darkie 10 Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Allemaal goed en wel, maar wie gaat die auto's dan allemaal kopen? En voor welke prijs nog? Te koop aanbieden in DE he. Tis niet omdat er 5 GT3's of M3's extra te koop staan bij de 35 die er nu staan (mobile.) dat de prijs zo drastisch gaat verlagen he. Trouwens die van mij was toch een koopje :-) Maar ik blijf erbij dat de nieuwe regels niet in voege zullen gaan in huidige vorm voor de reeds ingeschreven wagens. Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 In watte trouwens? Is dat niks voor Roger? Bloody subconscious. Quote
darkie 10 Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Tuurlijk niet, maar het probleem is dat ze nog maanden kunnen wachten om dit in te voeren, en dat dan wel invoeren met terugwerkende kracht vanaf 1 januari, als er niks aan verandert.Voor mijn auto loopt de teller dan a rato van 65 euro bruto per dag. Zet de wagen dan te koop vanaf 1 januari en haal em van je loonbrief he. Je hebt toch de megane voor op je loonbrief te zetten. Quote
Dragon 35 Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 Toch wel erg hé, gewoon de mensen hun hobby afnemen:evil: Voor mij persoonlijk was dit zo goed als enige voordeel op de zaak. Mss af en toe eens een gsm ofzo maar voor de rest niets. Nog eventjes afwachten wat de toekomst brengt en anders gaat de 1M ook buiten en rij ik wel met mijn 316i compact rond:p Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 Toch wel erg hé, gewoon de mensen hun hobby afnemen:evil: Voor mij persoonlijk was dit zo goed als enige voordeel op de zaak. Mss af en toe eens een gsm ofzo maar voor de rest niets.Nog eventjes afwachten wat de toekomst brengt en anders gaat de 1M ook buiten en rij ik wel met mijn 316i compact rond:p Voor mij net hetzelfde.... Het enigste wat ik mij permitteerde was een nettere auto... Quote
m0rph 52 Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 (aangepast) Ik denk aan volgende, maar heb vragen over het % afschrijfbaarheid: Samen met mijn vrouw heb ik een bvba. Zij zou een Megane RS lichte vracht bestellen en daarvoor 4100 VAA aangesmeerd krijgen. Mijn vrouw heeft op eigen naam ook nog een extra auto. Voor mezelf kilometervergoeding voor +/- 50000km aan 0,33. Op eigen naam hou ik enkel een motor. Nu de vragen: In hoeverre is de kilometervergoeding in te brengen in de bvba? Als de Megane een lichte vracht is, dan betaal ik geen BIV en een goeie 100 euro aan rijtaks. De BTW kan ik ook volledig recuperen. Maar hoe zit het verder met de afschrijving van de auto en het onderhoud? Is dit ook voor 100% in te brengen? De auto zal naast zakelijk (25k/jaar) wel degelijk ook privé (20k) gereden worden, er wordt dan ook VAA betaald. 11 december 2011 aangepast door m0rph voila, verbeterd ;) Quote
Phil 12.495 Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 (aangepast) LV: normaal zijn alle kosten 100% in te brengen (afschrijven is een foute term), ook benzine. Km-vergoeding: geen idee. M'n vader is serieus aan het overwegen om in de UK te kopen... 11 december 2011 aangepast door Phil Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 11 december 2011 Auteur Geplaatst: 11 december 2011 Dat UK verhaal gaat hier niet veel veranderen vrees ik. Quote
