Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
47 minuten geleden, zeramed zei:

In love...

BMW-M5-Touring-HFX-Series-HFX-2-5-Lug-©-Vossen-Wheels-2025-187-2000x1333.jpg

BMW-M5-Touring-HFX-Series-HFX-2-5-Lug-©-Vossen-Wheels-2025-189-2000x1333.jpg

BMW-M5-Touring-HFX-Series-HFX-2-5-Lug-©-Vossen-Wheels-2025-191-2000x1333.jpg

BMW-M5-Touring-HFX-Series-HFX-2-5-Lug-©-Vossen-Wheels-2025-201-2000x1333.jpg

Idee welke kleur dit zou zijn? Twijfel er aan om mijn velgen te laten spuiten. 

• 1 maand later...
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Sinds eind dit jaar nieuwe homologatie met bijhorende verhoging van de CO2. De geafficheerde CO2 van 101-114 is correct op vandaag.

• Verdrietig 1
Geplaatst: (aangepast)

heb dat net berekend met die 114 gram en best forse verkeersbelasting. Vraag me af of die nog interessant is in Belgie dan, want is heel complexe en zware auto.

aangepast door Liquid Li0n
Geplaatst:
10 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

heb dat net berekend met die 114 gram en best forse verkeersbelasting. Vraag me af of die nog interessant is in Belgie dan, want is heel complexe en zware auto.

Neen, je moet 1 van de eerste M5 Touring's kopen, die zitten wél fiscaal gunstig 😛 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
17 minuten geleden, Stancke zei:

Neen, je moet 1 van de eerste M5 Touring's kopen, die zitten wél fiscaal gunstig 😛 

ja die nog wel haha. Maar dat is voorbij. Maar dat gunstige zal wegvallen als er van eigenaar wordt gewisseld zeker?

Geplaatst:
10 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

ja die nog wel haha. Maar dat is voorbij. Maar dat gunstige zal wegvallen als er van eigenaar wordt gewisseld zeker?

Telt het gelijkvormigheidsattest niet ? (Ten minste als CO2 daar op vermeld staat toch)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 uren geleden, Liquid Li0n zei:

635 euro meer dan sinds de verhoging, valt nog mee voor een 4.4l V8. Biv blijft belachelijk laag.

Geplaatst:
7 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Nee, CO2 telt. Dus in 2026 zeker nog interessant.

Verkopen die nu met meer dan 100gr vlot als lichte vracht trouwens.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
9 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Op hoeveel kwam je dan? Sowieso minder dan mijn boot met 3 litertje 😗

Geplaatst:

Als ik simuleer op het Vlaamse belastingsportaal, dan kom ik op:

BIV €193,41

Jaarlijkse verkeersbelasting: €2.176,46

Dat op zich  is nog doenbaar, maar dan is er ook nog de aftrekbaarheid en het VAA, en dat is andere koek.

Aftrekbaarheid in 2026 50%, in 2027 25%, en daarna niks meer...

En VAA is de volle 18%, want het is een valse hybride. 

Er zullen er heel zeker veel minder verkocht worden.

• Verdrietig 1
Geplaatst:

Waarom komen ze niet met een i5M in dezelfde body als deze M5? Ook 700pk, en qua gewicht een paar 100kg minder. 

Geplaatst:

Een i5 M60 weegt al 2.370 kg, da's weliswaar 140 kg minder, maar hoe zouden ze daar een paar 100 kg af krijgen voor een snellere versie?

Geplaatst:

Een i5 M60 berline is 205kg lichter dan een M5 berline.

Ook al hadden ze hetzelfde gewicht, dan ben ik er nog zeker van dat een I5M veel klanten zou vinden.

Geplaatst:
13 uren geleden, BMWMB zei:

Een i5 M60 berline is 205kg lichter dan een M5 berline.

Ook al hadden ze hetzelfde gewicht, dan ben ik er nog zeker van dat een I5M veel klanten zou vinden.

Mnee, M60 verkoopt al voor geen meter.

Er zou een veel grotere batterij in moeten.

Geplaatst:

Er zal vermoedelijk ook nog wel een M5 CS komen zeker? 

Geplaatst:
Op 25/12/2025 om 07:12, Tommie zei:

Mnee, M60 verkoopt al voor geen meter.

Er zou een veel grotere batterij in moeten.

Wachten op de i5 met de neue klasse technologie, dan kan deze terug concurreren in het segment.

• 4 maanden later...
Geplaatst:

Ben ook wel heel benieuwd naar dat prijskaartje, geen flauw idee hoeveel dat vakwerk zou kosten.

Geplaatst:

Gokje: standaarduitvoering (zetelzittingen, deurbekleding, armsteunen) rond of iets voorbij de 5k. En de leuningschelpen nog eens 1,25k per stuk erbij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid