galhund 11 Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 ik heb me geïnformeerd ivm klantenbezoek van thuis uit(ik doe weinig privékm met firmaslet en heb nog een privéauto, dus ik kan makkelijk uitsluitend voor professioneel gebruik aantonen)antwoord was: indien er met de wagen van thuis uit vertrokken wordt en 's avonds naar huis gereden wordt, wordt er een deel van de afgelegde afstand als woon-werk verkeer aanzien enkel als je iedere dag de auto ophaalt aan het bedrijf en 's avonds terugzet, is er geen sprake van privégebruik... Tx! Is belangrijke aanvulling. Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 ja eigenlijk, hoe gaan ze dat rittenboek overeenstemmen met de werkelijkheid... Ge schrijft gewoon je ritten op en telt die op... Is er controle, gewoon km-stand laten aanpassen naar degene die in je rittenboek staat. Nadeel voor mij is dat ik dat jaarlijks moet doen want ik moet jaarlijks naar de keuring voor mijn trekhaak. Voorstel om eens samen te zitten met een aantal mensen ben ik zeker voor te vinden... km. stand aanpassen kost de wereld niet .. en zeker niet ten opzichte van de VAA die je gaat betalen. Dus gewoon jaarlijks onderhoudsbeurtje Dikke zever... Ik heb diesel over gezien ik plots maar 8,5 meer verbruik in plaats van 12,5...En als ze me niet geloven, dan rij ik altijd rond met mijn sleurhut en dan is mijn verbruik nog VEEL hoger Tenzij de sleurhut als mobiel kantoor (waarmee je dus altijd vanuit je bedrijf vertrekt, ongeacht waar ) staat geboekt, vrees ik dat het dan weer privékilometers zijn. Aan de hand van je tankfacturen, aan de hand van eventuele boetes etc. Als ze 1 incoherentie vinden hang je. Uiteraard moet het rittenboek enigzins overeenstemmen met de tankfacturen. De rittenadministratie doe je echter (tenminste wat ik zie bij enige NL'se kennissen) slechts 1 x per maand ofzo bijwerken. Je kunt dan dus rekening houden met flitslocaties etc. .. Geflitst ? Op weg naar een prospekt, dus km. opschrijven. Quote
galhund 11 Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 Weet iemand wat perso platen kosten in LU??? Anders allemaal plaatje AM 0001 en zo verder Zie hier! Quote
Naish 9.565 Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 Zie hier! 50 eur voor een perso plaat Quote
galhund 11 Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 Staat op hetzelfde adres, maar waarom zou dat niet mogen???En zoals Abtler zegt is dat snel op te lossen met onze andere BVBA... Ja eigenlijk, hoe gaan ze dat rittenboek overeenstemmen met de werkelijkheid... Ge schrijft gewoon je ritten op en telt die op... Is er controle, gewoon km-stand laten aanpassen naar degene die in je rittenboek staat. Nadeel voor mij is dat ik dat jaarlijks moet doen want ik moet jaarlijks naar de keuring voor mijn trekhaak. Voorstel om eens samen te zitten met een aantal mensen ben ik zeker voor te vinden... Voor die huur uit LUX zou je contact kunnen leggen met een verhuurfirma uit LUX waar ik eens mee in contact ben geweest en die gesticht is door 2 Belgen (ze verhuren supercars vanuit LUX). Mss zit er voor hen ook een business in en zij kennen de weg natuurlijk al. Ik kan die contactgegevens wel eens opsnorren als er interesse is. Quote
Naish 9.565 Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 Voor die huur uit LUX zou je contact kunnen leggen met een verhuurfirma uit LUX waar ik eens mee in contact ben geweest en die gesticht is door 2 Belgen (ze verhuren supercars vanuit LUX). Mss zit er voor hen ook een business in en zij kennen de weg natuurlijk al. Ik kan die contactgegevens wel eens opsnorren als er interesse is. Stuur maar eens door via PM... Altijd eens informeren bij die gasten. Quote
Phil 12.497 Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 Misschien al vermeld geweest, maar is er geen manier om de opties van een auto apart te factureren? Of wordt de cataloguswaarde niet op basis van de factuur gebaseerd... Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 8 december 2011 Auteur Geplaatst: 8 december 2011 In Nederland komen ze zelfs controleren of de optielijst overeenkomt met het voertuig waar je mee rijdt, dus ... Quote
Naish 9.565 Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 In Nederland komen ze zelfs controleren of de optielijst overeenkomt met het voertuig waar je mee rijdt, dus ... En die zien het verschil tussen led en xenon koplampen, testen vanalles uit... Ok rond leder en een navi ga je niet kunnen... Ik heb zo nog een leasing gehad van mijne patron... Wou daarop wat addenda die geen restwaarde kregen en dus enorm veel geld gingen in de lease. Maar mijn optiepakketen kregen 100% restwaarde en hadden een grote overlap. Het bedrag dat afgetrokken werd voor de overlap niet afgetrokken op de factuur, maar besteed aan die andere opties Quote
Phil 12.497 Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 In Nederland komen ze zelfs controleren of de optielijst overeenkomt met het voertuig waar je mee rijdt, dus ... Daar gebeurt enorm veel in naplaatsing dacht ik. Quote
Naish 9.565 Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 Daar gebeurt enorm veel in naplaatsing dacht ik. Inderdaad... Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 8 december 2011 Auteur Geplaatst: 8 december 2011 Daar gebeurt enorm veel in naplaatsing dacht ik. Vandaar dat ze dat ook al eens durven verifiëren. Ze zijn daar verregaand hoor, nummerplaten scannen op de snelweg enzo om te zien of je niet liegt over het privé-gebruik, enzovoort. Misschien kan abtler daar meer over vertellen. Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 Ik wacht de uiteindelijke wet af om een beslissing te nemen. Had een epistel gestuurd naar De Croo en groot was de verbazing dat ik een antwoord kreeg. Betreft de auto's kon ik toch tussen de lijnen opmaken dat er nog niets vast staat voor de al aangeschafte wagens. Persoonlijk kan ik me niet inbeelden dat ik van de ene op de andere dag 3750 euro per maand aan extra belasting moet betalen. Dat is meer dan het netto loon dat ik ontvang. Volgens mij kunnen ze dat zelfs wettelijk niet maken. Mijn vaa zou zelfs groter zijn dan het leasing bedrag, weer iets dat niet kan. Soit op termijn is het hier verkopen of een buitenlandse nummerplaat. De E op Belgische platen houden Is geen optie. De witte daar gaan de platen af en die beland op de remork. Dat is een quasi zekerheid. Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 3750 per maand betalen voor meerdere wagens dan? Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 Ik wacht de uiteindelijke wet af om een beslissing te nemen. Had een epistel gestuurd naar De Croo en groot was de verbazing dat ik een antwoord kreeg. Betreft de auto's kon ik toch tussen de lijnen opmaken dat er nog niets vast staat voor de al aangeschafte wagens. Persoonlijk kan ik me niet inbeelden dat ik van de ene op de andere dag 3750 euro per maand aan extra belasting moet betalen. Dat is meer dan het netto loon dat ik ontvang. Volgens mij kunnen ze dat zelfs wettelijk niet maken. Mijn vaa zou zelfs groter zijn dan het leasing bedrag, weer iets dat niet kan. Soit op termijn is het hier verkopen of een buitenlandse nummerplaat. De E op Belgische platen houden Is geen optie. De witte daar gaan de platen af en die beland op de remork. Dat is een quasi zekerheid. Triestig he.... ik sta voor dezelfde muur. Iets zegt mij dat ze dit onmogelijk kunnen doorvoeren maar aan de andere kant denk ik dat het toch zo gaat zijn. triestig België Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 3750 per maand betalen voor meerdere wagens dan? waarschijnlijk voor de E en de GT3 samen... Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 50 eur voor een perso plaat Just. Vroeger mocht je die daar gewoon uitkiezen... Quote
Naish 9.565 Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 Ik wacht de uiteindelijke wet af om een beslissing te nemen. Had een epistel gestuurd naar De Croo en groot was de verbazing dat ik een antwoord kreeg. Betreft de auto's kon ik toch tussen de lijnen opmaken dat er nog niets vast staat voor de al aangeschafte wagens. Persoonlijk kan ik me niet inbeelden dat ik van de ene op de andere dag 3750 euro per maand aan extra belasting moet betalen. Dat is meer dan het netto loon dat ik ontvang. Volgens mij kunnen ze dat zelfs wettelijk niet maken. Mijn vaa zou zelfs groter zijn dan het leasing bedrag, weer iets dat niet kan. Soit op termijn is het hier verkopen of een buitenlandse nummerplaat. De E op Belgische platen houden Is geen optie. De witte daar gaan de platen af en die beland op de remork. Dat is een quasi zekerheid. ²²²² Ik doe wat verder onderzoek zodanig dat ik snel kan schakelen als het zover komt, maar ik wacht toch nog even de beslissingen af... Ik heb al snel eens wat zitten rekenen en met de VAA die gerekend wordt, dek je meer dan de helft van de kosten van de auto en ik gebruik hem toch nog altijd grotendeels zakelijk... Trouwens, ook nog eens wat zitten denken over (weliswaar nog niet doorgevoerde) belasten van huurinkomsten gaat ook nog wat voeten in de aarde hebben. Als er opbrengsten belast worden, mogen daar dan kosten in rekening gebracht worden ook zeker? Trouwens, ik lig er niet van wakker, want dergelijke belasting valt volledig op de nek van de minder begoede bevolking want mijn huurprijs zal dan wel heel drastisch stijgen... Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 Misschien kan abtler daar meer over vertellen. .. helaas niet (want daarvoor zit ik al te lang in BE), maar zal me eens informeren bij de schoonbroer (rijdt wagen puur zakelijk). Gisteravond met een aantal mensen aan tafel gezeten, die ook de zaak waren aan het bekijken. Voorlopig gaat men er echter vanuit, dat het niet zo in extreem zal worden ingevoerd, aangezien dat verstrekkende gevolgen zou hebben. Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 .. helaas niet (want daarvoor zit ik al te lang in BE), maar zal me eens informeren bij de schoonbroer (rijdt wagen puur zakelijk). Gisteravond met een aantal mensen aan tafel gezeten, die ook de zaak waren aan het bekijken. Voorlopig gaat men er echter vanuit, dat het niet zo in extreem zal worden ingevoerd, aangezien dat verstrekkende gevolgen zou hebben. Bij mijn klant klagen ze alvast niet.... veel auto's worden goedkopen die in hun fleet zitten. Ik denk als de groote jongens niet klagen, dat de kleine jongens het zitten hebben. Hier gaan ze er ook van uit dat de regel die nu voorgesteld is er effectief komt. Quote
Naish 9.565 Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 Bij mijn klant klagen ze alvast niet.... veel auto's worden goedkopen die in hun fleet zitten. Ik denk als de groote jongens niet klagen, dat de kleine jongens het zitten hebben. Hier gaan ze er ook van uit dat de regel die nu voorgesteld is er effectief komt. Misschien is het dan het moment dat de kleintjes eens samendoen... Volgens mij betekenen zij meer of minstens evenveel of een paar grote... Trouwens, er moeten toch een aantal grote achter het protest te zetten zijn... Ik denk maar aan een Optima, automerken,... Quote
josenjef 436 Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 Bij mijn klant klagen ze alvast niet.... veel auto's worden goedkopen die in hun fleet zitten. Ik denk als de groote jongens niet klagen, dat de kleine jongens het zitten hebben. Hier gaan ze er ook van uit dat de regel die nu voorgesteld is er effectief komt. Bij ons zitten er een 1500 consultants en de voorbije jaren is er al serieus gesneden in het wagenpark. Dat heeft veel consultants voor wie de wagen belangrijk was doen besluiten om als zelfstandige verder te gaan, die voelen dat nu heel hard natuurlijk ... En voor diegene in loondienst valt het redelijk mee, door de maatregelen in de car policy van de laatste jaren, alhoewel dat de korting van meer dan 20% bij Audi en BMW wel pijn doet nu men plots naar catalogus gaat kijken ... Ik denk wel dat consultancybedrijven die veel zelfstandigen onder contract hebben en vaak ook het management op die manier onder contract heeft, toch druk gaan gaan uitoefenen Voor de Touran gaat de VAA van 130 naar 190, dus die gaat mij netto iets van een 30 euro per maand meer kosten. Voor de A4 gaan we van 120 naar 233, dus die gaat netto iets van een 55 euro per maand meer kosten. De catalogusprijs nekt de A4 hier, zeker als je weet dat de A4 50 euro per maand goedkoper is dan de Touran in leasing. Vooral door de korting die bij de Audi het dubbel is van de VW. Voor gewone loonslaven met normale wagens valt de maatregel nog wel redelijk mee vind ik. 1000 euro netto in ons gezinsbudget is een reisje minder. Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 9 december 2011 Auteur Geplaatst: 9 december 2011 Voor gewone loonslaven met normale wagens valt de maatregel nog wel redelijk mee vind ik. 1000 euro netto in ons gezinsbudget is een reisje minder. Ik vind dat straf dat je daar zo gelaten op reageert, op 1000 euro per jaar die je kwijt bent. Dat is toch geen klein bedrag? Quote
galhund 11 Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 Bij mijn klant klagen ze alvast niet.... veel auto's worden goedkopen die in hun fleet zitten. Ik meende gelezen te hebben in de Standaard dat er slechts 3 à 4 (zeer kleine) modellen goedkoper zouden worden. Maar dat klopt blijkbaar niet echt want bv. een Mini diesel komt op 1200 EUR VIN (het vastgelegd minimum) + 204 EUR verworpen uitgave voor de werkgever. Voorheen is dit 1.760 EUR VIN voor de werknemer. Dus grofweg gesteld zal voor de werknemers met een auto < 130 g/CO2 en < 25.000 EUR incl. BTW de VIN soms serieus dalen, maar de werkgever heeft altijd die verworpen uitgave aan zijn been (met een minimum van 17% van 1.200 EUR = 204 EUR) die zijn belastbare basis verhoogt. En opnieuw worden de kleine diesels gepromoot of minstens niet ontmoedigd, terwijl daar nu net zoveel (en toch wel wat terecht) kritiek op was. Er zit dus geen enkele logica in deze regeling, behalve het rancuneuze "en nu gade betalen voor uwen schoonen otto, menhier de zelfstandige. Ah ja, want die frauderen toch altijd" *klootjesvolk mode off* :evil: Quote
Gast wooter Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 Mijn boekhouder had zelfs een KMO met een vloot Polo's die allemaal 100€ meer VAA werden. Kale polo's! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.