Phil 12.495 Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 Catalogus =/= factuur, just. Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 G001J z'n maserati ligt ook al buiten, en de GT3 staat ook te koop.... triestig dit ... reden is echter niet de VAA. Stond al veel langer te koop. lichte vracht Als de Megane een lichte vracht is, dan betaal ik geen BIV en een goeie 100 euro aan rijtaks. Ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen i.v.m. lichte vracht ? Hier hebben ze natuurlijk ook nog een leuke potentiële geldpot om binnen te halen. M'n vader is serieus aan het overwegen om in de UK te kopen... Catalogus =/= factuur, just. VAA (of welke regeling dan ook) zal altijd gebaseerd worden op de Belgische catalogusprijs, aangezien ze dat het beste kunnen controleren en het meeste mee binnen kunnen halen. Quote
iceblue 51 Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 Ik heb er toch grote vragen bij hoe ze dat ooit gaan controleren? Gaan ze elke bedrijfs wagen wagen persoonlijk controleren welke opties erop zitten? Mijn volgende wagen komt uit de UK en de opties zijn sowieso al niet 1 op 1 te vergelijken met hier. Hoe gaan ze dat ooit in de praktijk toepassen? Elektrische koffer bediening: check, Meneer mag ik er even mee rijden ik moet controleren of er actieve cruisecontrol opzit, ... Quote
toere 16.927 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Te koop aanbieden in DE he. Tis niet omdat er 5 GT3's of M3's extra te koop staan bij de 35 die er nu staan (mobile.) dat de prijs zo drastisch gaat verlagen he In DE staan ze sowieso al lager geprijsd dan hier in Belgie ... Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 12 december 2011 Auteur Geplaatst: 12 december 2011 Ik heb er toch grote vragen bij hoe ze dat ooit gaan controleren? Gaan ze elke bedrijfs wagen wagen persoonlijk controleren welke opties erop zitten? Mijn volgende wagen komt uit de UK en de opties zijn sowieso al niet 1 op 1 te vergelijken met hier. Hoe gaan ze dat ooit in de praktijk toepassen? Elektrische koffer bediening: check, Meneer mag ik er even mee rijden ik moet controleren of er actieve cruisecontrol opzit, ... Het antwoord op al je vragen vind je in Nederland. Daar doen ze dat al jaren. Quote
ICM 24.873 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Dat UK verhaal gaat hier niet veel veranderen vrees ik. Het geeft je alleszins meer tijd om eea uit te pluizen en te optimaliseren. Quote
MMVV 280 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Het geeft je alleszins meer tijd om eea uit te pluizen en te optimaliseren. Zelfspot... Quote
Naish 9.565 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Mag je een eenmanszaak hebben en tegelijk in bijberoep zaakvoerder van bvba zijn? Facturatie wat verdelen zodat er genoeg inkomsten als zelfstandige zijn om je loon te behouden en je kar voor 75 procent af te schrijven, en het surplus in de bvba onder te brengen. Geen vaa meer Zit ik ook aan te denken... Ik heb ook nog een éénmanszaak waar ik dat mee kan doen... Allemaal goed en wel, maar wie gaat die auto's dan allemaal kopen? En voor welke prijs nog? Dat is ook een beetje mijn vrees... Ik ben alvast blij dat ik mijn X5 al kwijt ben Maar ik overweeg nu toch sterk om de MB buiten te zwieren en madam een mini cabrio te kopen... Privé of bvba moet ik nog uitzoeken... Nu ja, met 177 co2 valt die nog mee zeker in de verkoop en zal ook wel interesse kennen uit de particuliere sfeer (wat veel minder is met die X5). VAA (of welke regeling dan ook) zal altijd gebaseerd worden op de Belgische catalogusprijs, aangezien ze dat het beste kunnen controleren en het meeste mee binnen kunnen halen. Onmogelijk... Ik blijf erbij dat ze bij mij onmogelijk een correcte catalogusprijs kunnen bepalen van mijn A7. Gezien ze dat niet correct kunnen, dan heb ik steeds een reden om het te verwerpen. Enige waar ik eventueel nog akkoord mee ga is dat ze catalogusprijs van UK nemen zonder die korting en dan begint de discussie over de wisselkoers... Quote
