed, terwijl ik mij aan de snelheid aan het houden was...

Idd, maar dat heb je al met een mini cooper S met standaard uitlaat, dus zo speciaal is dat niet :lolz: 

Je moet eens de reacties zien als je met een GT3 in een dorp even optrekt tot een goeie 50 in eerste voor je schakelt :fp:

Geplaatst:
2 uren geleden, davy zei:

Ik had dit ook voor op mijn Duc met Termi's zonder db-killer!😆

Geplaatst:
Zojuist, Fr79 zei:

Ik had dit ook voor op mijn Duc met Termi's zonder db-killer!😆

Idem 😉

Geplaatst:
3 uren geleden, davy zei:

1 van deze 2 zou mijn keuze zijn.

Het is natuurlijk wel photoshop...

Petrol micaimage.thumb.jpeg.2176f9334f41bf00f3712b1e315a7392.jpeg

Woow das wel een knap kleurtje.

Geplaatst:

Beetje fout maar ook wel dik! 😍

frozen.jpg

• Vind ik leuk 6

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid