Ga naar inhoud

Het mooie wintervuile, vettig geragde auto/patserbak/paupermobiel topic


walter

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
16 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

902CE5D7-AA91-449F-B702-A3D2E3334DA5.thumb.jpeg.19d6d125c05582f6f153684dc64de7e9.jpeg

jammer dat de wisser automatisch aan gaat, als je de auto in achteruit steekt :(

Franse manier is beter dan, ruitenwisser bengelend boven de nr plaat. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ex-Mooseman zei:

902CE5D7-AA91-449F-B702-A3D2E3334DA5.thumb.jpeg.19d6d125c05582f6f153684dc64de7e9.jpeg

jammer dat de wisser automatisch aan gaat, als je de auto in achteruit steekt :(

ik vind dat wel iets hebben dat je dat stuk zo ziet.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Joske zei:

Het enige wat mij stoort aan die ruitenwisser is dat die geen 180° veegt. 😊

ja, daar heb je wel een punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, ex-Mooseman zei:

902CE5D7-AA91-449F-B702-A3D2E3334DA5.thumb.jpeg.19d6d125c05582f6f153684dc64de7e9.jpeg

jammer dat de wisser automatisch aan gaat, als je de auto in achteruit steekt :(

kan je dat niet ergens uitschakelen? 

Ik gebruik die wisser zo goed als nooit. Zowel bij mijn Citroën C4 als bij mijn Renault Megane kan ik dat ergens in een menu uitzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen.  Als de ruitenwissers opstaan, en je schakelt de achteruit in, dan gaat die van zodra de voorste ruitenwissers aan gaan, uit solidariteit mee.

En gezien de regensensor constant geactiveerd blijft bij mij, is die achterwisser niet onder controle te houden 😂.  
Als de sensor voortdurend ‘aan’ blijft, dan sluit die ook het pano-dak als de auto geparkeerd staat, mocht het beginnen regenen.  
Alleen in de carwash is het opletten, maar daar ben ik in geen tien jaar meer geweest.
 

Bij mijn Volvo had ik dat laten uitcoderen bij de levering.  Bij de beide Mercedessen heb ik me daarmee niet bezig gehouden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had dit bij mijn Golf ook uitgecodeerd via VCDS/VAG-Com maar bij de auto van mijn moeder kan je het niet uitzetten. En als je die achterruitenwisser aanzet is de enige optie interval maar wanneer je in achteruit staat, en je ruitenwissers vooraan staan aan, dan gaat die constant...dat is om te rotten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wtf, dus Citroën en Renault kunnen een simpele optie voorzien om dat zelf aan of uit te zetten, maar Mercedes en Volvo kunnen dat niet? Terwijl je voor die laatste wel heel wat meer moet betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat voor nut zou dat hebben? 

Uitgezonderd om een keer per jaar een coole wintervuile foto te nemen?  
 

Bjj Volvo kon het wel, via een simpele codering, bij Mercedes waarschijnlijk ook, maar daar heb ik er zelfs (tot twee keer toe) niet meer naar gevraagd.

Enige nut die ik daarvan zou kunnen bedenken is als je zo’n strap-on fietsrek op je achterklep met de voetjes op het glas, pleurt, en dan je ruitenwisser nodig hebt, en je ook achterruit moet rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Ligt er sneeuw bij jullie?

Foto is van een tijdje geleden dan heeft er 2 dagen sneeuw gelegen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, ex-Mooseman zei:

En wat voor nut zou dat hebben? 

Uitgezonderd om een keer per jaar een coole wintervuile foto te nemen?  
 

Bjj Volvo kon het wel, via een simpele codering, bij Mercedes waarschijnlijk ook, maar daar heb ik er zelfs (tot twee keer toe) niet meer naar gevraagd.

Enige nut die ik daarvan zou kunnen bedenken is als je zo’n strap-on fietsrek op je achterklep met de voetjes op het glas, pleurt, en dan je ruitenwisser nodig hebt, en je ook achterruit moet rijden.

Omdat ik zelf wel zal bepalen wanneer die wisser moet werken, wat eigenlijk zo goed als nooit is.

Ja, een simpele codering, maar je moet daarvoor wel naar de garage, met uiteraard de bijhorende kosten. (tenzij je zelf zo een toestelletje zou hebben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Volvo was dat bij de aflevering geregeld, net als het verwijderen van de monogrammen.

Ik heb daarvoor geen extra-factuur gezien.  
 

Bij de aflevering van mijn tweede Mercedes hebben ze ook nog een paar kleinigheden geregeld.  En mijn vrouw kreeg nog een korte introductie in het automaat-rijden (want van mij ging ze echt geen instructies aanvaarden 😉).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid