Greg 3.576 Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 Vermogen went toch.. En op deze manier zal 't een betaalbare funkar blijven. Voor de hardcore enthusiasts zullen er sowieso wel weer genoeg kits komen om het vermogen wat op te schroeven. Zoals je bij de Lexus IS200 zo'n compressor kit kon laten naplaatsen bvb. Geloof me, er komen huuuuuggggeeee veel aanpassingen voor deze keteltjes, de jappen kennende:D Vermogen zal na een tijd het probleem niet meer zijn, de keuring hier daarentegen... Ik wil er ook eentje:inlove: Ben er wel nog niet uit, Toyota of Subaru:? Quote
stradge 447 Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 Dit is zo'n leuke auto, eindelijk heeft een merk door dat de snelste hebben niet altijd het leukst is en met een heel klassieke configuratie afkomt om eenvoudig rijplezier te hebben. Straf dat het dan nog van het merk komt dat pionier in de Hybrideshit is Hopelijk schudt dit andere fabrikanten ook wakker en krijgen we meer van dit soort oldschool plezier karretjes. Instant classic dit. Dit vind ik trouwens ook enorm leuk: http://www.autoblog.nl/toyota-komt-met-extra-schrale-uitvoering-van-de-gt-86 Stalen velgen, ongespoten bumpers en een half gestipt interieur. Als je echt weinig wil betalen voor een achterwielaangedreven Toyota GT 86 dan moet je deze ‘RC’ uitvoering op de kop tikken. Deze uitvoering van de Toyota GT 86 uiteraard niet bedoeld voor mensen die voor heel weinig geld in een GT 86 willen rijden. Toyota brengt deze uitvoering vooral op de markt om tegemoet te komen aan mensen die wilde plannen hebben met hun RWD coupé. Als je van plan bent om je coupe te gaan voorzien van dikke velgen en andere bumpers, dan wil je natuurlijk niet betalen voor af-fabriek gespoten bumpers en lichtmetalen velgen. Die zal je immers toch meteen bij het grof vuil zetten (bij wijze van spreken). En niet alleen het exterieur is ‘kaal’ gelaten, ook het dashboard is zo goed als kaal gelaten. Er zijn namelijk de nodige gaten te ontdekken. Reken er overigens maar niet op dat deze uitvoering leverbaar zal worden buiten Japan. Quote
Gast Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 volgens mij missen velen het punt van dit concept als ze zeggen dat hij te weinig pk's heeft. 200 is niet weinig, en deze auto heeft speciaal geen brede banden en dergelijke omdat het helemaal niet gaat om snel gaan maar net om balans, door de mindere grip kan je bij lagere snelheden op de limiet rijden, veel vermogen komt daar niet bij te pas en zorgt zelfs eerder voor onbalans, als ge dat wilt koopt ge beter iets met turbo en dsg, dat is gemaakt om efficient veel vermogen kwijt te kunnen. Het mooie aan iets traag is dat je constant op de limiet kunt rijden en raggen, beetje gelijk een opgevoerde brommer, is misschien niet cool en niet heel spannend tot ge wat kunt rijden, maar voor een deel van de mensen toch een verademing. Launch control in duwen aan de lichten is nu ook niet de ultieme kick he. Snel is ook altijd duurder dan traag, er zijn dure auto's genoeg, en subaru maakt vast nog een sti. Quote
ScoobySteve 866 Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 http://www.carbuzz.com/news/2012/1/10/Scion-Racing-Unveil-600hp-FR-S-Drift-Car-in-Detroit-7706729/Geschift, maar lijkt me best wel mogelijk. Veel stock zal er aan die motor wel niet meer zijn. Feit is wel dat er nu al genoeg tuners bezig zijn met het ontwikkelen (of zelfs al klaar zijn) van serieuze mods. Benieuwd naar wat er nog allemaal uit de bus komt. Miljaar Zalige tankplank Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 Dit vind ik trouwens ook enorm leuk:http://www.autoblog.nl/toyota-komt-met-extra-schrale-uitvoering-van-de-gt-86 Stalen velgen, ongespoten bumpers en een half gestipt interieur. Als je echt weinig wil betalen voor een achterwielaangedreven Toyota GT 86 dan moet je deze ‘RC’ uitvoering op de kop tikken. Deze uitvoering van de Toyota GT 86 uiteraard niet bedoeld voor mensen die voor heel weinig geld in een GT 86 willen rijden. Toyota brengt deze uitvoering vooral op de markt om tegemoet te komen aan mensen die wilde plannen hebben met hun RWD coupé. Als je van plan bent om je coupe te gaan voorzien van dikke velgen en andere bumpers, dan wil je natuurlijk niet betalen voor af-fabriek gespoten bumpers en lichtmetalen velgen. Die zal je immers toch meteen bij het grof vuil zetten (bij wijze van spreken). En niet alleen het exterieur is ‘kaal’ gelaten, ook het dashboard is zo goed als kaal gelaten. Er zijn namelijk de nodige gaten te ontdekken. Reken er overigens maar niet op dat deze uitvoering leverbaar zal worden buiten Japan. Enorm vet. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 volgens mij missen velen het punt van dit concept als ze zeggen dat hij te weinig pk's heeft. 200 is niet weinig, en deze auto heeft speciaal geen brede banden en dergelijke omdat het helemaal niet gaat om snel gaan maar net om balans, door de mindere grip kan je bij lagere snelheden op de limiet rijden, veel vermogen komt daar niet bij te pas en zorgt zelfs eerder voor onbalans, als ge dat wilt koopt ge beter iets met turbo en dsg, dat is gemaakt om efficient veel vermogen kwijt te kunnen.Het mooie aan iets traag is dat je constant op de limiet kunt rijden en raggen, beetje gelijk een opgevoerde brommer, is misschien niet cool en niet heel spannend tot ge wat kunt rijden, maar voor een deel van de mensen toch een verademing. Launch control in duwen aan de lichten is nu ook niet de ultieme kick he. Snel is ook altijd duurder dan traag, er zijn dure auto's genoeg, en subaru maakt vast nog een sti. Helemaal mee eens maar toch is er een publiek voor dat iets meer pk ook, en niet om aan de rode lichten snel weg te zijn Is een beetje zoals de exige en Elises die hebben fun wagens met weinig pk en zagen snel dat er nog meer publiek was voor iets meer power. De auto wordt daar zeker niet minder leuk op, zeker weten ! Hoor anders ook eens bij Toere die al gevloekt heeft dat hij de exige niet heeft genomen ........ Quote
Gast Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 Helemaal mee eens maar toch is er een publiek voor dat iets meer pk ook, en niet om aan de rode lichten snel weg te zijn Is een beetje zoals de exige en Elises die hebben fun wagens met weinig pk en zagen snel dat er nog meer publiek was voor iets meer power. De auto wordt daar zeker niet minder leuk op, zeker weten ! Hoor anders ook eens bij Toere die al gevloekt heeft dat hij de exige niet heeft genomen ........ Ik focuste mij meer op de vraag: heeft deze auto genoeg vermogen op zich? Meer is altijd beter natuurlijk, maar dat hangt eigenlijk vooral van uw budget af, ik denk dat iedereen de snellere wel leuker vindt, vraag is of de trage ook leuk is. Maar daar zijn we het blijkbaar over eens. Objectief zou ge 'genoeg vermogen' kunnen beschrijven als 'in staat om gebruik te maken van het chassis', subjectief ligt het maar aan wat ge gewend zijt. Bij lotus zou ge kunnen zeggen: Elise 1.6 is wat ondermaats, R is genoeg, exige is leuker. Maar als ge uit een fiat panda komt zijn ze allemaal snel, als ge uit een slr komt zijn ze allemaal traag. Maar subjectief snel of traag doet er niet toe om met het chassis te spelen, als dat u interesseert moet ge genoeg vermogen hebben naargelang uw chassis, en dat is al veel minder subjectief, hoe gij de snelheid daarnaast ervaart staat er eigenlijk een beetje los van. Quote
brjefs 15.518 Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 Ik treed geezer bij in zijn mening. Een auto met veel vermogen is altijd plezant, maar ik denk dat deze GT 86 ook grotendeels is gericht naar mensen die hun eerste stappen met een sportieve wagen willen zetten. En dan volstaan de pk's die ze hem mee hebben gegeven al wel denk ik, het belangrijkste in het begin is toch dat je een netjes uitgebalanceerd chassis hebt om te oefenen. Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 Het feit dat Chris Harris hem uitermate leuk vindt, zegt voor mij genoeg. Kerel heeft al bijna met alle vermogende karren gereden... Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 Als je met 200 pk niet toekomt behoor je gewoon niet tot het doelpubliek. Move on and quit the whining. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 hmz De GT 86, waarvan eerder al foto's uitlekten, is 4,24 meter lange, 2,57 meter brede en 1,285 meter hoge vierzitter, die 1.180 kg weegt en op een bijna perfecte gewichtsverdeling van 53:47 (voor:achter) kan teren. Mijn garagepoort is niet breed genoeg Quote