galhund 11 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Hoe zit het met tweedehands wagens. Hoe wordt daar de waarde van bepaald of is dit ook weer 1/3 volgens het oude systeem? Wat is die 1/3 regel? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 12 december 2011 Auteur Geplaatst: 12 december 2011 Wat is die 1/3 regel? overgangsmaatregel BIV in Vlaanderen. Quote
darkie 10 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Onmogelijk... Ik blijf erbij dat ze bij mij onmogelijk een correcte catalogusprijs kunnen bepalen van mijn A7. Gezien ze dat niet correct kunnen, dan heb ik steeds een reden om het te verwerpen. Enige waar ik eventueel nog akkoord mee ga is dat ze catalogusprijs van UK nemen zonder die korting en dan begint de discussie over de wisselkoers... Idd... Het makkelijkst is gewoon factuurprijs zonder korting. En idd dan gaan we het over de wisselkoers hebben :-) Anyways 5k netto per jaar om met een M3 rond te rijden is zo slecht nog niet... We zullen wel zien wat het wordt! Quote
Naish 9.565 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Idd... Het makkelijkst is gewoon factuurprijs zonder korting. En idd dan gaan we het over de wisselkoers hebben :-)Anyways 5k netto per jaar om met een M3 rond te rijden is zo slecht nog niet... We zullen wel zien wat het wordt! Dan ga ik toch nog even een nieuwe versie van mijn factuur vragen aan de dealer waarbij de catalogusprijs de nettoprijs is... Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 12 december 2011 Auteur Geplaatst: 12 december 2011 Idd... Het makkelijkst is gewoon factuurprijs zonder korting. En idd dan gaan we het over de wisselkoers hebben :-)Anyways 5k netto per jaar om met een M3 rond te rijden is zo slecht nog niet... We zullen wel zien wat het wordt! 10K bruto per jaar bedoel je. Reken eens uit na 5 jaar Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Dan betaal je 2x de auto.... eenmaal prive en éénmaal in de vennootschap. Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Onmogelijk... Ik blijf erbij dat ze bij mij onmogelijk een correcte catalogusprijs kunnen bepalen van mijn A7. Gezien ze dat niet correct kunnen, dan heb ik steeds een reden om het te verwerpen. Enige waar ik eventueel nog akkoord mee ga is dat ze catalogusprijs van UK nemen zonder die korting en dan begint de discussie over de wisselkoers... [h=2]Nederlandse belastingsite. Het kenteken is toegekend op of na 1 juli 2006 [/h]De grondslag voor de bijtelling privégebruik auto is inclusief de omzetbelasting en de bpm. Accessoires die door of namens de fabrikant of de importeur zijn aangebracht vóór de datum van toekenning van het kenteken, tellen ook mee voor de grondslag voor de bijtelling privégebruik auto. Andere accessoires tellen niet mee, ook niet als ze vóór de datum van toekenning van het kenteken zijn aangebracht. U mag de grondslag voor de bijtelling privégebruik auto in de regel als volgt berekenen: [TABLE] [TR] Nettocatalogusprijs berekend door de fabrikant of de importeur[/TR] [TR] [TD]+ [/TD] [TD]omzetbelasting [/TD] [/TR] [TR] [TD]+ [/TD] [TD]bpm-bedrag vermeld op het kenteken [/TD] [/TR] [TR] [TD]= [/TD] [TD]grondslag bijtelling privégebruik auto [/TD] [/TR] [/TABLE] [h=2]Auto's van 15 jaar en ouder[/h]Vanaf het moment dat de ter beschikking gestelde auto 15 jaar of ouder is, geldt voor de berekening van de bijtelling privégebruik auto de waarde in het economische verkeer in plaats van de grondslag voor de bijtelling privégebruik auto. [h=2]Catalogusprijzen auto's in online database RDW[/h]U kunt de catalogusprijzen vinden in een online database van de RDW, op www.rdw.nl. De RDW legt in deze database de catalogusprijzen vast van auto's die vanaf 1 januari 2010 voor