ir_fuel 58.282 Geplaatst: 12 december 2011 Auteur Geplaatst: 12 december 2011 [h=2]Auto's van 15 jaar en ouder[/h]Vanaf het moment dat de ter beschikking gestelde auto 15 jaar of ouder is, geldt voor de berekening van de bijtelling privégebruik auto de waarde in het economische verkeer in plaats van de grondslag voor de bijtelling privégebruik auto. Tijd voor ne 964 Quote
Naish 9.565 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Tijd voor ne 964 Economisch gezien is dat idd -45.000 eur waard en ga je dus vergoeding krijgen van de belastingen om ermee te rijden... Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Tijd voor ne 964 Euh. De waarde in het economisch verkeer kan ook daarvan hoog zijn, niet? Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Ja en in BE hebben ze meteen ook zo'n database...En die RDW heeft enkel catalogusprijs van de auto en niet van de opties als ik me niet vergis. .. daarom dat de database in NL pas de wagens kent vanaf 2010. Daarvoor gebruikt men de prijslijsten van de importeurs. In de database hebben ze volgens mij ook de opties staan, alleen kun je dat als particulier niet zien. Als ik als voorbeeld eens 2 BMW M5's bekijk, dan kom ik op 2 prijzen uit 1 x kenteken (36..) € 141.058 1 x kenteken (25..) € 163.753 terwijl hij basis € 132.250 in de prijslijst staat. (zo kun je in de database ook meteen zien wat de buurman, volgens prijslijst, betaald heeft voor zijn nieuwe bolide:?) Quote
Naish 9.565 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Ok, maar aan BE tempo ga ik dan maar in 2034 of zo mijn VAA voor de A7 moeten betalen... Tegen dat ze dat allemaal op poten hebben gezet zijn we een paar jaar verder... EDIT: trouwens die prijzen die je op de website van RDW krijgt zijn helemaal niet berekend, maar worden zo opgegeven door de dealers die de kar verkopen en inschrijven... Quote
m0rph 52 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Ok, maar aan BE tempo ga ik dan maar in 2034 of zo mijn VAA voor de A7 moeten betalen... Ja, maar met terugwerkende kracht tot 2011 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 12 december 2011 Auteur Geplaatst: 12 december 2011 Euh. De waarde in het economisch verkeer kan ook daarvan hoog zijn, niet? Ni van ne 964. Quote
tradie 10 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Ik vraag mij af of de goedkoopste oplossing niet is, een goedkope auto in je zaak, en de dure prive, als weekendkar dan maar. Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Auto's van 15 jaar en ouderVanaf het moment dat de ter beschikking gestelde auto 15 jaar of ouder is, geldt voor de berekening van de bijtelling privégebruik auto de waarde in het economische verkeer in plaats van de grondslag voor de bijtelling privégebruik auto. Catalogusprijzen auto's in online database RDW Wat is de waarde in het economische verkeer? De dagwaarde? Als dat in Belgie ook komt: Iemand mijn 190 kopen? Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Ik vraag mij af of de goedkoopste oplossing niet is, een goedkope auto in je zaak, en de dure prive, als weekendkar dan maar. Mja dat was net het voordeel van de dure kar hé om onkosten te maken in de BVBA en een sjieke auto te hebben. 'k zou zeggen de autosector gaat wel lobby'en maar in NL is het er ook door gekomen dus ik vrees ervoor Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 12 december 2011 Auteur Geplaatst: 12 december 2011 Ik vraag mij af of de goedkoopste oplossing niet is, een goedkope auto in je zaak, en de dure prive, als weekendkar dan maar. Niet noodzakelijk. Dat hangt allemaal van het gebruik af. Als je een Audi A8 op de zaak koopt waar je elk jaar 80.000km mee bolt (en zo zijn er) denk ik dat het nog altijd beter is op de zaak. Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Prive kopen en onkostenvergoeding per kilometer aanrekenen is hier in de buurt zowat het populairste scenario als ik iedereen bezig hoorde dit weekend. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Prive kopen en onkostenvergoeding per kilometer aanrekenen is hier in de buurt zowat het populairste scenario als ik iedereen bezig hoorde dit weekend. Dan gaan ze het zwartwerk ook terug aanmoedigen want de BTW ben je privé kwijt dus ga ik geen 1.100euro betalen in een Audi garage voor m'n onderhoud... Quote
ICM 24.876 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=18682 Quote
ICM 24.876 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Dit was dus het antwoord van de Nederlandse overheid. http://www.jongbloed-fiscaaljuristen.nl/emigratie/auto_buitenland/huurauto_uit_buitenland/ Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Dan gaan ze het zwartwerk ook terug aanmoedigen want de BTW ben je privé kwijt dus ga ik geen 1.100euro betalen in een Audi garage voor m'n onderhoud... Serieus onderhoud Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Serieus onderhoud Yep ze kennen hun prijzen daar wel :rtfm: Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Yep ze kennen hun prijzen daar wel :rtfm: Wat hebben ze dan allemaal gedaan? Eer ze bij ons (Mercedes) aan zulk een bedrag komen zijn dat alle filters, incl automaat, remblokken Voor en Achter, en remschijven voor bij. Tenzij er ook herstellingen moeten gebeuren die niet bij het onderhoud horen (schokdempers, veren, ophangingsarmen/gewrichten,...) Dus met andere woorden: dingen die je 1 keer in de 3 a 4 jaar tegenkomt (+/- 80.000-100.000km). Als jij dat jaarlijks verwacht, ben je beter af met een service-contract in mijn ogen.... Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Wat hebben ze dan allemaal gedaan?Eer ze bij ons (Mercedes) aan zulk een bedrag komen zijn dat alle filters, incl automaat, remblokken Voor en Achter, en remschijven voor bij. Tenzij er ook herstellingen moeten gebeuren die niet bij het onderhoud horen (schokdempers, veren, ophangingsarmen/gewrichten,...) Dus met andere woorden: dingen die je 1 keer in de 3 a 4 jaar tegenkomt (+/- 80.000-100.000km). Als jij dat jaarlijks verwacht, ben je beter af met een service-contract in mijn ogen.... Aan 120.000km: gaat idd om de ATF van de multitronic, alle remblokken en alle filters. Maar geen remschijven hoor, ik wil de factuur altijd eens inscannen :'( En ik had destijds gekeken voor een onderhoudscontract maar ging me wat te kostelijk worden met die kilometers... Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Aan 120.000km: gaat idd om de ATF van de multitronic, alle remblokken en alle filters. Maar geen remschijven hoor, ik wil de factuur altijd eens inscannen :'(En ik had destijds gekeken voor een onderhoudscontract maar ging me wat te kostelijk worden met die kilometers... Ja, neen, kan zijn dat er geen remschijven bijzitten, die prijzen schelen van model tot model en merk tot merk natuurlijk. Rij je met een ML en moet je dat laten doen betaal je ook pakken meer dan wanneer je met een C klasse rijdt bvb. Maar ik wil maar zeggen: 1100 euro is geen onderhoud dat je jaarlijks nodig hebt, tenzij je veel kilometers doet. Meestal heb je bij aankoop wel een idee wat de jaarlijkse kilometers gaan zijn, dus kan je de verkoper mooi laten uitrekenen wat een servicecontract kost. Reken daar de prijs van een setje banden bij om de 50.000km (of 20.000km voor de sportievere chauffeurs) en je kan toch perfect gaan berekenen wat dat qua onkosten gaat zijn? Klant bij ons heeft een ML 420 CDI met AMG-pack en alle toeters en bellen. Als je bekijkt wat hij die tijd aan onderhoud en herstellingen heeft uitgegeven komt dat rond de 10 cent per kilometer uit. Kan je toch perfect aanrekenen aan je eigen bedrijf? En die taks en verzekering etc zijn jaarlijks lager dan de VAA van zo'n kist. Quote
Dimas 14 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=18682 Dit was dus het antwoord van de Nederlandse overheid.http://www.jongbloed-fiscaaljuristen.nl/emigratie/auto_buitenland/huurauto_uit_buitenland/ En we zijn intussen 3 jaar verder...en wat is er gebeurd? Het Europees Hof heeft deze NL "reparatiewetgeving" met de grond gelijk gemaakt. Buitenlandse huurauto valt buiten bpm Martijn Koolhoven De Nederlandse schatkist haalt mogelijk een miljoenenstrop door een opmerkelijke beschikking van het Europese Hof. In een procedure, aangespannen door een Nederlandse automobilist die een jaar lang rondreed in een Duitse huurauto, heeft het Hof nu bepaald dat de man geen bpm in rekening mag worden gebracht. De uitspraak kan verstrekkende gevolgen hebben voor de bpm-inkomsten omdat nu de regel is dat Nederlanders die in ons land in een lease- of huurauto met buitenlands kenteken rondrijden, een torenhoge naheffing bpm kunnen verwachten. Het betreffende autoverhuurbedrijf, Vosters Auto Vermietung in het Duitse Kerken, zegt momenteel circa vijftig Nederlandse klanten te hebben, maar dat kunnen er, na de beschikking van het Europese Hof, snel meer worden. De heer Burgmans, directeur van de Multi Fix Group in Bergeijk, huurde bij VAV op 22 januari 2009 een Audi Q7 4.2 TDI, een V8 diesel. Omdat Duitsland geen bpm kent, was hij per maand circa ?1500 voordeliger uit dan als hij dezelfde bolide in Nederland zou huren. Op 1 maart hield de douane Burgmans staande en werd hij gesommeerd de bpm te voldoen. Vooruitlopend op de juridische procedure om de bpm-heffing te betwisten, voldeed de verhuurder de op dat moment verschuldigde bpm (€20.277) zodat Burgman in zijn Q7 kon blijven rijden, volgens het huurcontract tot 31 december 2009. In opdracht van VAV werd de bpm-heffing betwist door het juridisch adviesbureau Netcar in Bladel, wat uiteindelijk resulteerde in de beschikking van het Europese Hof. Naar de mening van het hoogste Europese rechtscollege weegt het Europese recht zwaarder dan het Nederlandse recht (vrij verkeer van goederen en diensten), namelijk het heffen van bpm als gebruik wordt gemaakt van de Nederlandse weg. Het Hof stelt wel een maximum aan de huurperiode, namelijk drie jaar. Overwinning Mr. J. Verhoeven, die de procedure voerde, is euforisch: "Een sensationele overwinning, het is de fiscus dus niet gelukt de boel op slot te gooien. Dit is ongelooflijke victorie. Iedereen die nu in het buitenland huurt kan dus onmogelijk in de heffing bpm betrokken worden. Budgettair kan dit een enorme klap worden." Behalve voor huurauto's kan de beschikking van het Hof ook gevolgen hebben voor de leasemarkt. Buitenlandse auto's met een 'kortstondig leasecontract' kunnen volgens juristen nu ook buiten de bpm-plicht gaan vallen. Of dat ook het geval zal zijn, is afhankelijk van de huurtermijn. De Belastingdienst beraadt zich nog op de beschikking van het Hof. Mogelijk is er nieuwe reparatiewetgeving nodig. Onze noorderburen lappen dit arrest echter vrolijk aan hun laars want bij mijn weten is er alweer een jaar later nog steeds niets veranderd. Wss. zijn ze nog bezig aan reparatiewetgeving om de reparatiewetgeving te repareren... Het is idd. mogelijk dat de Luxemburse piste zoals de vorige pagina's uit de doeken werd gedaan wordt uitgehold als ze ook hier beginnen met "reparatiewetgeving" Maar dan kun je het nog altijd op de klassieke manier doen via BTW-attest zoals ik 2,5 jaar heb gedaan. Alleen moet je dan zelf ondergeschikte zijn en dus een stroman als zaakvoerder hebben. Voor 1 pers. is het sop de kolen niet waard gezien de vaste kosten maar met een man of 3-4 is het alweer een ander verhaal... Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 12 december 2011 Auteur Geplaatst: 12 december 2011 Prive kopen en onkostenvergoeding per kilometer aanrekenen is hier in de buurt zowat het populairste scenario als ik iedereen bezig hoorde dit weekend. Ja dat kan, maar het kost nog steeds veelvouden meer tov het huidige systeem. Quote
flupke73 10.917 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 erg dikke 911 bvb €150.000 aankoop €10.000 biv mag je neerleggen bij aankoop €1.500 taks €4.500 verzek €3.000 tanken €1.700 banden €1.250 onderhoud €11.950 jaarlijks te betalen en dan nog zo'n €15.000 waardevermindering/jaar => 26950 per jaar dat ge privé zou kwijt zijn ipv de netto VAA en nu maar hopen dat de sossen niet meelezen Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Ik stel voor dat we een tunnelrit organiseren in brussel, uit protest...ofzo iets Quote
Dimas 14 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Ik stel voor dat we een tunnelrit organiseren in brussel, uit protest...ofzo iets Jan met de Pet ligt hier totaal niet wakker van. Voor de meeste modale karren zal de impact minimaal zijn. En wat de dikkere karren betreft die het zwaarst getroffen worden, leeft zo het idee van "ja, laat die zelfstandigen maar eens goed betalen" en nog wat meer van dat populistisch gewauwel. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.