Fernand 2.389 Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Voor diegene die zeggen dat hij te weinig vermogen heeft: Het is een Jap dus binnen de korste keren mag je je aan duizend-en-één chips, turbo-kits, uitlaatlijnen enz... verwachten. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Als je met 200 pk niet toekomt behoor je gewoon niet tot het doelpubliek. Move on and quit the whining. Wait and see. Ieder merk verkoopt graag zoveel mogelijk. Ze zullen maar al te graag hun doelpubliek wat vergroten. Ben fan van dit concept dus quitten ga ik ni doen ieder zijn mening en ik blijf bij de mijne. Geef dit het vermogen van een focus rs of megane rs en het is perfectie. Nu goed dan wordt het dus ook turbo prul en dat kan mogelijk wel afdoen aan het lineaire en hoogtoerig karakter wat o zo leuk is. Soit wil deze auto zeker eens rijden. Ik sluit me aan bij diegene die zeggen dat dit een classic is van bij de lancering, alleen blijf ik wat neuten over iets te kort aan vermogen en prestaties wat de auto completer zou maken. Trouwens zen wagen met net te veel vermogen geeft nog een extra dimensie aan fun een tikje extra hooligan gehalte, me like ! Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Eerlijk gezegd vind ik 200pk iets te weinig voor deze auto, ongetwijfeld gaat er nog een straffere versie komen. Eens een eigenaar een tijdje met dit rijdt of eens een trackday doet gaat ie snel op zn honger blijven zitten qua vermogen. Hell een x aantal jaar oudere S2000 heeft meer vermogen en moet je al uitwringen in hoge toeren... Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Voor diegene die zeggen dat hij te weinig vermogen heeft: Het is een Jap dus binnen de korste keren mag je je aan duizend-en-één chips, turbo-kits, uitlaatlijnen enz... verwachten. Ja en in België is dat allemaal geen probleem om te installeren, en een atmosferische motor effe een 50 pk meer geven dat kost toch niks Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Wanneer komt dat ding uit trouwens? Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Wanneer komt dat ding uit trouwens? Tegen juli-augustus dacht ik.. Quote
spyker 2.509 Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 ma man toch toyota maakt de sportwagen bereikbaar met de gt86 Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Ja en in België is dat allemaal geen probleem om te installeren, en een atmosferische motor effe een 50 pk meer geven dat kost toch niks Als Toyota dat uitbrengt (via TRD) zal dat geen probleem zijn om legaal op de baan te brengen, idem als de big brake kits van BMW perfomance of de compressorkit op bijvoorbeeld een Lexus IS die ook toegestaan worden. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Als Toyota dat uitbrengt (via TRD) zal dat geen probleem zijn om legaal op de baan te brengen, Dat zeg jij. Nismo heeft ook een hele hoop prul voor de Nissan 350Z gemaakt. Dat wil daarvoor niet zeggen dat: - alles een E keurmerk op heeft - het officieel in Europa wordt ingevoerd - door de importeur in Belgie een nieuw PvG wordt afgeleverd als je je motor opdrijft. Ik vrees dat zo een dingen eerder in Japan gaan blijven plakken, maar we kunnen maar hopen natuurlijk! Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Als ze daar binnen een paar jaar 250pk (of meer) in hebben lijkt me dat nog een leuker vervanger voor de Renolt. Dan kan ik in de winter ook gaan spelen Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Prijzen zijn bekend! Bron: drivr.be Quote
DDke 8.706 Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Prijzen zijn bekend! Bron: drivr.be Member IR_Fuel, Als U een dubbel punt ( : ) en daarna een hoofdletter D typt, dan krijgt u Dus als je Bron: Driver.be wil schrijven, dan kan je best 2 spaties typen tussen de : en de D. Mgv, Het moderaille. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.