het eerst zijn geregistreerd. Voor oudere auto's kunt u de historische prijslijsten van de officiële importeurs gebruiken. [h=2]Geïmporteerde gebruikte auto's[/h]Voor een geïmporteerde gebruikte auto geldt de Nederlandse catalogusprijs op de datum waarop de auto voor het eerst (in het buitenland) in gebruik is genomen. Daarmee is de catalogusprijs van een geïmporteerde auto gelijk aan die van een auto die in Nederland als nieuwe auto voor het eerst in gebruik is genomen. In Nederland kijken ze dus (in principe) niet naar de factuurprijs van de individuele auto, maar gewoon naar de database gevuld door de importeurs. Het wordt natuurlijk iets moeilijker, als je een bepaalde uitvoering zou hebben, die ze hier niet kennen / niks vergelijkbaars in de lijst van hebben. In praktijk werkt het volgens mij zo, dat de Nederlandse werkgever de waarde aangeeft / verwerkt in de salarisadministratie en deze waarschijnlijk steekproefsgewijs gecontroleerd wordt. Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Dan betaal je 2x de auto.... eenmaal prive en éénmaal in de vennootschap. + dat je op de verkoopprijs nadien nog es volle pot belast wordt op de meerwaarde Quote
Naish 9.565 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Nederlandse belastingsite.Het kenteken is toegekend op of na 1 juli 2006 De grondslag voor de bijtelling privégebruik auto is inclusief de omzetbelasting en de bpm. Accessoires die door of namens de fabrikant of de importeur zijn aangebracht vóór de datum van toekenning van het kenteken, tellen ook mee voor de grondslag voor de bijtelling privégebruik auto. Andere accessoires tellen niet mee, ook niet als ze vóór de datum van toekenning van het kenteken zijn aangebracht. U mag de grondslag voor de bijtelling privégebruik auto in de regel als volgt berekenen: [TABLE] [TR] [/TR] [TR] [TD]+ [/TD] [TD]omzetbelasting [/TD] [/TR] [TR] [TD]+ [/TD] [TD]bpm-bedrag vermeld op het kenteken [/TD] [/TR] [TR] [TD]= [/TD] [TD]grondslag bijtelling privégebruik auto [/TD] [/TR] [/TABLE] Auto's van 15 jaar en ouder Vanaf het moment dat de ter beschikking gestelde auto 15 jaar of ouder is, geldt voor de berekening van de bijtelling privégebruik auto de waarde in het economische verkeer in plaats van de grondslag voor de bijtelling privégebruik auto. Catalogusprijzen auto's in online database RDW U kunt de catalogusprijzen vinden in een online database van de RDW, op www.rdw.nl. De RDW legt in deze database de catalogusprijzen vast van auto's die vanaf 1 januari 2010 voor het eerst zijn geregistreerd. Voor oudere auto's kunt u de historische prijslijsten van de officiële importeurs gebruiken. Geïmporteerde gebruikte auto's Voor een geïmporteerde gebruikte auto geldt de Nederlandse catalogusprijs op de datum waarop de auto voor het eerst (in het buitenland) in gebruik is genomen. Daarmee is de catalogusprijs van een geïmporteerde auto gelijk aan die van een auto die in Nederland als nieuwe auto voor het eerst in gebruik is genomen. In Nederland kijken ze dus (in principe) niet naar de factuurprijs van de individuele auto, maar gewoon naar de database gevuld door de importeurs. Het wordt natuurlijk iets moeilijker, als je een bepaalde uitvoering zou hebben, die ze hier niet kennen / niks vergelijkbaars in de lijst van hebben. In praktijk werkt het volgens mij zo, dat de Nederlandse werkgever de waarde aangeeft / verwerkt in de salarisadministratie en deze waarschijnlijk steekproefsgewijs gecontroleerd wordt. Ja en in BE hebben ze meteen ook zo'n database... En die RDW heeft enkel catalogusprijs van de auto en niet van de opties als ik me niet vergis. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.